LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Jo det spelar visst roll vad du säger!
2016-08-18,11:25, (Detta inlägg ändrades senast: 2016-08-18,11:31 av {2} StayHungry.)
Inlägg: #1
Jo det spelar visst roll vad du säger!
Hej allihop nu har jag ju kommit igång så smått med mitt game. Bland annat kollat på sjukt många RSD-videos.

En vanlig fråga som många har och som jag själv har haft länge är "vad ska man säga". En del, ganska många menar att DET SPELAR INGEN ROLL.

Jag menar att JO DET SPELAR VISST ROLL. Och speciellt för noobs. HOWEVER, vill slänga in en stor brasklapp här, självklart finns det många olika saker att säga. Det är inte som att en enda specifik mening alltid eller aldrig fungerar. Men det har stor effekt om du kan säga något roligt vid precis rätt tidpunkt. Tystnad=awkwardness=youre fucked. Eller att du säger något tråkigt/dumt nästan ännu värre.

Det skiljer från person till person hur pass verbalt begåvad man är, men det stör mig NÅGOT ENORMT när folk säger "ähh va ba lite rolig" "tänk inte så mycket" "va ba lite skön" och liknande. Det är som att säga åt någon som aldrig har boxats förut att gå in i ringen och "bara slå lite".

Så mitt tips till alla är att samla på dig massor av canned material. Samla ett helt bibliotek av små lustigheter att använda dig av i olika situationer. Sen ska man SJÄLVKLART improvisera när man kan. Men det är ungefär som att lära sig boxning (eftersom jag tränat det) i början måste man tänka på vad man gör, sen när allt sitter automatiskt kan man börja freestyla mer.

Kan bara ta ett exempel här:

https://youtu.be/aaI3Srkd9tY?t=214

"since ive never had to burn so many calories before" hon tycker det är skitkul. självfallet hade han kunnat säga något annat men det funkade bra och slår vad om att han har kört den många ggr.
"If you're gonna play the game boy, you gotta learn to play it right." -The gambler
2016-08-18,15:38,
Inlägg: #2
RE: Jo det spelar visst roll vad du säger!
Självklart spelar det en viss roll vilka ord som lämnar din mun men jag ska ge dig en tankeställare.

Har du någonsin varit med om att någon har sagt något i hopp om att vara rolig och det är tvärtyst när han har levererat sin line? Det går några sekunder och någon annan kopierar exakt vad han sa fast med livligt kroppsspråk, någon löjlig röst till och det får hela gruppen att brista ut i gapskratt.
Ok, du kommer säkert svara nej men jag har varit med om det hundratals, om inte tusentals gånger.

Skratt vill jag nästan påstå vara en social konstruktion, i synnerhet om vi pratar mellan män och kvinnor. När jag har byggt upp en rolig stämning bland några honor kan jag nästan rynka lite pannan och få de att skratta så de pissar på sig. Kan ge ett exempel på här om dagen när jag stod med en tjej på en klubb här i sthlm. Vi har stått och pratat i fem minuter, hon är en uppenbar hipster, och jag drar hennes lugg lite åt sidan och säger:
"Du är från nytorget (hipstermecka på söder), va? Jag ser det på din lugg"
"Ähh, nä men nära. Mariatorget"
"Borde jag ha gissat. På nytorget är det en trefärgad pottfrilla som gäller"

Och hon brast ut i ett gapskratt. Inte ett dugg kul eller hur?

Eller varför inte direkt översatt till game. Kopiera en mening direkt från någons LR och se om det automatiskt leder till sängen.

Det funkar inte så och det är därför hela forumet rekommenderar en annan approach, som kan ta längre tid, men gör dig till en attraktiv person snarare än en tönt med ett manus som dessutom knappast fungerar på alla. Eller är för alla. Jag tycker faktiskt det här forumet är kul att hänga på även nu när jag har flickvän av den anledningen att det går att utvecklas utan att dra ONS. Det hade däremot varit jävligt tråkigt om det bara gick ut på att memorera meningar.

Vissa intränade svar kan man naturligtvis ha och det har alla men bygg inte din person kring några rader.

