LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Pua terapi
2016-09-16,11:42, (Detta inlägg ändrades senast: 2016-09-16,11:45 av {2} SvaMp_.)
Inlägg: #1
Pua terapi
Blah, hade en riktigt illa situation nyligen efter en approach.

Bor i ett visst område och brukar köra en del dg här, inte överdrivet faktiskt, har en fallenhet för tjejer som knatar runt i träningstights. Iaf för en tid sedan hade jag sprungit ifatt en tjej och sagt hej, typ direkt hade hon reagerat "men guhd" - lite skrämd, hade sagt något för att lugna situationen, varpå hon sagt att det var andra gången jag gått fram till henne på samma ställe. Sen gick hon.

Idag var jag påväg till ett fik, och ser en tjej i träningstights gå på andra sidan gatan, väntar på rätt läge att stoppa henne och blir en bit i en gång utanför Ica. Hon stannar upp och verkar lite tagen, och säger nu att det är tredje gången jag är på henne, att jag ska låta henne va i fred (kände alltså inte igen henne). Sen gick hon. Jag svarar nått tillbaks, kommer inte ihåg exakt, vill ju ge en förklaring och inte creepa ut henne mer, iaf stannar hon upp sen typ 3-4meter senare och säger "tror du att nån vill eller, sluta stalka mig" -typ nått sånt. Sen går hon direkt in i butiken, jag står kvar men får ingen chans att ge något svar tillbaka.
Nån hantverkare bredvid som frågar henne om allt är ok. Kommer inte ihåg exakt men stod kvar och var beredd på att förklara situationen, men hon stack in direkt.

Blah, kände mig bara awkward efteråt, det jag gör är ju inte att creepa ut folk. Hade jag känt igen henne hade jag såklart inte gått fram, tror fan hon hade lagt på sig lite sen senast.
Också just det de gör att de säger sitt och sen går utan att ge en chans till motsvar, jag står ju för det jag gör och skulle kunna förklara det, men när de kör tekniken att gå iväg efter att de slängt ut skit på en. Likadant vill jag ju inte göra någon arg i det jag gör, och kan förstå att det är lite wierd om det är tredje gången, men fortfarande fegt att inte ge en chans till en diskussion.

Iaf mådde lite shit efter, kände mig wierd, ringde en polare o snacka av mig lite. Man börjar doubta vad man gör.

Men just detta att tjejer kör de att de säger sitt och springer iväg, inte ger chansen till motsvar, kom jag nu att tänka på en fyra ex där det hänt.
Tycker det är riktigt fegt.

Tänkte iaf skriva av mig lite. Vet inte hur man kunde agera olika.
Winning Beats the Game

Be Selfish
2016-09-16,11:49,
Inlägg: #2
RE: Pua terapi
Men detta är ju bara något som är skitkul. Den här tråden skulle lika gärna kunna hetat typ "Något roligt som hände mig" eller liknande. Jag hade iaf börjat garva om det hände mig och gjorde det nu när jag läste. Smile)

Varför skulle du behöva förklara dig?
2016-09-16,11:53, (Detta inlägg ändrades senast: 2016-09-16,11:56 av {2} SvaMp_.)
Inlägg: #3
RE: Pua terapi
(2016-09-16,11:49)Edward Penishands Skrev: Men detta är ju bara något som är skitkul. Den här tråden skulle lika gärna kunna hetat typ "Något roligt som hände mig" eller liknande. Jag hade iaf börjat garva om det hände mig och gjorde det nu när jag läste. Smile)

Varför skulle du behöva förklara dig?

Alltså andra gången det hände så skrattade jag av det, hon tyckte det också var lite kul. Nu tyckte hon det var typ obehagligt.
Kände att jag inte vill framstå som en rapist, och vill stå för det jag gör.

Men fan blir irriterad på dem som kör den taktiken att säga sitt och gå utan att ge en chans till svar tillbaks, faktiskt endast tjejer jag träffat på som gjort så. Riktigt fegt tycker jag.
Winning Beats the Game

Be Selfish
2016-09-16,12:28,
Inlägg: #4
RE: Pua terapi
Ja men du vet ju sanningen bakom den tredje gången. Skratta åt det du känner till liksom. Det är så jävla oviktigt vad hon tror om situationen, speciellt om hon (som många tjejer som du säger) bara går därifrån sådär. Smile
2016-09-16,13:46, (Detta inlägg ändrades senast: 2016-09-16,13:48 av {2} Pienso.)
Inlägg: #5
RE: Pua terapi
Empati är key här, du skulle börjat att öppna, jag är blyg och vill inte störa dig egentligen och sen led in det på något, vart är du på väg, vad ska du göra, håll lite avstånd när du går med henne. Säg att du ska möta upp en kompis och du har typ bara 10 min på dig att snacka. Snacka länge med henne minst 15-20 min då det är lägre risk för flake när du väl tar numret. Ju längre ni snackar desto mindre flake eller så kör du instant date om hon har tid.
2016-09-16,17:19, (Detta inlägg ändrades senast: 2016-09-16,17:25 av {2} Bruno.)
Inlägg: #6
RE: Pua terapi
Haha!
Äsch, tycker du ska bjuda på den Svamp, och skratta åt det hela istället.
Det tror jag att du kommer kunna göra också när det fått gå någon dag, för det där lät ju faktiskt sjukt kul.

