LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Var kan jag hitta en mentor?
2018-03-21,17:59,
Inlägg: #1
Var kan jag hitta en mentor?
Jag skulle behöva en mentor som guidar mig i den personliga konjunkturcykeln. Råd och vägledning inte bara när det gäller pickup utan allt möjligt här i livet. Vad kallar dom det, "coach" nuförtiden? Jag letar efter någon som inte bara är klok och vis, men som också har faktiskt "know how".
2018-03-23,21:09, (Detta inlägg ändrades senast: 2018-03-23,21:44 av {2} tvbordet.)
Inlägg: #2
RE: Var kan jag hitta en mentor?
(2018-03-21,17:59)Donlon Skrev: Jag skulle behöva en mentor som guidar mig i den personliga konjunkturcykeln. Råd och vägledning inte bara när det gäller pickup utan allt möjligt här i livet. Vad kallar dom det, "coach" nuförtiden? Jag letar efter någon som inte bara är klok och vis, men som också har faktiskt "know how".

Varför skulle han vilja hjälpa dig?
Du säger ungefär så här:

jag, jag, jag, jag, jag,jag.....................,jag,jag


För att få en bra mentor behöver du kolla på win/win.
Hade själv en mentor under 2 års tid och det jag gjorde var helt enkelt att fråga honom. Vart hittar jag? Ta någon som du inte känner så bra men som du ser upp till och fråga bara. Helst någon äldre o gammal person som har en 30+ års erfarenhet av det som du vill hålla på med.

Du är teknikorienterad, letar efter snabba "trix", genvägar m.m för att få framgåong och det finns inga sådana. Om du hittar en bra mentor så kommer han hjälpa dig med att söka inåt i dig för där sitter alla svaren på dina gåtor.
2018-03-24,02:29,
Inlägg: #3
RE: Var kan jag hitta en mentor?
Det en mentor söker efter är en "lärling" som inte ifrågasätter utan tar det mentorn föreslår, applicerar det och sedan rapporterar tillbaka till mentorn om hur det gick.

I princip bör mentorn vara en person som redan är dit du själv vill nå i livet. tvbordet har rätt om att du måste approacha det hela med en win/win-attityd.

En villig mentor äcklas minst lika mycket av dudes som bara "vill ha utan att ge" precis som tjejer äcklas av needy niceguys, så hitta din blivande mentor på rätt sätt.
"Success is not a result, but an emergent" - Eben Pagan.


Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}