LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Träffar två personer i en
2016-08-06,13:32,
Inlägg: #1
Träffar två personer i en
Bidrar med något att klura på för att få igång mer aktivitet på forumet.
Hittat en tjej som fått mig att stanna upp ett tag just nu. Genuin, något naiv, oförstörd av samhället, bra värderingar, mogen men ändå lekfull, skön att hänga med, inte haft många förhållanden (p.g.a. kräsenhet + snabb att hitta "fel" hos män). Vi har träffats 3 månader i nåt som kan ses som seriöst dejtande, all good, all fun.
Grejjen är att det känns lite som att träffa 2 olika personer. Vanligtvis är hon avvaktande, något distanstagande, har svårt med längre ögonkontakt. Så fort hon dricker (vilket hon oftast själv föreslår) är det precis raka motsatsen. Nu kanske ni tänker att det är en osäker, blyg brud med hämningar som sätter upp en enda stor skottsäker fasad.
Hon är både extrovert och lite dominant, har inga problem att ta plats i sociala sammanhang och har ett yrke som kräver det.
Vi kan sova tillsammans med mycket närvaro bara för att på morgonen ha svårt att se mig i ögonen och vara allmänt avvaktande. Lägg därtill allmänt seg på att smsa och höra av sig (upp till en veckas tystnad). Det enda som kommer ur hennes mun är positiva ord åt mitt håll och känslan är att hon vill vara seriös, men hon har snackat om en snubbe hon träffade ett halvår som rent tidsfördriv so you never know.

Jag tampas med att inte börja investera mer än henne samtidigt som man otvunget börjar utveckla känslor i takt med att kontakten trappas upp och behöver ta upp det på något sätt utan att framstå som för needy. För jag har ärligt talat ingen aning om hur hon ser på det hela iom alla blandade signaler.
Päjz out
2016-08-09,09:46,
Inlägg: #2
RE: Träffar två personer i en
Ingen som vill kommentera?
Vet verkligen inte hur jag ska angripa detta. Antingen vet hon inte själv vad hon vill eller så vill hon hålla mig på distans.
Det vettiga är väl att hålla sig tillbaka och försöka investera lite mindre än henne, samtidigt vill jag ta upp detta och ifrågasätta hur hon tänker/vad hon vill utan att framstå som en behövande liten pojke som behöver uppmärksamhet.
Hon hörde av sig för 9 dar sen då hon skulle iväg på 1v semester och avslutade med raderna "vi hörs!" - kom hem i söndags men inte hört något ännu.
2016-08-09,11:19, (Detta inlägg ändrades senast: 2016-08-09,11:20 av {2} StayHungry.)
Inlägg: #3
RE: Träffar två personer i en
Låter lite som att hon playar dig måste jag säga. Eller rättare sagt att hon gillar dig men att hon gillar någon annan mer eller flera andra samtidigt. Eller att hon är rädd bara för att bli för seriös med dig. Att hon bara skrev "vi hörs" och att hon inte hört av sig efter semestern låter ju inte så bra. But hey wtf do i know. Jag skulle nog skicka ett mess om hon inte hör av sig efter det skulle jag börja träffa andra tjejer och vänta och se.
"If you're gonna play the game boy, you gotta learn to play it right." -The gambler
2016-08-09,13:38,
Inlägg: #4
RE: Träffar två personer i en
Eller ring henne förresten om någon dag så du hör hur hon låter på rösten och hur hon verkar. Hon borde ju bli glad nu när ni inte har hörts på länge. Om hon verkar helt frånvarande är det ju ett dåligt tecken.
"If you're gonna play the game boy, you gotta learn to play it right." -The gambler
2016-08-10,10:06,
Inlägg: #5
RE: Träffar två personer i en
Yeah tack mannen!
Jag vet inte, investerat alldeles för mycket i henne och har svårt att tänka klart måste jag ärligt medge.
typ 95%+ säker på att hon inte dejtar nån annan än mig nu och jag vet att hon är ute efter nån seriöst samt att hon har varit "seg" på att messa hela tiden i grund och botten. Typ när livet (jobb, kompisar) kommer för mycket i vägen har hon försvunnit förut (tills jag hörde av mig), när hon och jag har träff på G eller hon har mycket fritid är hon aktiv och när vi träffas är det grymt bra. Men inte det där genuina intresset att hon "jagar" mig och jag är rädd att om jag bara är helt iskall och väntar ut det här kan det dröja veckor->rinna ut i sanden.

