LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
1 Månad in på 2018, hur går det för er?
2018-02-09,17:55,
Inlägg: #1
1 Månad in på 2018, hur går det för er?
Så nu har det gått lite mer än 1 månad in på 2018.

Hur går det för er?
Bättre än 2017?
Förhoppningar på året?
Lärdomar från 2017?
Vad är ni för person om 1 år då vi ser denna tråd 2019?

För egen del så var 2017 ett väldigt bra år och svårt att toppa det men siktar på att 2018 kommer bli bättre ändå Smile
Just nu en tjej som det är på G att bli riktigt seriöst med men ironiskt nog så är det andra fräscha runt hörnet med så man får tänka till.
Håller just nu på med MC-kort, 2a månaden på nya jobbet (bra löneökning) och känns som en bra start på 2018. Det jag tar med mig från 2017 är en sak och det är att inte tappa bort mig själv längst med vägen. Så lätt med alla mål, riktningar m.m. att tappa bort sig själv vem man är och varför man är här. Får aldrig glömma göra det man verkligen tycker om i slutändan, livet är inte så allvarligt.
Den personen jag är om 1 år: Då sitter jag här med den rätta i mitt liv, husplaner på G, nått upp mina mål på visionboarden eller endel av dom, börsen går riktigt bra, fält fetaste älgen på älgjakten, åkt på fetaste skidresan, samt satt upp nya mål inför 2019.
2018-02-10,03:20,
Inlägg: #2
RE: 1 Månad in på 2018, hur går det för er?
2017 startade starkt och var generellt ett bra år för min del. Mitt inner-game fick en enorm växt-spurt det året. Slutet (November-December) bröt ner mig totalt emotionellt och var verkligen en upplevelse i sig... Jobbar fortfarande med att plocka ihop mig själv. I det så har det blivit att när man försöker pussla ihop bitar igen så inser man att det fanns bitar som inte har något med "mig" att göra - Överhuvudtaget.
Fått mig att inse hur totalt värdelös det är med att bry sig om småskit som tidigare haft en stor del av ens vardag. Nya prioriteringar och principer som driver en.

De viktigaste lärdomarna jag tar med mig är NGAF och tacksamhet. Man känner till en hel del koncept, men det är först man börjar leva ut dem som man faktiskt kan förstå hur något så simpelt som NGAF kan göra en ENORM skillnad i ens liv. Tacksamhet för allt man har, oavsett hur litet det är. Visst man kanske inte har XYZ, men så länge man har mat på bordet och vänner som bryr sig så finns det saker att vara tacksam för.

När jag blickar tillbaka under gångna året, och även 2016 så känns det som att en stor del kring de åren handlar om "inner game". Tankegångar, beliefs och allt sånt här.
Nu, 2018 är det därmed "Outer Gamet's" år. Nu har jag en stadig grund att bygga något på. Så jag ska se till att bygga något rejält.

Fokus är främst på det finansiella.

Om 1 år när man blickar tillbaka så ska jag kunna känna att jag är nöjd över det året som gått och att jag inte ångrar något. Att jag gjort mitt yttersta för att leva upp till mina egna regler och principer. Att jag genom allt strävat efter att vara den bästa personen jag kan vara.

Jag förväntar mig att vara en visare person vid den här tiden nästa år, oavsett vad som hänt.
2018-02-11,18:03,
Inlägg: #3
RE: 1 Månad in på 2018, hur går det för er?
(2018-02-10,03:20)ReeZ Skrev: 2017 startade starkt och var generellt ett bra år för min del. Mitt inner-game fick en enorm växt-spurt det året. Slutet (November-December) bröt ner mig totalt emotionellt och var verkligen en upplevelse i sig... Jobbar fortfarande med att plocka ihop mig själv. I det så har det blivit att när man försöker pussla ihop bitar igen så inser man att det fanns bitar som inte har något med "mig" att göra - Överhuvudtaget.
Fått mig att inse hur totalt värdelös det är med att bry sig om småskit som tidigare haft en stor del av ens vardag. Nya prioriteringar och principer som driver en.

De viktigaste lärdomarna jag tar med mig är NGAF och tacksamhet. Man känner till en hel del koncept, men det är först man börjar leva ut dem som man faktiskt kan förstå hur något så simpelt som NGAF kan göra en ENORM skillnad i ens liv. Tacksamhet för allt man har, oavsett hur litet det är. Visst man kanske inte har XYZ, men så länge man har mat på bordet och vänner som bryr sig så finns det saker att vara tacksam för.

När jag blickar tillbaka under gångna året, och även 2016 så känns det som att en stor del kring de åren handlar om "inner game". Tankegångar, beliefs och allt sånt här.
Nu, 2018 är det därmed "Outer Gamet's" år. Nu har jag en stadig grund att bygga något på. Så jag ska se till att bygga något rejält.

