LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Är du kort och osäker? Titta hit!
2012-04-22,00:10,
Inlägg: #1
Är du kort och osäker? Titta hit!
Jag är sjuk och kan ej ta en utgång så jag bestämde mig för att sitta och skriva lite, och det här är riktat till er som är korta och som mår dåligt över det här, är en text som förhoppningsvis öppnar era ögon.

Jag är 167,5 i grundskolan så blev jag mobbad, blev nerslagen, fick höra öknamn, fick höra du är ful, du kommer aldrig att få en tjej, du kommer aldrig att bli någonting i livet, du är för kort för att vara en man. Folk såg ner på mig, Inga tjejer ville ha mig, jag trodde att detta berodde på att jag var kort. Jag önskade mig en sak i livet en sak, jag ville bli 180 centimeter. Men det fick jag aldrig. Jag mådde kasst jag gick i självmordstankar jag ville bara göra slut på denna plågan, jag var ett misslyckande till människa. Jag var kort därmed var jag ingen riktig man. Denna syn hade jag på livet ända tills en vår i USA, där såg jag en man som var runt 160 och hade ta mig fan den fräschaste bruden som jag någonsin har sett hon klängde på honom och jag ställde mig frågan. Hur är detta möjligt? Jag gick fram till honom och pratade med honom det svaret jag fick har ändrat mitt liv för alltid.

”Du är kort och det stör dig eller hur? Du har två val i livet antingen kan du acceptera din "defekt" och njuta av livet eller så kan du låta din "defekt" styra dig.”

Frågan du bör ställa dig själv nu när du läser detta är, du lever bara detta livet en gång. När du är 80 år och ligger på din dödsbädd och reflekterar över ditt liv. Vill du dra slutsatsen att du har gnällt över att du har varit kort hela ditt liv eller vill du titta tillbaka och veta att du har levt livet?Jag vet att det här med längden är jobbigt tro mig jag vet den känslan jag vet. Du önskar bara att du vore längre du tror att det är lösningen på alla dina problem. Om du vore lång så skulle du fixa chicks. Du skulle lätt kunna få henne som sitter där i kafeet om du bara vore minst 180 centimeter. Och här kommer ett avslöjande som du gärna får sprida vidare, det är inte längden som är problemet utan det är DU. Ja det är du, det är din personlighet.

Nu är du förmodligen rätt förvirrad, men.. men.. om jag vore längre då hade tjejer gillat mig. Det enda som hade hänt om du nu plötsligt skulle bli 180 centimeter på en natt är att du nu skulle känna dig värd tjejerna. Eftersom du nu är lång så tror du att du kan få dom. Du kommer att lyckas med vissa tjejer och du tror givetvis att det är längden som har fixat det åt dig, men du har missat poängen, det är inte längden utan din nya inställning som har fixat det åt dig.

Jag ska ge dig ett exempel, tänk dig in i situationen att du är en het tjej som alla killar vill ha. 2 killar kommer fram och raggar på dig. Båda dessa killar är 160 centimeter. Du själv är 175. Den ena heter olle och den andra heter Karl. Karl är väldigt osäker, han tror aldrig att han kommer att kunna fixa en tjej som du, du är för snygg helt enkelt. Du ser framför dig att om du blir tillsammans med honom så kommer du att få trösta honom och säga att han visst är värd dig. Han kommer troligtvis aldrig heller att kunna knulla dig riktigt bra för han är osäker på sig själv, nervös och vet förmodligen inte hur han ska agera i sängen. Tänk dig nu olle, han lever efter filosofin att han är guds gåva till kvinnan. Han skämtar med dig, han har högt självförtroende, han tar för sig. Du kan se framför dig att han kan knulla dig ordentligt, han kan du bli tillsammans med. Vem skulle du välja? Karl eller Olle?

Anledningen till att vi korta killar upplever att vi har svårare att få tjejer är för att vi visar att vi mår dåligt över det, väldigt många killar mår dåligt över sin längd, dom anser sig inte värdiga snygga tjejer. Denna osäkerhet lyser igenom och ingen vill vara med en osäker kille. This is just fact. Skulle du som kille vilja vara ihop med en tjej som mår dåligt varje dag, gnäller över sin längd, vill att du ska trösta henne varje dag? Probably not. Dom snygga tjejerna har hela tiden killar efter sig och dom kan i princip välja vem somhelst, varför skulle dom då välja en osäker kille?

