LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Vad är era utmaningar just nu?
2016-12-12,21:45, (Detta inlägg ändrades senast: 2016-12-12,21:56 av {2} tvbordet.)
Inlägg: #1
Vad är era utmaningar just nu?
Vad är era hinder och utmaningar i gamet just nu?
Vad är det som hindrar er från att föra hem alla "10or" som ni så gärna vill ha? Vad blockerar er?

Vore intressant att se vad vi och andra upplever för utmaningar hos oss själva? Ofta stämmer de inte med vad som är de verkliga hindren och vi jobbar mot fel saker. Skapar därav tråden för bättre självinsikter så man jobbar på rätt saker.

En utmaning som jag personligen har och som stundtals kan dyka upp, är att jag i vissa situationer kan inbilla mig att folk ogillar mig. Något som kommer från ett tidigare jag och som jag kan uppleva som hinder. Självklart vet jag logiskt att det inte är sant och om det nu är det "vem fan bryr sig" men känslan kan dyka upp ibland och bromsa mig. Hur hanterar ni en sådan känsla?
2016-12-13,01:03,
Inlägg: #2
RE: Vad är era utmaningar just nu?
Ok, men med 10:or snackar vi alltså om kvinnor i den här standarden...

[Image: 8UjybYg.png]

[Image: I6S0P8Sgjq0.jpg]

... och misstar oss inte för några halvdana stadsdrottningar från Motala typ. Antar jag?

Men ja, alltså som vi snackade om i den där andra Tyler-tråden så känner jag visst att det finns ett värde med "game". Det största är väl att det får män att komma bort från det här beta provider-tänket och att kärlek är som man sett i sunkiga Hollywood-filmer.

Det är 90% av hela grejen.

Men jag är skeptisk till att det är just det som är det största problemet för mig och majoriteten här på forumet för att kontinuerligt kunna sätta på brudar av riktigt hög klass. Det är liksom andra faktorer som är avgörande, enligt Bruno.

Men om jag nu ska resonera lite för min egen del här då.
Ja, så är det väl först inte så ofta som man ser kvinnor av den där klassen här i Köpenhamn. För att ändå hitta crème de la crèmen som finns här i alla fall, så är det nog lättast att titta inne på "toppklubben". Blir ju svårt annars...

Och att ha ett bord där är nog den största game changern. Har själv snackat eller smugit mig in till att kunna parasitera X antal gånger. Och där krävs det liksom inte mycket game och huxflux-tekniker för att säga "kom till vårt bord tjejer".
Sen är det ju så att det är mer en blandning av dålig logistik, för dåliga kontakter för att fixa bra efterfest, och att det helt enkelt ställs större krav på utseende osv. som gjort att det inte blivit till att bädda en donna av topptrim ännu.

Alltså jag gör väl ändå ganska okej nu och hittar ONS med tjejer som är typ 8:or (min skala) hyfsat regelbundet och typ var 2-3:e månad har jag lite chans på nån av riktigt hög standard. Fortsätter jag bara som vanligt så lär det ju gå vägen snart, tänker jag, men jag hade inte varit nöjd med det ändå. Måste ske bra oftare än så.

Nu har jag inget större intresse av att dra ut i vintertider (tycker stämningen är betydligt sämre när man är ute, tjejer är blekare/fulare, det är kallt och jävligt osv).
Så jag har väl gett upp Kph och utmaningen blir väl att dra in bra med cash och fixa en grym kropp igen kommande månader, som sen kan användas vilt i sommar eller när jag tänkt flytta utomlands (på riktigt) istället.

Då ska det minsann blir fler bord, fler roliga och vilda kvällar. Ser fram mot det.

(2016-12-12,21:45)tvbordet Skrev: En utmaning som jag personligen har och som stundtals kan dyka upp, är att jag i vissa situationer kan inbilla mig att folk ogillar mig. Något som kommer från ett tidigare jag och som jag kan uppleva som hinder. Självklart vet jag logiskt att det inte är sant och om det nu är det "vem fan bryr sig" men känslan kan dyka upp ibland och bromsa mig. Hur hanterar ni en sådan känsla?

