LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Resa i Asien?
2016-08-06,13:12,
Inlägg: #1
Resa i Asien?
Funderar på att jobba ihjäl mig ett tag, när min lägenhet går ut i Februari, bara dra iväg till sydasien typ och resa själv, gejma, fokusera enbart på det i typ 2 månader.
Någon som har tips på länder, något slags generellt pris för att resa själv, eller har gjort någon liknande resa, bara orkar lägga in några ord? Smile
2016-08-06,15:00,
Inlägg: #2
RE: Resa i Asien?
Jag var nyligen 3 månader i Saigon Vietnam, älskade det och åker tillbaka om 2 månader.
Flyg dit kostade 3200kr. Hyrde ett fräscht rum utan kök centralt för $300+bills, vill du snåla kan du nog hyra ett rum för under 300 inklusive allt.
Rekommenderar starkt att resa själv, har gjort 2 sånna långresor nu och kommer definitivt göra fler.

Söta feminina tjejer. Som jag upplevde det finns det 2 typer av tjejer:
*Traditionella, dom väntar med sex tills äktenskapet. Åtminstone säger dom det. Jag jobbade hårt på några sånna men lyckades inte.
*Tjejer som lärt sig västkultur genom hollywoodfilmer typ, mycket lätta att få hem. Utan särskilt mkt jobb drog jag hem 7st sånna.

Jag körde bara internetdejting där, tinder och vietnamcupid.

Pma om du vill veta mer
2016-08-06,15:33,
Inlägg: #3
RE: Resa i Asien?
Jag gör en liknande resa fast i sydamerika! Skaffa en blogg här på forume. Man växer ngt enormt genom att resa själv
find it, fuck it, forget it.
2016-08-06,16:18,
Inlägg: #4
RE: Resa i Asien?
(2016-08-06,15:33)TobiasK Skrev: Jag gör en liknande resa fast i sydamerika! Skaffa en blogg här på forume. Man växer ngt enormt genom att resa själv

Ye, förstår jag, är dock långt ifrån din nivå men still, skriver du något om din trip? Vore kul att läsa. Smile
2016-08-06,16:22,
Inlägg: #5
RE: Resa i Asien
(2016-08-06,16:18)Oxtilia Skrev: Ye, förstår jag, är dock långt ifrån din nivå men still, skriver du något om din trip? Vore kul att läsa. Smile


Jag var i princip oskuld när jag flyttade till spanien 2011, hade förlorat den året innan. Om jag kan så kan du! Åker ner 1e februari till 8e mars, så mindre än 6 månader kvar! Men då blire o blogga !
find it, fuck it, forget it.
2016-08-06,20:00,
Inlägg: #6
RE: Resa i Asien?
Jag har varit i Asien i tre månader. Högvis med andra resor och säsonger men i Asien som längst tre månader.

Pengamässigt kan du klara dig på smågrus om det är det du är ute efter. Finns boenden för 20 spänn natten, maträtter för knappt en femma och en dunk vatten för 10 kronor. Annars är det snorbilligt att gå ut och bo hyfsat också. En fin och ganska trevlig bungalow på stranden kan kosta 50 kronor, en bira typ 5 spänn osv.
2016-08-06,21:51,
Inlägg: #7
RE: Resa i Asien?
(2016-08-06,20:00)Vetinte Skrev: Jag har varit i Asien i tre månader. Högvis med andra resor och säsonger men i Asien som längst tre månader.

Pengamässigt kan du klara dig på smågrus om det är det du är ute efter. Finns boenden för 20 spänn natten, maträtter för knappt en femma och en dunk vatten för 10 kronor. Annars är det snorbilligt att gå ut och bo hyfsat också. En fin och ganska trevlig bungalow på stranden kan kosta 50 kronor, en bira typ 5 spänn osv.
Vilka länder har du besökt, vad lever du på typ per månad? Smile
2016-08-07,07:05,
Inlägg: #8
RE: Resa i Asien?
Jag drar från Australien till Singapore 8:e September och kommer då starta min Asientrip. Singapore och Filippinerna är redan planerade och bokade. Har jag pengar kommer jag fortsätta så långt det går. Hursomhelst därefter Taiwan, Japan (relativt korta avstånd = billiga flygpriser) och ev Korea och Kina, alternativt Thailand och faktiskt dra upp i norra Thailand + Bangkok, (turistställena kommer jag nog hoppa då jag är i Filippinerna runt 3-4 veckor.

