LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Bra forum att ragga i för en Aspergare
2018-04-29,14:49,
Inlägg: #1
Bra forum att ragga i för en Aspergare
Hej!

För att göra en lång historia kort så har jag, till och från och som en hobby, hållit på med teorierna och en del praktik (jag kan öppna set, skapa rapport och sådär) sedan 2006 när boken The Game kom ut men jag har aldrig riktigt fått till det.

Roten till problemet ligger i att jag för lite mer än ett år sedan blev diagnostiserad med Asperger.

Intellektuellt ligger jag lite grann över genomsnittet men socialt sett så blir jag snabbt dränerad på energi om jag exempelvis går på en nattklubb eller gör Streeet approaches.

Enkelt uttryckt innebär det i raggningssammanhang att jag har mycket bra koll på teorin men orkar inte med den sociala biten särskilt mycket.

Det gör, på det stora hela, att frånsett den sexuella biten så har jag ett ganska litet behov av kvinnligt sällskap (Umgås inte särskilt mycket med män heller).

Min teoretiska kunskap gör att jag vet att man måste hitta rätt forum/miljö att ragga i för att få sex eller sällskap/kompisar.
Forumet i fråga bygger lite på vem man är och vad man gillar och har för personlighet.
För min del så fungerar "högintensiva" forum inte alls (nackdelarna överväger för mig) medan andra nästan måste vara t ex på en nattklubb för att kunna ragga (fördelarna överväger för dem)

Det jag specifikt vill få tips om är "lågintensiva" forum som jag kan ragga för att få sex.

/AV
2018-04-30,10:17, (Detta inlägg ändrades senast: 2018-04-30,10:19 av {2} tvbordet.)
Inlägg: #2
RE: Bra forum att ragga i för en Aspergare
(2018-04-29,14:49)Aspie viktor Skrev: Hej!

För att göra en lång historia kort så har jag, till och från och som en hobby, hållit på med teorierna och en del praktik (jag kan öppna set, skapa rapport och sådär) sedan 2006 när boken The Game kom ut men jag har aldrig riktigt fått till det.

Roten till problemet ligger i att jag för lite mer än ett år sedan blev diagnostiserad med Asperger.

Intellektuellt ligger jag lite grann över genomsnittet men socialt sett så blir jag snabbt dränerad på energi om jag exempelvis går på en nattklubb eller gör Streeet approaches.

Enkelt uttryckt innebär det i raggningssammanhang att jag har mycket bra koll på teorin men orkar inte med den sociala biten särskilt mycket.

Det gör, på det stora hela, att frånsett den sexuella biten så har jag ett ganska litet behov av kvinnligt sällskap (Umgås inte särskilt mycket med män heller).

Min teoretiska kunskap gör att jag vet att man måste hitta rätt forum/miljö att ragga i för att få sex eller sällskap/kompisar.
Forumet i fråga bygger lite på vem man är och vad man gillar och har för personlighet.
För min del så fungerar "högintensiva" forum inte alls (nackdelarna överväger för mig) medan andra nästan måste vara t ex på en nattklubb för att kunna ragga (fördelarna överväger för dem)

Det jag specifikt vill få tips om är "lågintensiva" forum som jag kan ragga för att få sex.

/AV

Du behöver hitta tjejer som är extremt analytiska och som använder vänster hjärnhalva till stor del. Förslag är att börja studera på högskola på något program med inriktning forskning inom medicin, programmering, kemi, fysik eller liknande. Du behöver hitta människor som tänker på sekvensiellt sätt som du.
2018-04-30,14:04, (Detta inlägg ändrades senast: 2018-04-30,14:09 av {2} Entreprenören.)
Inlägg: #3
RE: Bra forum att ragga i för en Aspergare
(2018-04-29,14:49)Aspie viktor Skrev: Hej!

För att göra en lång historia kort så har jag, till och från och som en hobby, hållit på med teorierna och en del praktik (jag kan öppna set, skapa rapport och sådär) sedan 2006 när boken The Game kom ut men jag har aldrig riktigt fått till det.

Roten till problemet ligger i att jag för lite mer än ett år sedan blev diagnostiserad med Asperger.

Intellektuellt ligger jag lite grann över genomsnittet men socialt sett så blir jag snabbt dränerad på energi om jag exempelvis går på en nattklubb eller gör Streeet approaches.