Ändå har vi planerat aktiviteter i framtiden och snackade även om att resa iväg tillsammans nångång. Weird. Försöker vända på dynamiken.
2016-08-15,09:47, (Detta inlägg ändrades senast: 2016-08-15,10:23 av {2} bcude.)
Inlägg: #6
RE: Träffar två personer i en
Update: Hon var tyst fram till igår och skickade ett "avskeds-sms".

"Hej! Det har varit fullt upp, men väldigt skönt att komma tillbaka in i rutiner faktiskt. Hoppas du haft det bra också. Jag har haft trevligt med dig i sommar, men känner nog inte att detta är rätt för mig. Allt gott. Kram"

Tips på svar? även om det knappast spelar roll då hennes intresse är borta i know men ändå sätta nåt frö i hennes huvud hur chill jag tar det och t.om. håller med henne uppskattas. Förstår fortf. inte varför hon la till mig som vän på fb EFTER sista gången vi sågs för 2v sen, vilket vi fortfarande är såg jag.

Evilvalle-inspirerat svar:

"Hej, skönt att du kommit in i rutiner igen. Du har faktiskt rätt angående oss. Detta kändes inte helt rätt för mig heller, blir bekvämast så. Kram"
2016-08-15,12:55,
Inlägg: #7
RE: Träffar två personer i en
Ah kör på det svaret. Hon kanske var väldigt bestämd att hon inte skulle bli seriös med någon kille den här sommaren för att hon ville vara fri när hösten började. Vissa tjejer har sjuk kontroll på sina känslor har jag märkt. En liknande grej hände mig förra året.

Kan ha varit att hon kände av att du blev needy också även om du försökte verka cool. Underskatta aldrig tjejers radar, den är tusen ggr bättre än vår egen.

Deppa inte ihop över det hoppa in i matchen direkt med nya tjejer är mitt förslag.
"If you're gonna play the game boy, you gotta learn to play it right." -The gambler
2016-08-15,22:24,
Inlägg: #8
RE: Träffar två personer i en
(2016-08-15,09:47)bcude Skrev: Update: Hon var tyst fram till igår och skickade ett "avskeds-sms".

"Hej! Det har varit fullt upp, men väldigt skönt att komma tillbaka in i rutiner faktiskt. Hoppas du haft det bra också. Jag har haft trevligt med dig i sommar, men känner nog inte att detta är rätt för mig. Allt gott. Kram"

Tips på svar? även om det knappast spelar roll då hennes intresse är borta i know men ändå sätta nåt frö i hennes huvud hur chill jag tar det och t.om. håller med henne uppskattas. Förstår fortf. inte varför hon la till mig som vän på fb EFTER sista gången vi sågs för 2v sen, vilket vi fortfarande är såg jag.

Evilvalle-inspirerat svar:

"Hej, skönt att du kommit in i rutiner igen. Du har faktiskt rätt angående oss. Detta kändes inte helt rätt för mig heller, blir bekvämast så. Kram"

En liten onödig detalj att anmärka på men hellre svaret utan det där att det inte kändes rätt för dig heller.

Uppdatera gärna om ett par veckor när hon tar upp kontakten igen.
2016-08-15,23:35,
Inlägg: #9
RE: Träffar två personer i en
(2016-08-15,09:47)bcude Skrev: Update: Hon var tyst fram till igår och skickade ett "avskeds-sms".

