LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
NO-CARB MONSTERCAVEMAN ULTRASEX DIET (with sources)
2012-04-06,18:54,
Inlägg: #1
NO-CARB MONSTERCAVEMAN ULTRASEX DIET (with sources)
Med tanke på att no-ronk på allvar tagit fart på forumet är det bara naturligt att jag efter mina positiva erfarenheter med no-carb vill slå ett slag för denna kosthållning. Är man verkligen intresserad av att maximisera produktivitet och intent så är det här ytterligare ett stort steg som kommer att ge dig en redigt fet boost.

[SIZE="6"]WAI?[/SIZE]
Vilken är anledningen till att man ska anamma en no-carb kost? Till att börja med finns det många vetenskapliga belägg för att insulin-resistens och sjukdomar därutav (diabetes) påverkar testosteron-halten i din kropp negativt, alltså är det ur ett långsiktigt perspektiv en definitv fördel att hålla koll på sitt intag av kolhydrater.
De mentala effekterna, å andra sidan, är betydligt påtagligare. Det här är kostens motsvarighet till no-runk. De vetenskapliga teorierna bakom varför människor som anammat en no-carb-kost känner av humörsvängningar, ökad energi och sexlust (sound familiar?) sägs bero på att kostens låga insulinpåslag positivt påverkar kroppens adrenalin- och testosteron-utsöndring. Det enda jag kan säga är att samma förändring jag gradvis känner av att inte runka infinner sig inom ett par dagar efter att man droppar alla kolisar. Social pansarvagn är bara förnamnet.

[SIZE="6"]HOW?[/SIZE]
Inledningsvis kan vi se på vad man äter, och inte äter inom no-carb. Kosthållningen varierar beroende på vilket mål man har; vill man gå ner i vikt ryker i princip alla kolhydrater, inklusive fibrer (dvs. nötter och stärkelsefattiga spannmål). Självklart kommer det fortfarande att finnas resthalter av kolisar kvar i det man käkar, huvudsakligen från mejeriprodukter och vissa grönsaker, men i princip är kolhydrater, p.g.a sin vätskebindande effekt, bortplockade från kosten.
Vill man använda no-carb till att dra nytta av de fysiska och mentala effekterna, utan att fokusera på viktnedgång, kan man återinföra kolhydrater från fibrer. Nötter och havregryn (det senare i måttliga mängder) kan här ätas, men alla kolhydrater som kommer från socker och stärkelse åker fortfarande bort.
Genom att ta bort kolhydrater ur kosten kommer kroppen att få sin energi från fettförbränning och glukoneogenes (syntetisering av glukos i levern via sammanslagning av amino- och fettsyror) istället för att använda sockerarter från kosten. Varför är detta en fördel? Problemet med insulinpåslag är att samtidigt som insulinhalten är höjd avstannar i princip fettförbränningen helt, vilket gör att man begränsas till musklernas glykogenreserver, som anses uppgå till någonstans mellan 1500 och 3000 kalorier (eller drygt 90 minuters tung fysisk aktivitet). När denna reserv tar slut, samtidigt som kroppens insulinhalt fortfarande är förhöjd, går man in i väggen. Kroppen har helt enkelt ingen energi att ta från ÖHT. På en no-carb-kost är insulin-nivån permanent låg, vilket betyder att kroppen alltid förbränner fett, och att du använder kroppens fettreserver, som beroende på din storlek varierar mellan 100.000-200.000 kalorier. Detta gör att du i jämförelse med en kolhydratsätande atlet, avseende uthållighet och GPP, kommer att ha ett klart övertag. Du kan vara trött, hungrig och allmänt miserabel, men fortfarande ha motivationen och energin till att sticka ut och jogga en halvmil. Genom att supplementera en no-carb-kost med kreatin säkerställer du att du inte kommer att hamna på efterkälken avseende explosivitet heller.

[SIZE="6"]NOOBMISSTAG[/SIZE]
Ett misstag väldigt många personer begår vid övergången till denna kosthållning är att dom inte äter tillräckligt mycket fett. Efter att man tagit bort alla sockerarter och all stärkelse ur sin kost är det självklart att man måste ersätta dessa kalorier med en övrig energikälla. Med tanke på att allt över 3g protein/kg kroppsvikt är ett slöseri har du fortfarande ett stort fönster av kalorier som måste fyllas från fettkällor. Tjocka 100g-skivor av hårdost, nötter i måttlig mängd, feta kött- och mejeriprodukter är basvaror i no-carb-kosten. ÄT TILLRÄCKLIGT MED FETT.

