LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Övningarna i Models (Mark Manson)
2018-06-06,17:02,
Inlägg: #1
Övningarna i Models (Mark Manson)
Hej! Jag undrar om någon på forumet gjort vissa (eller samtliga) av övningarna från boken "Models" av Mark Manson och om ni känner att ni fick ut något av det?
2018-06-07,21:26,
Inlägg: #2
RE: Övningarna i Models (Mark Manson)
(2018-06-06,17:02)Ansi Skrev: Hej! Jag undrar om någon på forumet gjort vissa (eller samtliga) av övningarna från boken "Models" av Mark Manson och om ni känner att ni fick ut något av det?

Vad säger övningarna för en som inte läst boken?
2018-06-08,00:39,
Inlägg: #3
RE: Övningarna i Models (Mark Manson)
Kommer inte ihåg några direkta övningar?

@Tvbordet
https://www.reddit.com/r/seduction/comme...om_models/
2018-06-08,10:44,
Inlägg: #4
RE: Övningarna i Models (Mark Manson)
Kommer inte ihåg övningarna från boken men kan nämna att Models kanske är den bästa, mest mogna, intelligenta boken skriven inom pick up.
Winning Beats the Game

Be Selfish
2018-06-09,09:54,
Inlägg: #5
RE: Övningarna i Models (Mark Manson)
(2018-06-08,00:39)ReeZ Skrev: Kommer inte ihåg några direkta övningar?

@Tvbordet
https://www.reddit.com/r/seduction/comme...om_models/



Tackar, väldigt bra lista Heart
2018-06-10,23:30,
Inlägg: #6
RE: Övningarna i Models (Mark Manson)
(2018-06-08,00:39)ReeZ Skrev: Kommer inte ihåg några direkta övningar?

Jo det är en hel del övningar. Allt från att upprepa vissa meningar till sig själv till att stå i spegeln och lära sig att ha en bra hållning.

En specifik övning som jag ställer mig tveksam till är den där du i 1 veckas tid ska hålla ögonkontakt med alla du möter, utan att vara den som bryter ögonkontakten först. Jag känner mig som ett jävla creep när jag går och tittar alla jag passerar in i ögonen. Det känns inte som att övningen riktigt är kompatibel med svensk kultur. Det känns som att många blir rätt illa till mods och en del blattar har blivit rätt agressiva...

Någon som gjort den här övningen i en hel vecka? Bor man på vischan är den väl ok för då möter man väl bara bonden Sven 72 år och kossan Rosa.. Men här i Malmö blir den rätt jobbig.
2018-06-25,12:34,
Inlägg: #7
RE: Övningarna i Models (Mark Manson)
(2018-06-10,23:30)Ansi Skrev: Jo det är en hel del övningar. Allt från att upprepa vissa meningar till sig själv till att stå i spegeln och lära sig att ha en bra hållning.

En specifik övning som jag ställer mig tveksam till är den där du i 1 veckas tid ska hålla ögonkontakt med alla du möter, utan att vara den som bryter ögonkontakten först. Jag känner mig som ett jävla creep när jag går och tittar alla jag passerar in i ögonen. Det känns inte som att övningen riktigt är kompatibel med svensk kultur. Det känns som att många blir rätt illa till mods och en del blattar har blivit rätt agressiva...

Någon som gjort den här övningen i en hel vecka? Bor man på vischan är den väl ok för då möter man väl bara bonden Sven 72 år och kossan Rosa.. Men här i Malmö blir den rätt jobbig.

