LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Övningar för bättre hållning
2012-03-16,17:05, (Detta inlägg ändrades senast: 2012-03-17,16:19 av {2} superduperadmin.)
Inlägg: #1
Övningar för bättre hållning
Tänkte dela med mig lite av övningar som hjälper ens hållning så att man inte går runt som en pösig hösäck.

Jag har själv haft en del problem med hållningen eftersom jag har en rätt såttig rygg + att jag mest glott i nån bok eller in i dataskärmen under större delen av mitt liv. Tänk gam-nacke och insjunkna axlar. Därför har det också blivit en del rännande hos kiropraktor och allmänt fokus på kroppshållning iom att det har en sån stor inverkan på ens game. Har du kass hållning kommer du inte få bruden. Kroppsspråket signalerar din status och visar du låg status HAR du låg status. Så sträck på dig.

Slänger först ett youtube-klipp som demonstrerar Alexander-tekniken. Har själv gjort övningen så kan varmt rekommendera den, och man ska göra det minst en kvart om dagen:

http://www.youtube.com/watch?v=wTTXWPG4Rjw

Sen en väldigt enkel övning jag fick av kiropraktorn. Den tränar musklerna bakom skulderbladen och sträcker ut ryggen fint.
Citat:Stå upp med armarna hängandes längs sidorna. Drag skulderbladen samman och lite nedåt (som om du sätter skulderbladen i bakfickan på byxorna). Håll i 10 sekunder.
Minst 5-10 reps och valfritt antal set. Det är jobbigare än man tror.

En annan övning är att stå med ryggen mot en vägg i en minut. Nacke, rumpa och häl ska vara helt intill. Om korsryggen är för långt ifrån kan man spänna magmusklerna så den också kommer närmare. Behåll posen och gå sen runt i rummet för att bevara känslan.

Sen är det också väldigt bra att träna rygg på gymmet. Bröst-axlar-biceps må göra en biffigare men det är ryggmusklerna som rätar ut skiten.

Cheers!
Oh yeah, all right
Are you going to be in my dreams
Tonight?

Love You, Love You, (x15)


And in the end
The love you take
Is equal to the love you make
2012-03-16,17:47,
Inlägg: #2
Övningar för bättre hållning
Kan recommendera boken Code of the Natural, extremt bra stretchövningar som inom ett par månader ändrar ert kroppspråk å presence rätt fint, man får ett väldigt gott lugn i kroppen efter ett tag med dessa övningar.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2012-03-17,16:21,
Inlägg: #3
Övningar för bättre hållning
Fixat!

Varför det inte blev ett videofönster har jag ingen aning om. Aja, funkar ändå.
Oh yeah, all right
Are you going to be in my dreams
Tonight?

Love You, Love You, (x15)


And in the end
The love you take
Is equal to the love you make
2012-03-18,01:33,
Inlägg: #4
Övningar för bättre hållning
Catgroove Skrev:jag har försökt med att dra bak och ned axlarna, stå rakare med ryggen och hålla huvudet rakt. Dock efter nån dag eller 2 så får jag ont i ryggen när jag ska böja mig framåt. Från och med nu försöker jag bara slappna av och andas med magen. Tycker inte det är värt att gå runt med skadad rygg. Någon annan med samma erfarenhet?
Säker på att du inte i själva verket gick runt med svankad rygg? Rak rygg ska inte göra ont.


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Röst, hållning Oxtilia 1 1,356 2018-08-31,21:01
Senaste inlägg:: tvbordet

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}