LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Ta över socialt?
2012-04-12,18:59,
Inlägg: #21
Ta över socialt?
Nu omformulerar du mer eller mindre mig. Det du skrev tidigare var

Citat:Gör fucked up saker, saker du aldrig trodde du skulle kunna göra, tänj på dina gränser, verbalt, fysiskt, socialt och på alla möjliga sätt. Först då ger du dig själv en CHANS att hitta den du VERKLIGEN är. När detta skett kan du luta dig tillbaka OM det är den du verkligen är. Men man vet oftast inte vem man är innan man testat på vem man kan vara.

Och det där är klassiskt pu tänk "spring runt med en dildo i handen för att 'pusha sin comfortzone' awesome!!".
Aka pusha bara för pushandets skull. Vilket jag tycker är meningslöst.

Du bör däremot pusha dig själv när det kommer till sådant som du verkligen vill kunna göra så som gå fram till en tjej, våga ta större platts i sociala sammanhang osv.
Lägg ditt krut där det gäller. Slösa inte bort det på en massa annan skit.
2012-04-12,19:06,
Inlägg: #22
Ta över socialt?
Varför tycker du det är meningslöst att pusha sig bara för att pusha sig?
2012-04-12,19:39,
Inlägg: #23
Ta över socialt?
Förklara hellre vad som är meningsfullt med det?
2012-04-12,20:01,
Inlägg: #24
Ta över socialt?
You're never called upon to prove a negative.

Känns mest som du trollar eller missförstår mig. En social push är oftast alltid en push i rätt riktning. Om man inte är fullkomligt efterbliven dvs. Basic PUA-shit. Alla som är bra på detta skitet är det eftersom vi tvingar oss ständigt ut från våra comfort zones. Hur erfaren är du inom detta?
2012-04-12,20:37, (Detta inlägg ändrades senast: 2012-04-12,20:39 av {2} Sux.)
Inlägg: #25
Ta över socialt?
Dhace Skrev:You're never called upon to prove a negative.
Men det är ju du som påstår att bajs smakar hallon, så därför ansvaret ligger på dig att förklara det riktigt positiva

Citat:Känns mest som du trollar eller missförstår mig.
Nej då, jag förstår helt va du menar. Jag tycker bara ditt synsätt är fel och pua skadat

Citat:En social push är oftast alltid en push i rätt riktning. Om man inte är fullkomligt efterbliven dvs. Basic PUA-shit.
Det är här vi skiljer oss åt om vad som är meningsfullt/meningslöst när det kommer till att pusha sig socialt osv. Jag ser inte nödvändigheten i att bli bekväm med att göra helt "crazy" grejer lika lite som jag ser nödvändigheten med att bli bekväm med att suga kuk.

Citat:Alla som är bra på detta skitet är det eftersom vi tvingar oss ständigt ut från våra comfort zones.
Nej.
Sen så har jag ingen så kallad AA, hur snygg tjejen än är. Vilket kanske är ett resultat av hur pass avslappnat mitt synsätt på att ragga är.

Citat:Hur erfaren är du inom detta?
Haha jag ligger med snygga tjejer Smile
2012-04-12,20:48,
Inlägg: #26
Ta över socialt?
God damn. Om du själv saknar AA så är detta inte riktat till dig. Då har du passerat den nivån.

Och påståendet ligger inte på MIG utan på dig. Det är ditt synesätt som bryter normen. Att endast ta det lugnt och aggera utifrån sin egna comfortzone tar dig inte längre än kanske några lays i din sociala krets. Cold approach pulls utan att utmana sig själv? No fucking way. OM du inte är en fullkomlig natural ofc.

Och jo. ALLA som är bra på detta är det eftersom vi tvingar oss ut ifrån våra comfort zones.

