LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Vill hon fortfarande ha mig?
2017-05-17,17:54,
Inlägg: #1
Vill hon fortfarande ha mig?
Tjena.

Kort background. Jag har träffat en tjej i några veckor nu. Det började med att hon tog kontakt med mig via tinder sent på natten efter att både hon och jag varit på samma krog men vi tog inte kontakt med varandra (dock såg jag tydliga blickar från henne men var för trött för att göra något åt saken). Vi hade matchat några veckor tidigare. Vi jobbar på samma jobb men det är stort så har som mest sett varandra i korridoren någon gång innan, gick på samma grundskola med samma även där.

Iallafall så började vi snacka efter hennes fylletext och har nu träffats 5 gånger. Två gånger hemma hos mig då hon har sovit över( inget sex men mycket hångel, senaste gången gick jag även ner på henne). Sen tre gånger på stan(fika, öl etc). Hon har varit rätt så på men är samtidigt en ganska blyg tjej så har oftast varit jag som fått ta initiativ till att träffas.

Vi skulle träffas i lördags hemma hos henne(en vecka efter vi var hos mig) men på morgonen får jag ett sms att hon har blivit sjuk och måste ställa in. Hon har verkat taggad på att ses dagarna innan så tror inte att hon fejkar. Vi skriver iallafall en hel del under helgen och jag kollar hur hon mår etc, försöker visa att jag bryr mig då jag vill att detta ska leda någonstans seriöst.

Medans dagarna gick känner jag att hon har blivit mer och mer kall i konversationerna. Alltid jag som börjar skriva, hon tar längre och längre tid på sig att svara och igår slutade hon svara helt. Dock så hade hon fotbollsmatch den kvällen så kan ha varit därför( de förlorade även så hon kanske surar över det just nu). Sista meddelandet skrev jag igår eftermiddag, det har nu gått 24h timmar utan att någon utav oss har hört av sig. Jag börjar oroa mig att jag skrämde bort henne under helgen genom att vara för på och aktiv med skrivandet när hon var sjuk (var lite orolig att hon skulle ha fått herpes eller nåt av oralsexet, är lite paranoid när det kommer till sånt).

Jag funderar nu hur jag ska göra. Är kluven ifall jag ska vänta tills hon har hört av sig eller bara vara rakt på sak och fråga ifall hon vill ses igen nu när hon mår bättre. Vad tror ni?

Ursäkta om det blev lite rörigt, ifall jag behöver förtydliga något så säg bara till.

Tack på förhand.
2017-05-18,07:12, (Detta inlägg ändrades senast: 2017-05-18,08:12 av {2} tvbordet.)
Inlägg: #2
RE: Vill hon fortfarande ha mig?
Det här är sanningen i dagens samhälle: Vi människor sitter klistrade framför mobilerna 24/7, det kvittar vart man än går så har folk mobilen framför pannan, mobilen kollar folk i regel 1 ggr i halvtimmen minst. Vad innebär jo detta, jo att det är något uppenbart fel när hon är så seg på svara. Skulle hon svara lika segt om hennes bästa kompis skrev? Nä förmodligen inte.

Felet du har gjort heter needingness.
En grundprincip är att hon ska jaga dig, inte tvärtom. Där har du felet. Du har demonstrerat att hon har högre status än dig, och det är hon som är "vinsten" och inte du.
Mitt tips är att ignorera henne totalt och lev ditt egna liv och visa att du har ett jäkla gött liv. Hon kommer då skriva om nån vecka igen och tänka "varför skriver han inte".

Sen en annan grej att ha med sig, du skriver "Jag börjar oroa mig att jag skrämde bort henne under helgen genom att vara för på och aktiv med skrivandet när hon var sjuk". Du bygger upp det så det låter som att en enskild händelse som har gjort skulle ha "sabbat" detta med henne. Så är inte fallet, finns ett utryck som heter "content doesn´t matter" och det innebär i din situation att det är helheten på din interaktion som gjort så blivit som det blivit.

Förövrigt så är detta ett typiskt brudbeteende, har sett det såå många ggr. Inga konstigheter.
2017-05-21,16:39, (Detta inlägg ändrades senast: 2017-05-21,16:41 av {2} Joxxarn.)
Inlägg: #3
RE: Vill hon fortfarande ha mig?
(2017-05-18,07:12)tvbordet Skrev: Det här är sanningen i dagens samhälle: Vi människor sitter klistrade framför mobilerna 24/7, det kvittar vart man än går så har folk mobilen framför pannan, mobilen kollar folk i regel 1 ggr i halvtimmen minst. Vad innebär jo detta, jo att det är något uppenbart fel när hon är så seg på svara. Skulle hon svara lika segt om hennes bästa kompis skrev? Nä förmodligen inte.

