LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Dejta 3-4 veckor sen avsluta. Varje gång.
2016-09-30,02:36,
Inlägg: #1
Dejta 3-4 veckor sen avsluta. Varje gång.
Jag har ett problem som äter upp mig inifrån när det gäller mitt dejtingliv. Behöver verkligen skriva av mig lite och hoppas att det här är rätt forum.

När jag träffar någon så ligger vi väldigt ofta på första dejten. Jag uppskattar verkligen att mysa och prata vilket resulterar i att det förmodligen uppfattas från tjejens sida att jag är en bra kille. En möjlig partner. I varenda fall utom ett under 2 års tid har jag fått lov att avbryta vårt dejtande eftersom tjejen får känslor för mig när jag inte känner likadant.

Det är extremt påfrestande eftersom jag kan märka redan efter en, två träffar att hon verkligen vill göra om det och följer mönstret som jag försöker bryta. Ett par stycken har blivit helt galna och kastat sten på mitt fönster, ringt och skrikit eller kommit till mitt jobb för att kräva svar på varför jag inte vill fortsätta ses.

Jag är inte ute efter något seriöst men min stora fråga är då: varför måste jag vara så extremt tydlig från dag 1 med vad jag vill och aldrig får lov att bara "låta det som händer hända" dvs kanske utveckla känslor för någon?

Helt galet hur jag kan släppa en snygg, rolig och smart tjej bara för att jag inte orkar ta skiten som uppstår om några månader när hon vill ha svar på "vad vi är".

Jag är 25 år och dejtar i regel yngre tjejer än mig vilket jag vet är en del av problemet eftersom jag ofta fyller deras kriterier:
lite rolig, lagom smart, ser bra ut, eget boende, karriär, storstad etc.

Men då frågar jag mig själv och er.. om jag nu gillar att dejta yngre tjejer men det inte fungerar eftersom det alltid blir knas, varför ska jag behöva avstå det? Blir sjukt frustrerad och sitter här nu efter ett break up med en tjej jag dejtade i en månad, hon är helt förstörd och jag känner mig inte direkt sugen på att träffa någon ny när jag vet att det finns risk för samma sak igen. Om jag säger rakt ut att jag inte vill ha något seriöst så är det "Okej inte jag heller" men det ändras ju alltid senare. Så även om vi är uttalade KK's så dyker diskussionen upp förr eller senare. Legat med +100 tjejer och inte fastnat tillräckligt för en enda så det är ju fel på mig också, det förstår jag.

Lång text. Kanske någon känner igen sig i situationen och har tips på hur man mentalt orkar med att vilja dejta när man vet vad som väntar runt hörnet. Givetvis säger jag aldrig till en tjej att jag är kär, bjuder inte på något heller typ middagar osv vilket kan sända fel signaler. Bara ses, snackar, ligger, myser. Behöver verkligen hjälp från någon mer rutinerad här.

Vad gör jag för fel? (och framförallt, varför kan jag inte få göra fel så jag lär mig vad som är rätt på kuppen? det här fungerar inte längre)
/L
2016-09-30,13:31,
Inlägg: #2
RE: Dejta 3-4 veckor sen avsluta. Varje gång.
Kommer inte ihåg vart jag läste det, men borde inte vara så svårt att hitta om du är intresserad av det.
När man har sex så släpper hjärnan hormoner som ger positiva känslor, vilket får (tjejerna i detta fall) att relatera dessa "bra känslor" till att vara just med dig, vilket får dem att utveckla känslor för dig. Då detta är något rent biologiskt så har jag själv ingen aning om hur man undviker det. Finns ju alltid möjligheten att du kan ha något "öppet förhållande" med flera olika tjejer om du nu vill ligga runt lite. Är dem så "fast" i dig så bör dem nog "tillåta" att du ligger med andra tjejer. Detta kan starta andra problem självklart, men då får du helt enkelt välja vad du ska ha för något Wink

"Our problems birth our happiness, along with slightly better, slightly upgraded problems" - Mark Manson
2016-09-30,15:05,
Inlägg: #3
RE: Dejta 3-4 veckor sen avsluta. Varje gång.
Hur ofta traffar du tjejerna?

Om ni traffas ofta och du pratar mycket (komfort), klart tjejerna utvecklar kanslor.

Mina.tips:
Traffas inte sa ofta. Baserat pa din post har du ju manga tjejer att valja mellan.
Mindre komfort.. dvs mindre om din karriar, jobb etc det som uppfattas som "bra egenskaper for en framtida man"

Svar balansgang hursomhelst..
2016-09-30,20:56,
Inlägg: #4
RE: Dejta 3-4 veckor sen avsluta. Varje gång.
(2016-09-30,13:31)ReeZ Skrev: Kommer inte ihåg vart jag läste det, men borde inte vara så svårt att hitta om du är intresserad av det.
När man har sex så släpper hjärnan hormoner som ger positiva känslor, vilket får (tjejerna i detta fall) att relatera dessa "bra känslor" till att vara just med dig, vilket får dem att utveckla känslor för dig. Då detta är något rent biologiskt så har jag själv ingen aning om hur man undviker det. Finns ju alltid möjligheten att du kan ha något "öppet förhållande" med flera olika tjejer om du nu vill ligga runt lite. Är dem så "fast" i dig så bör dem nog "tillåta" att du ligger med andra tjejer. Detta kan starta andra problem självklart, men då får du helt enkelt välja vad du ska ha för något Wink

"Our problems birth our happiness, along with slightly better, slightly upgraded problems" - Mark Manson

Du menar dopamin. Har aldrig provat ett öppet förhållande och det lockar mig inte heller men helt klart en bra input, tack. I en perfekt värld har vi bara sex, hänger/tröttnar på varandra. Och helst inte efter 2 träffar utan efter 6-7st.

Fett citat.

(2016-09-30,15:05)Fiskarn Skrev: Hur ofta traffar du tjejerna?

Om ni traffas ofta och du pratar mycket (komfort), klart tjejerna utvecklar kanslor.

Mina.tips:
Traffas inte sa ofta. Baserat pa din post har du ju manga tjejer att valja mellan.
Mindre komfort.. dvs mindre om din karriar, jobb etc det som uppfattas som "bra egenskaper for en framtida man"

Svar balansgang hursomhelst..

Två gånger i månaden är en bra tumregel för de jag träffar som mest. Annars bara enstaka gånger. Borde prata mindre om mig själv det har jag kommit fram till som du säger, men svårt för att hålla igen när man ligger där på kudden. Jobbat som säljare i 6 år Tongue

Fredagkväll, inväntar en trevlig ny dam. Får se vad som händer här. Skål på er!
/L


Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}