Och jag frågade inte vad för sorts tjejer du ligger med. Utan hur länge du hållt på med detta. Du kommer med en teori som går rakt emot PUA-normen UTAN att försvara den. Och kör istället på "det bara är så" attityden. Känns som jag missuppfattat dig så förklara EXAKT vad det är du menar med att man inte behöva pusha sig.
2012-04-12,21:40, (Detta inlägg ändrades senast: 2012-04-12,21:44 av {2} Sux.)
Inlägg: #27
Ta över socialt?
Men du blir inte av med din AA t.ex bara för att du springer runt och gör en massa konstiga saker.

Det här är vad jag ordagrant har skrivit
Citat:Iofs så brukar de flesta känna när de begränsar sig.

Om du märker att du begränsar dig själv i olika scenarion, vare sig du tonar ned dig runt vissa vänner eller inte vågar gå fram till en tjej som du tycker är snygg, så är det ju så klart bra att jobba på att bryta sig igenom sina mentala spärrar.

Citat:Du bör däremot pusha dig själv när det kommer till sådant som du verkligen vill kunna göra så som gå fram till en tjej, våga ta större platts i sociala sammanhang osv.
Lägg ditt krut där det gäller. Slösa inte bort det på en massa annan skit.

Så vad anser jag? Jag anser att om du har problem med att gå fram till tjejer och önskar att det vore annorlunda så tycker jag du ska göra något åt det och börja utmana dig själv.

Men eftersom jag tycker man ska lägga sitt krut på det viktiga så tycker jag inte att man ska springa runt och göra konstiga grejer för att bli bekväm med att prata med tjejer, jag tycker man ska prata med tjejer för att bli bekväm med att prata med tjejer (svårt att greppa för många, jag vetSmile).

Att börja med ett obekvämt och förmodligen brutalnervöst "hej du är söt" någon gång ibland är helt rätt väg att gå, och klarar man inte ens av att vara i närheten av en okänd tjej så kanske det är bättre att börja med något ännu enklare i stil med "hej"/"vet du vad klockan är"/"kan jag bomma en cigg?" osv.

Personligen tycker jag man ska göra dessa saker framför allt på stan först. Om man har brutala problem med att gå fram till tjejer så är inte en nattklubb bästa stället att börja på.



Du frågade hur erfaren jag var. Antar att man kan tolka det på olika sätt Smile


Citat:God damn. Om du själv saknar AA så är detta inte riktat till dig. Då har du passerat den nivån.
Vad menar du här? Vad är inte riktat till mig?
2012-04-12,22:02,
Inlägg: #28
Ta över socialt?
Dhace Skrev:Varför tycker du det är meningslöst att pusha sig bara för att pusha sig?

Du tror att du blir som Stifler, men du blir bara en Sherman.
2012-04-12,22:22,
Inlägg: #29
Ta över socialt?
Jag pratar inte utifrån vad jag TROR. Jag pratar utifrån vad jag VET.

Men hey, jag förstår exakt vad du menar. Tror du missuppfattat mig däremot. Jag menar inte att man ska springa runt naken i stan med en rosa dildo i arslet just for the lulz. Jag menar exakt det du menar, men ett steg högre. Alltså om du känner dig sjukt skrämd att exempelvis öppna en tjej med "Hej, var tvungen att snacka med dig, tyckte du var sjukt söt" bla bla. Så SKA du göra det. Jag anser att man bör rakt av skita i mellansteget i att fråga om klockan osv om man har någon sorts social kompetens. Dvs att du inte skiter ner dig 10 sekunder in i en konversation.

Man bör sedan fortsätta med exempelvis samma "du-är-söt" öppnare tills den känns NATURLIG. Därefter höjer man ribban yterligare. Exempelvis har jag på senaste tid lekt runt med apocalypse-öppnaren. Vilket ger mig en skön boost.


OM du har problem med tjejer så är kanske inte en nattklubb stället att börja på, TRUE.

MEN det är fan det andra steget vart du än börjar, och det bör komma fort.