Felet du har gjort heter needingness.
En grundprincip är att hon ska jaga dig, inte tvärtom. Där har du felet. Du har demonstrerat att hon har högre status än dig, och det är hon som är "vinsten" och inte du.
Mitt tips är att ignorera henne totalt och lev ditt egna liv och visa att du har ett jäkla gött liv. Hon kommer då skriva om nån vecka igen och tänka "varför skriver han inte".

Sen en annan grej att ha med sig, du skriver "Jag börjar oroa mig att jag skrämde bort henne under helgen genom att vara för på och aktiv med skrivandet när hon var sjuk". Du bygger upp det så det låter som att en enskild händelse som har gjort skulle ha "sabbat" detta med henne. Så är inte fallet, finns ett utryck som heter "content doesn´t matter" och det innebär i din situation att det är helheten på din interaktion som gjort så blivit som det blivit.

Förövrigt så är detta ett typiskt brudbeteende, har sett det såå många ggr. Inga konstigheter.

Tack så mycket för svaret. Tänkte ge en uppdate på hur det ser ut nu:

Någon timme efter jag publicerade inlägget hörde hon av via snapchat, inget speciellt utan bara en bild på att hon var ute och käkade med sitt lag. En koversation startade och det slutade att jag bjöd hem henne till mig. Hon kom hem till mig torsdag kväll. Vi såg på film och sov sen tillsammans, lite hångel men inte mer än så. Hon kändes lite smått distans i sängen, tog väldigt lite initiativ till beröring. Kanske mens?
Vi sa hejdå på morgonen, sen igår jobbar hon 7 dagar i sträck. Vi har inte pratat sen fredag morse. Ska jag bara ignorera nu och vänta på att hon skriver?

Värt att nämna är att detta är en blyg tjej med relativt lite erfarenhet av dejting och killar i allmänhet, iaf för en 21-åring. Hon har haft sex men ingen historik med förhållanden och hon är sällan ute på krogen
2017-05-21,17:56,
Inlägg: #4
RE: Vill hon fortfarande ha mig?
(2017-05-21,16:39)Joxxarn Skrev: Tack så mycket för svaret. Tänkte ge en uppdate på hur det ser ut nu:

Någon timme efter jag publicerade inlägget hörde hon av via snapchat, inget speciellt utan bara en bild på att hon var ute och käkade med sitt lag. En koversation startade och det slutade att jag bjöd hem henne till mig. Hon kom hem till mig torsdag kväll. Vi såg på film och sov sen tillsammans, lite hångel men inte mer än så. Hon kändes lite smått distans i sängen, tog väldigt lite initiativ till beröring. Kanske mens?
Vi sa hejdå på morgonen, sen igår jobbar hon 7 dagar i sträck. Vi har inte pratat sen fredag morse. Ska jag bara ignorera nu och vänta på att hon skriver?

Värt att nämna är att detta är en blyg tjej med relativt lite erfarenhet av dejting och killar i allmänhet, iaf för en 21-åring. Hon har haft sex men ingen historik med förhållanden och hon är sällan ute på krogen

Fortstätt ignonera henne är mitt tips. Jag tycker du ska köra på det som jag svarade på i första inlägget.
Signalerna på att hon var distanserad i sängen är väldigt tydliga för mig när jag hör det här på "läktaren". Mens hade hon förmodligen inte heller.

Vad tjejer skriver, säger och hur de agerar är olika saker. Nu gissar jag bara men jag tror du lyssnar mer på vad hon säger och skriver än hennes signaler.
Signaler är t.ex: Skickar hon mkt, svarar hon snabbt, skickar hon fina selfies, gillar hon när du tar på henne när ni sover tätt ihop m.m. Vad hon säger och skriver är egentligen orelevant, det är signalerna som är viktiga.
2017-05-21,18:07,
Inlägg: #5
RE: Vill hon fortfarande ha mig?
(2017-05-21,18:02)Toledo Skrev: Sedan tycker jag att du ska styra upp sex, att vara så passiv och "vänta" på henne är lite needy. Nu kanske det finns stora anledningar till detta, men tycker det låter som ni myser lite för mycket. Och det är större chans att det blir seriöst om ni faktiskt börjar ligga