Fokus är främst på det finansiella.

Om 1 år när man blickar tillbaka så ska jag kunna känna att jag är nöjd över det året som gått och att jag inte ångrar något. Att jag gjort mitt yttersta för att leva upp till mina egna regler och principer. Att jag genom allt strävat efter att vara den bästa personen jag kan vara.

Jag förväntar mig att vara en visare person vid den här tiden nästa år, oavsett vad som hänt.



Fått mig att inse hur totalt värdelös det är med att bry sig om småskit som tidigare haft en stor del av ens vardag. Nya prioriteringar och principer som driver en.



Instämmer helt och hållet! Dessa insikter lever många hela livet utan. Energi ska man lägga på det man kan påverka, det man inte kan påverka är bara släppa totalt.

Riktigt bra inlägg, kul det går åt rätt håll.
2018-02-13,19:30,
Inlägg: #4
RE: 1 Månad in på 2018, hur går det för er?
(2018-02-09,17:55)tvbordet Skrev: Så nu har det gått lite mer än 1 månad in på 2018.

Hur går det för er?
Bättre än 2017?
Förhoppningar på året?
Lärdomar från 2017?
Vad är ni för person om 1 år då vi ser denna tråd 2019?


Mitt fokus är helt och hållet det finansiella det här året.
Jag har varit på ett par avancerade börskurser i slutet av 2017 (sysslat med det tidigare).
Följer börsen och ekonominyheter dagligen.
Läser en bok om finanskrisen 2008.
Ligger för tillfället med ett tiotal ägg spritt mellan medium/high risk, några förhoppningsbolag, bl.a. inom AR vilket jag personligen tror kommer bli jäkligt stort.

Jobbet spinner vidare, ska få ett nytt ekonomisystem nu vilket kommer gynna mina meriter i framtiden. Lönemässigt är mitt nuvarande OK, de större ökningarna kommer dock när jag kan konkurrera med jobbet jag redan har.

Gymmässigt ligger jag i framkant, avancerat rejält sen i höstas med flera pb:n. Även en grym motivation i att se tjejen avancera lika bra med träningen och inte tappa den för att vi är i ett förhållande. Hon uppskattar verkligen drivet jag ger henne med.

Summa summarum: Jag gör det jag ska. Jag gör det jag vill göra just nu. MEN, jag befinner mig i ett tillfälligt ekorrhjul så vardagslivet är inte 10/10.

Får utveckla svaret senare..
2018-02-13,22:10,
Inlägg: #5
RE: 1 Månad in på 2018, hur går det för er?
(2018-02-13,19:30)Fiskarn Skrev: Mitt fokus är helt och hållet det finansiella det här året.
Jag har varit på ett par avancerade börskurser i slutet av 2017 (sysslat med det tidigare).
Följer börsen och ekonominyheter dagligen.
Läser en bok om finanskrisen 2008.
Ligger för tillfället med ett tiotal ägg spritt mellan medium/high risk, några förhoppningsbolag, bl.a. inom AR vilket jag personligen tror kommer bli jäkligt stort.

Jobbet spinner vidare, ska få ett nytt ekonomisystem nu vilket kommer gynna mina meriter i framtiden. Lönemässigt är mitt nuvarande OK, de större ökningarna kommer dock när jag kan konkurrera med jobbet jag redan har.

Gymmässigt ligger jag i framkant, avancerat rejält sen i höstas med flera pb:n. Även en grym motivation i att se tjejen avancera lika bra med träningen och inte tappa den för att vi är i ett förhållande. Hon uppskattar verkligen drivet jag ger henne med.

Summa summarum: Jag gör det jag ska. Jag gör det jag vill göra just nu. MEN, jag befinner mig i ett tillfälligt ekorrhjul så vardagslivet är inte 10/10.

Får utveckla svaret senare..


Ger börskurserna någonting? Tycker det är svårt med börsen!
2018-02-17,23:38,
Inlägg: #6
RE: 1 Månad in på 2018, hur går det för er?
Är ett skede i livet där jag är väldigt nära att flytta utomlands i 1 år och säga upp mig från nuvarande jobb. Man får så mycket mer insikter när man är utomlands, har ingeting att hämta längre i Sverige och hatar ekorrehjulet och det vanliga svenssonlivet. Väldigt spännande år oavsett, känner mig väldigt bra inombords och hoppfull för framtiden.
2018-02-18,00:16,
Inlägg: #7
RE: 1 Månad in på 2018, hur går det för er?
(2018-02-17,23:38)Pienso Skrev: Är ett skede i livet där jag är väldigt nära att flytta utomlands i 1 år och säga upp mig från nuvarande jobb. Man får så mycket mer insikter när man är utomlands, har ingeting att hämta längre i Sverige och hatar ekorrehjulet och det vanliga svenssonlivet. Väldigt spännande år oavsett, känner mig väldigt bra inombords och hoppfull för framtiden.