Enkelt uttryckt innebär det i raggningssammanhang att jag har mycket bra koll på teorin men orkar inte med den sociala biten särskilt mycket.

Det gör, på det stora hela, att frånsett den sexuella biten så har jag ett ganska litet behov av kvinnligt sällskap (Umgås inte särskilt mycket med män heller).

Min teoretiska kunskap gör att jag vet att man måste hitta rätt forum/miljö att ragga i för att få sex eller sällskap/kompisar.
Forumet i fråga bygger lite på vem man är och vad man gillar och har för personlighet.
För min del så fungerar "högintensiva" forum inte alls (nackdelarna överväger för mig) medan andra nästan måste vara t ex på en nattklubb för att kunna ragga (fördelarna överväger för dem)

Det jag specifikt vill få tips om är "lågintensiva" forum som jag kan ragga för att få sex.

/AV

Jag skulle klassa mig själv som "mild aspergare", diagnostiserad vid 7 års ålder så hade jävulsk tur. På en skola som jag vikarierar på till och från träffade jag en snubbe som är 40+ med asperger och som skrivit två böcker om ämnet.

Hans specialintresse är att se samband så han har nött igenom hundratals böcker i olika ämnen. En intressant sak han sa var att beroende på "hur mycket eller lite asperger du har" så får du mer av både fördelarna och nackdelarna med det.

Detta betyder att om du är mer "högfunktionell aspergare" så tenderar du att få lika många nackdelar (problem med det sociala) som dina fördelar (högintellektuell, eventuella savant-förmågor)

Du är troligen som jag i att du "laddar batterierna genom att vara för dig själv" samtidigt som du har ett visst intresse till social och fysisk kontakt. Möjligen har du dock mindre intresse till de två sistnämnda sakerna än jag har.

Samtidigt löper du ju risken att tjejer i "lågintensiva" forum har liknande låga intresse för sällskap som du så varför skulle de då få något större intresse oavsett vad du än gör för att ragga på dem?

Btw, vad definierar du som "högintensiva" respektive "lågintensiva" forum där potentiella tjejer finns?

Sedan har vi de två mest extrema lösningar (troligen INTE vad du vill göra, men vissa har valt den vägen): resa utomlands och köpa billigt sex, eventuellt investera i dyr sexdock. Jag säger INTE att detta är vad du vill göra, troligen inte. Men vissa har valt den vägen när de "tröttnat på vanliga svenska kvinnor".
"Success is not a result, but an emergent" - Eben Pagan.
2018-04-30,14:47, (Detta inlägg ändrades senast: 2018-04-30,14:52 av {2} Aspie viktor.)
Inlägg: #4
RE: Bra forum att ragga i för en Aspergare
(2018-04-30,10:17)tvbordet Skrev: Du behöver hitta tjejer som är extremt analytiska och som använder vänster hjärnhalva till stor del. Förslag är att börja studera på högskola på något program med inriktning forskning inom medicin, programmering, kemi, fysik eller liknande. Du behöver hitta människor som tänker på sekvensiellt sätt som du.

Tack för svaret! Det gav en del information.

Att börja plugga på universitet/högskola är inget jag vill genomgå igen.
Har du några andra förslag?

(2018-04-30,14:04)Entreprenören Skrev: Jag skulle klassa mig själv som "mild aspergare", diagnostiserad vid 7 års ålder så hade jävulsk tur. På en skola som jag vikarierar på till och från träffade jag en snubbe som är 40+ med asperger och som skrivit två böcker om ämnet.

Hans specialintresse är att se samband så han har nött igenom hundratals böcker i olika ämnen. En intressant sak han sa var att beroende på "hur mycket eller lite asperger du har" så får du mer av både fördelarna och nackdelarna med det.

Detta betyder att om du är mer "högfunktionell aspergare" så tenderar du att få lika många nackdelar (problem med det sociala) som dina fördelar (högintellektuell, eventuella savant-förmågor)

Du är troligen som jag i att du "laddar batterierna genom att vara för dig själv" samtidigt som du har ett visst intresse till social och fysisk kontakt. Möjligen har du dock mindre intresse till de två sistnämnda sakerna än jag har.