Med det sagt kommer det självklart att finnas en obekväm omställningsperiod som varierar från person till person. Denna kan ta allt från en dag till vecka. För att underlätta denna omställning kan det hjälpa att i ett par veckor endast få i sig kolhydrater från frukt (återigen i måttlig mängd. mellan 50-100g kolhydrater från fruksocker om dagen), innan man tar steget till en helt kolhydratsfri kost.

Jag säger inte att det här är för alla, men om du testar det och tar dig igenom smärtperioden kommer du att få en riktigt fet belöning.

[SIZE="1"]KÄLLOR:
1. Positiva effekter av kolhydratsfattig kost: http://www.sciencedirect.com/science/art...9502000100
http://www.t-nation.com/free_online_arti...cd02.hydra
2. Korrelation mellan diabetes och testosteron-nivåer: http://care.diabetesjournals.org/content/28/7/1636.full
http://www.medscape.com/viewarticle/512077_4 (Epidemiological Studies in Diabetic Men)[/SIZE]
"No man has the right to be an amateur in the matter of physical training. It is a shame for a man to grow old without seeing the beauty and strength of which his body is capable."
2012-04-07,09:52,
Inlägg: #2
NO-CARB MONSTERCAVEMAN ULTRASEX DIET (with sources)
jävligt kul att se att du fick ihop en artikel så snabbt, tack som fan!

BIG UP!
2012-04-07,10:17, (Detta inlägg ändrades senast: 2012-04-07,10:21 av {2} Spider.)
Inlägg: #3
NO-CARB MONSTERCAVEMAN ULTRASEX DIET (with sources)
så för att vara säker en snabb fråga: söt frukt osv är no-no när man gjort övergången? jag tänker mest på russin, päron och mango som jag älskar, sjukt gott, äter fett mkt, men kanske blir minimerat då?

och när det gäller kolisar som ändå kommer in i kosten, vi säger frön och nötter osv; är det bäst att käka dom vid frukost eller i samband med träning, eller spelar det ingen roll?

Citat:"Fat mass was significantly (P [le ] .05) decreased ([minus ]3.4 kg) and lean body mass significantly increased (+1.1 kg) at week 6. "

WTF?! kan nån förklara? började dom träna från att inte ha tränat innan också eller vadÅ? Gå ner i fett och upp i muskelmassa, ehh, har jag blivit helt blåst när jag lärt mig att man ska bulka och deffa osv eftersom dessa två inte går att kombinera?
2012-04-07,14:23,
Inlägg: #4
NO-CARB MONSTERCAVEMAN ULTRASEX DIET (with sources)
Ey man, länge varit intresserad i detta.

Problemet är, om man slutar äta carbs, hur fan går det med styrkan då? och "Trycket" i musklerna? Man lär ju känna sig en hel del mindre & starkare, correct?
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2012-04-07,14:37,
Inlägg: #5
NO-CARB MONSTERCAVEMAN ULTRASEX DIET (with sources)
Evilvalle Skrev:Ey man, länge varit intresserad i detta.

Problemet är, om man slutar äta carbs, hur fan går det med styrkan då? och "Trycket" i musklerna? Man lär ju känna sig en hel del mindre & starkare, correct?
exakt vad jag tänker på också



hittade lite intressant shit om kolisar via frukt:
http://www.t-nation.com/free_online_arti...dden_fruit

och recept:
http://tnation.t-nation.com/free_online_...et_recipes
2012-04-07,14:44, (Detta inlägg ändrades senast: 2012-04-07,14:46 av {2} Sux.)
Inlägg: #6
NO-CARB MONSTERCAVEMAN ULTRASEX DIET (with sources)
Levt så här för kort tid(samt att jag dessutom klippt alla mjölkprodukter) + att jag fortfarande har ätit en del kolhydrater från quinoa, svart ris och potatis då jag tog bort gluten produkter pga misstänkt LGS. Men läser the primal blueprint nu så funderar starkt på att gå hela vägen.