Så sant.
Till trådskaperen: Sök på youtube på last minute resistanse för att komma förbi "blocken".
2017-05-24,12:42,
Inlägg: #6
RE: Vill hon fortfarande ha mig?
Tjena, vill tacka för er respons i tråden. Tog till mig era tips och har bara ignorerat henne sen vi träffades senast. Känns lite smått konstigt då vi senaste veckorna har snackat i stort sett varje dag. Hon har inte hört av sig heller. Det har snart gått en vecka. Hon har iaf jobbat varje dag och är ledig först på lördag. Funderar vad som är nästa steh för mig. Jag kan inte bara ignorera i all evighet känns det som. Då lär det här dö ut. Eftersom vi jobbar på samma jobb vore det bäst om det isåfall avslutas lite snyggare så det inte blir så stelt varje gång vi träffas vid kaffeautomaten
2017-05-24,20:36,
Inlägg: #7
RE: Vill hon fortfarande ha mig?
(2017-05-24,12:42)Joxxarn Skrev: Tjena, vill tacka för er respons i tråden. Tog till mig era tips och har bara ignorerat henne sen vi träffades senast. Känns lite smått konstigt då vi senaste veckorna har snackat i stort sett varje dag. Hon har inte hört av sig heller. Det har snart gått en vecka. Hon har iaf jobbat varje dag och är ledig först på lördag. Funderar vad som är nästa steh för mig. Jag kan inte bara ignorera i all evighet känns det som. Då lär det här dö ut. Eftersom vi jobbar på samma jobb vore det bäst om det isåfall avslutas lite snyggare så det inte blir så stelt varje gång vi träffas vid kaffeautomaten

Bete dig precis som vanligt på jobbet, skulle ni träffas där vid automaten låtsas som ingenting, be yourself. Säg att du haft fullt upp med diverse grejer... (vilket förövrigt brukar vara bra när tjejer hör att man prioriterat viktiga grejer i sitt liv och träffat andra). Hursomhelst, i ett sådant fall skulle jag försöka styra upp något IRL. Tror du kan läsa av henne rätt bra då om det fortfarande är on.

Annars droppa ett sms när du vet att hon är ledig och styr upp något. Verkar hon off, avböjer och inte heller förslår en ny tid, nexta.
2017-05-25,16:02, (Detta inlägg ändrades senast: 2017-05-25,16:04 av {2} Ragnarök.)
Inlägg: #8
RE: Vill hon fortfarande ha mig?
Känner mig så jävla stenålders men sluta snacka så mkt via chattar osv. Föreslå träff via teleon, facebook osv. Inget annat.

Hade JAG varit du hade jag frågat på ett rätt direkt sätt, (inte nödvändigtvis ordagrant):"Ska du med ut och ta en drink på x dag klockan y?"

SJälvklart har du sedan planerat och löst logistiken inför träffen för att ha SEX med henne och inte mysa. för att återknyta till det TOledo sa....

DItt grundläggade problem verkar vara mesighet (styr inte upp saker som leder vidare -utan pratar med henne bara precis som om du vore hennes tjejkompis/bögkompis)
Extreme Living
Never complain - never explain
2017-05-25,18:03,
Inlägg: #9
RE: Vill hon fortfarande ha mig?
(2017-05-25,16:02)Ragnarök Skrev: Känner mig så jävla stenålders men sluta snacka så mkt via chattar osv. Föreslå träff via teleon, facebook osv. Inget annat.

Hade JAG varit du hade jag frågat på ett rätt direkt sätt, (inte nödvändigtvis ordagrant):"Ska du med ut och ta en drink på x dag klockan y?"

SJälvklart har du sedan planerat och löst logistiken inför träffen för att ha SEX med henne och inte mysa. för att återknyta till det TOledo sa....

DItt grundläggade problem verkar vara mesighet (styr inte upp saker som leder vidare -utan pratar med henne bara precis som om du vore hennes tjejkompis/bögkompis)

Tack så mycket för svar. Om du bara visste hur rätt du har. När det kommer till game är jag helt lost. Har en hel del erfarenhet av tjejer under mina 22 år men detta är i princip endast tack vare mitt utseende. Jag är lång, vältränad och har tydliga käkben. Tjejer dras till mitt yttre och det brukar räcka för ONS från krogen. Men när det kommer till dejtande och långvariga grejer är jag helt urusel. Pratar som om det vore en kompis och gnäller för det mesta över mitt jobb etc. Vet vad jag gör fel men faller ändå tillbaka hela tiden. Imorgon tar hon helg, tänkte slänga iväg ett meddelande då och fråga om hon vill träffas på en drink. Får jag ett nej så skiter jag i henne och går vidare.
2017-05-25,22:52, (Detta inlägg ändrades senast: 2017-05-25,22:53 av {2} Ragnarök.)
Inlägg: #10
RE: Vill hon fortfarande ha mig?
Gör så. O stanna inte för länge på krogen om det var där du tänkt ta drinken med henne.