Jag reste mig exempelvis upp från lunchbordet på jobbet här om dagen, suckade ut belåtet och sa att "Ja, det där satt ju som en bomb i Riksdagen" och alla garvade. Det kanske lät som att det kom spontant men jag har sagt samma sak säkert tjugo gånger fast till andra personer. Hade jag gett samma skämt till en av mina mer tillbakadragna polare som knappt säger något på sitt jobb så hade fan folk tittat förskräckta på honom och ringt säpo.

Nej, bygg ett skelett av grundpelare som redan är din personlighet. Är du lugn? Bra, glöm inte bort det och använd till din fördel genom att ex. våga vara tyst och tala med djup röst som drar uppmärksamhet när du väl snackar.

Fyll sedan på med cement inuti skelett och bli självsäker på den du är och vill bli.

Läs mitt inlägg här också. Drar en del boxningsreferenser som du kanske kan relatera till.

http://www.casanovalounge.se/showthread....5#pid38125
2016-08-18,19:44,
Inlägg: #3
RE: Jo det spelar visst roll vad du säger!
Gillar vad vetinte skrev.

Vidare, håller med om att det kan vara bra för totala noobs eller socially weird people.

Denna guiden går igenom det hela, steg 1 speciellt för det du pratar om: http://www.casanovalounge.se/showthread.php?tid=1804

Och gällande tystnad... Well vi kan ju använda tystnad för att skapa en rejäl sexual tension/polarity istället för att låta den göra saker awkward. Vet att det finns en tråd som summerar 60 years of challenge här på forumet som handlar om just det.
2016-08-19,09:57,
Inlägg: #4
RE: Jo det spelar visst roll vad du säger!
(2016-08-18,15:38)Vetinte Skrev: TEXT

Riktigt bra skrivet! +++



Min faster är guld på att underhålla och skapa rena skrattkalaset på middagar etc. I sin kontext är det hon säger inget märkvärdigt, det är.... "vanliga meningar" MEN, sättet hon berättar på, hennes utstrålning (man ser verkligen hur hon lever sig in i berättelsen), tonläge, röststyrka.. ALLT bidrar till något extraordinärt. Skulle en av hennes medresenärer berätta samma historia är det som två skilda historier. Vad som ger en bra story är alltså så mycket mer än bokstäverna bakom.

Borde finnas bra material i sökfunktionen om man söker på DHV-stories, social kalibrering, kommunikation... Smile
2016-08-19,15:23, (Detta inlägg ändrades senast: 2016-08-19,15:29 av {2} StayHungry.)
Inlägg: #5
RE: Jo det spelar visst roll vad du säger!
(2016-08-18,15:38)Vetinte Skrev: text

http://www.casanovalounge.se/showthread....5#pid38125

Jag tror att du missförstod mig ganska grovt. Sjävfallet är det massor av andra saker som spelar in än vad man säger. Men om vi tar ditt exempel med lugg-skämtet först. Jo det var faktiskt ganska roligt. Eller ja, till att börja med har tjejer oftast ganska dålig humor enligt mig. För det andra tydde det på verbal kreativitet och snabbt tänkande från din sida. Många andra, inklusive mig hade sagt typ "jaha ok fan va nice!" eller något sånt tråkigt eller febrilt försökt komma på något att säga om bostadsområdena i flera sekunder och kanske säga något om "ja jag var där blabla" eller "jag hade en kompis som bodde där förut blabla".

Alltså jag vet inte jag kanske har haft en stroke i min verbala del av hjärnan eller att jag har aspergers eller låg iq eller så men baserat på vad jag ser runt omkring mig i allmänhet så är det många som är som mig att de inte kommer på något kul att säga. Ser en hel del som rentav är ännu tråkigare än vad jag är faktiskt.

Om vi tar exemplet med att berätta samma historia på olika sätt och den ena misslyckas och den andra lyckas självfallet är det så. Men det är också en sån sak som jag är övertygad om att man kan lära sig att göra men det är nästan ingen som lär ut det.

Det enda jag stör mig på är att det inte plockas isär (hittills vad jag har sett) i sina beståndsdelar på samma sätt som mycket annat utan att man utgår från att alla redan kan det. Ett exempel här om att berätta målande historier:
https://youtu.be/90ZKnU2e23Q?t=904
"create stories, very picturesque"
Jag är helt kass på att berätta historier! Och mitt förflutna är inte direkt spännande! så det är något annat jag måste jobba på. Tänkte börja med att skriva ner lite historier och memorera dem (fast äkta historier från mitt liv alltså men att måla ut dem lite).

