LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Drogbibliotek
2012-04-22,23:58, (Detta inlägg ändrades senast: 2012-04-24,02:03 av {2} golvmopp.)
Inlägg: #1
Drogbibliotek
Har INGEN aning om detta är ett lämpligt ämne eller ej, but I'm curious.

Det snackas jävligt ofta om droger i populärkultur, men väldigt sällan får man höra konkreta träffsäkra skildringar av hur vissa drogers effekter de facto är. As such, enter this thread. Fyll på med egna erfarenheter.

Gräs
Om du röker dröjer det cirkus 5-15 minuter innan du börjar känna av effekterna. Första vågen inkluderar mild yrsel, tunnelseende och känslan av att "zona ut" från sig själv - ungefär som att man istället för att VARA sig själv istället STYR sig själv med fjärrkontroll. De mentala effekterna går åt två håll - det är enkelt att drabbas av paranoia, vilket stundtals kan bli obehagligt. I efterhand är det dock mestadels kul att se tillbaks på ens tankeprocesser då man är övertygad om att alla och deras moster vet om att man rökt på. Den andra mentala effekten kan beskrivas som att hjärnan går på högvarv och att du tänker femtio olika tankar i lika många riktningar, varje sekund. Detta gör att du har väldigt svårt att minnas en abstrakt tanke i längre än några sekunder (beroende på vad du rökt och hur mycket) innan den försvinner in i ett gytter av andra tankar.

Något framstående som bör nämnas är att konceptet "våglängd" blir väldigt klart när man är hög. Människor som är nyktra framstår som främmande, lite som en annan livsform. Man känner igen alla deras fysiska attribut och handlingar, men de är mer som vandrande möbler eller djur än personer. Personer som däremot är lika höga eller berusade som dig blir till dina bästa vänner eftersom dom är dom enda som förstår hur du känner dig. Ungefär.

Det sista jag vill nämna är att ens sociala radar verkar fungera helt tiptop. Man känner genast av vibben i rummet, vem som anses vara poppis, vilka som interagerar med vilka, samtliga gruppformationer, samtidigt som man kan vara upptagen med att stirra ner i bardisken. Förutom just synen (där periferi-seendet ryker all världens väg, till fördel för en knivskarp fokuspunkt) verkar det som att ens periferala kvalitéer avseende sinnena förstärks. Hörsel och smak utvecklas - i ett rum fullt av folk med dundrande musik kan du plocka ut enskilda individer och "tuna in" på vad vissa grupper säger. Quite cool.

Baksidan är att du blr nojjig, har lätt att glömma saker och är seg någon dag efteråt.


Your turn.
"No man has the right to be an amateur in the matter of physical training. It is a shame for a man to grow old without seeing the beauty and strength of which his body is capable."
2012-04-23,20:10,
Inlägg: #2
Drogbibliotek
hahahaha vad i helvete

är tanken att posta tripprapporter eller bara effekter av diverse droger?
"Can't a young nigga get money anymore? Tell PETA my mink is draggin' on the floor."


[SIZE="5"]Preach Niggas[/SIZE]


"Freedom cannot be faked. It's all in your subcommunication on all levels. It's simply a lack of restraint in expressing who you are. The Less restraint you have, the more attractive you are. Final. Why? Because the lack of restraint in expressing who you are says it all."
2012-04-23,21:26,
Inlägg: #3
Drogbibliotek
Spider Skrev:hahahaha vad i helvete

är tanken att posta tripprapporter eller bara effekter av diverse droger?

Effekter.

Tittar in om ngn dag lr 2 med min del av kakan
find it, fuck it, forget it.
2012-04-23,21:30,
Inlägg: #4
Drogbibliotek
Alkohol = en drog?

Minskar AA avsevärt, man känner sig som en kung och alla är ens bitches. I kvinnliga ögon kan man dock verka svinig men det är vi väll alla innerst inne?
STOP GIVING A FUCK

-- Tillfälligt borta pga förhållande --
2012-04-23,21:44,
Inlägg: #5
Drogbibliotek
Det är väl inte hela storyn om alkohol. Alkohol förstärker de känslor man har. Är man på jävligt risigt humör när man börjar dricka så finns det risk att man ÖKAR AA.
2012-04-23,22:40,
Inlägg: #6
Drogbibliotek
Amfetamin

Har provat det en gång inför en tenta, då tillsammans med några bira.

Man snortar det och det är en riktigt bra plugg drog. Ens fokus, tankeverksamhet och koncentration ökar. Ticks uppkommer, som till exempel börja jag bita mig lätt i läppen mycket frekvent, och började latja med tungan. Jag skulle inte säga att man blir "speedad" för jag kunde ändå sitta stil och fokusera på mina uppgifter, medans en som är speedad har svårt att få kontroll och vill typ springa 3 varv runt jordklotet.