"Hej! Det har varit fullt upp, men väldigt skönt att komma tillbaka in i rutiner faktiskt. Hoppas du haft det bra också. Jag har haft trevligt med dig i sommar, men känner nog inte att detta är rätt för mig. Allt gott. Kram"

Tips på svar? även om det knappast spelar roll då hennes intresse är borta i know men ändå sätta nåt frö i hennes huvud hur chill jag tar det och t.om. håller med henne uppskattas. Förstår fortf. inte varför hon la till mig som vän på fb EFTER sista gången vi sågs för 2v sen, vilket vi fortfarande är såg jag.

Evilvalle-inspirerat svar:

"Hej, skönt att du kommit in i rutiner igen. Du har faktiskt rätt angående oss. Detta kändes inte helt rätt för mig heller, blir bekvämast så. Kram"

Ditt svar är bra och upprätthåller en mer neutral maktdynamik vilket ökar chans för träffar i framtiden.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2016-08-15,23:45,
Inlägg: #10
RE: Träffar två personer i en
Tack för svaren. Behöver verkligen hjälp med detta!

(2016-08-15,12:55)StayHungry Skrev: Ah kör på det svaret. Hon kanske var väldigt bestämd att hon inte skulle bli seriös med någon kille den här sommaren för att hon ville vara fri när hösten började. Vissa tjejer har sjuk kontroll på sina känslor har jag märkt. En liknande grej hände mig förra året.

Kan ha varit att hon kände av att du blev needy också även om du försökte verka cool. Underskatta aldrig tjejers radar, den är tusen ggr bättre än vår egen.

Deppa inte ihop över det hoppa in i matchen direkt med nya tjejer är mitt förslag.

Vi träffades innan sommaren. Trust me, hon är väldigt korrekt och letar efter nån seriöst och hatar dejting men prioriterar jobbet och sina rutiner överdrivet mycket.
Men jag blev needy och även lite lätt krävande sista smset, så hon tog väl ställningen att det är lättare att dissa.

(2016-08-15,22:24)Vetinte Skrev: En liten onödig detalj att anmärka på men hellre svaret utan det där att det inte kändes rätt för dig heller.

Uppdatera gärna om ett par veckor när hon tar upp kontakten igen.

I hear you men tanken med just den raden är att hon (förhoppningsvis) ska tänka "vänta nu, gillar han mig inte? trodde han trånade efter mig och ville ha mig" och bli osäker i sitt ego.
... eller så blir hon bara glad och tänker skönt att det var ömsesidigt.
Jag velar fortfarande..
Taget från denna post

Älskar den positiva inställningen men är det bara jag som tolkar hennes sms som ett totalt avsked?
2016-08-16,01:32, (Detta inlägg ändrades senast: 2016-08-16,01:37 av {2} Vetinte.)
Inlägg: #11
RE: Träffar två personer i en
(2016-08-15,23:45)bcude Skrev: I hear you men tanken med just den raden är att hon (förhoppningsvis) ska tänka "vänta nu, gillar han mig inte? trodde han trånade efter mig och ville ha mig" och bli osäker i sitt ego.
... eller så blir hon bara glad och tänker skönt att det var ömsesidigt.
Jag velar fortfarande..
Taget från denna post

Älskar den positiva inställningen men är det bara jag som tolkar hennes sms som ett totalt avsked?

Märkte att jag kanske har läst dåligt. Det är alltså hon som har skickat "vi hörs!" och sen "avslutet" utan att du har svarat mellan? "Avslutssmset" är bara en påminnelse om henne och för att hålla koll att du inte gått vidare.

Skriv som du skrev tidigare och spänn av bara.

Edit: Det var just det där "Det kändes inte helt rätt för mig heller" som jag tyckte kändes lite som att "vill inte du ha mig vill inte jag ha dig, minsann". Men som sagt, bara en detalj som inte gör någon större skillnad.
2016-08-16,13:46,
Inlägg: #12
RE: Träffar två personer i en
(2016-08-15,23:35)Evilvalle Skrev: Ditt svar är bra och upprätthåller en mer neutral maktdynamik vilket ökar chans för träffar i framtiden.

