LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Avundsjuka
2016-07-13,00:10,
Inlägg: #1
Avundsjuka
Har insett att jag har en tendens till att bli avundsjuk. Har väldigt stort "your mine"-tänk, inte så sjukt överdrivet men märker ändå att det är osunt.

Tex blir jag extremt lätt äcklad när man träffar nån tjej typ så börjar dom prata om sina gamla ex, fine om man nämner det då o då men om det pratas om det som om det vore ett intressant ämne för mig, just why? Ser verkligne inte hur det är relevant. Nämner typ aldrig mina gamla tjejer/ligg för den nuvarande mer än om det kommer på tal. Vad får tjejen ut av det liksom? Vice versa borde tjejen tänka tycker man.

Nu snacka jag med min gamla KK, skulle egentligen setts nästa helg (inte setts på 1,5månad) men har bokat utomlandsresa då. Snacka om att hon ska iväg snart också, hon o hennes tjejgäng brukar ragga upp rika killar att sova hos då staden dom festar i inte har tåg förrän morgonen eller w/e, så hon (säger iaf) att dom raggar upp dom men inte ligger. Sant eller itne, ingen aning.

Hursomhelst, så säger hon det lite på skämt, att dom är "lurimusar". Haha, lite kul so far. Men sen skickar hon en printscreen från en chatt med en dude därifrån och jag blir superäcklad direkt. Ville typ inte skriva mer. Visst, hon är inte bara min, men nånstans så blir jag äcklad av tanken att man horar ut sig för vadå, en sovplats?

Nån som känner igen vad jag menar? Kan iofs tycka just detta fall är rätt "extremt" från hennes sida just med printscreenen och till mig ,känns som något subtilt shittest eller nåt.

Nån som har tips på sätt att försöka inte bli berörd av sånt?
2016-07-13,18:21,
Inlägg: #2
RE: Avundsjuka
Ser några olika grejer här.

1. Avundsjukan du har i sig. Kolla in varför du känner denna. Varför blir du avundsjuk? Kommer det osäkerhet upp? Kommer det ilska upp?

2. Du gillar inte att en KK skickar prints från sina konversationer med andra. Så sätt dina boundaries. "Hey babe Im not interested in hearing this, thx."

Dina boundaries är troligen totalt olika från hennes eller någon annans. Jag personligen skulle inte bry mig ett dugg om ett KK skickade en printscreen på nån snuskig konvo.
2016-07-14,21:56, (Detta inlägg ändrades senast: 2016-07-14,22:02 av {2} Bruno.)
Inlägg: #3
RE: Avundsjuka
Nej, jag pallar inte med sånt där heller och ser det endast som sunt att du känner så.
Snarare så att alltför få killar i västvärlden känner så idag också, utan helt enkelt finner sig i att tjejen blivit munsprutad av hela grannbyn tidigare eller flörtar med andra män och finner sig vid att vara cuckolds.

Tror du liksom en man i Mellanöstern hade funnit sig i att en kvinna han tidigare hade fattat något som helst tycke för, talade om att hon flörtat med en annan man?
Nej, hon hade antagligen fått en fet lavett och stå och skämmas därför att hon hade flörtat med en annan man. I bästa fall.

Vad en mega-alfa deluxe superiåår, som var höjdare i någon mexikansk knarkkartell hade gjort ifall nån av hans harembrudar gjort likadant, tror jag man bara hade kunnat få reda på genom att gå in på Liveleak.

Och du kan nog ge dig fan på att brudar tänder mer på sådana M-Ä-N, som agerar med "avundsjuka", än att likt nån slags Master-PUA spelar totalt obrydd och oberörd och tala om att hon hemskt gärna få suga 15 kukar till (som inte är din).

