LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Test: Visionboard (law of attraction)
2017-12-01,21:37,
Inlägg: #2
RE: Test: Visionboard (law of attraction)
Var helt inne i Law of Attraction i många år, levde i en drömvärld visualiserade att jag var rik, hade allt och tänkte konstant på det jag ville ha, och gjorde massa sånna övningar. Visst jag mådde sjukt bra, men ingenting hände, det var på gränsen till psykos om jag ska vara helt ärlig, jag levde bara i mina tankar, inte i verkligheten. Trodde att det bara skulle "komma till mig på ett magiskt moln" och jag behöver inte göra någonting. Jag inte bara trodde, jag var helt säker på det. Men ingenting kom... För jag gjorde inget annat än att leva i la la land.

Med det sagt så tror jag ändå att det kan vara av värde ifall det görs på rätt sätt. En visionboard för att spika vad det är man siktar på och därmed alltid påminna sig själv att ta de rätta stegen och förverkliga sina drömmar. Och om man tror att det ska hända så öppnar man sin hjärna till var möjligheterna finns och ger sig själv de rätta resurserna. Men det är ens agerande som ger resultaten, inte någon magisk kraft. Idrottsmän, visst de har fokus på vad de vill och visualiserar osv osv. Men sen tränar de extremt mycket fysiskt också med det fokuset.

Min åsikt är att det är ett komplement för att påmina sig om var man siktar och ha alla sina ageranden i linje med de målen. Jag gick i fällan att tro att det var hela grejen. Det kommer inte komma några magiska moln. Verkligheten ser inte ut så. Det är bara marknadsföring. De säljer en idé för att det är bekvämt för folk att tro att man inte behöver göra ett skit. Sen blir de rika på att sälja den idén och säger "se det funkade för mig, jag är rik nu".

Om man sätter upp brädan i tron att den magiskt ska "manifestera" saker åt en, då blir det direkt farligt och man vaknar upp efter några år och tänker "fan det har inte hänt något" och vips så har massa värdefull tid passerat som hade kunnat användas till att lära sig på riktigt om det område man vill bli bra inom.

Lycka till! Se dock till att göra det på rätt sätt!
"With life no matter what you do you are all in. This is going to kill you. Might as well play the most magnificent game you can while you're waiting. Because do you have anything better to do?"


Meddelanden
RE: Test: Visionboard (law of attraction) - av Doit - 2017-12-01,21:37

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}