LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Larger then life, i Sverige?
2016-07-15,00:48,
Inlägg: #1
Larger then life, i Sverige?
Jag är ny på forumet och hittar inte vad jag söker. Jag hoppas att vi i den här tråden kan svara på följande fråga:

VEM är den svenska optimala mannen?

Alla män i landet som dag in och dag ut funderar, agerar eller dominerar andra könet lär ju söka inspiration på något ställe.
Vem tittar man på?

Vilken svensk man/kille är larger then life? Vägrar tro att det är Paradise Hotel grabbarna.

Makt, pengar, boende, bil, kroppen, vänner och personlighet. Vem har allt? Kan vara en kändis som nonamer.
Någon svensk snubbe som byggt upp en helhet värd att lyfta? Länka instagram, blogg, youtubekanal vad som helst.

Jag själv har tagit inspiration från karaktärer Patrick Bateman (American Psycho), Jacob (Crazy Stupid Love), Harvey (Suits)
och på instagram sneglat på magic_fox samt adigill90

Vem i Sverige är redan där? Om du inte kan svara på det: vem inspireras du utav i jakten på den enligt ovan mått mätt ultimata livsstilen?

(Tack för många fina trådar jag hunnit läsa och lära mig utav)
/L
2016-07-15,02:19,
Inlägg: #2
RE: Larger then life, i Sverige?
Larger thAn life *

Fattar inte helt men du söker nån att få inspiration från?
Måste det vara någon i själva Sverige, en Zlatan el. bara en riktig svensk?
Svårt att vara larger than life i Sverige, grejen är väl att om man har så här riktigt stora ambitioner nog tvingas lämna pisslandet.
Ta bara mig själv t. ex. som blev tvungen att lämna på grund av all jantelag, haters kunde inte ta att jag var störst, bäst och vackrast på precis ALLT.

Nämen okej, men Dolph Lundgren är väl lagomt skön och en bra svensk förebild?
Jag menar, snubben verkar inte haft en så fin barndom med ett psykfall till farsa men han gick och blev kemiingenjör med bra betyg ändå. Sen flyttade han till staterna, träffade nån modellflicka där som slutligen fick in honom i Hollywood och har fått bra pröjs för roller där med sin vältränade kropp. Och nu knullar han nån ny brud som är ungefär lika gammal som hans döttrar. Killen har vunnit på livet.

Sen ser jag ärligt talat inte vad folk ser i sådana här adigill90-typer med massa selfies och 3000 nakna bilder på sin egen kropp på Instagram? Förvisso verkar han driva nån en liten webbshop med några t-shirtar och tröjor också, men inspirerar han verkligen dig nämnvärt så att han sticker ut? Hur då?

Annars tycker jag man märker att det för många inom fitnessbranschen faktiskt inte handlar om att "inspirera andra", men att få sina egna egon tillfredsställda.
Ska man vara nån slags "optimal man", så tycker jag väl ändå att det måste finnas mer av ett djup hos personen än så som många är där.

Själv kan jag dock inspireras av Dan Bilzerian och av snubbar som tagit emot Medal of Honour med men för livet...

[Image: Dan_Bilzerian_Hugh_Hefner_Jebiga.jpg]



men det är ju av olika anledningar liksom.
Ena för att han lever ungefär det liv jag också hade gjort med hans pengar, andra för att de ar badass och gjort någonting mer med sina liv.

Annars är väl Arnold självklar så där. Han inspirerar och är ju en grym manlig förebild; haft en kropp som en grekisk gud, knullat på bra, haft 3 karriärer och fått göra mycket i livet. OCH det finns också ett större djup till karln mer än bara YEEA FAKK BITCHEZZ, GET MONEYY liksom.
Hänger inte här längre men är alltid sugen på att ta en öl ifall nån här har vägarna förbi Köpenhamn/Malmö. Skriv då till: resurso@hotmail.com

The less fucks you give, the more fucks you get.
2016-07-15,04:24,
Inlägg: #3
RE: Larger then life, i Sverige?
(2016-07-15,02:19)Bruno Skrev: Annars tycker jag man märker att det för många inom fitnessbranschen faktiskt inte handlar om att "inspirera andra", men att få sina egna egon tillfredsställda.
Amen to this.
2016-07-15,13:59,
Inlägg: #4
RE: Larger then life, i Sverige?
Är väl som Bruno säger, att man ofta blir tvungen att lämna landet för att kunna lyckas i större omfattning.

Sedan beror det väl lite på vad man själv är lite intresserad av, gillar man politik kanske tidigare statsministrar kan vara något att kolla på.

Tror inte det finns någon "optimal" man. Utan man får nog blanda ifrån olika män som lyckats, om det så är Barack Obama, Dan Bilzerian, Arnold, Zlatan eller Mystery Smile
2016-07-15,17:49,
Inlägg: #5
RE: Larger then life, i Sverige?
Fin felstavning. Var maxad haha.