Thanks bro. Som andra redan varit inne på; passar raden - detta kändes inte helt rätt för mig heller - verkligen? Det blir som att man dissar tillbaka henne i en situation där hennes intresse är väldigt lågt. Som att vi ömsesidigt avslutar det.
Försöker lära mig. Tanken är väl att hon ska tänka "hmm vänta nu gillade han mig inte?" och börja jaga.

(2016-08-16,01:32)Vetinte Skrev: Märkte att jag kanske har läst dåligt. Det är alltså hon som har skickat "vi hörs!" och sen "avslutet" utan att du har svarat mellan? "Avslutssmset" är bara en påminnelse om henne och för att hålla koll att du inte gått vidare.

Skriv som du skrev tidigare och spänn av bara.

Edit: Det var just det där "Det kändes inte helt rätt för mig heller" som jag tyckte kändes lite som att "vill inte du ha mig vill inte jag ha dig, minsann". Men som sagt, bara en detalj som inte gör någon större skillnad.

Yeah, allt är väl en tolkningsfråga. Handlar om hennes perception av messet som därefter skapar hennes känsla. Kan bara gissa hur hon tar det, är väl enda meningen jag också reagerar på.

Ok, korta drag: Vi sågs senast på hennes intiativ, men hon var rätt kall/arg den kvällen, började dricka, nån tog hennes mobil och alla kort när vi hånglade, emotionell kväll som slutade i gråt, fick trösta. Följde med hem, intimt men blev inget sex. (dumt i efterhand)
Vi skils åt, hon fixar ny mob men det är tyst - jag skickar needy mess om saknad osv.
Hon addar min fb och svarar dagen efter: "hej blabla, ny mobil nu Smile vi hörs!" precis innan hon drog iväg på semester.
Det gick sen 5 dar efter hon kommit hem då jag drog iväg: "Trodde jag skulle höra från dig efter resan, hur är läget?"

Sen nu detta sista avslut från henne.

Det här är alltså en brud som klagat över hur svårt det är att träffa någon, hur lite hon faktiskt dejtar som workaholic och hur snabb hon är på att leta "fel" hos killar. Så det är inte direkt andra med i bilden. Hennes syrra är typ pojkvänsersättning känns det som, de hörs dygnet runt hah.
2016-08-19,17:42, (Detta inlägg ändrades senast: 2016-08-19,18:20 av {2} bcude.)
Inlägg: #13
RE: Träffar två personer i en
Hey dudes. Dags att dra iväg nåt nu. Har 2 förslag jag vill ha feedback på just for the lulz.

1) Hej, har haft det bra, mycket som hänt. Jag har tänkt lite jag med, det är lugnt. Detta kändes inte helt rätt för mig heller, blir bekvämast så. Kram

2) (lättsamt, internskämt): Hej, har haft det bra, mycket som hänt. Det är lugnt. Detta kändes inte helt rätt för mig heller, vi är nog för olika. Att du gillar Carola och jag ABBA är givetvis största dealbreakern ever. Smile Kram

Funkar humor i en sån situation? jag tänker att det visar att man tar det på rätt sätt men kanske inte att man får henne att ifrågasätta om hon "dög".
Lär mig för framtiden här!
2016-08-19,22:29,
Inlägg: #14
RE: Träffar två personer i en
Äsch, men varför ens svara och ägna någon tid på detta över huvud taget när det är över? Är hon verkligen värd det?

