LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Walk in slow mo
2012-03-16,16:44, (Detta inlägg ändrades senast: 2012-03-16,16:47 av {2} superduperadmin.)
Inlägg: #1
Walk in slow mo
Tjena boys!

Jag kom på en enkel teknik (eller vafasen man ska kalla det) när jag var ute i stan idag. Grejen är att jag tänker rätt mycket, och eftersom tankens hastighet är way snabbare än resten av världen är det väldigt lätt att lura sig själv att allt annat går lika snabbt. Detta leder till att man jagar upp sig själv och känner sig stressad, och ger ett nervöst intryck på folk. Därför har jag testat att gå extra långsamt och helt enkelt låta mig ta den tiden. Plötsligt fick jag hur mycket tid över som helst och kände att jag fick mer kontroll över allt.

Det låter så jävla banalt men alla ni som känner er stressade och tycker att ni tänker för mycket - testa att gå extra långsamt före ni öppnar set. Allt kommer ske i ultrarapid. Hjärnan tar in all info lika snabbt som vanligt med allt sker i betydligt saktare tempo och man hinner planera allt lättare -> bättre success. Man har lättare att gå från passiv till aktiv. Så om ni tycker att allt går för snabbt, just SLOW THE FUCK DOWN. Hoppas det hjälper någon.

Hejdå boys!
Oh yeah, all right
Are you going to be in my dreams
Tonight?

Love You, Love You, (x15)


And in the end
The love you take
Is equal to the love you make
2012-03-16,17:17,
Inlägg: #2
Walk in slow mo
so true...
[SIZE="6"]SSSC - Represent~[/SIZE]
2012-03-16,20:06,
Inlägg: #3
Walk in slow mo
Värt att testa, theeeeennnkkkksss!
2012-03-17,04:59,
Inlägg: #4
Walk in slow mo
Yep, sen att fokusera på andningen, långsamt ut in ut in ut in ut in, enbart fokus på luften som pumpas ut och in, in the moment. Det gör en redigt present.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2012-03-17,12:23,
Inlägg: #5
Walk in slow mo
walk like SNOOOP bitch! Big Grin

träna på att bli present är gott tips
you need to try before you win
2012-03-17,16:15,
Inlägg: #6
Walk in slow mo
Evilvalle Skrev:Yep, sen att fokusera på andningen, långsamt ut in ut in ut in ut in, enbart fokus på luften som pumpas ut och in, in the moment. Det gör en redigt present.
Ja, har märkt att andningen har en sjukt stor inverkan på ens game, vare sig det gäller hur man pratar, framställs och beter sig. Andas man häftigt pratar man otydligt och stötvis, och man känner sig också mer stressad och därigenom beta. Andas man långsamt och kontrollerat däremot blir man mer självsäker och present. Man får ut allting bättre då. Typ 7-10 andetag per minut är idealet, eller ännu långsammare.
Oh yeah, all right
Are you going to be in my dreams
Tonight?

Love You, Love You, (x15)


And in the end
The love you take
Is equal to the love you make
2012-03-17,17:49,
Inlägg: #7
Walk in slow mo
AbbeyRoad Skrev:Ja, har märkt att andningen har en sjukt stor inverkan på ens game, vare sig det gäller hur man pratar, framställs och beter sig. Andas man häftigt pratar man otydligt och stötvis, och man känner sig också mer stressad och därigenom beta. Andas man långsamt och kontrollerat däremot blir man mer självsäker och present. Man får ut allting bättre då. Typ 7-10 andetag per minut är idealet, eller ännu långsammare.

Wtf? Blir nog jobbigt det där. Viktigaste är väl att man känner sig bekväm och säker, sen hur många andetag det krävs är väl oväsentligt och inget som direkt påverkar huruvida du är säker eller ej. :p
2012-03-17,18:09,
Inlägg: #8
Walk in slow mo
Får mig att tänka på vad Cajun brukar snacka om. Att fylla sina rörelser med "poetic presence", eller vad han nu kallade det på "Body Language"-DVD:n. Låter lite flummigt, men handlar helt enkelt om att man genom att röra sig 10-20 % långsammare än vad man är van vid skapar mer (sensuell/erotisk) spänning i interaktionen.

En ytterligare positiv aspekt av att röra sig lite, LITE långsammare är ju också att det är en typisk alfa-markör. I alla fall om man ska lite på de klassiska PUA-texterna. (Vilket man iofs inte ska göra blint, men i det här fallet misstänker jag att de har rätt.)

Själv har jag fått grymt mycket bättre presence sedan jag började gymma. Misstänker att gymmandet har lite samma effekt som meditation i det att det förstärker kontakten mellan "mind" och "matter", vilket i sin tur gör kroppsspråket mindre besvärat och självmedvetet.
2012-03-17,19:38,
Inlägg: #9
Walk in slow mo
Det funkar för mig JA... men bara en kort stund... vad gör man om man har adhd då. För mycket lugn ger mig ångest efter en stund.
[SIZE="6"]SSSC - Represent~[/SIZE]
2012-03-17,22:21,
Inlägg: #10
Walk in slow mo
Finns inget som känns bättre än dom tunga stegen man tar hem från MMA-träningen. Mind clear, every step filled with intent and resolve - TOWARDS FOOD AND REST.

Omvärldens reaktion låter inte vänta på sig.
"No man has the right to be an amateur in the matter of physical training. It is a shame for a man to grow old without seeing the beauty and strength of which his body is capable."
2012-03-17,22:23,
Inlägg: #11
Walk in slow mo
krokodilen Skrev:Wtf? Blir nog jobbigt det där. Viktigaste är väl att man känner sig bekväm och säker, sen hur många andetag det krävs är väl oväsentligt och inget som direkt påverkar huruvida du är säker eller ej. :p
Det viktiga är ju att man är bekväm, såklart, och man ska inte laga nåt som inte är trasig MEN: Jag har märkt på mig själv att när jag andas fort (en cirka 30+ andetag i minuten och ja, jag har räknat) blir allting sämre, röst, frame, utstrålning osv, och när jag aktivt tvingar ner andetagen och tar andas djupare blir jag också mer centrerad och fokuserad. Stämmer för mig och många andra, har hört många meditationsgeeks säga samma sak t ex.

Sen sure, andas du i normaltempo så har du inga problem med det. Då behöver du heller inte fokusera på det.
devil Skrev:Det funkar för mig JA... men bara en kort stund... vad gör man om man har adhd då. För mycket lugn ger mig ångest efter en stund.
Sweet. Ifall det inte funkar för dig så kan du ju skippa det, förutsatt att du öppnar ändå. Eftersom du har ADHD tror jag inte det är ett problem, hihi. Smile
Oh yeah, all right
Are you going to be in my dreams
Tonight?

Love You, Love You, (x15)


And in the end
The love you take
Is equal to the love you make


Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}