Min förhoppning är att stanna till slutet november. Kommer blogga om detta förövrigt och kan säkert ge en hel del tips senare Smile
2016-08-08,00:56,
Inlägg: #9
RE: Resa i Asien?
(2016-08-06,21:51)Oxtilia Skrev: Vilka länder har du besökt, vad lever du på typ per månad? Smile

De allra flesta länder i Asien faktiskt. Kanske inte flesta men många. Ex. Japan kostar ju mycket mer än Vietnamn.

När jag väl har stadgat mig någorlunda på någon plats har jag väl lagt ca 50 spänn på boende, 50 kr på mat och kanske 100 kr på alkohol per dygn. Mycket mer än så har det inte kostat i och med att stranden/gå runt i städer knappt kostar något. När jag har rest runt har jag inte brytt mig mycket om vad det har kostat, det är som det är och det är inte läge att vara snål då. Så länge jag inte blir blåst så.

Jag älskar att äta samma mat som lokalbefolkningen, använder bara mitt rum som förråd eller nödsäng om jag inte hittar bortamatch och ägnar knappt tid på rummet överhuvudtaget. Bli packad och festa i Asien är också billigt så hela regionen passar mig som fan då jag också älskar klimatet. Enda minuset är väl alla jävla Asiater som man efter ett tag blir sjukt trött på.

Det sättet att leva fungerar nog inte för alla. När jag slöt upp med mina polare sista veckorna i Bangkok så trodde de att jag skämtade när jag visade mitt rum, det såg verkligen hemskt ut men som sagt så hade jag i stort sett bara använt det för att förvara lite kläder. Tre dagar låg jag med avtändning och var sjuk men utöver det sov jag nog inte ens en natt där.
2016-08-08,12:37,
Inlägg: #10
RE: Resa i Asien?
(2016-08-07,07:05)Fiskarn Skrev: Jag drar från Australien till Singapore 8:e September och kommer då starta min Asientrip. Singapore och Filippinerna är redan planerade och bokade. Har jag pengar kommer jag fortsätta så långt det går. Hursomhelst därefter Taiwan, Japan (relativt korta avstånd = billiga flygpriser) och ev Korea och Kina, alternativt Thailand och faktiskt dra upp i norra Thailand + Bangkok, (turistställena kommer jag nog hoppa då jag är i Filippinerna runt 3-4 veckor.

Min förhoppning är att stanna till slutet november. Kommer blogga om detta förövrigt och kan säkert ge en hel del tips senare Smile
Grymt, hoppas du uppdaterar här, hinner jag läsa klart innan jag bokar! Smile Annars får du pma, om du bloggar någon annanstans!
2016-08-09,04:31,
Inlägg: #11
RE: Resa i Asien?
Yup i bloggen här på forumet Smile
2016-08-09,16:59,
Inlägg: #12
RE: Resa i Asien?
Regga mig på filipinacupid för o kolla, o saaaaaaatan. Vill ni veta hur snygga tjejer känner sig, regga er på asiatiska dejtingsidor. Hade inte ens bild första dagen o fick typ 20 meddeanden.

Tyckte inte kvaliteten på brudarna var skyhögdock. Då är thais snyggare generellt tror jag.
Extreme Living
Never complain - never explain
2016-08-10,09:28,
Inlägg: #13
RE: Resa i Asien?
(2016-08-09,16:59)Ragnarök Skrev: Regga mig på filipinacupid för o kolla, o saaaaaaatan. Vill ni veta hur snygga tjejer känner sig, regga er på asiatiska dejtingsidor. Hade inte ens bild första dagen o fick typ 20 meddeanden.

Tyckte inte kvaliteten på brudarna var skyhögdock. Då är thais snyggare generellt tror jag.

LOL är du seriös? Big Grin

Checkade sidan. Är ju en betalsida och vill jag läsa alla de 17 meddelanden jag fått inom 1 timme med mitt ihopkastade gratiskonto måste jag uppgradera och betala. Sätter ett flak öl på att dessa konton inte ens är äkta utan istället är ett sätt för att få folk att betala.
2016-08-10,09:43,
Inlägg: #14
RE: Resa i Asien?
(2016-08-09,16:59)Ragnarök Skrev: Regga mig på filipinacupid för o kolla, o saaaaaaatan. Vill ni veta hur snygga tjejer känner sig, regga er på asiatiska dejtingsidor. Hade inte ens bild första dagen o fick typ 20 meddeanden.

Ragnarök jobbar i smyg för asiatiska resebyråer, be aware....