Vad är mest produktivt för ditt liv nu? Tänk så.
Fokusera på ditt eget liv, nya tjejer och gå vidare nu, skit i att slänga iväg nåt. Försök och se om det är någonting du kan lära dig av här till den gång du träffar en kvalitetstjej. Bara destruktivt att ödsla nån mer tid på den där.
Hänger inte här längre men är alltid sugen på att ta en öl ifall nån här har vägarna förbi Köpenhamn/Malmö. Skriv då till: resurso@hotmail.com

The less fucks you give, the more fucks you get.
2016-08-20,17:55,
Inlägg: #15
RE: Träffar två personer i en
Bruh, låter exakt som mitt ex-ish till psykopatbrud. Kärade ner mig totalt och hon fick makten. Kunde knappt kolla en i ögonen, riktigt konstigt faktiskt. På fyllan kunde va hur nice som helst (vilket var typ alltid då vi sågs) sen kall osv annars.

Mitt tips är att inte ge sig in i såna brudar öht. Det är _KAOS_ där bakom, min hjärna är fortfarande wired till att vilja träffa henne igen fastän jag VET att det vore total fucking DESTRUCTION att göra det.

Och som sagt, skit i henne bara. Du dödar ditt egna hjärta lite varje gång du skickar "sista smset" osv, riktigt ond spiral du aldrig kommer ur tyvärr
2016-08-20,18:48,
Inlägg: #16
RE: Träffar två personer i en
Thanks, yeah ni har såklart rätt båda två. Jag tänker bara att vara tyst är lite som whatever. Hon kan tro att man ligger hemma och gråter och fortfarande vill ha henne som faan så fort hon skulle få för sig att höra av sig och "makten" är helt i hennes hörna. Samtidigt kan hon bli nyfiken hur man mår, dunno.
Alltid haft den inställningen att man kan ta det som en man, skicka iväg nåt som förmedlar att man mår bra och tar det lättsamt och gå vidare. Som att avsluta kapitlet där liksom. Fuck, nu vet jag inte.
2016-08-20,19:32, (Detta inlägg ändrades senast: 2016-08-20,19:33 av {2} Bruno.)
Inlägg: #17
RE: Träffar två personer i en
(2016-08-20,18:48)bcude Skrev: Thanks, yeah ni har såklart rätt båda två. Jag tänker bara att vara tyst är lite som whatever. Hon kan tro att man ligger hemma och gråter och fortfarande vill ha henne som faan så fort hon skulle få för sig att höra av sig och "makten" är helt i hennes hörna. Samtidigt kan hon bli nyfiken hur man mår, dunno.
Alltid haft den inställningen att man kan ta det som en man, skicka iväg nåt som förmedlar att man mår bra och tar det lättsamt och gå vidare. Som att avsluta kapitlet där liksom. Fuck, nu vet jag inte.

Tror du en typ som Dan Bilzerian, som har enorm abundance ens hade registrerat att en brud flakeade? Han hade nog inte ens tagit in det på radarn ens utan satt sig på Instagram för att PM nån ny brud som kunde suga hans kuk. Samma ifall man t. ex. har ett större mål i livet än fitta, så blir ju det också viktigare än nån flake och man registrerar det knappt.

Hade räckt med ett "ok" och sen kanske ba skicka en glad julhälsning medan du sitter i en Ferrari med nån finare brud. Haha.
Nä men du bryr dig för mkt om vad hon ska tänka/tycka. Worst case, hon får för sig att du ligger och gråter och är skitledsen - än sen?

Gud asså, jag hade en riktigt fet oneitis för två år sen, så i dont judge.
Hänger inte här längre men är alltid sugen på att ta en öl ifall nån här har vägarna förbi Köpenhamn/Malmö. Skriv då till: resurso@hotmail.com

The less fucks you give, the more fucks you get.
2016-08-27,01:10,
Inlägg: #18
RE: Träffar två personer i en
Du har rätt Bruno men att bara dissa totalt gillar jag inte. Föredrar då att dra iväg nåt litet non-needy svar, särskilt om man nu ev. hoppas på en väg in i framtiden och vill maximera sina chanser där. Det var även det jag gjorde här med budskapet: "yes, no biggie, it's all good!!". Ferriaribilden var en bra idé, ska jobba på den. Wink

Med lite distans till det här nu. Oneitis suger, första gången jag trillade dit och det riktigt rejält. Men hon använde ju omedvetet extrem push&pull, varm/kall på mig i kombination med ett inte helt labilt psyke, inte konstigt man blev hookad som ett litet barn och slutligen även bekräftelsesökande. Känner mig rent av smutsig haha.
Dragit mycket lärdomar från hela den här storyn som jag tänkte dra här. Kanske nån kan lära sig nåt och inte göra om samma misstag även om de tagits upp 100ggr om lite överallt, men det skadar inte med repetition så länge budskapet är bra.