Valle, tror mycket handlar om en omställningsperiod. Så fort kroppen lärt sig att utan klagomål omvandla fett till glykogen så kommer du tillslut vara bättre maxad från en fett diet då kroppen alltid kan ta från fettet men inte alltid från kolhydrater pga av den konstanta tillgången på fett som finns lagrat på kroppen. som jag fattat det hela.
Sen får du ju ändå i dig kolhydrater genom grönsaker så det stryps ju inte helt
2012-04-07,14:49,
Inlägg: #7
NO-CARB MONSTERCAVEMAN ULTRASEX DIET (with sources)
Men att äta frukt innan träning för att vara säker på att gykogenet i muskulsturen samt levern är maxat är nog inte fel
2012-04-07,16:24,
Inlägg: #8
NO-CARB MONSTERCAVEMAN ULTRASEX DIET (with sources)
åt precis påskmat...bröd och mer bröd...jävlar vad dåligt jag mår...

intressant att blodådrorna syns som fan, vilket var en liten indikation på insulintoleransen, skulle tydligen vara ett "positivt" tecken en ligt t-nation artikeln Big Grin


men fan vad jobbigt, grov carb crash, förstår nu vad du syftade på sux, inte ätit carbs sen igår och direkt värsta effekten, och det är fan inte placebo för jag tänkte inte på det, fattade inte varför jag mådde bajs, kom på det efteråt...börjar hämmta mig nu :S
2012-04-07,17:54,
Inlägg: #9
NO-CARB MONSTERCAVEMAN ULTRASEX DIET (with sources)
Mycket bra skrivet!!


Asso det är ett helvete att vara borta från carbs. DEt är fan lika svårt som no-runk. Krävs fet diciplin, iaf för mig.

Vad anser ni att göra en carb load vart typ 7: dag eller ngt?
"Do you mind if I sit back a little?
Because your breath is bad- it really is."

- Donald Trump, to Larry King, on CNN'S "Larry King Live".
2012-04-07,18:08,
Inlägg: #10
NO-CARB MONSTERCAVEMAN ULTRASEX DIET (with sources)
Spider Skrev:åt precis påskmat...bröd och mer bröd...jävlar vad dåligt jag mår...

intressant att blodådrorna syns som fan, vilket var en liten indikation på insulintoleransen, skulle tydligen vara ett "positivt" tecken en ligt t-nation artikeln Big Grin


men fan vad jobbigt, grov carb crash, förstår nu vad du syftade på sux, inte ätit carbs sen igår och direkt värsta effekten, och det är fan inte placebo för jag tänkte inte på det, fattade inte varför jag mådde bajs, kom på det efteråt...börjar hämmta mig nu :S

Told ya Wink
2012-04-08,19:29,
Inlägg: #11
NO-CARB MONSTERCAVEMAN ULTRASEX DIET (with sources)
anabolic diet förespråkar carb loadings som sagt, klipp o klister:
Citat:Because the Anabolic Diet cycles in a carb loading phase every week to stimulate
insulin production and trigger growth, you also don’t find yourself getting into the psychological
doldrums you get following one diet all the way through each week. There’s a variety in your diet,
and this will aid you in being more energetic and committed than you’d be on the high carb diet.

vad säger ni om detta? bättre med carb loading för att öka insulinproduktionen?
2012-04-08,21:54, (Detta inlägg ändrades senast: 2012-04-08,21:58 av {2} golvmopp.)
Inlägg: #12
NO-CARB MONSTERCAVEMAN ULTRASEX DIET (with sources)
Spider Skrev:söt frukt osv är no-no när man gjort övergången? jag tänker mest på russin, päron och mango som jag älskar, sjukt gott, äter fett mkt, men kanske blir minimerat då?

För sinnesfridens samt hormonprofilens skull skulle jag avråda helt från frukter. Frusna bär i små mängder (100-200g om dagen) går bra för att stilla sötsuget, samtidigt som dom innehåller väldigt lite sockerarter. Det du nämnde går fetbort.

Citat:och när det gäller kolisar som ändå kommer in i kosten, vi säger frön och nötter osv; är det bäst att käka dom vid frukost eller i samband med träning, eller spelar det ingen roll?