Smile
Winning Beats the Game

Be Selfish
2016-08-13,13:06,
Inlägg: #15
RE: Resa i Asien?
Det har varit legit alla de gångerna jag betalat. Menade förresten vitenamcupid. Har dock aldrig betalat för en asiatisk cupidsida,så kan inte utesluta att de skulle vara fejk denna gången. Men tror personligen inte på fejk då tjejer utanför väst är som flugor på hundskit när de får tillgång till internet o prata med män som de tror är rika/snygga.
Extreme Living
Never complain - never explain
2016-08-14,14:09,
Inlägg: #16
RE: Resa i Asien?
(2016-08-13,13:06)Ragnarök Skrev: Det har varit legit alla de gångerna jag betalat. Menade förresten vitenamcupid. Har dock aldrig betalat för en asiatisk cupidsida,så kan inte utesluta att de skulle vara fejk denna gången. Men tror personligen inte på fejk då tjejer utanför väst är som flugor på hundskit när de får tillgång till internet o prata med män som de tror är rika/snygga.

Vietnamcupid funkar mkt bra i Vietnam, men man måste som sagt betala.
2016-08-16,04:26,
Inlägg: #17
RE: Resa i Asien?
Stjäl tråden lite.

Någon som varit i Korea och kan berätta lite?

Mina asiatkompisar rekommenderade Thailand mot Korea när jag droppa frågan. Fick 2 anledningar.
*billigare
* folket: thais är klart trevligare mot utlänningar än koreaner.
2016-08-16,10:22,
Inlägg: #18
RE: Resa i Asien?
Korea är världens mest etniskt homogena land så att de är lite reserverade inför en vit man är inget konstigt.

Vet förstås inte vilka thaiare dina polare syftar på men "land of smiles" har en jävla massa skit under ytan, något man blir varse om ganska fort om man bara skrapar lite Wink
2016-08-16,10:29,
Inlägg: #19
RE: Resa i Asien?
Jag kan säga att dom två resor jag gjort själv var A och O i mitt liv.

19 år ensam resa till Norge utan vänner osv -> Förlora oskulden o tryckte 3 brudar på 6mån -> första massan muskler på min kropp -> kom hem, hade NOLL AA och var totalt jävla reckless och körde över allt med rädlsa o skit = totalguld. Ser fortf tillbaks på den tiden som mitt "A-game", jag hade sämst "game" var ung och ganska ful/oerfaren, men lyckades bra ändå pga den inställningen.

20 år ensam resa till Australien utan vänner osv -> snaggade mig (livets största misstag, passar inte i det fattar inte vad jag tänkte), tappade självförtroendet med tjejerna, allt, fick lära mig the hardway. Men nästan lika bra läxa det, för jag fick lära mig att vara lite lonely o skit och det utvecklar en som fan att må dåligt också tbh.

Så mitt tips är; GÖR DET! Men, gör inte som jag att kom hem till 0kr och du måste bo hos mamma o pappa ett tag, helt broke. Det mina vänner, är destruktivt!!
2016-08-17,15:32,
Inlägg: #20
RE: Resa i Asien?
(2016-08-16,10:29)Nalirot Skrev: Jag kan säga att dom två resor jag gjort själv var A och O i mitt liv.

19 år ensam resa till Norge utan vänner osv -> Förlora oskulden o tryckte 3 brudar på 6mån -> första massan muskler på min kropp -> kom hem, hade NOLL AA och var totalt jävla reckless och körde över allt med rädlsa o skit = totalguld. Ser fortf tillbaks på den tiden som mitt "A-game", jag hade sämst "game" var ung och ganska ful/oerfaren, men lyckades bra ändå pga den inställningen.

20 år ensam resa till Australien utan vänner osv -> snaggade mig (livets största misstag, passar inte i det fattar inte vad jag tänkte), tappade självförtroendet med tjejerna, allt, fick lära mig the hardway. Men nästan lika bra läxa det, för jag fick lära mig att vara lite lonely o skit och det utvecklar en som fan att må dåligt också tbh.

Så mitt tips är; GÖR DET! Men, gör inte som jag att kom hem till 0kr och du måste bo hos mamma o pappa ett tag, helt broke. Det mina vänner, är destruktivt!!
Haha, verkar vara många som gjort en virgin-trip, tagit tjuren i hornen typ, säkert jävligt läskigt, men bekräftar mer att jag vill åka för att tvinga mig själv att agera typ. Smile Bra sista tips också haha, lite småskraj det lutar åt det.


Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}