Självkänslan där. Kan ju bara säga som så att i mitt fall blev det faktiskt bättre med meditering (gör att det är lättare att vara i nuet och typ kväva bort sådana tankar). Men även att sätta mig ner och faktiskt ta reda på vilka mina egna värderingar är här i livet, varför jag anser just mina vara riktiga och sen hela tiden påminna mig om att jag ska leva efter dem - inte andras. Rolleyes

Går ju även att öva på att "reframea" ens mindset i sådana situationer:
www.dangerandplay.com/2014/05/18/frame-control-how-to-turn-your-problems-into-power/
Hänger inte här längre men är alltid sugen på att ta en öl ifall nån här har vägarna förbi Köpenhamn/Malmö. Skriv då till: resurso@hotmail.com

The less fucks you give, the more fucks you get.
2016-12-13,02:34,
Inlägg: #3
RE: Vad är era utmaningar just nu?
Med "10or" antar jag att du pratar enbart om utseendet? En intressant off-topic diskussion om detta är huruvida idén om "10or" (som å ena sidan är subjektivt) är en gynnande belief/frame att ha, som om det krävs "A-game" med dessa och kanske "B-game" med "8-9or", "C-game" med "7or" osv?

Jag spekulerar, för jag saknar erfarenheten just nu att påstå något med belägg, att behandla "10or" mer som "5or" eller "vilken tjej som helst" kan ha en kraftfullare effekt eftersom få killar gör det då många upplever att nu krävs det "A-game".

Anta att man approacha en "10a" som bara får attraction för en bara för att, äré inte socialt okallibrerat då att komma med sitt "A-game" för att man antar att alla ens "10or" i världen inte kan känna instant attraction för en? Ajja, off-topic som sagt var, men intressant nonetheless. Skapar ny tråd om det ist.

- Shittests: när jag väl får igång käften och allt flyter på med intresse å allt så blir det som ett farthinder jag krockar i när jag får ett ynka "skit" från tjejen. Det är som om någon sa "nej" till mig i en improviseringskurs istället för, "ja, och". Min utmaning är att ta "skit" från tjejer lättsamt, opersonligt och som om de vore småbarn som försöker spela tuffa eller coola.

- Overgaming: när jag druckit lite för mkt och har fått igång käften så händer det att jag "övergejmar" tjejen ifråga, nästan som om jag utgår ifrån att jag kan förlora henne närsomhelst om jag inte "håller igång mitt game". Jag undrar om man kan råka "övergejma" precis som man kan "översälja" i business.

- Liten stad(?): detta är min största mentala utmaning för jag vet inte om 50k inv. är lite eller mycket. Denna "träningsarena" finner jag då liten och då blir jag för perfektionistisk och vill maximera varenda set eller få utdelning för varje set som leder till något positivt på lång sikt (t.ex. harem/ny social cirkel med 70% tjejer).
"Success is not a result, but an emergent" - Eben Pagan.
2016-12-13,13:55,
Inlägg: #4
RE: Vad är era utmaningar just nu?
Är det bara jag eller ratear båda Gavin och fotbollslaget dessa tjejer alldelles för högt?

2016-12-13,15:20,
Inlägg: #5
RE: Vad är era utmaningar just nu?
Mitt största problem är att jag känner att jag behöver kvalificera mig, inför mig själv, och andra. Egentligen utan anledning. Vet ej hur jag slutar med det
Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
2016-12-13,16:10, (Detta inlägg ändrades senast: 2016-12-13,16:11 av {2} TonightIsTheNight.)
Inlägg: #6
RE: Vad är era utmaningar just nu?
(2016-12-13,13:55)Edward Penishands Skrev: Är det bara jag eller ratear båda Gavin och fotbollslaget dessa tjejer alldelles för högt?


