LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Självdisciplin / planering / produktivitet
2016-08-14,09:05,
Inlägg: #1
Självdisciplin / planering / produktivitet
Vad har ni för tips?

Som det typiska ADHD barn man är så är rutiner/disciplin mina sämsta sidor och typ alla mina problem kommer ur samma sak, att jag inte har någon bra struktur på saker o ting.

Gå upp tidigt har jag fattat, är key.
Meditera? När isf på dagen skulle ni rekommendera det? Varje gång jag börjar kommer jag alltid av mig.
Träning - när passar det bäst? Om man går upp 8 - ska man träna vid 12 typ eller tidigare/senare? Tycker ofta det är problem med att få saker gjorda efter träningen - blir så utsugen med must.
Morgonpromenader?

Ja alla tips uppskattas! Mitt nya liv börjar idag. One step at a time.
2016-08-14,14:16,
Inlägg: #2
RE: Självdisciplin / planering / produktivitet
Jag mediterar innan jag går och lägger mig, provat i långa perioder att göra det på morgonen, men jag blir för rastlös då.
Med träning: Går upp samma tid varje dag och dricker en kopp kaffe och sen drar till gymmet. Dagen börjar snabbt och bra, har inte heller märkt några nackdelar av att träna på tom mage.

Börja alla jobbiga saker med babysteg.
2016-08-31,19:13,
Inlägg: #3
RE: Självdisciplin / planering / produktivitet
Vad har du för mål? För utan mål är det sjukt svårt att komma någonstans. Utan mål vet du inte vilken väg du ska ta ju.

Gör så här. Skriv ner dina mål och drömmar och sen börja bakifrån. Hur kom du dit? Hur lyckades du? Vad krävdes? Gå hela vägen tillbaka till vart du är nu. På det viset så kommer du veta exakt vad som krävs av dig och då kommer även din produktivitet bli bättre. Sen är det upp till dig om du vill ha DET (med det menar jag dina mål) tillräckligt mycket.


Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}