Angående att kolla alla i ögonen. Några saker som jag märkt har underlättat att kolla folk i ögonen är att först av allt ha en bra kroppshållning, rak i ryggen, håll huvudet högt, axlarna lätt bakåt. Det gör så att dina ögon naturligt kollar rakt fram. Eftersom du mer naturligt kollar rakt så får ögonen nästan automatiskt kontakt med andra personer, det blir som att det 'bara hände'. Ifall du har dålig hållning så måste du kolla upp för att titta folk i ögonen vilket är en ansträngning och det blir nästan som en medveten gest istället för något naturligt.
Sen att vara sjukt loose och chill. ALLA som är bra med tjejer är avslappnade. Men speciellt när du har ögonkontakt så kan folk känna vad du känner och det smittar av sig vilket gör det mer chill och mindre konfrontativt. När du rör din kropp ska det vara som en väloljad maskin.
Alla spänningar uppkommer av en anledning. Det är ditt undermedvetna som varnar dig. Om du som jag hade en farsa som dampade loss på dig i din barndom när du inte gjorde som han sa så kommer du vara spänd när konfrontationer är på väg att uppstå. Om du hade en morsa som blev irriterad när du lekte runt henne så kommer det kännas spänt att vara hög energi eller att retas med tjejer.
Bli medveten om vad som orsakar din spänning, det är nästan alltid ett barndomstrauma, och det kan vara något litet. Sedan inse att din spänning och dina tankar är menade att skydda dig från att liknande situationer uppstår i framtiden. Då kan det undermedvetna slappna av, eftersom du nu har tagit 'hotet' på allvar. Nu kan du låta känslorna passera genom kroppen, acceptera dom, så är dom oftast borta rätt snabbt. När man inser att en rädsla uppstår pga någon trivial anledning så ger man inte sin makt till den känslan, men om man tror att det är en RIKTIG genuin rädsla som uppstår av en farlig situation så kommer känslan att äga dig, den kontrollerar dig, dina tankar, din fysiologi, etc.
Angående övningen så ser jag inte värdet med att konfrontera blattar med ögonkontakt ifall det orsakar problem. Du vill ju främst bli mer bekväm att kolla tjejer i ögonen. Tror definitivt att det hjälper ditt inner game att göra den övningen, eftersom varje gång du utmanar en rädsla så växer din självbild starkare och det upplevda hotet från rädslan växer sig svagare, Jordan Peterson pratar om det här i sina lectures. Men om du upplever att folk blir illa till mods så kan du ju göra en annan övning som jobbar på samma sak, t.ex. att approacha tjejer utan att prata, eller att skapa ett vakuum mitt i konversationen där du bara kollar på tjejen förväntansfullt, ler lite och tittar som att det är hennes tur säga något. Båda dessa övningar skulle jag uppleva som mer intensiva, men dom gör inte nödvändigtvis folk illa till mods.
2018-06-25,13:50,
Inlägg: #8
RE: Övningarna i Models (Mark Manson)
(2018-06-10,23:30)Ansi Skrev: Jo det är en hel del övningar. Allt från att upprepa vissa meningar till sig själv till att stå i spegeln och lära sig att ha en bra hållning.

En specifik övning som jag ställer mig tveksam till är den där du i 1 veckas tid ska hålla ögonkontakt med alla du möter, utan att vara den som bryter ögonkontakten först. Jag känner mig som ett jävla creep när jag går och tittar alla jag passerar in i ögonen. Det känns inte som att övningen riktigt är kompatibel med svensk kultur. Det känns som att många blir rätt illa till mods och en del blattar har blivit rätt agressiva...

Någon som gjort den här övningen i en hel vecka? Bor man på vischan är den väl ok för då möter man väl bara bonden Sven 72 år och kossan Rosa.. Men här i Malmö blir den rätt jobbig.

HaHa... boken skrevs inte med Malmö i åtanke.
Will To Power.

Winning Beats The Game.

2018-07-02,18:46,
Inlägg: #9
RE: Övningarna i Models (Mark Manson)
(2018-06-08,10:44)SvaMp_ Skrev: Kommer inte ihåg övningarna från boken men kan nämna att Models kanske är den bästa, mest mogna, intelligenta boken skriven inom pick up.

Håller med.

Den är väldigt genuin och äkta. Jag tror att denna boken gav mitt game det där extra knycket (och är förövrigt den bästa boken inom ämnet som jag läst). Det boken gav mig var bland annat att jag började säga det jag faktiskt ville säga och vara öppen med vad jag tyckte oavsett om andra gillade det eller inte. Tjejer uppfattade mig starkare och mer pålitlig. Jag är glad att jag läste boken för den passar min nutida person bättre än t.ex. "The Game av Neil Strauss". För mig var det lite mer "experimenterade festglad student" än stabil man med karriär. Visst tekniker fungerar men det är en kortsiktig lösning.

Läs boken, förstå den, analysera dess delar och bygg på dig själv så kommer gamet naturligt att växa.


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Twenty years from now you - Mark Twain quote - betydelse för er?? Commander 3 1,585 2013-05-11,20:52
Senaste inlägg:: Ragnarök

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}