Och nu råkar jag ju veta att du - till skillnad från mig då kanske Smile - är fullt normal till sättet IRL, så än sen?
På ett logiskt plan vet du ju om själv att det inte var ditt fel (som inte kände igen henne) och du blev liksom bara tagen av att hon fick fnysa nån kommentar och springa iväg, och sen kommer också nån gubbe fram och frågar henne, så det slutar med att du framstår som ett sliskigt creep i några få sekunder.

Är väl någonting evolutionärt i en som får en att känna sig piss efter en sån här incident ändå...
Jag menar, när människor levde i stammar så var det väl nästan så att det kunde sluta med döden ifall man plötsligt fick ryktet om sig, som den creepiga snubben som försökte sätta på alla kvinnor i stammen. Vad vet jag...

Men ska man hitta någonting här så är det väl att du brytt dig mer om deras uppfattning om dig, än din egen uppfattning, om dig själv.
Det är väl vad det hela kommer ner till och är någonting som fortfarande behövs jobbas med i självutvecklingen.

+ Även om man nu skulle vara ett creep, så är det väl inte precis så att man står ut jättemycket idag ändå: http://boom.aftonbladet.se/sa-ar-det-att...j-pa-stan/
Hänger inte här längre men är alltid sugen på att ta en öl ifall nån här har vägarna förbi Köpenhamn/Malmö. Skriv då till: resurso@hotmail.com

The less fucks you give, the more fucks you get.
2016-09-16,17:39,
Inlägg: #7
RE: Pua terapi
Hahahha, lugnt ta det inte personligt
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2016-09-17,14:03,
Inlägg: #8
RE: Pua terapi
(2016-09-16,11:42)SvaMp_ Skrev: Blah, kände mig bara awkward efteråt, det jag gör är ju inte att creepa ut folk. Hade jag känt igen henne hade jag såklart inte gått fram, tror fan hon hade lagt på sig lite sen senast.


Du kanske får träna upp ditt minne lite, eller också leta nya jaktmarker. Wink
Men jo, du creepar ut folk om det är den responsen du får, lol. Här i Norge hade den negativa effekten varit starkare eftersom du har MENA-utseende xD.

(2016-09-16,11:42)SvaMp_ Skrev: Också just det de gör att de säger sitt och sen går utan att ge en chans till motsvar, jag står ju för det jag gör och skulle kunna förklara det, men när de kör tekniken att gå iväg efter att de slängt ut skit på en. Likadant vill jag ju inte göra någon arg i det jag gör, och kan förstå att det är lite wierd om det är tredje gången, men fortfarande fegt att inte ge en chans till en diskussion.

Bryter mot en del sociala normer med day game och de tolkar situationen annorlunda än du gör. Inget mer med det. Skall man ägna sig åt det må man anpassa sig efter hur terrängen ser ut. Sprungit efter, lol, ja, inte konstigt att det kan tolkas creepy.

Viktigt att kunna nollställa för övrigt efter varje approach. Varje situation/person man pratar med är unik.

(2016-09-16,11:42)SvaMp_ Skrev: Iaf mådde lite shit efter, kände mig wierd, ringde en polare o snacka av mig lite. Man börjar doubta vad man gör.

Men just detta att tjejer kör de att de säger sitt och springer iväg, inte ger chansen till motsvar, kom jag nu att tänka på en fyra ex där det hänt.
Tycker det är riktigt fegt.

Tänkte iaf skriva av mig lite. Vet inte hur man kunde agera olika.

Förstår det, negativ social respons är inte gött. Vi är byggda för att inte vara förtjusta i det. Men comfort zone kan dra åt helvete. Det är skit. Pushar man det regelbundet och tolkar feedbacken man får rätt får man mindre och mindre känslopåslag på folks respons över tid.
Will To Power.

Winning Beats The Game.

2016-09-17,21:56,
Inlägg: #9
RE: Pua terapi
Haha. Du är inte ensam om detta bro. Whatever the other dudes say. Shit happens, men kanske du kan försöka vara lite mer present bara o faktiskt se tjejerna. IMO blir de lättare att komma ihåg folk så.

Akta så du inte blir uthängd av feminazi crew så de jagar dig på klubben o försöker få dig utslängd bara. Been there done that :-D
2016-09-18,01:46,
Inlägg: #10
RE: Pua terapi
Hahaha roligaste på länge! Gött o se dock att du kör på
find it, fuck it, forget it.
2016-09-18,11:03, (Detta inlägg ändrades senast: 2016-09-18,11:16 av {2} SvaMp_.)
Inlägg: #11
RE: Pua terapi
(2016-09-17,14:03)TonightIsTheNight Skrev: Du kanske får träna upp ditt minne lite, eller också leta nya jaktmarker. Wink
Men jo, du creepar ut folk om det är den responsen du får, lol. Här i Norge hade den negativa effekten varit starkare eftersom du har MENA-utseende xD.