Haha tjejer är generellt fulare och fetare i USA vilket fuckar upp amerikaners perception av skalan.
Will To Power.

Winning Beats The Game.

2016-12-13,18:52, (Detta inlägg ändrades senast: 2016-12-13,18:53 av {2} Sex Intelligence.)
Inlägg: #7
RE: Vad är era utmaningar just nu?
Största utmaningen är att varför man ligger mindre än någonsin nu och försöka komma undan den här "cursen". Tinder har typ förstört samhället, folk går mindre ut, inget känns natural längre, fula brudar har fått fett mycket luft och tror sig vara värsta donnorna.

Bara jag som tycker tjejer var mer needy o på innan?? känns som att brudarn fått nån slags psykologiska immunitet Tongue

Vill påpeka en sak till, konkurrensen har hårdnat, typ alla har läst game. Finns massvis med info på nätet/youtube. Väldigt sällan jag träffar på natural dudes som back in the days, alla ska overdo o im fucking alpha hit o dit.

Mycket sådana utmaningar man får svälja, borde flytta till Karibien lr nåt lawl
2016-12-13,20:14,
Inlägg: #8
RE: Vad är era utmaningar just nu?
Att ta mer action, haft flera tillfällen under dagtid de senaste veckorna att approcha brudar under day. Tycker det är svårare att gamea på klubb/nightgame(mer konkurrens, alkohol inblandat) än att ses på tinder/dagtid.
2016-12-14,08:57, (Detta inlägg ändrades senast: 2016-12-14,09:04 av {2} tvbordet.)
Inlägg: #9
RE: Vad är era utmaningar just nu?
(2016-12-13,15:20)Schlinus Skrev: Mitt största problem är att jag känner att jag behöver kvalificera mig, inför mig själv, och andra. Egentligen utan anledning. Vet ej hur jag slutar med det

Jag jobbar med motsvarande egentligen fast för mig faller det ut i att jag omedveten vill imponera på människor, söka bekräftelse. Få bekräftelsen utifrån istället för att bekräfta mig själv. Vill bevisa för personer "kolla min snygga brud, kolla hur grym jag är".

Känns som det går lite hand i hand lite med ditt bekymmer (??). Det som funkar bra för mig är först och främst bli medveten i stunden då problemet inträffar.

Tror du det handlar om bekräftelse eller ren kvalificering?
Om du känner det går hand i hand så har det hjälpt för mig att inse att man duger precis som man är och har inget att bevisa för andra människor, den enda personen man har något att bevisa för är då sig själv.
Övningar som då kan hjälpa är att bevisa för sig själv att man duger precis som man är och tipset jag har att komma med (om du på allvar vill bli av med det) är att göra följande varje kväll.

Skriv ned 3 saker varje dag som du gjort bra
Skriv ned 3 saker varje dag som du är tacksam över
Skriv ned 3 positiva egenskaper du har

Gör du detta i ett par månader kommer du inse att du duger som du är och därav bli av med känslan att känna behovet av att kvalificera dig, både medvetet och omedvetet.

Nu är detta vad som funkat för mig och alla är vi olika, finns ju inget facit.

(2016-12-13,18:52)Sex Intelligence Skrev: Största utmaningen är att varför man ligger mindre än någonsin nu och försöka komma undan den här "cursen". Tinder har typ förstört samhället, folk går mindre ut, inget känns natural längre, fula brudar har fått fett mycket luft och tror sig vara värsta donnorna.

Bara jag som tycker tjejer var mer needy o på innan?? känns som att brudarn fått nån slags psykologiska immunitet Tongue

Vill påpeka en sak till, konkurrensen har hårdnat, typ alla har läst game. Finns massvis med info på nätet/youtube. Väldigt sällan jag träffar på natural dudes som back in the days, alla ska overdo o im fucking alpha hit o dit.