Största grejjen är ändå att LEVA I NUET. Inte bara tro att man är "med" och fokuserad i det som händer i ens liv, detta ger jag skulden till det mesta som gått fel faktiskt, helt enkelt inte vara koncentrerad nog när det gäller och tänka efter i stunden och agera därefter, i kombination med att trilla in i bekvämligheten och tro att allt är bra när det i själva verket inte alls är det. Vi människor är rätt bra på att tänka på vad vi ska säga härnäst när andra pratar istället för att lyssna, övning. Det blir bättre så för alla när vi är närvarande. Omedvetet gått rakt in i en hel del shit-test tack vare ofokus också skulle jag gissa.

Sen att HA SEX med tjejen ifråga så fort det bara går vilken sorts relation man än kan tänkas vara ute efter är den största attraktionsbyggaren hands down. Dessutom blir de förr eller senare nojjiga och undrar vad det är för man de har att göra med om man inte levererar. -> friendzone eller diss.
Full och trött doesn't matter. Drar tjejen med en hem så förväntar hon sig nåt också.

Vad tjejen SÄGER och GÖR är två heeelt olika saker. Lyssna vad hon säger ja, men agera efter vad hon faktiskt gör och hur hon är mot dig. Lyssna inte på alla vackra ord hon säger om dig om handlingarna inte backar upp det. Orden betyder nada om de två skiljer sig. Yep lesson learned, big time.

Även om jag fortsatte träffa andra på sidan om i början hamnade jag till slut i semi-needy-träsket där jag till slut sökte bekräftelse efter det sista kalla avskedet och blev nojjig i allmänhet över alla mixade signaler. Ha ett genuint upptaget liv och lev i nuet så har man inte tid att tänka efter för mycket och bli needy helt naturligt, känslor förblindar en från fokuset TOTALT.

Nu blir det meditation dagligen och komma tillbaka upp på hästen igen. Nekat sex med två olika från sängläge sen denna story bara för att jag otvunget jämför alla jag springer på med henne och de bleknar märkligt nog väldigt mycket, fast hon inte ens var så amazing nyktert betraktat. Otroligt om jag får säga det själv, men jag antar att det är en process. Det är min självkritiska sida som gör det svårare att släppa, mycket frustration över misstagen som etsar sig fast.
Och chic-logic är också rätt intressant. Ena dagen si, andra dagen helomvändning från ingenstans. Det är vad hon känner just då och nu som gäller, dra nytta av det och planera inte saker i förväg. Hamnar bara i bekvämlighetsfällan. Tror även mycket på det här med att sätta klara och tydliga boundries rent generellt, särskilt när man har med labila tjejer att göra. Jag kommer ursprungligen från ett mindset där jag är rädd att fucka upp för mycket genom att skrämma iväg tjejen ifråga genom att ställa krav på min omgivning i det känsliga dejtingstadiet, men detta tänk gör dig bara svag. Jobba på din identitet.

Jag tror det var allt for now. Uppdaterar om det mot förmodan skulle hända nåt mer i denna story.


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Tjejer som hela tiden säger "haha hoppas du träffar någon tjej ikväll då" slyngel 9 5,966 2013-10-25,21:29
Senaste inlägg:: Badboll
  tjej som ej svarar på sms hur uppföra sig om man träffar henne? Beerpong 8 3,036 2012-09-22,17:24
Senaste inlägg:: WALL-E

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}