Bryter mot en del sociala normer med day game och de tolkar situationen annorlunda än du gör. Inget mer med det. Skall man ägna sig åt det må man anpassa sig efter hur terrängen ser ut. Sprungit efter, lol, ja, inte konstigt att det kan tolkas creepy.

Viktigt att kunna nollställa för övrigt efter varje approach. Varje situation/person man pratar med är unik.

Jag skrev just ang igenkänning att jag såg henne gå bakifrån, sen kände jag ändå inte igen henne men hon hade fan gått upp i vikt.

Vet jag inte hur mkt dg du kört själv men det blir ofta att man får jaga ikapp det man ser, inte så att det kommer framför en alla gånger.
Ska iaf håla mig borta från kort blond tjej i träningstights häromkring en tid...

Det jag eg stör mig mest är sättet de slänger skit och sen går iväg, hade hon stått kvar som en rakryggad människa och konfronterat hade hon fått svar tillbaks, kan stå för det jag gör, men just tekniken många tjejer kör att säga sitt och gå iväg retar mig, effektivt för dem måste jag dock säga.

(2016-09-16,17:19)Bruno Skrev: Haha!
Äsch, tycker du ska bjuda på den Svamp, och skratta åt det hela istället.
Det tror jag att du kommer kunna göra också när det fått gå någon dag, för det där lät ju faktiskt sjukt kul.

Och nu råkar jag ju veta att du - till skillnad från mig då kanske Smile - är fullt normal till sättet IRL, så än sen?
På ett logiskt plan vet du ju om själv att det inte var ditt fel (som inte kände igen henne) och du blev liksom bara tagen av att hon fick fnysa nån kommentar och springa iväg, och sen kommer också nån gubbe fram och frågar henne, så det slutar med att du framstår som ett sliskigt creep i några få sekunder.

Är väl någonting evolutionärt i en som får en att känna sig piss efter en sån här incident ändå...
Jag menar, när människor levde i stammar så var det väl nästan så att det kunde sluta med döden ifall man plötsligt fick ryktet om sig, som den creepiga snubben som försökte sätta på alla kvinnor i stammen. Vad vet jag...

Men ska man hitta någonting här så är det väl att du brytt dig mer om deras uppfattning om dig, än din egen uppfattning, om dig själv.
Det är väl vad det hela kommer ner till och är någonting som fortfarande behövs jobbas med i självutvecklingen.

+ Även om man nu skulle vara ett creep, så är det väl inte precis så att man står ut jättemycket idag ändå: http://boom.aftonbladet.se/sa-ar-det-att...j-pa-stan/

Ja det är värre än man tror, tror inte man ska bry sig om sånt efter allt man utsatts för och alla år, men men, man lever och lär. Tack för input
Winning Beats the Game

Be Selfish
2016-09-19,20:23,
Inlägg: #12
RE: Pua terapi
(2016-09-18,11:03)SvaMp_ Skrev: Det jag eg stör mig mest är sättet de slänger skit och sen går iväg, hade hon stått kvar som en rakryggad människa och konfronterat hade hon fått svar tillbaks, kan stå för det jag gör, men just tekniken många tjejer kör att säga sitt och gå iväg retar mig, effektivt för dem måste jag dock säga.
Förstår att du blir uppretad, det är ju ett omoget beteende att slänga ur sig någon negativ kommentar och sen bara dra. Å andra sidan får man ha förståelse och tålamod för sånt beteende, då det antagligen är en reaktion från en väldigt nervös och rädd plats. Du råkade göra henne nervös/rädd och vuxna tenderar att bli som små barn när de blir rädda/nervösa. Jag skulle inte piska mig själv över det, du har (antar jag) goda intentioner i grund och botten men råkade begå ett hyfsat oskyldigt misstag.

Om du ser henne igen så kan du ju försöka gå fram försiktigt och bara be om ursäkt, när hennes medvetande inte opererar utifrån nervositet och rädsla?
2016-11-02,11:50,
Inlägg: #13
RE: Pua terapi
"Det jag eg stör mig mest är sättet de slänger skit och sen går iväg, hade hon stått kvar som en rakryggad människa och konfronterat hade hon fått svar tillbaks, kan stå för det jag gör, men just tekniken många tjejer kör att säga sitt och gå iväg retar mig, effektivt för dem måste jag dock säga."

Som de andra säger ta det inte personligt.

Men tror du missförstår tjejerna när du anser att det är någon speciell "teknik" dom använder. Snarare handlar det om att dom helt enkelt är 100% bestämda på att dom inte har ett intresse av att höra dig och din förklaring. Dom har bråttom vidare någon annanstans.

Är precis samma sak som när någon tiggare eller försäljare kommer fram till folk på gatan, man avfärdar dom så fort och effektivt man kan utan att ge dom en chans att starta en diskussion eller gå in på djupet.
The quality of a person's life is in direct proportion to their commitment to excellence, regardless of their chosen field of endeavor -Vince Lombardi


Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}