Mycket sådana utmaningar man får svälja, borde flytta till Karibien lr nåt lawl

Situationen på hur tjejer funkar har nog inte ändrat sig de senaste 100 000 åren iaf. Jag ser det snarare som att det aldrig har varit så mycket möjligheter som nu. Med hjälp av Facebook/instagram/snapchat m.m. har vi alla möjligheter att demonstrera hög social status vilket gör det lättarer än någonsin att få ligg.
Konkurrensen har nog knappast hårdnat heller, att 80% av tjejerna söker sig till 20% av killarna är något som kvartstår, jobba på dig själv att bli en "20%:are" (y) (y)
2016-12-14,14:10,
Inlägg: #10
RE: Vad är era utmaningar just nu?
(2016-12-14,08:57)tvbordet Skrev: Jag jobbar med motsvarande egentligen fast för mig faller det ut i att jag omedveten vill imponera på människor, söka bekräftelse. Få bekräftelsen utifrån istället för att bekräfta mig själv. Vill bevisa för personer "kolla min snygga brud, kolla hur grym jag är".

Känns som det går lite hand i hand lite med ditt bekymmer (??). Det som funkar bra för mig är först och främst bli medveten i stunden då problemet inträffar.

Tror du det handlar om bekräftelse eller ren kvalificering?
Om du känner det går hand i hand så har det hjälpt för mig att inse att man duger precis som man är och har inget att bevisa för andra människor, den enda personen man har något att bevisa för är då sig själv.
Övningar som då kan hjälpa är att bevisa för sig själv att man duger precis som man är och tipset jag har att komma med (om du på allvar vill bli av med det) är att göra följande varje kväll.

Skriv ned 3 saker varje dag som du gjort bra
Skriv ned 3 saker varje dag som du är tacksam över
Skriv ned 3 positiva egenskaper du har

Har varit inne på samma spår som du, men att hålla på sådär är ju definitionen av att kvalificera sig för sig själv, och det är ju det jag inte vill hålla på med hela tiden
Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
2016-12-14,15:07,
Inlägg: #11
RE: Vad är era utmaningar just nu?
(2016-12-14,14:10)Schlinus Skrev: Har varit inne på samma spår som du, men att hålla på sådär är ju definitionen av att kvalificera sig för sig själv, och det är ju det jag inte vill hålla på med hela tiden

David Deangelo pratar om precis detta i Man Transformation Dvd 7-8, förmodligen något större som är "imprintat" från en yngre version av dig själv.

Kvalificerar du dig själv, kommer du inte behöva söka det från andra och du kommer se mönster i ditt liv när du gör det omedvetet.

De övningarna som jag rekommenderade är inget hopkok från random "pua" det är vetenskaplig forskning som används i många självhjälpsprogram. Mia Törnblom, Henrik Fexeus, Torkild Sköld, Jesper Caron, Kjell Enhager mfl säger alla samma sak.
2016-12-14,19:53,
Inlägg: #12
RE: Vad är era utmaningar just nu?
Så det finns forskning som visar på att om man sitter ner och skriver att man är bra, så blir man en attraktivare person. Tycker det låter hokuspokus. Typ law of attraction strunt
Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
2016-12-15,06:10, (Detta inlägg ändrades senast: 2016-12-15,06:11 av {2} ReeZ.)
Inlägg: #13
RE: Vad är era utmaningar just nu?
(2016-12-14,19:53)Schlinus Skrev: Så det finns forskning som visar på att om man sitter ner och skriver att man är bra, så blir man en attraktivare person. Tycker det låter hokuspokus. Typ law of attraction strunt

Det är väl samma hokuspokus som att man blir dem man umgås med. Utsätter du ditt medvetna sinne tillräckligt mycket för något så kommer ditt undermedvetna ta efter (tillslut). Hänger du med nazister så är det mycket troligt att du (trots du inte tidigare hade den idelogin) tillslut börjar själv bli en slags nazist, rentav för att det är den miljön du är i.