Samtidigt löper du ju risken att tjejer i "lågintensiva" forum har liknande låga intresse för sällskap som du så varför skulle de då få något större intresse oavsett vad du än gör för att ragga på dem?

Btw, vad definierar du som "högintensiva" respektive "lågintensiva" forum där potentiella tjejer finns?

Sedan har vi de två mest extrema lösningar (troligen INTE vad du vill göra, men vissa har valt den vägen): resa utomlands och köpa billigt sex, eventuellt investera i dyr sexdock. Jag säger INTE att detta är vad du vill göra, troligen inte. Men vissa har valt den vägen när de "tröttnat på vanliga svenska kvinnor".

Att köpa sex är inget alternativ för mig.

Skillnaden mellan ett högintensivt forum och ett lågintensivt forum är att i ett högintensivt forum är det mycket folk, "hög stress" eller människor som har annat i tankarna än att ragggas upp tex att hon mpste tillbaka till jobbet innan lunchen tar slut.

Ett lågintensivt forum är två personer som träffas på en plats där saker kan diskuteras i lugn och ro.

Jag hoppas att det blir tydligare!
2018-04-30,16:35,
Inlägg: #5
RE: Bra forum att ragga i för en Aspergare
Online-game och att därifrån gå på dejter kan ju vara något?

Att folk har annat i tankarna kommer man aldrig undan.
Jag tänker mig att "låg-intensiva" miljöer blir gym, någon danskurs eller sådant. Något som redan kommit påtal är ju universitet/högskola vilket då blir en lågintensiv mijlö.

Generellt så kan jag tänka mig att du inte alltid ska gå ut med just intentionen att gå ut för att hitta någon att ligga med, utan du går ut för att ha kul, göra det bästa med tiden. MEN hittar man någon som man har ett intresse för så ska man ju fortfarande agera på det Smile

Du ska liksom ha dina ställen dit du går regelbundet och kan umgås med människor där inte behöver vara i en intensiv miljö. Helt enkelt bara miljöer som du redan nu trivs med och där du känner dig komfortabel och det öppnar upp för att träffa tjejer som är lite likadana.

Att gå till bokhandeln eller biblioteket för att köpa/låna någon bok av intresse där man kanske hittar en tjej av intresse. Men då gör du ju det FRÄMST för att hitta en bok, inte för att ragga.
Träffar du en tjej där - Grymt!
Träffar du inte en tjej där så spelar det ingen roll, det var liksom inte huvudorsaken till att du var där ändå.

Något som jag brukar göra är att under "festen" eller sociala sammanhanget helt enkelt ta med ett mindre gäng på 3-5 personer som man går lite till sidan om med, snackar med och har lite mer "intressanta" konversationer med under kvällen. Då är man fortfarande "social" på ett "högintensivt-forum", men man gör det lite mer på sina egna villkor.
Kan bli svårt just på en nattklubb, men inte omöjligt beroende på planlösningen.
2018-05-07,17:53,
Inlägg: #6
RE: Bra forum att ragga i för en Aspergare
Tack alla ni som svarat!

Har varit ganska upptagen de senaste dagarna så därför har jag inte svarat.

Era svar har gjort att jag bestämt mig för att titta närmare på Internetdejting.

I vanlig ordning så börjar jag med teorin först.
Såg några Ted talks på området i helgen.

Sen får vi se vart det här hamnar.Smile
2018-06-06,19:56, (Detta inlägg ändrades senast: 2018-06-06,19:58 av {2} Ansi.)
Inlägg: #7
RE: Bra forum att ragga i för en Aspergare
(2018-05-07,17:53)Aspie viktor Skrev: Tack alla ni som svarat!

Har varit ganska upptagen de senaste dagarna så därför har jag inte svarat.

Era svar har gjort att jag bestämt mig för att titta närmare på Internetdejting.

I vanlig ordning så börjar jag med teorin först.
Såg några Ted talks på området i helgen.

Sen får vi se vart det här hamnar.Smile

Jag tycker inte internetdejting är rätt väg för dig. Det är den enklaste vägen, ja, och har du tur så kanske du får ligga efter någon obekväm och alkoholsinfuserad kväll. Men sannolikheten att du kommer bli bättre på tjejer, eller få ligga med fler än ett fåtal är liten, om du inte är den sortens kille som kan tänka dig att ligga med precis vad som helst, är väldigt låg.

