LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Open your eyes
2012-04-14,14:43,
Inlägg: #1
Open your eyes
Det är en gemensam sak att män som är bra med kvinnor vid någon tidpunkt kommer att göra yttrandet att de har tappat att tilltro till kvinnor. Kvinnor som hör detta försöker klandra männen i fråga, eller avfärda deras kvinnosmak, samtidigt som de enda inläggen i "debatten" från kvinnornas sida endast har i syfte till att propagera den rosa lulliga kärleksfantasi som vi alla får oss ipumpade från barnsben - boy meets girl, they fall in love, they live happily ever after; det finns en speciell person för oss alla; man ska uppvakta tjejer med blommor och choklad, etc.

Allt det här är jävligt förvirrande för en novis som inte har en aning om hur kvinnor egentligen fungerar, och att ta dessa yttranden på allvar är en lektion i sexuell frustration. Det är en vår tids stora tragedier att se hur en generation av män frivilligt lever i en värld av självförnekelse, betraktandes kvinnor som rena, späda små varelser, när sanningen är så annorlunda. Det är bara under det senaste året som jag till fullo verkligen har lagt märke till hur pass stor klyftan mellan verklighet och fantasi är, som om den sista slöjan nu har slitits bort från mina ögon.

Är jag bitter över det här? Det går i vågor, men oavsett vad man väljer att göra ändras ingenting i praktiken. Som en kille på C-R sa, den sortens kärlek som din mamma pratade om är död, och det är en verklighet jag börjar acceptera. Allt det här blir nästintill komiskt när man ser på den andra sidan av myntet - för varje sexuell erövring man slår sig på bröstet med har tjejens roll i det hela endast varit ett binärt val, i jämförelse med det komparativa minfält vi måste navigera. Fuckin' hilarious, really. Men det är det som är det roliga, det är vad som gör tillvaron som man så uppfyllande - för den stora majoriteten av oss kommer ingenting till dig gratis. Allt i din omgivning är en produkt av ditt agerande, och när du kommer till denna insikt kan du äntligen släppa taget om alla illusioner av rättvisa borde vara, och istället leva livet till fullo.

Många personer som börjar komma till insikt välljer att stänga Pandoras ask, eftersom dom inte tycker om synen som uppenbaras. Till syvende och sist kvarstår dock faktum att oavsett om du väljer att ta del av insikten eller inte så kommer världen fortfarande att fungera likadant bakom kulisserna. Lev i en lögn, eller ta det av sanningen - valet är ditt.
"No man has the right to be an amateur in the matter of physical training. It is a shame for a man to grow old without seeing the beauty and strength of which his body is capable."
2012-04-14,14:51,
Inlägg: #2
Open your eyes
Väl talat, som en sann opportunist och realist. Att vara idealist inom PU är helt värdelöst.
2012-04-14,16:51,
Inlägg: #3
Open your eyes
Bra skrivet och sant!
STOP GIVING A FUCK

-- Tillfälligt borta pga förhållande --
2012-04-14,17:13,
Inlägg: #4
Open your eyes
Bra post Smile De bästa jag vet med tjejer har alla en rätt "skev" kvinnosyn.
2012-04-23,13:19,
Inlägg: #5
Open your eyes
Sant. Står i där och väljer med pandoras ask i handen.. Ibland vill man bara tillbaks till det där gulligarosafluffet. Men å andra sidan, slå sig fram i livet och ta det man vill ha och förtjänat.


Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}