Intalar du dig själv att du är sämst och aldrig kommer göra något bra i livet och att du lika gärna skulle kunna dö nu, så är det ju dessa tankar som ditt undermedvetna tillslut kommer börja ta efter och agera efter. Intressant bok att läsa om detta (nåväl, liknande ämne iaf) är "Psycho Cybernetics".

Sen var det ju knappast frågan om att bli en attraktivare person, snarare om att utveckla mer självkänsla så att du inte behöver kvalificera dig själv för ANDRA människor utan att du redan har accepterar dig själv för den du är och inte behöver några externa bekräftelser Smile
Därav att du slutar kvalificera dig.
2016-12-15,15:25, (Detta inlägg ändrades senast: 2016-12-15,15:27 av {2} Schlinus.)
Inlägg: #14
RE: Vad är era utmaningar just nu?
Att tänka att man är på ett speciellt sätt gör en inte till det. Det skapar ju bara en konstig värld i huvudet som inte stämmer överens med hur verkligheten fungerar. Och denna skillnaden mellan verkligenhet och fantasi skapar bara friktion mot att ta action.

Edit: Kan någon här som har fått lite riktigt succses här berätta att det inte handlar om att man ska gå runt och behöva berätta för sig själv hur bra man är.
Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
2016-12-15,17:31,
Inlägg: #15
RE: Vad är era utmaningar just nu?
(2016-12-15,15:25)Schlinus Skrev: Att tänka att man är på ett speciellt sätt gör en inte till det. Det skapar ju bara en konstig värld i huvudet som inte stämmer överens med hur verkligheten fungerar. Och denna skillnaden mellan verkligenhet och fantasi skapar bara friktion mot att ta action.

Edit: Kan någon här som har fått lite riktigt succses här berätta att det inte handlar om att man ska gå runt och behöva berätta för sig själv hur bra man är.

Verkligheten skapar inte vem du är, du skapar din egna verklighete. Det är precis detta som det gör. Du är dina tankar, du är musiken som du lyssnar på, du är medelvärdet av ditt umgänge. Dina tankar skapar känslan som sedan skapar handlingen. Har du dåliga tankar, får du dåliga känslor som leder till dåligt handling.

Mentality creates reality

inte

Reality creates mentality
2016-12-15,19:22,
Inlägg: #16
RE: Vad är era utmaningar just nu?
(2016-12-15,15:25)Schlinus Skrev: Att tänka att man är på ett speciellt sätt gör en inte till det. Det skapar ju bara en konstig värld i huvudet som inte stämmer överens med hur verkligheten fungerar. Och denna skillnaden mellan verkligenhet och fantasi skapar bara friktion mot att ta action.

Edit: Kan någon här som har fått lite riktigt succses här berätta att det inte handlar om att man ska gå runt och behöva berätta för sig själv hur bra man är.

Vem sa att man skulle säga att man är speciell? Förövrigt så är ju varje människa speciell. Finns ingen i hela världen som är just som du, finns ingen som sett världen ur just ditt perspektiv.
Så oavsett du gillar det eller inte är du speciell Wink

Du ser det ju hela på ett ensidigt perspektiv just nu, det är ingen som har sagt att "repetera för dig själv hur bra du är så får du ligga". Det kommer inte att ske det lovar jag dig Smile MEN att du repeterar ett par meningar/ord för dig själv med inlevelse (du måste verkligen känna glädje/tacksamhet när du repeterar detta) ett par ggr per dag brukar leda till att du blir en mer psykisk hälsosammare människa. Vilket är något kvinnor (nåväl, kvalitéts-kvinnor) gillar. Vilket ger dig en större MÖJLIGHET till dem. Men återigen inget som garanterar.