Du skriver att du har koll på "Teorier, fakta" men har svårt för det "sociala". Säger inte det dig något? Du måste såklart satsa på det sociala, tvinga dig själv att trots dina brister lära dig den delen också, för tro mig, det är den absolut viktigaste. Du nämner redan ställen som "dränerar dig". Gå dit och öva, öva och öva.
2018-06-07,19:07,
Inlägg: #8
RE: Bra forum att ragga i för en Aspergare
(2018-06-06,19:56)Ansi Skrev: Jag tycker inte internetdejting är rätt väg för dig. Det är den enklaste vägen, ja, och har du tur så kanske du får ligga efter någon obekväm och alkoholsinfuserad kväll. Men sannolikheten att du kommer bli bättre på tjejer, eller få ligga med fler än ett fåtal är liten, om du inte är den sortens kille som kan tänka dig att ligga med precis vad som helst, är väldigt låg.

Du skriver att du har koll på "Teorier, fakta" men har svårt för det "sociala". Säger inte det dig något? Du måste såklart satsa på det sociala, tvinga dig själv att trots dina brister lära dig den delen också, för tro mig, det är den absolut viktigaste. Du nämner redan ställen som "dränerar dig". Gå dit och öva, öva och öva.

Du har ju rätt till viss del (att Viktor ska öva på den sociala biten)

Men att gå till ställen där man inte känner sig komfortabel eller generellt är på ett sämre humör, där finns det ingenting som ger dig en fördel att gå ut dit. Snarare motsatsen ^^

Men att gå till lågintensiva forum och där träna på sin sociala förmåga (vad det nu innebär) skulle jag starkt rekommendera.
2018-06-07,20:27, (Detta inlägg ändrades senast: 2018-06-07,20:28 av {2} Ansi.)
Inlägg: #9
RE: Bra forum att ragga i för en Aspergare
(2018-06-07,19:07)ReeZ Skrev: Du har ju rätt till viss del (att Viktor ska öva på den sociala biten)

Men att gå till ställen där man inte känner sig komfortabel eller generellt är på ett sämre humör, där finns det ingenting som ger dig en fördel att gå ut dit. Snarare motsatsen ^^

Men att gå till lågintensiva forum och där träna på sin sociala förmåga (vad det nu innebär) skulle jag starkt rekommendera.

Jag tror inte det i grunden handlar om att Viktor inte känner sig bekväm på dessa ställen, jag tror att det snarare handlar om att Viktor inte känner sig bekväm med sig själv. Det är det han behöver jobba med, och en del i den processen är att gradvis utsätta sig för dessa miljöer för att lära sig att det inte är så illa och att det faktiskt kan vara rätt kul.

Sen är det såklart lättare sagt än gjort, och jag håller med om att det kan vara bra att börja med något enkelt, gå ut på vanliga krogen först eller liknande, sen kanske något ställe med dansgolv för att till slut öva på klubb.
2018-06-08,00:36,
Inlägg: #10
RE: Bra forum att ragga i för en Aspergare
(2018-06-07,20:27)Ansi Skrev: Jag tror inte det i grunden handlar om att Viktor inte känner sig bekväm på dessa ställen, jag tror att det snarare handlar om att Viktor inte känner sig bekväm med sig själv. Det är det han behöver jobba med, och en del i den processen är att gradvis utsätta sig för dessa miljöer för att lära sig att det inte är så illa och att det faktiskt kan vara rätt kul.

Sen är det såklart lättare sagt än gjort, och jag håller med om att det kan vara bra att börja med något enkelt, gå ut på vanliga krogen först eller liknande, sen kanske något ställe med dansgolv för att till slut öva på klubb.

Kanske, det kan bara Viktor själv svara på, däremot får inte jag de "signalerna" från honom här Wink

Var tvungen att läsa om tråden från början och Viktor skriver ju inte att han har "problem" med den sociala aspekten, mer att han inte ORKAR med den.

Folk med asperger (från min erfarenhet) brukar ha mindre energi än medel-svensson. Stora grupper med människor, jobbiga ljus/ljud och liknande brukar dra MYCKET på energin. Baserat på det så står jag på mig kring att inte tvinga sig ut till "högintensiva forum" det är inte en fördel i det här fallet.


Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}