Ännu bättre: Fråga henne om hon vill komma förbi dig först så att ni sen kan dra tillsammans till drinkstället (om logistiken är rätt för detta (du bor tillgängligt). Svarar hon ja på det bjuder du henne på en drink hemma hos dig när hon kommer medan hon väntar på att du fixar något (du låtsas som om du behöver fixa något alltså). Dra i ordentligt med alkohol och mycket socker så man inte känner spritsmaken. Ta dig själv en drink också för att våga pusha på och crasha eller burna där direkt.
Extreme Living
Never complain - never explain
2017-05-26,19:16,
Inlägg: #11
RE: Vill hon fortfarande ha mig?
(2017-05-25,22:52)Ragnarök Skrev: Gör så. O stanna inte för länge på krogen om det var där du tänkt ta drinken med henne.

Ännu bättre: Fråga henne om hon vill komma förbi dig först så att ni sen kan dra tillsammans till drinkstället (om logistiken är rätt för detta (du bor tillgängligt). Svarar hon ja på det bjuder du henne på en drink hemma hos dig när hon kommer medan hon väntar på att du fixar något (du låtsas som om du behöver fixa något alltså). Dra i ordentligt med alkohol och mycket socker så man inte känner spritsmaken. Ta dig själv en drink också för att våga pusha på och crasha eller burna där direkt.

Fråga tidigare idag om hon ville följa med på en drink ikväll. Hon sa att hon inte kunde ikv, jobba sent blablabla men att hon jätte gärna gör det en annan gång. Nu småpratar vi lite via chatt. Känns som att hon inte riktigt har intresset där. Tänkte att jag bara skulle ignorera henne nu alt. svara halvdrygt och inte bygga på konversationen. Vad tror ni?
2017-05-26,19:49,
Inlägg: #12
RE: Vill hon fortfarande ha mig?
Vad känner du att vill göra. Första impulser man får brukar va de bästa att göra. Det är när man börjar tänka och måla upp scenarion som det blir fel.

Spela inga spel eller å håll på. Gör det som är naturligt för dig, och oroa dig inte så mycket för vad som kommer hända.

Kasta mastermindplanen ut genom fönstret och lita på att du i stunden kan navigera dig själv, mot det du egentligen vill ha. Går det åt helvete så är hon inte den som kan ge dig det du vill ha, och det suger väl i sånna fall. Men du sliper att älta detta i ditt huvud så fort du ska kommunicera med henne/andra tjejer.
Lev livet ute i världen istället för att leva i framtida möjligheter
Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
2017-05-26,20:00, (Detta inlägg ändrades senast: 2017-05-26,20:06 av {2} Ragnarök.)
Inlägg: #13
RE: Vill hon fortfarande ha mig?
(2017-05-26,19:16)Joxxarn Skrev: Fråga tidigare idag om hon ville följa med på en drink ikväll. Hon sa att hon inte kunde ikv, jobba sent blablabla men att hon jätte gärna gör det en annan gång. Nu småpratar vi lite via chatt. Känns som att hon inte riktigt har intresset där. Tänkte att jag bara skulle ignorera henne nu alt. svara halvdrygt och inte bygga på konversationen. Vad tror ni?

Det naturliga är ju då att du ordnar andra planer direkt med annat folk som har tid att ta drinken. Varav du blir blir långsmmare på att svara i princip direkt /prioriterar bort hennes chatt så att hon fattar att du inte är någon duktig pojke som sitter o väntar på henne i all evighet och absolut inte har tid att småprata på en chatt....

MEN, om detta inte kommer naturligt för dig så bör du jobba för att det ska komma naturligt. DU måste liksom ha mindsetet att du bjuder in henne i ditt liv, inte att du är någon finkammad pojke vars kväll nu blev förstörd för att hon inte kunde ta en drink med dig. Du bör ha andra alternativ liksom om du nu var sugen på en drink och kvinnligt sällskap/sex (som hon antar att du är). DU kan inte visa dig för investerad om hon inte öppnat vaginan....


Tillägg: Schlinus säger det bra, dock tror jag inte du riktigt förstår hans meddelande då du antagligen kommer från ett för dåligt mindset. När han säger spela inga spel ska du tolka det som att du ska erbjuda henne att göra det du känner för genuint, men utan neediness som om du MÅSTE göra det med henne (hon har ju inte ens öppnat sin vagina för dig liksom).
Extreme Living
Never complain - never explain


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Vill få henne i säng! Steel 0 861 2017-01-02,02:02
Senaste inlägg:: Steel
  Perfect match vill inte ses mer? Rednales 11 5,736 2016-08-01,21:01
Senaste inlägg:: TobiasK
  Vara kompis med sitt ex, eller säga att man vill knulla henne? Sartre 22 13,567 2014-03-21,02:04
Senaste inlägg:: Roppe
  Vad vill hon egentligen? Stifler 7 3,628 2013-12-04,22:25
Senaste inlägg:: russel

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}