LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Ledarskap
2017-03-31,02:58,
Inlägg: #18
RE: Ledarskap
(2017-03-23,20:45)SvaMp_ Skrev: Fantastisk artikel jag läste idag

https://www.weforum.org/agenda/2017/03/w...ign=buffer

Bra artikel som belyser det klassiska stereotypiska med särskilt amerikansk
ledarskap om att "en ledare [inte] är en enstaka person som styr och ställer
och tvingar andra att göra mot deras vilja och är helt enkelt en skitstövel".

Utmaningen med begreppet och diskussionen om "ledarskap" är att det blir så
översiktligt och överskådligt att det inte går att hämta några konkreta tekniker
från dem vilket gör det enbart till bara mysigt "mentalrunk" och ingenting mer.

Ledarskap, för mig just nu, på mer konrekta sätt är följande praktiska IRL-exempel:

- Som "ledare" gör jag mig själv stark först innan jag bemöter världen. Detta innebär att
jag äter nyttigt när jag vaknar, tar kosttillskott som är bevisat att fungera (t.ex. omega-3)
och jag drar och gymmar överkropp eller underkropp eller går en mil promenad om det
är vilodag från gymmet. Sedan kommer jag hem och äter nyttigt igen och sedan börjar
jag jobba i min enskilda firma vilket är enbart jobb som sker hemifrån i min egen lägenhet.

- Jag kmr att "expandera" min enskilda firma snart genom att agera som en "mellanhand"
mellan duktiga freelancers och folk som behöver diverse saker som jag själv inte är så bra
på (t.ex. webbdesign, grafisk design eller app-programmering). Då kommer jag se till att
dessa "bryggas" över så att kunden får sin app och programmeraren får en slant för sitt
arbete och det "ledarskapsmässiga" här är att jag INTE kmr ta åt mig någon ära alls.

Jag marknadsför gärna personen som är bra på det hon/han gör för jag har inget starkt
eller stort behov av prestige eller status när det gäller business. Jag har inget riktigt behov
att kalla mig för "chef", "boss", "ledare" eller någon annan titel (som det nämns i artikeln).

Det är ju ändå inte jag som gör grovjobbet utan jag är bara "spindeln i nätverket".

- Som "ledare" går jag min egen väg och är i processen att hoppa av "ekorrehjulet" helt
och hållet (dvs., skaffa passiva inkomster) istället för att vara en genomsnittlig "arbetare"
som arbetar för någon annan som troligen inte beter sig som en bra "ledare"/"chef/boss".

När jag går min egen väg så menar jag att om jag har bestämt mig för att göra något, vare
sig det är att gå på bio, gymma, ragga tjejer, osv., så kanske jag frågar om någon vill följa
med mig men om personen inte vill göra detta, så gör jag det jag sa att jag skulle göra helt
själv då.

Denna "promise to myself" håller jag då och jag behåller då min integritet, självrespekt
och därmed självkänsla. Om jag skulle ändra mina planer bara för att en person inte ville
följa med mig skulle innebära att jag plötsligt blev en följare och även ljög mot mig själv.

- Som "ledare" i samband med tjejer så innebär det att jag fortfarande går min egen väg
med min business, mina privata intressen, och gärna hittar en kompatibel flickvän som kan
matcha min pågående väg/purpose ELLER så hittar jag gärna temporöra KK, eller ONS.

Om jag exempelvis fortsätter med mina dagliga rutiner medan jag träffar en tjej som jag
kanske talar med regelbundet och så slutar hon plötsligt tala med mig så fortsätter jag ändå
mina dagliga rutiner för jag vet vart jag är på väg och vill vissa tjejer inte följa med mig på
vägen så är det så. Att stanna upp och titta bakåt för att se om hon "springer i kapp mig" är
helt enkelt INTE att vara en ledare, utan en följare, eller "en chode/AFC" som vi kallar det Wink

- Som "ledare" i samband med polare så ser jag potentialen i dem och hur deras liv kan vara
så mycket bättre än vad det är. Med en polare som har en mille-lägenhet nära stan så ser
jag framför mig att han & jag har en entourage med tjejer där som kommer varje helg för
å kröka och sedan dra ut eller bara dra ut för å sen dra hem med någon till ens lägenhet.

