LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Test: Visionboard (law of attraction)
2018-01-04,19:10,
Inlägg: #7
RE: Test: Visionboard (law of attraction)
(2018-01-04,06:02)Entreprenören Skrev: Jag upptäckte nyligen på min visionboard att jag efter ca 1,5 år har fått den exakta lägenheten som jag ser på bilden. Det är en 3a med exakt ritning. Förvisso har jag bara sökt lägenhet på ett ställe pga. köpoäng och så.

Sedan blev det bara att jag bestämde mig för denna lägenhet efter ett framgångsrikt år i firman. Detta öppnar upp för möjligheter att filma egna videokurser i ett separat rum som jag kan hyra ut till mig själv. Fast jag ser visionboard varje dag jag startar burken som jag arbetar framför så var det bara för några veckor sedan som jag insåg, "ja just det, nu har den bilden blivit en verklighet!"

Det visionboarden gjorde var att den gjorde att mitt undermedvetna kunde "peta" mig åt rätt riktning utan att jag riktigt ens tänkte på det. Så om du vet starkt vad ditt mål är så kommer ditt undermedvetna att försöka "peta" dig åt rätt riktning i vissa situationer för att den bara vet att det tar dig ett steg närmare ditt visualiserade mål fast du själv uppfattar situationen som, "detta är bara helt enkelt rätt beslut".

En visionboard hjälper en med ens vardagliga visualisering, men visualisering i sig är inte en ursäkt för att inte ta de nödvändiga stegen som behövs varje dag för att nå målen som man föreställer sig dagligen.

Jag säger det igen också, för det tål att upprepas, precis som snubben jag bröt kontakten med i en annan tråd som trodde på "Law of Attraction" och att "universum kommer att ge dig det du fokuserar på", vad är det för jävla skitsnack? Universum är inte "skyldig" dig ett skit, Universum är inte "din tjänare bara du fokuserar tillräckligt noga på vad du vill ha". Det är bara marknadsjippo för det tilltalar ens reptilhjärna att få så mycket som möjligt för så lite arbete som möjligt. Punkt slut.

Däremot hjälper visualisering en att fokusera på mot målen och även att föreställa sig målen som om du har uppnått dem så att du inte backar ur eller fegar ur när du faktiskt håller på att nå målen. Tydligen kan vi människor inte göra något innan vi har sett oss själva i våra egna huvuden göra det.

Därför är det bra att föreställa sig att knulla superheta tjejer, att se ett stort belopp på sitt bankkonto, att se hur ens drömlägenhet eller hus ser ut, osv, för när du väl är nära detta så kommer du att kunna ta det sista steget för att få uppleva dina mål på riktigt istället för att backa ur för att, "jag kan inte se mig själv få uppleva dessa mål" eller värst av allt, "detta är inte jag" eller annat "I dont deserve"-trams.

Mycket bra inlägg och ser det hela på samma sätt. Tummen upp Smile


Meddelanden
RE: Test: Visionboard (law of attraction) - av tvbordet - 2018-01-04,19:10

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}