Meningen med de övningarna Tvbordet sa är att få dig att må bättre, inte att få dig att ligga. Men när du mår bra så ger det bättre chanser till att få ligga, men givetvis ingen garanti. Att säga t.ex. dessa saker - "Jag är tacksam för jag har mat på bordet idag", "Jag är tacksam att jag har kläder att ha på mig varje dag", "Jag är tacksam för att jag får bo i ett så underbart land som Sverige" - sätter saker och ting i ett perspektiv, det finns människor som går nakna varje dag, därför att dem inte har råd med kläder. Människor som max får äta en gång i veckan, eller inte alls. Är det verkligen en sån big deal då att jag inte har en flickvän just nu? Att det finns EN tjej av alla andra 3.5 miljarder som inte gillar mig Just Nu?

När du ser saker ur detta perspektiv så BORDE du känna tacksamhet över att du har de möjligheter du har. Då går du in i interaktioner med kvinnor (du måste givetvis ta action) med en helt annan positiv attityd vilket får dem att vilja umgås med dig mer, därför att du har en positiv attityd och därför att de inser att du inte är needy, det är ingen big deal för dig att bli rejectead därför att det omöjligt är lika dåligt som att inte äta på 3 veckor.
2016-12-15,20:50,
Inlägg: #17
RE: Vad är era utmaningar just nu?
(2016-12-15,15:25)Schlinus Skrev: Att tänka att man är på ett speciellt sätt gör en inte till det. Det skapar ju bara en konstig värld i huvudet som inte stämmer överens med hur verkligheten fungerar. Och denna skillnaden mellan verkligenhet och fantasi skapar bara friktion mot att ta action.

Varför skulle det "skapa friktion mot att ta action"? Det förstår jag inte alls.

Nog spelar det roll på sättet man tänker allt och jag tror inte alls det behöver vara så illa med det här fake it til you make it.

Personligen alltså, majoriteten av framgångar som jag har haft hittills bottnar nog mycket i ett vanföreställt självförtroende än någonting annat när jag tänker efter. Liksom en barnslig känsla av att jag är speciell och ska bli väldigt framgångsrik en dag.
Visst, lite kalibrering måste man väl ha, är man för stöddig kan det ju framstå som en överkompenserande try-hard och är man samtidigt för mild så är man för mesig och saknar ballz.

Ponera att du drar ut till krogen och tänker att du ska gå in i rollen som nån Tyler Durden-typ i Fight Club och att du är en jävla 10:a i utseende, personlighet, game och allting - så kommer du ju säkerligen ha bättre odds där än ifall du tänker på dig själv som alla andra bekanta i det här jantelagssamhället tänker på dig - som en ganska vanlig random svennebanan.

Och vips känner du att du börjar promenera mer självsäkert, kanske börjar du räta ut ryggen och drar upp bröstet också som Fight Club-snubben. Kanske kladdar du på småtjejer också tills att allt det där snart är second nature för dig och kommer naturligt.

Minns att jag lyssnat på en miljardär som snackade om hur han brukade gå på visningar för lyxkåkar som han inte hade råd med och besöka bilförsäljare för att känna på att sitta och köra en Rolls Royce, och låtsas som att han vore rik. Han menade att det där gjorde att han kände sig mer berättigad till sån framgång i livet, plus att han inte blev skitnödig när han väl fick hänga med väldigt framgångsrika människor. Jag förstår logiken.

(2016-12-15,15:25)Schlinus Skrev: Edit: Kan någon här som har fått lite riktigt succses här berätta att det inte handlar om att man ska gå runt och behöva berätta för sig själv hur bra man är.

Konfirmeringsbias (https://sv.wikipedia.org/wiki/Konfirmeringsbias). Det är väl ingen debatt du får något pris för vinna här.

Jag är också väldigt skeptisk till sånt här med just "affirmations" och skit, mitt intryck är väl att det mest är för sådana som gillar feel good bullshit.
Men sen finns det ju miljardärer som t. ex. Dan Pena (med "lite riktig success") som vurmar mycket för just det där och jag kan väl se en liten poäng med det. Men varför inte testa bara?

