LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Åldersfaktorn
2016-08-02,16:22,
Inlägg: #1
Åldersfaktorn
Hur gör man om tjejerna börjar bitcha om ålder? Har ni nå bra tips på att släta över det/skippa det?

Jag ser inte särskilt gammal ut men när jag säger att jag är 34 så brukar det inte vara till min fördel om man säger så. Om jag ska va helt ärlig så brukar jag inte alltid vara helt ärlig med detta utan säga typ 28. Det är när man droppar den där trean som de typ blir freaked out, beror ju förstås på hur unga de själva är men faktum är att de flesta aktiva ute på krogen brukar vara under 30, eller en bra bit under.

En självklar sak är ju att själv inte ta upp det, eller iaf vänta jävligt länge tills man byggt rapport, eller?
2016-08-02,17:59,
Inlägg: #2
RE: Åldersfaktorn
Inga problem om du själv inte gör det till något problem. Syns det att du "skäms" över det kan det bli ett problem.

En attityd av att hon må vara för ung för dig, för "omogen", för "barnslig" är optimal, detta kommer få hennes fokus att förflyttas från: "är inte han lite för gammal?" till "är jag för barnslig och löjlig för honom?".

Om åldersfrågan kommer upp tidigt, testa svara oseriöst som "48", "45" - tas den upp senare när ni byggt mer connection så är det ännu av ett problem.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2016-08-02,18:29,
Inlägg: #3
RE: Åldersfaktorn
Bra fråga. Nu är ju jag en bit under 30 själv och har bara råkat ut för det där nån gång, men det lär ju bli mer av det i framtiden eftersom jag inte plötsligt kommer sluta tända på yngre tjejer...

Jag var med en fin 18-19-åring några förra året och var betydligt äldre än killarna hon annars träffade, men det är ju som Evilvalle säger, tror jag också, ger man intrycket av att det är världens naturligaste grej så kommer andra också börja tycka det med. Det handlar om persuasion.
Hon nämnde åldern några ggr från början men då brukade jag nämna hur jag också varit i förhållande (nåja, kk) med kvinnor där åldersskillnaden var större åt andra hållet istället, 11år, som ett tecken på att det är ingen större grej.
Och det är det ju fan! Människan har under historien länge haft det så att män har kunna vara bra mycket äldre än den unga tjejen. Generellt tänder vi på yngre, fertila kvinnor och inte sådana med fladdriga och slappa rostbiffar där nere.

Nåt jag passar mig mer för är väl dock att som flyga in i brudgäng på krogen där flickorna är riktigt unga och inte har nån vidare energi, tittar bara en brud på dig skeptiskt så kan det bli svårt att vinna gruppen (för att få tjejen du vill ha). Och nån ful el. fet brud som är avundsjuk på att hennes tjejkompis får alla uppmärksamhet finns det nästan alltid. Bättre då istället och ragga upp och dra ut nån från dansgolvet, eller gå fram när tjejen är ensam och kanske ska till baren.

Nämnde även till den här yngre bruden förra året om att min mor- och farföräldrar hade ganska stor åldersskillnad och att det var normalt på den tiden och att det bara är idag som folk kissar på sig över det.
Resten av rationaliseringarna i sitt huvud verkade hon klara av själv, och lite så är det väl - gillar bruden dig verkligen och är attraherad så klarar hon av att rationalisera det hela själv.

Och sen - ifall det ändå bara handlar om ett ONS, så fan dra en lögn bara, än sen...
Hänger inte här längre men är alltid sugen på att ta en öl ifall nån här har vägarna förbi Köpenhamn/Malmö. Skriv då till: resurso@hotmail.com

The less fucks you give, the more fucks you get.
2016-08-02,19:42, (Detta inlägg ändrades senast: 2016-08-02,19:51 av {2} StayHungry.)
Inlägg: #4
RE: Åldersfaktorn
(2016-08-02,17:59)Evilvalle Skrev: Inga problem om du själv inte gör det till något problem. Syns det att du "skäms" över det kan det bli ett problem.

En attityd av att hon må vara för ung för dig, för "omogen", för "barnslig" är optimal, detta kommer få hennes fokus att förflyttas från: "är inte han lite för gammal?" till "är jag för barnslig och löjlig för honom?".

Om åldersfrågan kommer upp tidigt, testa svara oseriöst som "48", "45" - tas den upp senare när ni byggt mer connection så är det ännu av ett problem.

Ahh smart grej det med att svara mycket äldre! Det ska jag testa tack.

(2016-08-02,18:29)Bruno Skrev: Bra fråga. Nu är ju jag en bit under 30 själv och har bara råkat ut för det där nån gång, men det lär ju bli mer av det i framtiden eftersom jag inte plötsligt kommer sluta tända på yngre tjejer...

Jag var med en fin 18-19-åring några förra året och var betydligt äldre än killarna hon annars träffade, men det är ju som Evilvalle säger, tror jag också, ger man intrycket av att det är världens naturligaste grej så kommer andra också börja tycka det med. Det handlar om persuasion.
Hon nämnde åldern några ggr från början men då brukade jag nämna hur jag också varit i förhållande (nåja, kk) med kvinnor där åldersskillnaden var större åt andra hållet istället, 11år, som ett tecken på att det är ingen större grej.
Och det är det ju fan! Människan har under historien länge haft det så att män har kunna vara bra mycket äldre än den unga tjejen. Generellt tänder vi på yngre, fertila kvinnor och inte sådana med fladdriga och slappa rostbiffar där nere.

Nåt jag passar mig mer för är väl dock att som flyga in i brudgäng på krogen där flickorna är riktigt unga och inte har nån vidare energi, tittar bara en brud på dig skeptiskt så kan det bli svårt att vinna gruppen (för att få tjejen du vill ha). Och nån ful el. fet brud som är avundsjuk på att hennes tjejkompis får alla uppmärksamhet finns det nästan alltid. Bättre då istället och ragga upp och dra ut nån från dansgolvet, eller gå fram när tjejen är ensam och kanske ska till baren.

Nämnde även till den här yngre bruden förra året om att min mor- och farföräldrar hade ganska stor åldersskillnad och att det var normalt på den tiden och att det bara är idag som folk kissar på sig över det.
Resten av rationaliseringarna i sitt huvud verkade hon klara av själv, och lite så är det väl - gillar bruden dig verkligen och är attraherad så klarar hon av att rationalisera det hela själv.

Och sen - ifall det ändå bara handlar om ett ONS, så fan dra en lögn bara, än sen...

Ok tack för svaret får se imorrn hur de reagerar kan testa lite olika varianter. Min farsa va faktiskt 15 år äldre än min mor för övrigt.


Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}