LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Vänner
2017-03-21,20:22, (Detta inlägg ändrades senast: 2017-03-21,20:24 av {2} confused24.)
Inlägg: #1
Vänner
Tjena
Hur skaffar man manliga vänner?
Har tappat bort många barndomsvänner pga olika anledningar

Mvh Confused
2017-03-21,22:44,
Inlägg: #2
RE: Vänner
(2017-03-21,20:22)confused24 Skrev: Tjena
Hur skaffar man manliga vänner?
Har tappat bort många barndomsvänner pga olika anledningar

Mvh Confused


Kanske är ett ganska sjävklart svar men gemensamma intressen!
Vad gör du på din fritid/jobbet/plugget? Träffar du andra killar där?

Det är inte svårare än att egentligen ta initiativ. Så har jag skaffat mig en rejäl skara vänner i olika sammanhang. (kan nämnas att jag tappade både mina högstadiekompisar och gymnasiekompisar, visserligen mitt val..) Att vara på är key, fråga lite löst om planerna. Skicka ett sms och fråga om han är sugen på en utgång, cityhäng whatever. "Tjena, är påväg inåt stan nu och tänkte fixa lite vårkläder, sugen att haka?" Därefter ta nästa steg osv. Är du en skön lirare kommer de snart också höra av sig när de känner sig bekväma.

De flesta väntar alltid på att den andre ska ta första steget. Var den personen istället! Det kommer underlätta!


Keep on going med detta och upptäck vilka du klickar bra med. Där kanske du har några nya nära vänner för livet?

Lycka till Smile
2017-03-21,23:00, (Detta inlägg ändrades senast: 2017-03-21,23:03 av {2} confused24.)
Inlägg: #3
RE: Vänner
(2017-03-21,22:44)Fiskarn Skrev: Kanske är ett ganska sjävklart svar men gemensamma intressen!
Vad gör du på din fritid/jobbet/plugget? Träffar du andra killar där?

Det är inte svårare än att egentligen ta initiativ. Så har jag skaffat mig en rejäl skara vänner i olika sammanhang. (kan nämnas att jag tappade både mina högstadiekompisar och gymnasiekompisar, visserligen mitt val..) Att vara på är key, fråga lite löst om planerna. Skicka ett sms och fråga om han är sugen på en utgång, cityhäng whatever. "Tjena, är påväg inåt stan nu och tänkte fixa lite vårkläder, sugen att haka?" Därefter ta nästa steg osv. Är du en skön lirare kommer de snart också höra av sig när de känner sig bekväma.

De flesta väntar alltid på att den andre ska ta första steget. Var den personen istället! Det kommer underlätta!


Keep on going med detta och upptäck vilka du klickar bra med. Där kanske du har några nya nära vänner för livet?

Lycka till Smile
Tjena fiskarn
På jobbet är det bara kärringar haha.
Jag syftade mest på om att skaffa vänner i stan.
Såsom man approachar tjejer så kan man väl göra det med killar med för att skaffa sköna vänner?
2017-03-22,00:37,
Inlägg: #4
RE: Vänner
Well, ute funkar det alltid att gå fram och prata tjejer eller sport med nån skön lirare. Solida samtalsämnen.
2017-03-22,01:52,
Inlägg: #5
RE: Vänner
Gemensamma intressen + tid spenderad tillsammans, det kommer skapa vänskap. När man pluggar är det ofta sjukt enkelt då "tid spenderad tillsammans" är garanterad, så krävs bara att man har ett eller flera gemensamma intressen så brukar det lösa sig enkelt, man har automatisk rapport.

Gillar du någon kampsport? BJJ, MMA etc? Testa på det. Något korpen-lag i fotboll eller whatever, gillar du att programmera? Counter-strike?

Nästan alltid när någon snubbe knappt har några vänner är det för att han inte har några direkta intressen, har man ett eller några intressen är det sedan väldigt enkelt att hitta likasinnade och bonda genom det.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2017-03-22,02:00, (Detta inlägg ändrades senast: 2017-03-22,02:08 av {2} Ragnarök.)
Inlägg: #6
RE: Vänner
Om det var Aristoteles eller PLaton minns jag ej men anyways:

3 olika sorters vänner
1. De du roar och festar tillsammans med.
2. De som är nyttiga kontakter där ni båda vinner på att hålla kontakt: arbetskollegor, pluggkamrater, gemensamma intressen, folk i byn osv.
3. Nära vänner. De som du bryr dig om lika mycket som du bryr dig om dig själv.

2an är de du hittar lättast genom att ha ett aktivt liv bara -easy to fix.
1.an är de som blir kvar typ när du inte längre pluggar kursen med snubben du kom bra överrens med. Ni bestämmer er för att fortsätta hålla kontakten genom att ingå i varandras sociala näterk, bjuer varandra på tillställningar, sticker på roadtrips tillsammans, har BBQs med, osv.
3:an är svårast att hitta och tar tid. Men kommer ofta också ur punkt 1 och 2.


Mer om punkt 2. DU måste gå dit där du hittar den sortens personer du är intresserad av att lära känna finns. DU går inte på ravefest om du är ointresserad av droger typ. Du går inte på pistolklubb om du hatar skjutvapen. TIllhör du någon filosofisk eller religiös grupp så gå till sådana tillställningar. Det är otroligt lätt att hitta tillställningar/event/reguljära möten med likasinnade folk idag tack vare internet. Använd det Smile

Ett sista tips. Om du befinner dig i Sverige så tänk på att alla är sjukt passiva för det mesta. Du måste alltså ta tag i saker och ting, börja bjuda in nytt folk osv. Folk är otroligt skygga och ickeinbjudande till nya människor i Sverige faktiskt så det är inte konstigt att en fråga om hur man hittar vänner kan komma upp.
Extreme Living
Never complain - never explain
2017-03-22,09:17, (Detta inlägg ändrades senast: 2017-03-22,09:18 av {2} SvaMp_.)
Inlägg: #7
RE: Vänner
Bra svar i tråden

Communityn är faktiskt ganska bra att träffa vänner genom, träffat många så. Man har också nått att göra tillsammans, gå ut.
Man har direkt ett gemensamt intresse, brudar och personlig utveckling. Man stöter på en del udda fåglar också men man kan träffa mycket bra folk.

Finns också olika lite djupare kurser man kan gå på, typ inom personlig utveckling eller vad man ska kalla det, där folk lite öppnare berättar som sig själva, vilka de är, vad de traglar med. Det kan vara en port för att träffa närmare vänner på.
På krogen funkar det att approacha snubbar, ge nån form av värde genom att t.ex ta initiativ med brudar, bonda genom att bli varandras wingman. Har ni kul ihop är det inte så wierd att kanske träffas igen. Länge sen jag träffade nån polare så men en del snubbar jag haft kul med när jag är ute för kvällen.

Sociala evenemang är bra, dans t.ex. det är en liten community av folk. Ganska ytlig egentligen men wtf.
Winning Beats the Game

Be Selfish
2017-08-29,19:09,
Inlägg: #8
RE: Vänner
(2017-03-21,23:52)Admin Skrev: Tyvärr fungerar det inte riktigt så, som fiskarn säger. Hitta folk med lika intressen.

Kanske inte exakt som att approacha tjejer men jag och min bro va ute och pga låg tillgång till kvinnor på puben träffade vi 2 andra as-sköna dudes. En som jag numera umgås med.

Dom spela darts så vi gick och gjorde tävling av det, vips. Nya bro's.
"Women would rather share a high value Man than be saddled with a faithful looser."
"Women have boyfriends and girlfriends. If your not fucking her, you're her girlfriend."


Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}