Varför är på grund anledningen att människor har väldigt lätt att fastna i nya comforzones. Exempelvis blir daygame kanske en rutin för en person som börjar i den miljön och inte vågar sig pusha till nattklubbsmiljön rakt av. Vilket gör att han känner sig osäker och främmande när han väl befinner sig ute på en klubb. Då han är mer "hemma" när han är ute. Denna energin reflekteras sedan rakt av till människorna han öppnar och plötsligt sänks hans egna ego, state OCH självförtroende. Det blir skrämmande, o snubben försöker sig inte på nattklubbsgejm igen då han ändå lyckas ganska bra ute på stan på dagarna. En rationalisering föds i hans tankesätt och han FASTNAR i sin sociala situation. Om killen i fråga är nöjd där så hey, låt honom göra sin thing. Om inte bör han utan tvekan börja om på noll och köra nattklubb varje dag tills det blir lika mycket hemma för honom som staden.
2012-04-13,04:29,
Inlägg: #30
Ta över socialt?
Jag gör en vild gissning här men gissar på att ditt game är fullt av energi kanske t.o.m "energiskt". Att du kan dra hem tjejer som inte ser dåliga ut men det är inte heller de brudarna du veeeeeeerkligen vill ha. Och när du landar en tjej som visar sig vara vettig så känner du att du behöver hålla tillbaka på ditt intresse så att hon inte kan känna att hon helt har dig eftersom hon isåfall kanske tappar intresset av dig, hon måste ju vara mer investerad i dig än du i henne liksom. Det enda krukset är att just det här gör att du aldrig helt kan slappna av.


Citat: Du kommer med en teori som går rakt emot PUA-normen UTAN att försvara den
Det största problemet för en kille som vill bli bra med tjejer är på många sätt när han hittar seduction material. Inte för att det inte finns bra saker att snappa upp utan för all skit som det mesta består av. Väldigt många har svårt att tänka för sig själva så att de iprincip blir helt indoktrinerade av en massa nonsens som daygame, nightgame, state, unreactive mm och listan bara fortsätter och fortsätter och fortsätter och fortsätter.………

Folk verkar forma sina personligheter runt ett game istället för tvärt om.

Inte konstigt hur någon startar en tråd om en kompis som är en fitta men kallar honom "amog" och hur 99 av alla som skrev ett svar gav tips som var helt vanföreställda.

Men istället för att klaga och vara bitter så får jag väll skriva en liten bok eller något med hur jag ser på saker och ting.
Så syns om några månader era obehagliga jävlar Smile
2012-04-13,10:22,
Inlägg: #31
Ta över socialt?
Nej. Det du gör nu är att du snackar utifrån ett nybörjar perspektiv. Hela seduction-saken kan göra vem som helst fullständigt efterbliven, det är självklart. Herregud jag har också varit fullkomligt gameskadad. Men med erfarenheten försvinner detta även om begreppen fortfarande finns kvar i huvudet.

Precis som de flesta som blivit mer erfarna inom detta är jag inte heller nåt socialt missfoster som springer runt med tusentals olika rutiner i huvudet och bara väntar in rätt tillfälle för att använda dem. MEN jag har varit så. Och det är den perioden som har gjort att jag utvecklats till det jag är idag.

Att säga att seduction material består av skit är endast ett tecken på oerfarenhet och visar att du egentligen inte förstår vad det handlar om. Många kan formulera sig på ett fucked up sätt. Men när man vet vad attraktion verkligen är inser man att allt är same shit fast med andra ord. Attraktionslagen har inte ändrats sen den moderna människan kom till existens. Det enda som har ändrats däremot är samhället och språket. Vilket gör att orden som används och begreppen som beskrivs kan låta udda i en oerfaren persons värld.

Sättet jag skriver på och råden jag ger går alltid utifrån newbiesens perspektiv. I många fall är jag extra tydlig just på grund av detta och kan säga saker som KAN låta fel i en erfaren persons öron, (Dvs om den erfarna personen inte lyckas fatta på egen hand vad jag är ute efter), ungefär som mattelärare lär ut att 0 är minsta talet i 3e klass.


