LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Är muskler verkligen en fördel?
2016-08-15,12:51,
Inlägg: #1
Är muskler verkligen en fördel?
Jag har tränat rätt mycket genom åren och är ganska nöjd med resultaten.

Framför allt är jag stolt över att jag har jobbat så hårt på det under lång tid.
Samtidigt kan jag tänka ibland "tänk om jag hade lagt all den tiden och energi på tjejer eller studier istället".

Frågan är hur mycket hjälper en vältränad kropp egentligen när det gäller game? Vad är era åsikter?
Min personliga uppfattning är att det har gett mig något mer självförtroende men utöver det... inte mycket alls.

Vissa har precis omvänd åsikt att gymmet är mer eller mindre lösningen på allt.
Det finns ett fåtal tjejer som blir väldigt impade av muskler men jag tror att hos det stora flertalet är det nästan tvärtom för att det ser ut som att man anstränger sig för mycket. I vilket fall så är det inte ett särskilt stort plus. Dessutom finns det så sjukt många andra killar med vältränade kroppar att det inte ger en särskilt stor fördel?

Vad är era åsikter om detta?
"If you're gonna play the game boy, you gotta learn to play it right." -The gambler
2016-08-15,17:44,
Inlägg: #2
RE: Är muskler verkligen en fördel?
Jag tror att du har svaret i din fråga; det varierar från tjej till tjej. Resonemanget kring att det skulle vara "tryhard" kan kanske stämma rent logiskt men är också ganska långsökt. Jag tror att styrketräning är bland det bästa man kan göra som indirekt träning (puaträning) eftersom det, precis som du sa ger ett starkt ökat självförtroende. Om man tränar för sin egen skull verkar det inte tryhard utan visar bara att man kan engagera sig, vara målmedveten och ihärdig, vilka är attraktiva egenskaper. Men visst, vissa tjejer gillar inte muskler och vissa gör det. Vissa vill ha målmedvetna och driva män och vissa inte. Men i slutändan tror jag att den sista gruppen är relativt liten och att låta bli att gå till gymmet för att tjejerna ändå kanske inte gillar det är en mycket dålig idé.
2016-08-15,19:16,
Inlägg: #3
RE: Är muskler verkligen en fördel?
Mina 5 cent är såhär;

Är du inte oseriöst muskulös, dvs långt över average, dvs över gemene "vältränade man", så är det lite skitsamma upplever jag iaf. Tjejer ser det som en bonus, men helst att dom "råkar" se det när du typ tar av dig tröjan. Dom vill inte att det ska "skrytas" med. Jag jämför det med tjejer som har oseriösa urringningar - man blir kåt men ändå lite avttänd på hur överdrivet stor urringningen är typ.

Med andra ord får man passa sig i landet lagom att ha på sig linne, för då är man en "spännis". Haha sjukt men så är det ju, även om man inte ens är särskilt biffig... Landet Lagom alltså.

Medan jag är övertygad om att många tjejer blir plaskvåta av "lagom" mängd muskler, vad det nu innebär för dom. Helt klart bättre MED än UTAN iaf Wink
2016-08-15,19:42, (Detta inlägg ändrades senast: 2016-08-15,19:43 av {2} ReeZ.)
Inlägg: #4
RE: Är muskler verkligen en fördel?
http://foxhoundstudio.com/blog/fitness-l...ant-to-be/

Det är väl ingen Jättefördel i att vara lite välbyggd, men det är ju inte nödvändigtvis något dåligt. Håll det lagomt liksom Smile
2016-08-15,22:05, (Detta inlägg ändrades senast: 2016-08-15,22:06 av {2} StayHungry.)
Inlägg: #5
RE: Är muskler verkligen en fördel?
Vissa grabbar berättar ju historier om hur tjejer kommer fram och vill känna på deras biceps eller rutor och grejer det har typ aldrig hänt mig kan jag säga, eller att de ens säger något om min kropp kanske något väldigt snabbt i förbifarten typ. Har vart en del på stranden nu i sommar ingen tjej nästan (vad jag har märkt iaf) har brytt sig nämnvärt. Vet att bruno är rätt bitig också vore kul att höra hans åsikter i frågan. Kan ju iof också vara så att de är extremt diskreta när de kollar men ja... Jag vettefan asså.

Till er spinkiga killar skulle jag säga, jobba på ert game istället för att bygga muskler på gymmet.
"If you're gonna play the game boy, you gotta learn to play it right." -The gambler
2016-08-15,22:09, (Detta inlägg ändrades senast: 2016-08-15,22:10 av {2} Vetinte.)
Inlägg: #6
RE: Är muskler verkligen en fördel?
Nu har jag tränat relativt hårt sedan 2010 och har en kropp som är en bra bit över medelsvensson och är dessutom större än de allra flesta på gymmen så jag kanske är partisk men muskler är en rejäl fördel. Precis som Nalirot skrev ska det däremot bara vara något man har, inte är överdriven om. När jag ser killar med t-shirtar som sitter som våtdräkter eller har linnen på krogen så känns det bara pinsamt. Du säger förstås att du tränar men jag säger faktiskt som det är till tjejer, det är ett nödvändigt ont som jag gör på rutin. Det är inget intresse alls utan jag håller igång på det sättet jag tycker är minst tråkigt.

