LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Koncentrationssvårigheter
2012-03-19,22:46,
Inlägg: #1
Koncentrationssvårigheter
Hola!


Sitter med vad som för tillfället känns som ett obestigbart berg av skolarbete som ska vara klart till torsdag. I normala fall brukar jag vara gryyyym på att leverera när det verkligen gäller, dvs under ordentlig tidspress men nu känns det mest som att det bara är föööör mkt och jag kan inte finna någon motivation what so ever!

Har gått och skjutit på saker och ting i en vecka nu och kan för fem öre inte fokusera på mitt mål - att bli klar och godkänd på allt shit. Istället hänger jag på fb, skype och forum....

Någon som har tips på tekniker eller övningar för att lyckas stänga av alla störande moment runt omkring så man kan fokusera? Hade helst försökt undvika Aderol och Ritalin den här veckan.... Yes, dom flesta jänkare jag känner knaprar dessa koncentrationshöjande preparat för kung och fosterland, e ungefär lika lätt att få recept på Aderol av skolläkaren här som att få ut lite Ibuprofen haha..
2012-03-19,23:18,
Inlägg: #2
Koncentrationssvårigheter
Bestäm dig för att börja med EN grej. Inga mer krav. Ta tag i EN ENDA läxa.

Efter det flyter det ofta på.

Ofta så känner man sig omotiverad för att man inte vet vart man ska börja. Skriva en lista på vad som ska va inlämnat snarast är också bra. Å då tar man tag i det som ska in tidigast Smile
2012-03-20,00:19,
Inlägg: #3
Koncentrationssvårigheter
Mössan Skrev:Bestäm dig för att börja med EN grej. Inga mer krav. Ta tag i EN ENDA läxa.

Efter det flyter det ofta på.

Ofta så känner man sig omotiverad för att man inte vet vart man ska börja. Skriva en lista på vad som ska va inlämnat snarast är också bra. Å då tar man tag i det som ska in tidigast Smile

Tack för tipset! plitade precis ihop ett minichema för dom återsående 2,5 dygnen.. Börjar jobba med research på min presention idag och när jag börjar tröttna på det ska jag förbereda 9 essäfrågor. Imorn skriva presentation plus 9 frågor till och onsdag öva presentation om jag skrivit klart det, 9 till essäfrågor samt skriva ett short paper..
2012-03-20,09:07,
Inlägg: #4
Koncentrationssvårigheter
tanken av att behöva göra en sak är en större energi-investering än att bara göra det.

be present and just fuckin do it.
you need to try before you win
2012-03-20,20:02,
Inlägg: #5
Koncentrationssvårigheter
Nice Commander! Lycka till!


Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}