Det är inte din längd som är problemet utan det är DU som är problemet om, du fixar till ditt självförtroende och börjar ta för dig så kommer du att fixa chicks detta lovar jag dig.



[SIZE="3"]Hur fixar man då ett högt självförtroende och hur blir man killen som tar för sig? [/SIZE]


1: lura kroppen att du har det. Intala dig själv att du är the shit, jag stod framför spegeln och sa att jag är störst, bäst och vackrast, låtsas som att du har högt självförtroende.

2: Börja träna, som kort har du oftast en kroppsbyggnad som gör att du ser biffigare ut lättare. Även om du inte ser resultat genom träningen så kommer du att må bättre och du kommer att känna dig starkare.

3: Strunta i vad din familj och vad dina vänner har för förväntningar, följ ditt eget hjärta istället, vad vill du göra? Reflektera över dina värderingar, är de dina eller är de någon annans vad är det som du egentligen tror på och vill göra? Börja med testa något smått för att sedan eskalera till högre nivåer.

4: Utmana dig själv, det du tror att du inte kan göra, testa. Tror du att du inte kan prata med en tjej under dagtid? Tror du att du inte kan börja prata med den där snygga tjejen som står därborta? Testa, ta skottet gör ett försök! Utmana dig själv. Var inte rädd för att testa saker, du missar alla skott som du inte tar.

5: Sätt mål. Vad vill du med ditt liv? Hur har du tänkt att komma dit? Sätt dig ned och skriv ned vad du egentligen vill med ditt liv och reflektera över hur du ska komma dit. Vill du ha snygga tjejer? Hur ska du göra för att komma dit? När du har nått ett delmål, belöna dig själv! (jag brukade äta pizza när jag uppnådde ett delmål)

6: Sätt dig ner och skriv en lista på alla de egenskaper som du anser är bra, Snäll, ta för sig, humor, ärlighet, mod etc. Vilka av dessa egenskaper har du? Börja applicera dessa egenskaper hos dig själv, bara för att du inte har dom nu så betyder det inte att du inte kan få dom, börja öva. Om du vill bli en snäll kille, börja då till exempelvis att hjälpa andra i vardagen. (Tänk dock på att om du aldrig eskalerar och visar dina intuitioner i raggsammanhang så kommer du att hamna i ”vänzonen” blyg är inte samma som snäll visa tror det)

7: Håll koll på vad som motiverar dig varje dag och håll dig nära dessa saker varje dag. Försök att fylla ditt liv med de saker som du gillar att göra. Du kommer automatiskt att få ett bättre självfötroende om du gör saker som du gillar.

8: Sätt igång, skjut inte upp det börja med dina delmål nu på direkten. Och det här är en process det kommer inte att gå över en dag. Ingen blir bra med tjejer över en natt, det kommer att bli en tuff resa, du kommer att falla, du kommer att misslyckas. Det viktigaste är att du inte låter dig slås ned utan att du reser dig upp och fortsätter. När en tjej dissar dig, ta det inte som ett misslyckande, se det som en läxa. Reflektera över vad du kunde ha gjort bättre, Eskalerade du för långsamt? Gick du aldrig in för kyss? Gör om gör rätt med någon annan. Haka inte upp dig på en diss utan att lärdom av den istället och gå vidare det finns 9248984934 olika tjejer där ute. Var beredd på att tjejer kommer att shittesta dig. Dom kommer att säga saker som ”Du är för kort för mig” ”Jag dejtar inte korta killar” Detta är för att testa ditt självförtroende, för att se om du är säker eller ej.


Jag håller på att färdas i väldigt hög fart mot den man som jag vill bli, jag har redan startat min resa, min slutgiltliga fråga till dig nu är. Är du redo att påbörja din resa? Är du redo att bli den man som du vill bli? Din resa börjar här och nu, no more excuses, det är dags att bli den man du alltid har velat bli. Alla resor börjar med ett första steg och det steget kommer du att ta här och nu!
You are taller than me. You are cooler than me. You are more attractive than me. But I get all the girls, sounds like a fair deal to me Wink


Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}