LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Mål - Planering och action
2017-03-19,23:29,
Inlägg: #1
Mål - Planering och action
Jag hade en diskussion några dagar sedan med ett par polare om några gemensamma unga kompisar som levt samboliv ett tag nu och skaffat kids. Vi kom väl fram till att de i stort sätt inte gör någonting.. klassiska arbetarjobb, chipsmys vid tvn och kanske ett par träningspass.

Det är ju trots allt ett vanligt fenomen bland de flesta människor, ett liv i ekorrhjulet.

Tänkte därför att jag skulle starta en ny tråd om mål! Kanske för nya idéer, inspiration, motivera varandra eller ja vad nu som kommer upp Smile


Så! Öppet diskussionsämne... tjejer, karriär etc.

1. Vad har folket här inne för olika mål/delmål just nu?

Så till fråga 2.

2. Vad gör ni för att nå detta mål? Gällande både planering och praktiskt genomförande. Gärna också avsatt tid per dag eller liknande.
2018-04-22,22:40,
Inlägg: #2
RE: Mål - Planering och action
Intressant fråga! Här kommer mina, lite spontant:

1. Mål:
- Resa och se världen
- Träffa många, olika vackra tjejer/kvinnor
- Umgås och roa mig med människor jag uppskattar och lära känna nya.
- Förverkliga mig själv - skriva en samhällsblogg (som ev. kan bli bok), försöka förverkliga några innovationer jag har på lager, lite annat smått och gått som engagerar mig.
- Lära mig spanska och ev. franska.
- Hitta en boplats där jag trivs, med ett umgänge jag trivs med.
- Någon gång i framtiden hitta "the one" (kanske från något annat land) och göra barn som förhoppningsvis börjar sin livsbana som tvåspråkiga Smile

2. Action
- Reser ganska mycket jämfört Svensson, men inte alls tillräckligt. Det blir bara korta nedslag, och så tänker jag "om jag kunnat vara där en vecka, om jag kunnat bo där ett tag osv osv". Mest är jag i den inrutade vardagen Undecided
- Inser när jag skriver att jag är en i medioker situation där jag väntar på en ljus framtid där jag äntligen blivit av med det fängelse som kallas heltidsjobb och kan "leva". DÅ ska jag ta tag i tjejsituationen (och en massa annat) ordentligt.
- Satsar i övrigt bygga kontaktnät där jag bor och via mina resor på fb. Har inte mycket till game men är rätt aktiv och tar kontakt framför allt när jag ute och reser.
- Håller på att lära mig dansa, framför allt salsa + lite av andra populära latinska danser. Ett perfekt sätt att lära känna nya människor och tjejer på de flesta ställen + att det är riktigt kul.
- Jag har gymkort och tränar inför "beach 2018". Tränar även en annan sport som dessutom ger lite kontakter, även tjejer.
- Jag har lagt saker som har med samhällsengagemang lite på sidan - tänkte att jag ska börja med mig själv och ha det liv jag önskar. Men kan inte låta bli att bli engagerad ändå när jag hör saker på radio, läser tidningar mm. Tror egentligen jag har mycket att bidra med.
- Är ganska bra på att styra upp saker med mina vänner men det kunde bli mer, framför allt med de som bor på andra orter. Men så är det där att man inte har obegränsat med tid, det s k livspusslet.

Hur gör man för att komma bort från 8 till 17-jobbet och den inrutade vardagen? Någon som har något tips eller egna erfarenheter?

Min tanke har mest varit företag av olika slag, men har inte haft något helt klockrent uppslag ännu, även fast idéer finns. Alternativt så har man ett spännande jobb eller affärsprojekt som innebär resor, och/eller ett jobb med riktigt bra betalt, kanske hög status så att man kan vara ekonomiskt fri och få högre mating value när man väl är ledig. Just nu har jag ett ganska alldagligt kontorsjobb med en del möjlighet till flex, viss tjänstledighet och så, dessvärre ganska tråkigt. Ska man jobba ett tag, spara och ta tjänstledigt några månader istället? Svårt!


Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}