Jag tror inte heller på att bara säga: "hörru nu ska du sluta snacka om dina ex och hur du varit en lösaktig slyna tidigare därför att det får mig att bli så äcklad och avtänd av dig".
Därför att det förändrar inte grundproblemet, som ju är att hon är lösaktig och totalt blåst i huvudet - inte att hon är dålig på att dölja att hon faktiskt är det.

Jag menar, ska du nu säga någonting så ska det vara för att tala om vad äcklig hon är som person som sysslar med så lösaktiga grejer och skambelägga det lösaktiga beteendet, inte att hon råkar nämna det för dig.

Problemet sitter - som sagt - hos bruden.
Du måste helt enkelt acceptera att du aldrig kommer att få henne till en pryd tjej utan är förstörd för alltid. Det som är bra är att en så öppet lösaktig tjej gör det lätt för dig att bestämma huruvida det är en brud som du kan satsa på nåt långsiktigt med. Du fick för dig att du köpt en Volvo S90, men det visade sig vara en EPA-traktor men versionen visade sig bara vara en EPA-traktor. EPA-traktorn kommer aldrig bli en S90 bara för att du får käft på motorn.

TLDR:

Så med andra ord Nailrot, du ska bara nexta.
Knulla henne några gånger till ifall du vill, men sen är det dags att gå vidare och fortsätta leta efter en på riktigt bra tjej (lär ta ett tag).

Jag kan faktiskt relatera bra till detta då jag bara för några månader sen hade en väldigt snygg brud med rätt skön personlighet i övrigt, som jag bara slutade att höra av mig till därför att jag anade att hon fortsatte dejta nån annan samtidigt som mig efter att vi setts 3ggr och legat.
I efterhand så ser jag dock att det antagligen inte stämde... men fan whatever. "Abundance" och better safe than sorry, eller hur?
Hänger inte här längre men är alltid sugen på att ta en öl ifall nån här har vägarna förbi Köpenhamn/Malmö. Skriv då till: resurso@hotmail.com

The less fucks you give, the more fucks you get.
2016-07-19,14:59,
Inlägg: #4
RE: Avundsjuka
Det var väl en KK i det här fallet, spelar väl inte så stor roll hur slampig hon än är, ur mitt perspektiv ser det ut som att det får dig att känna dig mindre värd (då hon väljer andra och säljer sin tid 200 kr/h sömn exkluderat). Jag undrar om det spelar någon roll i ett KK-förhållande?

Jag brukade förövrigt försöka få tjejer att prata om tidigare förhållande och killar då det kan avslöja mycket om personen och ge hintar om hur hon skulle vara. Typ har hon varit otrogen i sina förhållanden? Hur många de varit? Hur brukar hennes förhållande se ut? Hur slutade de? osv. Det är värdefull info och även en god indikation om hur hon ser på sex och vilket värde som är hennes gränsSmile
2016-07-19,15:04, (Detta inlägg ändrades senast: 2016-07-19,15:05 av {2} godsgift.)
Inlägg: #5
RE: Avundsjuka
(2016-07-19,14:59)Show boat Skrev: Det var väl en KK i det här fallet, spelar väl inte så stor roll hur slampig hon än är, ur mitt perspektiv ser det ut som att det får dig att känna dig mindre värd (då hon väljer andra och säljer sin tid 200 kr/h sömn exkluderat). Jag undrar om det spelar någon roll i ett KK-förhållande?

Jag brukade förövrigt försöka få tjejer att prata om tidigare förhållande och killar då det kan avslöja mycket om personen och ge hintar om hur hon skulle vara. Typ har hon varit otrogen i sina förhållanden? Hur många de varit? Hur brukar hennes förhållande se ut? Hur slutade de? osv. Det är värdefull info och även en god indikation om hur hon ser på sex och vilket värde som är hennes gränsSmile
Amen to this. Om vi blir possessive och svartsjuka över en KK utan några uttalade boundaries har vi garanterat en del issues att jobba på, IMO. Possibly some mother issues. "Nej hon är min mamma!!" LOL xD


Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}