Intressant, senaste tiden har tankarna börjat poppa upp också, även om det är långt till handling. Skulle vara intressant att läsa mer om dina tankar, försörjning, val av land, jobb, din nuvarande situation etc.

Jag känner väl själv eg att jag inte riktigt vet vart jag isf skulle flytta
Winning Beats the Game

Be Selfish
2018-02-18,12:16,
Inlägg: #8
RE: 1 Månad in på 2018, hur går det för er?
De enda två negativa sakerna som jag ser med Sverige just nu är:

1) Rätt hög vinstskatt (ca 45-48%) på eget företag och du måste komma upp i sådana stora summor för att kunna ha en buffert för att sedan leva på utdelning i eget AB. I exempelvis Andorra har du bara inkomstskatt på 20-30% om jag minns rätt och that's it. Däremot är säkerligen levnadsstandarden som man är van i Sverige med vård, post, brandkår, polis, övriga myndigheter (som fungerat bra för mig hittills, kan ej klaga), troligen sämre i det landet.

2) Den sociala biten i och med att svenskar är allmänt mer blyga, skygga, självupptagna med sin egen begränsade sociala cirkel. (Kanske bara limiting belief nu från mig) Ju äldre du blir, ju svårare att komma in i en sluten grupp eftersom "why don't u have friends already if u're that old"-tänket dyker upp. Den sociala biten kanske är mycket bättre i andra länder. Det blir då att överväga bättre socialt liv mot den allmänna, garanterat, lägre levnadsstandarden än den man bortskämt har vuxit upp med i Sverige.

Jag flyttar in i en 3a snart och ska pröva mig an Entourage-game och fungerar det inte (onödigt svårt eller omöjligt att kunna bygga en social cirkel med 70% tjejer och 30% dudes), ja då får det bli att ta sitt pack och tjoffs och dra till ett annat land där Entourage-game (festa & hänga med stora tjejgrupper regelbundet) fungerar bättre.
"Success is not a result, but an emergent" - Eben Pagan.
2018-02-18,18:09,
Inlägg: #9
RE: 1 Månad in på 2018, hur går det för er?
Tycker det är strongt av er med utomlandstanken, jag tycker ni ska köra på det om ni känner för det. Livet är kort och bättre ångra nått man gjort än inte gjort. Ta chanserna medans de kommer!
2018-06-20,20:48,
Inlägg: #10
RE: 1 Månad in på 2018, hur går det för er?
Går fort!!
Halva 2018 har nu gått. Hur är eran tillvaro? Stor skillnad sen 2017?

För egen del är det lite 2 steg framåt 1 bakåt. Just nu 1 steg bakåt lite skit som dykt upp för tillfället men lika bra det kommer på en gång så jag kan gå vidare sen.
Hade en väldigt god chans på en fin tjänst som blev tilldelad en annan person sen verkar bli dissad av bruden jag var ordentligt på G med! Men sånt är det, vi krigar på ändå. Skillnad på förlora o vara en förlorare.
2018-07-02,18:34, (Detta inlägg ändrades senast: 2018-07-02,18:37 av {2} Fiskarn.)
Inlägg: #11
RE: 1 Månad in på 2018, hur går det för er?
Jobb:
Blev uppsagd i Juni pga arbetsbrist då vi kört in ett nytt self-service system, kör sommarn ut.
Å andra sidan är jag rätt nöjd för mina uppgifter hade blivit rutin och jag kände inte att jag kunde utvecklas särskilt mer. Hade egentligen tänkt lämna om ca 1 år men men.. Kan bara bli bättre nu alltså Smile Söker i flera städer vilket nu innebär att karriären får bestämma var jag ska ta vägen. #Jobsearching

Trading:
Öppnade ett nytt "gaming-konto" ISK i Februari med 30k och nu 6 månader senare så har portföljen ökat med ca 86 % vilket är klart över min förväntan. Det är främst några aktier som utvecklats riktigt bra och som jag dessutom tror stenhårt på. Kul fortsättning alltså.

Relation:
Relationen är stark och nu njuter vi av sommaren.

Helhetsbetyget blir en skaplig 7:a.

(2018-02-18,18:09)tvbordet Skrev: Tycker det är strongt av er med utomlandstanken, jag tycker ni ska köra på det om ni känner för det. Livet är kort och bättre ångra nått man gjort än inte gjort. Ta chanserna medans de kommer!


Precis så!

(Bodde i Australien 1 år efter uni och man växer så det knakar under sådana resor. GO FOR IT!)


Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}