LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Vart tog friheten vägen?
2012-04-12,11:32,
Inlägg: #1
Vart tog friheten vägen?
Ja. Vart fan tog den vägen?

Idag finns regler för allt. Gör INTE det, det, det, det det det det det det det. Vad FÅR man göra idag? Allt är så jäkla PK och strikt och begränsat. Man kvävs ju för fan.

Lust att ta mitt pick och pack å dra. Leva som jag vill jag ett tag. Funtar på att ta ett plan till Tyskland, börja i en stad, jobba ett tag. Ta ett tåg till nästa land/stad och luffa omkring i ett halvår/år. Skulle vara skönt.

Det är så jäkla mkt "måsten" i dagens samhälle. Å politiken! För att inte snacka om den. De beter sig som företag idag. De frågar sig: "Vad vill folket att vi ska vara?" snarare än "Vad vill vi själv vara?", "Vad vill vi stå för?". Kapitalismen. Allt handlar om väljare och få pengar. Inte om att göra ett samhälle bättre idag. Demokratin har misslyckats.

Ett bra exempel på när demokratin misslyckats är t ex hur media har påverkat folk att ta avstånd från SD. Inte för att jag sympatiserar med SD. Men media har ju MEDVETET valt att styra folkets åsikter. Är det demokrati?! Nej. Vi är myror i en bur. Å politiker m.m. lägger ut sockerbitar för att få oss dit dom vill ha oss. Vi är inget annat än brickor i ett spel. En hop får ledda av en herde.

_______

Sen var det här med storebrorsamhälle. Idag ser man EXAKT vart vi är, när vi var där m.m. Facebook, telefoner, GPS (i telefoner), ständig uppkoppling, register som förs överallt. Du kan fan inte släppa en fis utan att det registreras idag.

Sändig jävla CC - crowd control, all jävla PK-bullshit. Jävla massa skit hela jävla tiden. Kan ingen styra upp den här jävla röran!

. Så. Kände att jag behövde få ut det där.

Fuck The Society ,,l,,


Såg den här på joppas blogg för länge länge sedan. Riktigt bra skit!

[video=youtube;qAQrsA3m8Bg]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=qAQrsA3m8Bg[/video]
2012-04-12,12:38,
Inlägg: #2
Vart tog friheten vägen?
Vad är det du vill göra som du inte får?
2012-04-12,19:06,
Inlägg: #3
Vart tog friheten vägen?
Jag kan rekommendera dig att resa, det vidgar ens vyer något oerhört. Sverige har sina brister absolut, men i jämförelse med i övriga världen ligger vi i framkant på många fronter. När du reser och talar med människor från hela jordklotet kommer du inse att som svensk medborgare har du ganska mycket frihet, och eftersom att du är ung (gissar jag på eftersom att du hänger här) så har du även en sjuk massa möjligheter som inte många andra har. Däremot kan jag hålla med dig att "övervakningssamhället" i sig är rätt skrämmande om man tänker det som att man blir bevakad hela tiden. Det är lite för svårt att vara anonym i Sverige. Sen kanske du kan fråga dig själv hur mycket är värt att bry sig egentligen? Har en polare som är helt paranoid över facebook, han säger att det är "systemet" och att vi blir utnyttjade etc etc. Jag tänker bara, so what rly? Jag bryr mig inte egentligen, så länge jag försöker att tänka fritt och inte har något att dölja stör det mig inte så mycket att väldigt stora delar av mitt liv går att ta reda på genom internet. I mean, om nån störd snubbe skulle vilja planlägga ditt liv för att planera hur han ska göra fan vet jag med dig, då kommer han göra det ändå oavsett om det finns på facebook eller inte, right?

Myror i en bur är dom i Syrien. Är det något som du inte är nöjd med så har du ju möjlighet att engagera dig politiskt för att försöka ändra på det. Jag försöker inte vara någon motpol mot ditt inlägg, presenterar bara ett lite annat perspektiv då hela ditt inlägg osar sjukt mycket negativitet.
2012-04-14,02:22,
Inlägg: #4
Vart tog friheten vägen?
För det första, stäng ner facebook, det tillför inte speciellt mycket positivt i vardagen. Har börjat gå in väldigt sällan, för jag vill inte ta del av folks patetiska facebook-liv. Dock ska du nog inte förvänta dig att det är så mycket bättre på annat håll omkring, det är såhär västeuropeiska samhällen ser ut idag. Och att Sverige ens skulle vara värst vad det gäller bevakning, brist på åsikts och yttrandefrihet tvivlar jag på. Nu när du kom in på SD, Frankrikes president Nicolas Sarkozy har lagt fram ett förslag om att medborgare som besöker eller läser ”odemokratiska eller extrema webb- och nyhetssajter” ska dömas till fyra års fängelse. Även i Tyskland blockerar dom videos som dom anser vara högerextrema så att ingen i Tyskland kan se dom, så här har man det iallafall bra som i större grad (men inte alltid fullt) har rätt att uttrycka sin åsikt. Europeiska sovjetunionen kan vi kalla det EUSSR. Håll dig bara undan från PK:isterna, ha en krets med likasinnade polare, som också är inställda på att vara fria, sen kan ni göra vad fan ni vill, bara ni undvikder Pkister och övervakningen dvs. facebook osv. jobba inte på samma jobb som dom heller.