Men hey, kom till hbg ikv så får du se megaPICKUPG333K ALA MYSTERY METHOD GAME. Its the shit.
2012-04-13,13:37, (Detta inlägg ändrades senast: 2012-04-13,13:39 av {2} Sux.)
Inlägg: #32
Ta över socialt?
Citat:Att säga att seduction material består av skit är endast ett tecken på oerfarenhet och visar att du egentligen inte förstår vad det handlar om.
Alltså wtf kallar du ragga tjejer seriöst för "seduction" utan någon ironi?

Citat:MEN jag har varit så.
Förmodligen hade du kunnat vara där du är idag utan det. Jag hade en eller två månader efter att jag hade sett blueprint där jag trodde state och unstifled var gudarnas gåva till att haffa tjejer. Vilket jag gärna hade sluppit.

Citat:Attraktionslagen har inte ändrats sen den moderna människan kom till existens.
Men va? ja visst är det så att vi reagerar på vissa saker. Men det betyder inte direkt att david deangelos produkter blir mindre värdelösa för det.

Citat:Sättet jag skriver på och råden jag ger går alltid utifrån newbiesens perspektiv.
Farsan baloo ska lära dom allt han kan Smile.


Jag önskar dig all lycka med ditt "seduction" och lovar att dra iväg ett pm när jag kommit någon vart med att skriva ned hur jag ser på saker och ting.

Av ren nyfikenhet. Prickade jag rätt med mina gissningar?
Citat:Jag gör en vild gissning här men gissar på att ditt game är fullt av energi kanske t.o.m "energiskt". Att du kan dra hem tjejer som inte ser dåliga ut men det är inte heller de brudarna du veeeeeeerkligen vill ha. Och när du landar en tjej som visar sig vara vettig så känner du att du behöver hålla tillbaka på ditt intresse så att hon inte kan känna att hon helt har dig eftersom hon isåfall kanske tappar intresset av dig, hon måste ju vara mer investerad i dig än du i henne liksom. Det enda krukset är att just det här gör att du aldrig helt kan slappna av.
2012-04-13,16:14,
Inlägg: #33
Ta över socialt?
Ju mer du gör sjuka saker, desto mer och fler gånger faller din värld samman, och desto fler gånger byggs den upp igen... efter ett tag inser du att du inte är beroende av din världsbild för om den faller samman kan du alltid bygga upp den igen, ännu starkare, vilket får en att inse att den enda konstanta nämnaren är en själv vilket resulterar i... W0000000T?!?!?

CORECONFIDENCE!
[SIZE="6"]SSSC - Represent~[/SIZE]
2012-04-13,17:17, (Detta inlägg ändrades senast: 2012-04-13,17:42 av {2} Dhace.)
Inlägg: #34
Ta över socialt?
Ja OMG jag kallar det för seduction utan att skämmas. God damn vilken social robot jag måste vara. Korsfäst mig.

Det finns ingen anledning till att skämmas eller hålla tillbaka ett skit av de termer jag har lärt mig. Varför? För det har tagit mig till en nivå där jag kan se HELHETEN. Jag förstår vad attraktion är. Hade jag haft denna diskussion med Evilvalle så hade han inte ifrågasatt mina ståndpunkter för han vet också vad attraktion egentligen är.

Du förvirrar däremot allt och misstolkar majoriteten av det jag skriver för att sedan försöka låta nedlåtande i dina svar. Ta det lugnt. Jag gick in i diskussionen med dig med ett perspektiv på dig som erfaren då du kom med ett kraftfullt påstående. Ditt påstående är däremot fullkomligt felaktigt och dina tolkningar likadana.


Och dude the fuck. "Gissningarna" är helt off. När man når en viss nivå blir man naturlig och avslappnad automatiskt. Det sker alla inom tid. Finns säkert ett flertal medlemmar här som kan vittna för att dina gissningar suger kamelpung.

Men hey, vi skippar debattklimatet. Jag är lite här o där i sverige. Säg vart du bor så sticker vi ut nån kväll. Jag e fett skön .


Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}