LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Gå ut nykter?
2012-04-21,02:12,
Inlägg: #1
Gå ut nykter?
Vad har ni för erfarenheter av att gå ut nykter? Hur mycket dricker ni när ni går ut för att ragga?


Har fixat en del ONS nykter, men problemet som jag upplever är att man har en mycket lägre energinivå än dom man raggar på. Vore intressant att höra er syn på det här med alkohol/raggning!
2012-04-21,02:38,
Inlägg: #2
Gå ut nykter?
Var nykterist i 3 år, gick ut rätt mycket under den perioden.

Jag tycker att det är att föredra att gå ut nyker, eftersom det verkligen pressar en att leva så hälsosamt som man kan (eftersom det blir väldigt tydligt att man blir bättre om man tränar/äter bra än om man inte gör det). En annan schysst grej är att man har råd och tid att gå ut mer, eftersom man slipper vara bakis dagen efter (vilket för mig gör att jag inte hinner med allt som jag vill göra dagen efter).

Så, av de anledningarna kör jag mest nykter. Dock kan jag inte förneka att alkohol kan hjälpa jävligt mycket ibland. Man kan komma i ett schysst state som gör att allt flyter på riktigt bra. Vilket jag definitivt tycker är svårare om man går ut nykter, men absolut, det GÅR att komma i state. Det brukar dock ta längre tid, för mig i alla fall. Så, jag kan rekommendera att du bara köttar på helt enkelt, så kan du lätt komma upp i samma state som andra på klubben.

Ett annat problem är ju att om man drar hem nån brud som är full och lite halvful, kan det kännas jävligt sunkigare att sätta på henne om man är spiknykter Wink
2012-04-21,03:29,
Inlägg: #3
Gå ut nykter?
Vart nykter hela min krogkarriär efter en alkokatastrof när jag var sjutton. Det är inga problem. Fokus > energi. Såvida du inte snackar om dom absolut värsta ADHD-fjortisarna. Dom får du snorta kokain och amfetamin för att kunna toppa i varje fall.
"No man has the right to be an amateur in the matter of physical training. It is a shame for a man to grow old without seeing the beauty and strength of which his body is capable."
2012-04-21,03:45,
Inlägg: #4
Gå ut nykter?
Well min personliga energinivå styrs snarare av hur igång jag känner mig, inte hur mycket jag druckit. Det kommer oftast av sig själv efter en massa öl och shots såklart, men de kvällar jag gillat mest har oftast varit de jag dragit ut spiknykter och ändå ballat ur.
What other people think about you is none of your business

Call it anarchy or whatever you want to, theres times when you wanna be able to do whatever the fuck you want, and yknow, lifes short, so why shouldnt you?
2012-04-21,04:43,
Inlägg: #5
Gå ut nykter?
e typ aldrig ute nykter, kan hända ibland men beror på. med bästa polarna e jag hellre nykter än full, då jag e exakt samma åerson. aldrig ute efter aktivt ragga, men väldigt ofta de sker auto. ingen roll jag sätter på mig utan hur jag blir o utvecklas som människa genom tiden som går
find it, fuck it, forget it.
2012-04-21,09:46,
Inlägg: #6
Gå ut nykter?
För min del så har jag pushat mina gränser nykter så när jag väl dricker så blir jag långt mkt modigare än vad jag skulle blivit ifall jag inte pushat nykter (självklart blir man nästan alltid mer modig av alkohol, men nu blir det i mkt större skala). Flyttar du gränserna nykter så flyttas din onyktra gräns med. Smile
[SIZE="4"]SSSC - Represent~[/SIZE]
2012-04-21,10:18,
Inlägg: #7
Gå ut nykter?
Jag har varit väldigt svag när det har kommit till nykterhet och game. Jag har varit helt nykter ett flertal gånger och då har jag inte producerat mycket. Sen har det kommit till punkter då jag har tänkt att vara nykter men klarar inte av att bara stå och chodea så jag BARA MÅSTE ta 1-2 snabba öl, och helt plötsligt är jag igång. och dessa 1-2 ölen kan jag klara mig hyffsat bra på eftersom att jag då börjar öppna sett efter sett och får mitt state mer därifrån än från alkoholen. Kanske slutar med 3 öl och sen resten vatten, då känner jag mig klar i huvudet och har saker och ting under kontroll.

Majoriteten av gångerna brukar jag kröka på utav helvete och bara spåra, men faktum är ju att går du ut där nykter så får du så mycket mer erfarenhet samt att du spränger i större omfattning.
"Do you mind if I sit back a little?
Because your breath is bad- it really is."

- Donald Trump, to Larry King, on CNN'S "Larry King Live".
2012-04-21,17:25,
Inlägg: #8
Gå ut nykter?
Devil beskrev det bra i en tråd:
Att dricka alkohol när man ska lära sig att ragga är som att spela ett TV-spel. Du får mer styrka med alkoholen, men du får mindre erfarenhetspoäng.


Att gå ut nykter är något jag rekommenderar åt alla. När jag först kom in i game så gick jag ut nykter i nästan ett år och pushade min comfortzone. Det har hjälpt mig otroligt mycket, nu spelar det inte så stor roll för mig om jag dricker eller inte.
"I don't believe it!" Luke Skywalker
"That, is why you fail." Yoda

Ta det lugnt kompis, det är bara vad jag tycker.
2012-04-21,17:38,
Inlägg: #9
Gå ut nykter?
Riktigt bra beskrivning där Avager. Mer resultat med alkohol, men bättre träning utan.

Många bra svar för övrigt. För egen del ska jag mixa nyktra och onyktra kvällar för att få både utveckling och resultat. På något sätt blir alkoholen som en tillåten doping dom gångerna man dricker.
2012-04-22,17:19,
Inlägg: #10
Gå ut nykter?
Avager Skrev:Devil beskrev det bra i en tråd:
Att dricka alkohol när man ska lära sig att ragga är som att spela ett TV-spel. Du får mer styrka med alkoholen, men du får mindre erfarenhetspoäng.

Håller inte helt med. Mindre erfarenhet om man är FÖR full - ja. Men är man lite lullig å vågar göra något mer så är chansen större att man gör något mer "radikalt" som förändrar ens syn. T ex vågar ta för sig mycket mer och ser att det funkar. På en natt har du fått upp ögonen för något som annars hade tagit veckor. Bara för att du var lite lullig. Då är det en väldigt stor och viktig erfarenhet som man hade missat annars.

För att hålla mig till tråden så är det väl inget speciellt. Ingen stor grej helt enkelt. Jag går oftare ut nykter än onykter å den största skillnaden är väl att man har lite bättre koll på läget och har (enligt mig) lättare att ragga.
2012-04-23,08:43,
Inlägg: #11
Gå ut nykter?
Det handlar mindre om raggning och mer om ens livsstil i ovrigt. Att sta for sina varderingar och styra sitt eget liv i den riktning man vill. Dvs, drick om du vill dricka, inte for att fa battre resultat eller for att du borde.

Ragging ar en skill, inte en livsstil, och borde hanteras darefter.


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Gå ut helt nykter Parafras 15 7,316 2015-06-09,23:22
Senaste inlägg:: confused...

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}