Folk lever endast i den värld som några har skapat åt oss: Facebook, helst från iphoneskit så de kan vara inne 24/7. Undviker att snacka med folk som är är inne på iphones överhuvudtaget, tycker dom är som zombies som svarar utan några känslor i konversationen, för det hela är bara ett inprogrammerat beteende, då dom är inne i sitt trans. Alltså facebook= "verkligheten" iaf till väldigt stor del hos många. Folk blir mer och mer passiva, har inga intressen, sitter inne på facebook desperata och gillar bilder på mediokra tjejer som tror att dom är hot shit.

Det känns verkligen som att staten behandlar oss som små barn, och ska bestämma allt om oss, och sätta normen för hur vi ska vara, tycka och tänka. Däremot vill vi ha en sund moral i samhället vilket är något som håller på att försvinna, samt civilkurage hos folket så vi kan sätta stopp för allt djävulskap vi utsätts för.

Anyway. Tror inte du kommer bli mer fri någon annanstans, känner folk som flyttat någon annanstans i hopp om att slippa det negativa här, men de har snart insett att vi faktiskt har det förhållandevis bra här, och flyttat tillbaka. Handlar inte om var du är, handlar bara om att bestämma dig för att vara fri och ge fan i PKpöbeln.
2012-04-14,02:50,
Inlägg: #5
Vart tog friheten vägen?
Mössan Skrev:Det är så jäkla mkt "måsten" i dagens samhälle. Å politiken! För att inte snacka om den. De beter sig som företag idag. De frågar sig: "Vad vill folket att vi ska vara?" snarare än "Vad vill vi själv vara?", "Vad vill vi stå för?". Kapitalismen. Allt handlar om väljare och få pengar. Inte om att göra ett samhälle bättre idag. Demokratin har misslyckats.

Men seriöst... Kom inte och snacka politik om du inte har någon kunskap om det. Regeringen ska ju förfan föra fram de frågor som väljarna har röstat på dem FÖR. Att de beter sig som företag förstår jag inte överhuvudtaget. Samhället har förbättrats idag.

Citat:Ett bra exempel på när demokratin misslyckats är t ex hur media har påverkat folk att ta avstånd från SD. Inte för att jag sympatiserar med SD. Men media har ju MEDVETET valt att styra folkets åsikter. Är det demokrati?! Nej. Vi är myror i en bur. Å politiker m.m. lägger ut sockerbitar för att få oss dit dom vill ha oss. Vi är inget annat än brickor i ett spel. En hop får ledda av en herde.

Och hur är detta annorlunda från SVT/Aftonbladet/Expressen som väller ut vänsterpropaganda. Det har pågått så i alla år, tyvärr inget att göra åt saken. Nä, väldigt, väldigt mycket skitsnack i det här inlägget.
Life is a game.
2012-04-14,06:35,
Inlägg: #6
Vart tog friheten vägen?
Frihet är en illusion, din personlighet är en illusion, ALLT är illusion! MOhaha. Inget är verkligt. Alla människor är slavar.


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Vart Gejmar man i Stockholm? mchammer 4 1,903 2016-08-01,12:08
Senaste inlägg:: mchammer
  Utvecklingen av Pua communityn, vår samlade kunskap, och vart är communityn nu? SvaMp_ 8 5,019 2016-02-02,21:30
Senaste inlägg:: tay
  Dagens tjejer i vårt samhälle Sex Intelligence 19 10,606 2014-04-09,19:01
Senaste inlägg:: Entreprenören
  Vart man plockar upp sina brudar Set Theory 8 2,933 2012-09-15,12:32
Senaste inlägg:: Mössan
  Värt å skaffa Bigbrother 24/7? Mössan 57 20,938 2012-03-15,22:57
Senaste inlägg:: Evilvalle

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}