Eftersom kolhydraterna från frön och nötter har ett väldigt lågt GI, och dessutom kommer från fibrer spelar det absolut ingen roll NÄR du äter dom, eftersom insulinpåslaget blir minimalt/obefintligt. Kvantiteten är det viktiga.

Evilvalle Skrev:Problemet är, om man slutar äta carbs, hur fan går det med styrkan då? och "Trycket" i musklerna? Man lär ju känna sig en hel del mindre & starkare, correct?

Senaste gången jag körde no-carb innan vinterbulken tränade jag som en galning på en tre-split utan vilodagar. Jag ökade på samtliga övningar på ett kaloriunderskott och bibehöll bra med muskelmassa - detta innan jag började använda kreatin. Måhända att man i ideella förhållanden skulle känna sig mer pumpad om man körde en carb-up innan träning när man har låg insulintröskel, jämfört med att köra no-carb 100%, men enligt mina praktiska erfarenheter kan man råkötta minst lika bra utan kolisar. Lite mindre blir man, då du kommer tappa en hel del vattenvikt den första veckan, men svagare blir man fan inte.

Sux Skrev:Så fort kroppen lärt sig att utan klagomål omvandla fett till glykogen så kommer du tillslut vara bättre maxad från en fett diet då kroppen alltid kan ta från fettet men inte alltid från kolhydrater pga av den konstanta tillgången på fett som finns lagrat på kroppen. som jag fattat det hela.
Sen får du ju ändå i dig kolhydrater genom grönsaker så det stryps ju inte helt

Första stycket är korrekt - sista meningen är irrelevant, då kolisarna från grönsaker huvudsakligen kommer från fibrer, och är få till antalet, vilket ger en nästintill obefintlig effekt.

Citat:Men att äta frukt innan träning för att vara säker på att gykogenet i muskulsturen samt levern är maxat är nog inte fel

NEJ FÖR FAN!!! Att förespråka en insulinspike - vilket slår ut kroppens funktion att använda fett som bränsle - alldeles innan ett träningspass är, diplomatiskt uttryckt, det sämsta tipset man kan ge på en low-carb-kost. Ska du någonsin ÖHT äta mat som skapar ett agressivt insulinpåslag ska du göra det EFTER träningen, då kroppen drar mest nytta av att skyffla in näring i cellerna efter att ha tömts på glykogen.

Avseende carb-cycling: testa. Personligen skulle jag inte göra det eftersom de mentala effekterna av att inte äta kolisar är - för mig - långt mycket värre än att inte runka. Att jag på något sätt skulle begränsa mitt frosseri till en enda dag i veckan är mer eller mindre omöjligt, då sötsuget blir otroligt kraftigt. Hellre att jag håller mig borta helt än att frestas till att dra över tidsfristen genom the occasional binge-day. Som sagt - testa själva. Det jag dock säger nu är att om detta är någonting man är intresserad av att göra i långa loppet skall man ABSOLUT inte kombinera carb-up-dagar med fett, eftersom kroppen definitvt kommer att lägga på sig allt när du höjt insulinkurvan efter längre tids avhållssamhet. Håll dig till kolisar och protein på carb-up-dagar.

Är detta någonting som låter intressant råder jag er alla till att läsa igenom hela den här tråden. 100 sidor+, sure, men den kvantiteten av kunskap som rymms är sinnessjuk. LÄS. http://www.sherdog.net/forums/f15/zero-c...n-1196334/

Ett citat begravt någonstans i mitten av tråden som highlightar det jag nämnde i första posten:

Citat:The mood swings were noted somewhere in the middle of the thread. This is a facet of the endocrine system functioning differently than we're used to. When you have easier flow of both testosterone AND adrenaline (both normally suppressed by insulin production) you can feel a little edgy. Historically, this would be our "hunter" mode, where we want to either fight or fuck, or just be left alone.
"No man has the right to be an amateur in the matter of physical training. It is a shame for a man to grow old without seeing the beauty and strength of which his body is capable."
2012-04-09,11:06,
Inlägg: #13
NO-CARB MONSTERCAVEMAN ULTRASEX DIET (with sources)
jag blev lite här nu
2012-04-09,12:04, (Detta inlägg ändrades senast: 2012-04-09,12:26 av {2} Spider.)
Inlägg: #14
NO-CARB MONSTERCAVEMAN ULTRASEX DIET (with sources)
för lazy mofos som inte orkar läsa tråden golvmopp länkade, här är en GRYM lista på mat enligt the anabolic diet:
ÄTSOMENMAN CHODE


en till som varit stor fråga för moi:

Citat:
Citat:When the goal is to gain muscle...is an insulin spike needed?