Och nu efter att ha försvarat det så är det i stort sett alltid ett plus. Jag har lyckligtvis breda axlar och liten midja så kontrasten till en kvinnokropp hade varit stor även utan träning men den kan inte bli för stor utan anabola. En bred rygg, stora armar, stora pecs, getingmidja och stora quads ger en grym och atletisk hållning och ändrar sättet man för sig på utan att någonsin se klumpig ut såvida man inte har enormt bra gener eller preppar. En jävla fördel också är att man kan bli tjock och folk kommer bara tycka att du ser starkare ut Smile

Man får helt enkelt en del gratisragg om man har snygg kropp och kanske en promille som tycker det blir för mycket. Enkelt val.

En vältränad kropp är väl lite som ett skägg. Det blir jävligt bögigt om det är stylat hos barberaren och taget till överdrift medan ett långt stubb som fortfarande visar dragen i ansiktet bara gör en snyggare (i 90 % av fallen).
2016-08-15,23:14,
Inlägg: #7
RE: Är muskler verkligen en fördel?
Men hur vet du att det beror på din kropp då? Har du snackat med några om det?
"If you're gonna play the game boy, you gotta learn to play it right." -The gambler
2016-08-15,23:30, (Detta inlägg ändrades senast: 2016-08-15,23:31 av {2} Evilvalle.)
Inlägg: #8
RE: Är muskler verkligen en fördel?
Att ha bra game är mycket viktigare om man ska "jämföra" de två mot varandra, precis som bra game är mycket viktigare än utseende som helhet.

Med det sagt så får man en hel del gratis om man har en stor muskulös kropp, har fått ligga rätt rejält mycket enbart pga kroppen.

De flesta kvällar ville flickor känna på armar, man får även mer respekt bland snubbar när man är stor.

Har även legat med en hel drös av flickor från diverse gym som spanat in en under passen.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2016-08-16,02:27,
Inlägg: #9
RE: Är muskler verkligen en fördel?
Jag ser det som en booster. Med bra inner game boostar det resultaten ännu mer. Kan inte räkna alla gånger tjejer viljat känna på armarna eller boobsen. Speciellt när jag var bulkad med 20-25% BF, tjejer verkar inte kunna se skillnad på mozklerna o fett lol.

Så in short. Träna för att det är en grym investering för välmåendet och hormonerna o använd gainsen för att det är kul. Inte för att du måste och behöver dom för att ragga tjejer.
2016-08-16,04:14,
Inlägg: #10
RE: Är muskler verkligen en fördel?
Större muskler/grova armar är en fördel för majoriteten av tjejer. ALLT ANNAT LIKA.

När jag var som mest tränad var musklerna en självförtroendeboost. Nu har jag förlorat det mesta av dem men det går bättre nu vilket beror på att mitt inner game och game förbättrats.

(Inner) game > muskler

Dessutom har jag ett antal tjejer i bagaget som uttalet sin kärlek för stora muskler men som ändå valt att hoppa i säng med dig. Detta trots att mr biff raggat på dem framför näsan på mig.

I slutändan handlar det om "the big picture"
2016-08-16,08:27,
Inlägg: #11
RE: Är muskler verkligen en fördel?
(2016-08-15,22:09)Vetinte Skrev: Nu har jag tränat relativt hårt sedan 2010 och har en kropp som är en bra bit över medelsvensson och är dessutom större än de allra flesta på gymmen så jag kanske är partisk men muskler är en rejäl fördel. Precis som Nalirot skrev ska det däremot bara vara något man har, inte är överdriven om. När jag ser killar med t-shirtar som sitter som våtdräkter eller har linnen på krogen så känns det bara pinsamt. Du säger förstås att du tränar men jag säger faktiskt som det är till tjejer, det är ett nödvändigt ont som jag gör på rutin. Det är inget intresse alls utan jag håller igång på det sättet jag tycker är minst tråkigt.

Och nu efter att ha försvarat det så är det i stort sett alltid ett plus. Jag har lyckligtvis breda axlar och liten midja så kontrasten till en kvinnokropp hade varit stor även utan träning men den kan inte bli för stor utan anabola. En bred rygg, stora armar, stora pecs, getingmidja och stora quads ger en grym och atletisk hållning och ändrar sättet man för sig på utan att någonsin se klumpig ut såvida man inte har enormt bra gener eller preppar. En jävla fördel också är att man kan bli tjock och folk kommer bara tycka att du ser starkare ut Smile

Man får helt enkelt en del gratisragg om man har snygg kropp och kanske en promille som tycker det blir för mycket. Enkelt val.

En vältränad kropp är väl lite som ett skägg. Det blir jävligt bögigt om det är stylat hos barberaren och taget till överdrift medan ett långt stubb som fortfarande visar dragen i ansiktet bara gör en snyggare (i 90 % av fallen).
Bra liknelse med skäggstubben haha
(2016-08-15,23:30)Evilvalle Skrev: Att ha bra game är mycket viktigare om man ska "jämföra" de två mot varandra, precis som bra game är mycket viktigare än utseende som helhet.

