LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
State och utgångar
2012-02-16,20:21, (Detta inlägg ändrades senast: 2012-02-16,20:28 av {2} Näcken.)
Inlägg: #1
State och utgångar
En artikel jag postade på ett annat forum för drygt ett år sen:

Allt för ofta har det hänt att jag har gått hem från krogen, bitter och besviken, ibland i full bärsärkagång beroende på hur mycket jag har druckit, bara för att jag har haft en "dålig kväll". Jag har jobbat mycket på senare tid att komma över detta, och kommit fram till några bra, konkreta sätt att ha genuint roligt när jag är ute, vad som än händer.

Vad är state?

Jag skulle sammanfatta state som känslan du bär med dig inombords. Dit välmående, dina tankar, din bild av miljön, din bild av dig själv i stunden, din uppfattning om din nuvarande status. Jag kan inte svara på denna fråga så jättebra, turligt nog finns det massor av pickup gurus inom communityt som redan har gjort det. Troligtvis vet du redan vad det är, eller har åtminstone hört talas om det.

Vad är konsekvenserna av bra, respektive dåligt state?

När du har "bra state" är du kung i baren. Du mår bra, du har roligt, du är avslappnad. Orden flyter ur din mun likt smält guld. Alla på stället är dina vänner. Tjejerna ger dig kåta blickar, och du vet att de vill ha dig. Du tar för dig, är glad och de enda tankar som får plats i ditt huvud är "fan vad bra musiken är", "god öl det här", "wow hon var snygg, nu ska jag snacka med henne". Du lever i nuet och allt tycks gå bra, och det syns på dig på lång väg.

När du har "dålig state" är du chodernas chode-kung. Du känner dig tveksam, spänd, orolig, ja allmänt bläh. Ditt kroppsspråk är spänt och ihopdraget, ditt ansiktsuttryck likaså. Du försöker medvetet rätta till detta istället för att slappna av, din blick scannar stället efter värde och validering. "Var är min kompis?", "Alla brudar här är bitchiga och otillgängliga", "Fan vad segt det går", "Äh jag orkar inte, går och gömmer mig på toa i 5 minuter" är vanliga tankar. Du är fast i ditt huvud, du törs inte prata utan att tänka efter och som resultat hörs du knappt och det hoppar grodor ur halsen på dig.

Vad är orsakerna till dålig state?

Har du "dålig state" när du är ute, beror det i 9 fall av 10 på att du inte fått den validering du eftersöker. Du har inte fått bra respons från tjejer, du har inte vågat öppna lika mycket som du brukar, dina kompisar kanske inte vill ragga på allt som rör sig just denna kväll. Allt som händer i din omgivning säger emot den uppfattning av dig själv som du har byggt upp, som "pickup artist", en snubbe som går ut och raggar på brudar och får resultat.

Kort sagt, ditt "pua-ego" får inte den validering som det behöver.

Det finns såklart massor av anledningar, men jag tillåter mig själv att generalisera lite för trådens skull. Bear with me, jag har en poäng med detta.

Hur kan jag ändra på det här?

När miljön på stället inte är som du vill att den ska vara, tjejerna tycker att du är ful och creepy och dina kompisar inte är lika på som du vill att de ska vara, då tycker du att kvällen är dålig. Eller? Anledningen till att du har "dålig state" går djupare än så: Du försöker få "bra state" från din omgivning. Du tillåter dig själv bara att ha roligt när folk, speciellt tjejer, reagerar bra på din närvaro. Gör de inte det sänks ditt state, och därmed din positiva utstrålning, du förvandlas till en slags energivampyr och fastnar i en ond cirkel som i mitt fall har slutat väldigt negativt både för mig själv och andra i min omgivning.

Hur kan du ändra på det här då? Jo, först och främst:

Sänk dina kriterier för när du tillåter dig själv att vara glad!
Du är ute på en skön krog, dina kompisar är med dig, du kanske har en god kall bira i handen. Life is good, man. Majoriteten av världens befolkning får aldrig uppleva det i hela sina liv. Att du går runt och tycker att du är chode för att en tjej sa att du var ful kallas för ett riktigt jävla lyxproblem. Varför behöver du hennes omtycke när du redan har allt det andra? Fuck it, tillåt dig själv att njuta av biran, musiken och dina polare och bara slappna av en stund.

Byt perspektiv och fokusera på det positiva!
Sa tjejen nej när du bad om hennes telefonnummer? Fuck vad jobbigt. Dags att gå och gråta i ett hörn. Eller? För lite mer än ett år sen likställde jag att be om en tjejs telefonnummer med att bli avrättad offentligt. Så jävla läskigt tyckte jag att det var. Ge dig själv en klapp på axeln för att du vågade, so what att du blev rejectad? Du har redan bevisat för dig själv att tjejer tycker om dig. Du behöver inte en till liten validerings-injektion.

Underhåll dig själv!
Ibland känner man sig ändå lite seg trots allt och vill göra något konkret för att komma igång. Då är det dags att släppa uppfattningen om hur man bör agera, vare sig om det är efter "pua-regler" eller vanliga sociala regler. Gör något som du tycker skulle vara riktigt skoj. Gå fram till de där brudarna och säg att de ser ut som heta tjeckiska fotomodeller hela bunten, önska dem en trevlig kväll och gå sen fram till baren och beställ en 10:a av deras äckligaste grogg. Sen går du ut på dansgolvet och ställer dig mitt i en brudcirkeln och gör magdans med blottad mage och spiller din äckelgrogg lite varstans. Det är bara några exempel på vad som får mig att komma igång, hitta dina egna

OBS! Ta allt detta med en nypa salt och akta dig för fällor!

Det sämsta, mest kontraproduktiva du kan göra när du är ute är att gå runt och tänka på ditt "state". "Shit jag har lågt state nu, måste göra något sjukt. Nähä, det funkade inte. Fuck vad jag suger." Gör inte det. Punkt.

Allt jag har skrivit här är sådant som fungerar för mig, som förhindrar mig att falla i negativa tankebanor, samt se till att jag har kul när jag är ute. För vad är väl bättre än en skön utekväll med polarna? Kan hända har du andra sätt att se på saken, jag är öppen för kritik
Bloddopad av Satan
2012-02-24,00:58,
Inlägg: #2
State och utgångar
Detta är en jävligt bra artikel! Bumpar denna!


Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}