LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Bambu-kalsonger!
2017-08-13,14:42,
Inlägg: #1
Bambu-kalsonger!
Ville bara slänga in ett tips om att skaffa kalsonger gjorda på bambu! Helt klockrent material är det, andas sjukt mycket bättre än bomull och det i sin tur hjälper att hålla temperaturen i pungen nere. Pungen hänger ut från kroppen av en anledning, produktionen där nere fungerar optimalt under lägre temperatur. Så vill man optimera sina testosteron-nivåer är det en jävligt bra investering.

Bambu är även anti-bakteriellt, och det är bakterier som får svett att lukta illa, så det innebär att skrevet håller sig fräscht jävligt mycket bättre. Vill man lukta fräscht där nere när man drar hem en brud, även efter en kväll när man trängts på en nattklubb är det jävligt värt.

Finns också sockar i bambu som också är grymt att ha, börjar inte lukta på samma sätt alls, håller temperaturen nere och är perfekt som sommarstrumpor Smile

Lite dyrare är dom men det är ingen anledning att inte skaffa ett par. Jag är helt hooked. Go Bamboo peeps!
2017-08-13,15:39,
Inlägg: #2
RE: Bambu-kalsonger!
Haha vad kostar såna?
Will To Power.

Winning Beats The Game.

2017-08-13,17:00,
Inlägg: #3
RE: Bambu-kalsonger!
(2017-08-13,15:39)TonightIsTheNight Skrev: Haha vad kostar såna?

Köpte mina för 200 men kollade runt lite på nätet nu och det verkar finnas för bara hundringen!

Och Ja Knugen, de torkar snabbare också, finns bara fördelar vad jag kan komma på Smile
2017-08-13,17:22,
Inlägg: #4
RE: Bambu-kalsonger!
Är det 200 kr per kalsong hoppas jag det även är högre hållbarhet per kalsong. Normala kalsonger går ju alltid sönder efter en relativ kort tids användning.
Will To Power.

Winning Beats The Game.

2017-08-13,21:23,
Inlägg: #5
RE: Bambu-kalsonger!
Låter som ett fullständigt briljant tips.

Hittade på ebay för 21kr. Tror jag tar och köper en låda där och testar först. Beställer i XXL (vet att några undrar).

Läste dock det här på Wikipedia (https://en.wikipedia.org/wiki/Bamboo_textile):
Citat:Anti-bacterial claims
Even though bamboo fabrics are often advertised as antibacterial, finished bamboo fabric only retains some of bamboo's original antibacterial property. Some studies have shown rayon-bamboo to possess a certain degree of anti-bacterial properties. Studies in China (2010) and India (2012) have investigated the antibacterial nature of bamboo-rayon fabric against even harsh levels of bacteria such as Staphylococcus aureus and Escherichia coli. While the Indian study found that “bamboo rayon showed excellent and durable antibacterial activities against both gram-positive and gram-negative bacteria”, the Chinese study concluded "the bamboo pulp fabric just like cotton fabric has not possessed antimicrobial property".

[i]The Federal Trade Commission (FTC) charges companies with fake antimicrobial claims when the fibre has been made with rayon.
Critics cite the cotton industry's powerful lobbyist groups in influencing the FTC decision, and dismissal of the international studies proving otherwise[/i]

Så man får nog se upp lite.
Hänger inte här längre men är alltid sugen på att ta en öl ifall nån här har vägarna förbi Köpenhamn/Malmö. Skriv då till: resurso@hotmail.com

The less fucks you give, the more fucks you get.
2017-08-15,23:29,
Inlägg: #6
RE: Bambu-kalsonger!
(2017-08-13,21:23)Bruno Skrev: Låter som ett fullständigt briljant tips.

Hittade på ebay för 21kr. Tror jag tar och köper en låda där och testar först. Beställer i XXL (vet att några undrar).

Läste dock det här på Wikipedia (https://en.wikipedia.org/wiki/Bamboo_textile):

Så man får nog se upp lite.

Det gör du klokt i Bruno. Gillar du dom hälften så mycket som mig så gillar du dom ändå bra mycket! Det känns bra att genom att ha postat detta kunna bidra till världen med minst ett par färre svettiga bollar.

Jasså Wikipedia säger så dom! Finns någon studie som gjordes av Japanska textilförbundet eller något, som visade att de hade antibakteriella egenskaper i upp till 50 tvättar. Vet inte vem man ska tro. Huvudsaken är att det funkar iallafall. Upplever helt klart att de håller sig fräscha mycket längre än vanliga.

Och ja, mina har då hållt galant, riktigt bra stretch i dom så tror det hjälper i det avseendet. Värt varenda slant!
2017-08-18,17:03,
Inlägg: #7
RE: Bambu-kalsonger!
Intressant. Uppdatera gärna med reviews Bruno o andra som hoppar på tåget.


Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}