Med det sagt så får man en hel del gratis om man har en stor muskulös kropp, har fått ligga rätt rejält mycket enbart pga kroppen.

De flesta kvällar ville flickor känna på armar, man får även mer respekt bland snubbar när man är stor.

Har även legat med en hel drös av flickor från diverse gym som spanat in en under passen.
När du säger stor, hur stor? Visst har man tjejer som spanat in en under passen men aldrig haft balls o initierat nåt, alltid hörlurar på också, något jag tänkt sluta med av dels den anledningen tbh.. man är ju så jäkla instängd med lurar på.
2016-08-16,11:24, (Detta inlägg ändrades senast: 2016-08-16,11:25 av {2} StayHungry.)
Inlägg: #12
RE: Är muskler verkligen en fördel?
Ok skumt då att jag inte märkt några fördelar... Jag är väl inte jättebitig iof men typ crossfit-tränad ser jag ut som. Kanske skulle ta nästa kväll och jämföra armmuskler med tjejer bara som ett experiment.
"If you're gonna play the game boy, you gotta learn to play it right." -The gambler
2016-08-16,12:43,
Inlägg: #13
RE: Är muskler verkligen en fördel?
(2016-08-16,11:24)StayHungry Skrev: Ok skumt då att jag inte märkt några fördelar... Jag är väl inte jättebitig iof men typ crossfit-tränad ser jag ut som. Kanske skulle ta nästa kväll och jämföra armmuskler med tjejer bara som ett experiment.
Crossfittränad vad innebär det? Att du har en normal kropp med lite toning? Dvs typ 1-2år på gymmet-kropp?

Ja det har dom flesta som tränar någorlunda seriöst och det är ju inget "wow" i tjejers ögon. Snarare att det påverkar shit undermedvetet, inte så DU kommer märka det. Sen är tjejer mästare på att snegla när du inte ser, så mycket sånt shit kan du omöjligen veta också.

Vet tex en tjejkompis som sa att hon älskar när killar sträcker på sig så tröjan åker upp och magen syns och att hon blev jättekåt av det. Wtf liksom. Inte just magrutor men att magen syndes och att det inte var ölmage.

Återigen - tror mycket ligger i att det ska synas omedvetet. Märker själv när jag har linne att man får mindre kåtblickar än med en snygg tischa, utanför gymmet då dvs.
2016-08-16,15:48, (Detta inlägg ändrades senast: 2016-08-16,16:33 av {2} StayHungry.)
Inlägg: #14
RE: Är muskler verkligen en fördel?
....
"If you're gonna play the game boy, you gotta learn to play it right." -The gambler
2016-08-16,16:52,
Inlägg: #15
RE: Är muskler verkligen en fördel?
Kan bara instämma i det många andra skriver. Det är inte lösningen, men är en bra boost. Inte minst kan det ge dig bättre självförtroende vilket kanske är lika viktigt som den utseendemässiga fördelen.
2016-08-16,18:10, (Detta inlägg ändrades senast: 2016-08-16,18:12 av {2} Evilvalle.)
Inlägg: #16
RE: Är muskler verkligen en fördel?
(2016-08-16,08:27)Nalirot Skrev: Bra liknelse med skäggstubben haha
När du säger stor, hur stor? Visst har man tjejer som spanat in en under passen men aldrig haft balls o initierat nåt, alltid hörlurar på också, något jag tänkt sluta med av dels den anledningen tbh.. man är ju så jäkla instängd med lurar på.

Inte jättestor, 178cm lång och 90-95kg med relativt hög bodyfat. Rätt rippad på 80kg.

Får mer uppmärksamhet när jag är bulkad, folk som inte är så insatt i träning ser ingen större skillnad på muskelmassa och fett, givet att man har en muskulär grund.

(2016-08-16,02:27)godsgift Skrev: Jag ser det som en booster. Med bra inner game boostar det resultaten ännu mer. Kan inte räkna alla gånger tjejer viljat känna på armarna eller boobsen. Speciellt när jag var bulkad med 20-25% BF, tjejer verkar inte kunna se skillnad på mozklerna o fett lol.

Så in short. Träna för att det är en grym investering för välmåendet och hormonerna o använd gainsen för att det är kul. Inte för att du måste och behöver dom för att ragga tjejer.

Japp agree 100%
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Vill skaffa lite muskler tay 19 7,434 2016-02-27,13:06
Senaste inlägg:: Northeros
  Mer energi in än ut för att bygga muskler. illdan 18 9,304 2013-12-20,13:26
Senaste inlägg:: Player
  Större och starkare muskler tack vare nyupptäckt protein! Madrock 5 2,842 2013-01-28,19:12
Senaste inlägg:: Outkast
  bygga muskler, bulka? tay 29 11,770 2012-12-21,14:32
Senaste inlägg:: Stridskuken

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}