LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Ledarskap
2017-01-03,16:09, (Detta inlägg ändrades senast: 2017-01-03,16:12 av {2} tvbordet.)
Inlägg: #5
RE: Ledarskap
(2017-01-03,15:43)AplAy Skrev: OFFTOPIC:
TVBORDET: "En ledare och en "äkta man" har många liknande egenskaper enligt mig. En egenskap som man absolut inte ska ha är att vara en "mamma-pojk", _vilket känns som många här på forumet är._" - haha wtf? smygande översittning much.

Problematiken med din lista är att den är för vag. Det är inte att den är klyschig, utan att den saknar praktiska steg att ta. Jag har tidigare uppfattat att du må vara duktig i det du gör, men du är en usel lärare tycker jag vilket innebär att du har lätt att säga vad andra borde göra, som du själv gjort å gör, men du verkar sakna förmågan att förse hur-steg.

Jag skulle vilja rikta en kritisk fråga mot dig: är du en person älskar "teori" i form av vetenskapen, historien, mekanismerna bakom saker å ting? Är du lite som professorn som snackar om "VAD" i skolan men aldrig kan berätta "HUR" man gör med "VAD" vilket är vad ingenjörerna å entreprenörerna suktar efter i utbildning?

Det är inga steg för steg, det är att få in det i ens livskultur.
En lista på "VAD:et" är precis vad en logiska ingenjöreren skulle ge ut.
Det är skillnad på kultur och strategi, detta handlar om att väva in i ens livskultur. Allt inom personlig utveckling handlar om att söka inåt efter svaren och inte utåt.

Kan ge konkreta exempel och ska göra det:


*Dominant kroppspråk
-Rak i ryggen, avslappnad, god ögonkontakt, händerna inte i fickorna, långsamma rörelser, inte stå inåt med fötterna, avslappnad i käken, hakan högt upp. Vara avslappand A och O.

*God självkänsla
- Älska sig själv på riktigt, god självinsikt, veta sina svagheter och styrkor, inse att man duger precis som man är, inte bekräftelsesökande, få bekräftelse efter saker man själv genomför istället för från andra


*Gott självförtroende
- Tro på sig själv i alla lägen, vara sin egna "mamma och pappa", bra självmedkänsla, resa sig upp efter fall, inte vara "outcome dependent", vara en vinnare, hålla på tills man lyckas oavsett om det tar 1 dag eller 15 år.


*Social intelligens
-Ha bollkänsla för hur man är med olika personer i olika situationer, se perspektiv från andra personers synsätt, kunna snabbt komma in i jargongen bland olika grupper, vara bekväm i sociala sammanhang


*Konfilkthanterare -> konflikter på alla plan. Både inom sig själv och externa
-Lösa interna konflikter då man tvivlar på sig själv, lösa externa konflikter bland andra

*Pondus
-Inte bli överkörd av andra, kunna säga nej och sätta ner foten, folk lyssnar när man pratar, inte vara "stifling" som RSD säger


*Förmågan att tala väl, långsamt och tydligt
-Tala från magen, tala med mörk röst, tala långsamt och tydligt, tala på ett sådant sätt att folk lyssnar.


*Engagerar andra människor
-Kunna motivera andra människor och få andra människor "med på spåret"


*Handlingskraftig
-Inte bara tjöta utan ha handlingskraft. Väldigt viktigt.


*God människokännedom
-Veta hur andra människor funkar och varför de gör som de gör.


*Väljs av gruppen
-Om gruppen röstar vem som styr så är det du

*Pre-selection av både män och kvinnor


*Stabil pelare för trygghet
-Ifall tjejerna,grabbarna söker trygghet ifall nått skitit sig så är du den första personen de kontaktar.

*Coachande
*Den som kavlar upp ärmarna först när skitjobbet dyker upp

-Ifall det är nån konflikt eller annat som dyker upp så är du den första personen att ta tjuren vid hornen.


Alla dessa punkter är förhållningssätt och generella principer. Inget "how to" eller steg. 1 till 10 göra lista.
Det handlar om att väva in motsvarande i sin vardag.
Tekniker är för enskilda fall och system är för att täcka allting.

Funkar inte så här:

1. Gå fram till tjejen
2. Säg XXX XXX XXX
3. Ta telefonnr
4. Gå hem
5. Ta taxi
6.

Finns ingen steg-lista i huvudlaget som du efterfrågar.
Varje situation är unik och det handlar om att ha bollkänsla för hur man skall göra i varje unik situation. Bollkänslan kommer av erfarenhet.
Sen är det principer jag själv jobbar efter och vad som funkar för mig. Nu är inte jag nån expert på vad som funkar för alla andra, men vet vad som funkar för mig. Har i skrivandet stund 4st brudar som jag kan ringa när jag vill och få ligg inom 1h så nånting rätt borde man göra.


Vad för konkreta steg är det du söker?


Meddelanden
Ledarskap - av SvaMp_ - 2016-12-27,19:06
RE: Ledarskap - av TonightIsTheNight - 2016-12-27,19:33
RE: Ledarskap - av tvbordet - 2017-01-03,15:00
RE: Ledarskap - av Entreprenören - 2017-01-03,15:43
RE: Ledarskap - av tvbordet - 2017-01-03,16:09
RE: Ledarskap - av Entreprenören - 2017-01-03,18:44
RE: Ledarskap - av tvbordet - 2017-01-03,22:42
RE: Ledarskap - av ångest101 - 2017-01-04,00:42
RE: Ledarskap - av Entreprenören - 2017-01-04,15:44
RE: Ledarskap - av SvaMp_ - 2017-01-04,16:13
RE: Ledarskap - av tvbordet - 2017-01-04,21:46
RE: Ledarskap - av SvaMp_ - 2017-01-05,10:26
RE: Ledarskap - av tvbordet - 2017-01-05,14:02
RE: Ledarskap - av plague - 2017-01-05,19:49
RE: Ledarskap - av SvaMp_ - 2017-02-19,11:53
RE: Ledarskap - av tvbordet - 2017-02-20,07:31
RE: Ledarskap - av SvaMp_ - 2017-03-23,20:45
RE: Ledarskap - av Entreprenören - 2017-03-31,02:58
RE: Ledarskap - av SvaMp_ - 2017-11-20,22:35

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}