Alltså jag förstår vad ni menar men det måste finnas någon ungkarl kvar ute i landet som har sitt på det torra på ALLA fronter. Jag får ofta höra själv att jag skulle vara den sortens person, men jag saknar exempelvis bil och har bara en ok kropp. Dolph var ett bra exempel, han vann på livet.

En STOR fisk i en LITEN sjö är vad jag är ute efter. Räcker inte med att man är dj och drar mycket damer. Lägg till en superfräsch lägenhet, snygg bil och galet bra utseende så snackar vi om svaret på frågan.
/L
2016-07-15,19:12,
Inlägg: #6
RE: Larger then life, i Sverige?
Först måste vi reda ut vad som kännetecknar denna manliga förebild. För mig är det inte alla dessa materiella ting som bil, lägenhet osv. utan någon som åstadkommit något, brunnit för något och lyckats oavsett förutsättningar och omständigheter.
Externa saker kommer visserligen nästan alltid på köpet men måste inte nödvändigtvis vara där.
Håller med Bruno här, svårt att hitta denna man i Sverige, som per definition fungerar som så att man ej får sticka ut för mycket och det hämmar en som verkligen vill lyckas till 1000%. Jag avundas folk som med små medel haft en mission, följt sin väg och lyckats, gång på gång. Med andra ord såna som sökt sig från landet och lyckats aka. Dolph. Men ser nog Arnold mer som den ultimata förebilden som kommit från en liten österrikisk stad, flyttat till ett helt nytt land (USA) som ung grabb (the american dream), hade 3-4 jobb samtidigt och blev mr.olympia/universe X antal ggr på vägen, gjort skådespelarkarriär, haffat fru som släkt till kennedyklanen och hamnat högst i politiken. Fått stadium uppkallad efter sig osv. samt haft kul hela vägen. Då är man både intelligent, har ett jävla driv, disciplin och vunnit i livet enligt mig. Pengar, makt, brudar och ger även värme. Självklart haft haters och hinder emot sig hela vägen som hånskrattat honom i ansiktet b.la. för dialekten.

Paradise-hotel snubbarna har 5-minutes of C-kändis fame. De glöms lika fort som de kom (beroende på hur måna de är att vårda det) och har inte livet att backa upp det. De får ligga mycket via sitt kändisskap, men är inga manliga förebilder i klassisk mening.
2016-07-16,07:58,
Inlägg: #7
RE: Larger then life, i Sverige?
Arnold!

Rekommenderar starkt hans bok: "Total Recall: My Unbelievably True Life Story"
2016-07-16,11:14,
Inlägg: #8
RE: Larger then life, i Sverige?
Mikael Persbrandt Tycker jag är en fet snubbe som har gått sin egen väg och skapat sin egen lycka i livet.
Måns Zelmerlöw tycker jag verkar ha lyckats bra med.
Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
2016-07-16,15:06,
Inlägg: #9
RE: Larger then life, i Sverige?
(2016-07-16,11:14)Schlinus Skrev: Mikael Persbrandt Tycker jag är en fet snubbe som har gått sin egen väg och skapat sin egen lycka i livet.

haha, en missbrukare.
Will To Power.

Winning Beats The Game.

2016-07-16,16:53,
Inlägg: #10
RE: Larger then life, i Sverige?
Bruno said it.
Extreme Living
Never complain - never explain
2016-07-17,11:44,
Inlägg: #11
RE: Larger then life, i Sverige?
(2016-07-16,15:06)TonightIsTheNight Skrev: haha, en missbrukare.

Haha, allt han har gjort är ju skit därför
Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
2016-07-17,16:22,
Inlägg: #12
RE: Larger then life, i Sverige?
Fascinerande att det är så få. Har ni någon i er umgängeskrets som har "vunnit på livet" och isåfall hur? För att bryta ner frågseställningen lite.
/L
2016-07-18,05:42,
Inlägg: #13
RE: Larger then life, i Sverige?
pewdiepie?
2016-07-18,15:13,
Inlägg: #14
RE: Larger then life, i Sverige?
Känner till en hel del såna och har några i umgeängeskretsen. Dudes som startat egna företag o blivit rika, är vältränade och har legat med så många tjejer att det inte går att räkna längre. Ingen som visar det utåt på instagram eller annan social media dock. They are busy doing their thing.

Träffar dom inte lika ofta längre efter nyc flytten men håller kontakt via skype/fb etc.
2016-07-20,19:42, (Detta inlägg ändrades senast: 2016-07-20,19:43 av {2} godsgift.)
Inlägg: #15
RE: Larger then life, i Sverige?
Här är en intervju med en kille som gjort precis detta i Sverige. Blivit rik genom sitt egna företag. Tjejer i drösvis. Rest över hela världen. Vältränad.

Listen to it.

http://sjukihuvudet.se/blog/intervju-tan...-adelsohn/


Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}