(2016-08-18,19:44)godsgift Skrev: Gillar vad vetinte skrev.

Vidare, håller med om att det kan vara bra för totala noobs eller socially weird people.

Denna guiden går igenom det hela, steg 1 speciellt för det du pratar om: http://www.casanovalounge.se/showthread.php?tid=1804

Och gällande tystnad... Well vi kan ju använda tystnad för att skapa en rejäl sexual tension/polarity istället för att låta den göra saker awkward. Vet att det finns en tråd som summerar 60 years of challenge här på forumet som handlar om just det.

Intressant det där med sexual tension vid tystnad, har hört det där förut men aldrig upplevt det. Min upplevelse so far är mer eller mindre konsekvent vid tystnad att hon drar. 5-10 sekunder ungefär and shes gone forever.


Tack för länkarna ska kolla.
"If you're gonna play the game boy, you gotta learn to play it right." -The gambler
2016-08-19,18:12,
Inlägg: #6
RE: Jo det spelar visst roll vad du säger!
You're welcome. Här är tråden som går igenom grunderna i 60 systemet. Kanske kan vara kul att leka runt med medan du lär dig Smile http://www.casanovalounge.se/showthread.php?tid=2171
2016-08-19,22:49,
Inlägg: #7
RE: Jo det spelar visst roll vad du säger!
Ja det spelar roll vad du säger, särskilt som nybörjare. De flesta nybörjare är rätt usla på att konversera med nya människor, dels för att människor i regel "är det", särskilt i sverige, men särskilt människor som söker sig till såna här typer av forum.

Bygger du upp din förmåga att snabbt kunna skapa rapport och connection med människor så kommer det förändra ditt liv helt och hållet, inte bara med flickor.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2016-08-20,18:38,
Inlägg: #8
RE: Jo det spelar visst roll vad du säger!
(2016-08-19,22:49)Evilvalle Skrev: Ja det spelar roll vad du säger, särskilt som nybörjare. De flesta nybörjare är rätt usla på att konversera med nya människor, dels för att människor i regel "är det", särskilt i sverige, men särskilt människor som söker sig till såna här typer av forum.

Bygger du upp din förmåga att snabbt kunna skapa rapport och connection med människor så kommer det förändra ditt liv helt och hållet, inte bara med flickor.

Bästa materialet kring att bygga rapport/connection?
Will To Power.

Winning Beats The Game.

2016-08-20,18:46,
Inlägg: #9
RE: Jo det spelar visst roll vad du säger!
(2016-08-20,18:38)TonightIsTheNight Skrev: Bästa materialet kring att bygga rapport/connection?
Polaritet och visa empati
2016-08-20,18:55, (Detta inlägg ändrades senast: 2016-08-20,19:04 av {2} TonightIsTheNight.)
Inlägg: #10
RE: Jo det spelar visst roll vad du säger!
(2016-08-20,18:46)Pienso Skrev: Polaritet och visa empati

Tänkte material man kan läsa.
Polarisera är för övrigt värdelöst om man vill bygga rapport med en bredd av människor, men beror på om det är ens syfte såklart.
Will To Power.

Winning Beats The Game.

2016-08-20,22:23,
Inlägg: #11
RE: Jo det spelar visst roll vad du säger!
(2016-08-20,18:38)TonightIsTheNight Skrev: Bästa materialet kring att bygga rapport/connection?

Du kommer säkert garva nu, men "Henrik Fexeus - Konsten att läsa tankar" handlar i princip bara om hur man skapar rapport/connection och sen även såklart hur man kan manipulera detta. Allt från orden till röstläget, kroppsspråk, tempo osv. Lättläst, men säkerligen inte bästa materialet.
2016-08-21,19:07,
Inlägg: #12
RE: Jo det spelar visst roll vad du säger!
Hittade precis den video jag behövde! Rekommenderas varmt till andra med tunghäfta:

https://www.youtube.com/watch?v=MptvykZL2f4
"If you're gonna play the game boy, you gotta learn to play it right." -The gambler


Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}