I dislike the word "spike"...because the rise in insulin when consuming high carbs is misleading, and similar effects can be achieved with other macronutrients at different times. But is higher insulin output needed to gain muscle overall? Absolutely. This is why super-compensation is used. It maximizes insulin response to stimulate muscle growth. But it takes a lot more than a "spike" to work properly.
2012-04-10,04:46, (Detta inlägg ändrades senast: 2012-04-10,06:01 av {2} Ragnarök.)
Inlägg: #15
NO-CARB MONSTERCAVEMAN ULTRASEX DIET (with sources)
Sjukt intressant Har under en tid tänkt väldigt mycket på det här. Några diagram etc på hormonnivåer, främst testosteronet? Kommer nog testa detta ett år framöver med start om en månad när jag börjar träna igen efter ett halvårs supande och nudelkost. FÅr se om de blir no carbs eller bara skippa raffinerat.
2012-04-11,14:33,
Inlägg: #16
NO-CARB MONSTERCAVEMAN ULTRASEX DIET (with sources)
Så vitt jag vet så ökar testosteron med mättat fett, tror inte carbs har någon vidare påverkan.

Bara börja med DAA, cold showers, no fap, fat och allt annat shit så är testot väl på max Wink
2012-04-11,16:59,
Inlägg: #17
NO-CARB MONSTERCAVEMAN ULTRASEX DIET (with sources)
Mycket bra tråd och grymt intressant ämne. Själv funderat mycket på detta och läst den där sherdog-tråden tidigare. Mycket i plugget just nu så orkar inte experimentera med kosten allt för mycket, men så fort det är över så ska jag börja fundera på det här på allvar.

Bookmarked!

"All limitations are self imposed"

2012-05-15,23:16,
Inlägg: #18
NO-CARB MONSTERCAVEMAN ULTRASEX DIET (with sources)
Jag har på sista tiden funderat på att gå över till LCHF kost. Känns som man går miste om mkt gott bara om man utesluter pasta/ris/bröd helt ur kosten. Är väl bättre än inget att bara käka mindre av det, säg 50% av vad man gjorde förut. Eller går man miste om "kroppens funktion att använda fett som bränsle" som du pratar om då?
2012-05-15,23:22,
Inlägg: #19
NO-CARB MONSTERCAVEMAN ULTRASEX DIET (with sources)
Styx Skrev:Jag har på sista tiden funderat på att gå över till LCHF kost. Känns som man går miste om mkt gott bara om man utesluter pasta/ris/bröd helt ur kosten. Är väl bättre än inget att bara käka mindre av det, säg 50% av vad man gjorde förut. Eller går man miste om "kroppens funktion att använda fett som bränsle" som du pratar om då?

Med tanke på insulinpåslag och att du fortfarande tillför betydande mängder kolhydrater istället för att vänja kroppen att syntetisera glukos från fett- och aminosyror, ja.
"No man has the right to be an amateur in the matter of physical training. It is a shame for a man to grow old without seeing the beauty and strength of which his body is capable."
2012-05-16,10:01,
Inlägg: #20
NO-CARB MONSTERCAVEMAN ULTRASEX DIET (with sources)
No-carb dieten funkar väll alltid, inget speciellt med den, lika bra/dålig som alla andra dieter, allt som krävs är självdisciplin. Personligen kör jag inte på det, dock har jag aldrig speciellt högt kolhydratsintag, ligger runt 20-30 % under deff och 30 % under bulk, proteinet uppgör alltid största delen av min kost.

Värt att tilläga är att kroppen omvandlar fett och protein till kolhydrater vid behov, till exempel när man tränar eller gör andra saker som förbränner.
STOP GIVING A FUCK

-- Tillfälligt borta pga förhållande --


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Min träningsplan & diet [tipsa gärna!] Entreprenören 11 6,129 2013-11-28,17:59
Senaste inlägg:: Entreprenören
  Diet 101 Captain Mike 1 914 2012-12-20,12:07
Senaste inlägg:: Captain Mike

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}