Hänger inte här längre men är alltid sugen på att ta en öl ifall nån här har vägarna förbi Köpenhamn/Malmö. Skriv då till: resurso@hotmail.com

The less fucks you give, the more fucks you get.
2016-12-15,23:06,
Inlägg: #18
RE: Vad är era utmaningar just nu?
Utdrag från Angelöw, B. (2005). Träna mentalt och förbättra ditt liv. Natur och Kultur: Stockholm. (siffror i texten är hänvisningar till källor):

"Ett snabbt vaxande antal vetenskapliga studier visar att visualiseringar
och affirmationer ar effektiva inom olika omraden.
Halsobesvar sasom depression, somnloshet, overvikt, sexuella
problem, kronisk smarta, olika fobier3 och angest samt
andra typer av neurotiska och psykosomatiska problem har
kunnat forbattras med hjalp av visualisering/affirmationer.4
De forefaller vara sarskilt effektiva vid psykosomatiska besvar.
Flera olika vetenskapliga studier pavisar att de ar en framgangsrik
metod for att forbattra idrottsliga prestationer5, inlarningsformaga6
och sociala relationer.7" (s.133)

"Affirmationer kombineras ofta med visualiseringstekniker. Att
affirmera innebar bar att medvetet upprepa positiva ord eller
meningar. Positiva affirmationer hjalper dig att forbattra ditt
liv. Egentligen har du under hela ditt liv omedvetet anvant dig
av affirmationer. Men tyvarr har du formodligen utan att ha
varit medveten om det ofta tillampat negativa affirmationer
for att bekrafta och forstarka dina svagheter i stallet for att
bygga upp din sjalvkansla. Det ar darfor viktigt att du nu borjar
anvanda affirmationer medvetet och i positiv riktning." (s.160)

"Det gor ingenting om inte dina affirmationer (eller visualiseringar)
overensstammer med din nuvarande situation. Om du
till exempel upplever att du har daligt sjalvfortroende och borjar
anvanda affirmationer som »Jag ar fylld av sjalvfortroende*,
»Mitt sjalvfortroende vaxer for varje dag«, handlar det
inte om att lura eller bedra sig sjalv. Det ar snarare en fraga om
att forsta att allt forst skapas i tankarna innan det kan forverkligas
i vara liv." (s.160)

"Det spelar saledes ingen roll om dina nuvarande tankar,
kanslor eller beteenden inte liknar vad du onskar i dina affirmationer.
Visualiseringar eller affirmationer arbetar inte med
det nuvarande, utan med din framtid. De forstarker och bekraftar
en onskvard utveckling av ditt liv." (s.161)

Just nu så ser jag affirmationer som "mentalt kosttillskott". Precis som jag inte förväntar mig att mina D-vitamin ska ge mig "superkrafter" så har det ändå underlättande effekter i vardagliga livet genom att göra mig piggare längre osv, men jag måste ju ändå göra något konstruktivt med min längre pigghet som jag då får av kosttillskottet.

Likaså med affirmationer/positiva ord till dig själv, så "matar" du dig själv med "hälsosamma ord" istället för automatiska "skräpord" (jmf. med "skräpmat" i kostanalogin). Så affirmationer kmr inte göra något åt dig, men kan underlätta åt dig eftersom du får bättre/positivare frames att agera utifrån.
"Success is not a result, but an emergent" - Eben Pagan.
2016-12-19,01:43,
Inlägg: #19
RE: Vad är era utmaningar just nu?
Ja är inte helt såld men ska ge det en chans iaf. Tack för utförliga svar boys. Sjukt Community där man faktiskt kam få hjälp.
Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
2016-12-19,10:34,
Inlägg: #20
RE: Vad är era utmaningar just nu?
(2016-12-19,01:43)Schlinus Skrev: Ja är inte helt såld men ska ge det en chans iaf. Tack för utförliga svar boys. Sjukt Community där man faktiskt kam få hjälp.


Helt rätt mannen, resultat bör komma efter någon månad.
Kört hårt!


Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}