Hos valle ser jag potentialen att han å jag kan skapa en e-kurs om att komma i bra fysisk
form då jag har utrustningen för detta och han har kunskapen och bevisen (sin kropp) att
det han lär ut fungerar. Jag kmr då ge han en rejäl provision per såld e-kurs (70%) för det
är ändå han som gör grovjobbet, jag är bara mer en förmedlare eller mellanhand i det.

Hos min bästa vän sedan halva vägen i min barndom ser jag potentialen att han kommer att
bli nästa stora fastighetsägare (då han nu hyr ut sin lägenhet å ett nyinvesterat hus som
han aldrig själv har bott i, bara köpt och renoverat lite) som äger flera fastigheter och kan
leva på denna månadsvisa passiva inkomst och hur vi då kommer att även äga olika diverse
strippklubbar i världen och liknande medan vi har passiva inkomster som sköter sig själva.

Hos mig själv ser jag mig att jag kommer att ha dragit in nära 1 000 000 SEK i vinst i min
enskilda firma i slutet på detta år (är ett av mina mål detta år). Det kommer att ske främst i
hjälp med att jag får igång diverse passiva inkomster (e-kurser, agerande som mellanhand)
efter jag fått upp en liten buffert i företaget som låter mig fokusera mer på det än det som
nu är delvis lite "ekorrehjul" (arbeta fasta timmar å fler timmar innebär mer i årsvinsten).

Långsiktigt talat ser jag mig själv att börja ha seminarier i Sverige för internationell marknad
inom internet marketing i början på slutet vid nästa år. Ett långsiktigt mål är att tjäna stora
pengar på seminarier och även videoförsäljningar av dessa filminspelade seminarier som hålls.

Dessa visualiseringar är som Eben Pagan säger, "You can only do something after you have
first seen/visualized yourself doing it first". Handlingen kmr alltså lättast först efter tanken.

- Som "ledare" i samband med pickup/sarge/raggning så föreställer jag mig att man som man
är mer beredd att förlora henne än är beredd på att förlora mig för jag vet vart jag är på väg
och alla är inte på samma vägar i livet. Jag "leder" henne i form av att ta henne i handen, säga
vad vi ska göra, vart vi ska, vad som ska hända härnäst, vad jag har för krav på tjejer, att inte
följa efter henne om hon skulle "lämna" (eller testa) mig, samt ge henne tid för sexuell komfort.

Handen på hjärtat nu så kan jag säga att jag inte har arbetat så fokuserat på denna sistnämnda
ovanstående paragraf i texten. Jag har fokuserat mer på mig själv och min enskilda firma för att
få igång något passivt. Efter det så kan jag börja fokusera mer på tjejer och då även i takt med
att min kropp börjar deffas ner från 75 kg ner till ca 70 kg innan början på juli detta år (2017).


Jag hoppas jag har bidragit med minst något praktiskt talat och inte bara massa "mentalrunk".
"Success is not a result, but an emergent" - Eben Pagan.


Meddelanden
Ledarskap - av SvaMp_ - 2016-12-27,19:06
RE: Ledarskap - av TonightIsTheNight - 2016-12-27,19:33
RE: Ledarskap - av tvbordet - 2017-01-03,15:00
RE: Ledarskap - av Entreprenören - 2017-01-03,15:43
RE: Ledarskap - av tvbordet - 2017-01-03,16:09
RE: Ledarskap - av Entreprenören - 2017-01-03,18:44
RE: Ledarskap - av tvbordet - 2017-01-03,22:42
RE: Ledarskap - av ångest101 - 2017-01-04,00:42
RE: Ledarskap - av Entreprenören - 2017-01-04,15:44
RE: Ledarskap - av SvaMp_ - 2017-01-04,16:13
RE: Ledarskap - av tvbordet - 2017-01-04,21:46
RE: Ledarskap - av SvaMp_ - 2017-01-05,10:26
RE: Ledarskap - av tvbordet - 2017-01-05,14:02
RE: Ledarskap - av plague - 2017-01-05,19:49
RE: Ledarskap - av SvaMp_ - 2017-02-19,11:53
RE: Ledarskap - av tvbordet - 2017-02-20,07:31
RE: Ledarskap - av SvaMp_ - 2017-03-23,20:45
RE: Ledarskap - av Entreprenören - 2017-03-31,02:58
RE: Ledarskap - av SvaMp_ - 2017-11-20,22:35

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}