Jag tog lite grann i flera omgångar så totalt sett vart det en del och trötthetskänsla kom aldrig, jag plöjjde på från runt 19.00 där till 05.00, med några jätte få avbrott. Vid 05.00 var jag inte särskilt trött men lovade mig själv att åtminstonde blunda en timme tills bussen till skolan skulle gå. Under tiden jag blunda så försegick det en jävla massa tankar / bilder på det jag precis hade pluggat på. Allt gick som per automatik, som att jag repeterade det jag hade läst. Ganska freakit.

Det var inte särskilt ofta jag behövde pissa eller skita. Jag behövde inte äta. Jag var tvungen att springa till bussen i minus grader och klart jag hade power men efter 5-10 min så börja jag få ont i hjärtat och hals, ganska förståeligt efter en sådan intensiv rush, men det gjorde iallafall att jag mådde sådär hela dagen efter.
Puppillerna blir större och ens tankeverksamhet var riktigt i varv även före, under och efter tentan så såfort man börja konversiera med någon så flög det ur meningar i hög hastighet, så man var nojjig som fan att både kolla på och prata med folk, så jag låste in mig på toa för att undvika så mycket kontakt som möjligt, så att ingen misstanke skulle ske.

Ska tilläggas att jag tog lite på fingret och la på tandköttet direkt innan provet började för att squezza ut det sista,

När jag kom hem vare bara att slänga sig på sängen och försöka vila, hjärnan hade varit på högvarv hur längesomhelst. Dessutom ville inte mina puppiller lägga sig, så var fett nojjig över morsan och farsan, men jag klara mig.

43/50 på tentan.
"Do you mind if I sit back a little?
Because your breath is bad- it really is."

- Donald Trump, to Larry King, on CNN'S "Larry King Live".
2012-04-23,23:11,
Inlägg: #7
Drogbibliotek
That's it. I'm doing meth tomorrow!

"All limitations are self imposed"

2012-04-24,01:05,
Inlägg: #8
Drogbibliotek
mmm...kanske ska lägga upp mdma här i dagarna då, men vill inte sälja in droger till nån och det går typ inte att berätta utan att sälja in som fan...speciellt för folk intresserade av game, omg vilka resultat....

svamp är kul också, kan komma upp nåt i dagarna, koks lär väl folk dra upp då det är fett vanligt
"Can't a young nigga get money anymore? Tell PETA my mink is draggin' on the floor."


[SIZE="5"]Preach Niggas[/SIZE]


"Freedom cannot be faked. It's all in your subcommunication on all levels. It's simply a lack of restraint in expressing who you are. The Less restraint you have, the more attractive you are. Final. Why? Because the lack of restraint in expressing who you are says it all."
2012-04-24,01:18,
Inlägg: #9
Drogbibliotek
Jag har länge undrat hur man blir med koks. Har ju hört att man blir sjuuukt bra med tjejer, men mer utförligt hade varit intressant, någon med erfarenhet. Räcker det att va "normal" och känna till lite game, ha måttlig framgång, vet hur det funkar med tjejer etc och sedan snorta koks och VIPS får man den hetaste 10poängaren på den hippaste klubben.. ? .. ?? Inte för jag kommer testa men kul att höra.
2012-04-24,02:01,
Inlägg: #10
Drogbibliotek
Hela poängen är att skapa en no-nonsense-katalog av de taktila effekterna. Was it awesome? Tell us all about it. Glöm bara inte att ta med eventuella sidoeffekter och baksmällor.
"No man has the right to be an amateur in the matter of physical training. It is a shame for a man to grow old without seeing the beauty and strength of which his body is capable."
2012-04-24,03:41,
Inlägg: #11
Drogbibliotek
Kort svar som fan här bara!

Molly: Behövs bara två ord: EUFORI och TALKATIVE, tar bort AA och man (iaf jag) kände mig som en riktig natural när det kom till damerna, kändes som jag kunde kalibrera varenda situation jag var i. Bör dock tilläggas att detta var i liten dos, saftar man på ordentligt för en rolig klubb/rave kväll blir man inte lika "närvarande" och alert, tro mig.

Gräs är ju redan förklarat, men i övrigt en underbar drog för chill. Bor ju i USA's kanske mest gräsliberala stad där var och varannan har MM och en dålig femma är 10 ggr bättre än det bästa du kan få i Sverige och kostar typ 20 bucks. So bring me your questions. Smile

Tilläggas bör att jag personligen INTE gillar att gå ut och ragga på gräs då jag blir alldeles för långsam i kolan av det, kan dock ibland ändå funka riktigt bra i väldigt väldigt små mängder med lite alkohol då man är så fruktansvärt haaaappy hela kvällen.

Adderall och diverse andra adhd-mediciner är mer regel än undantag för en väldigt stor del av alla collegestudenter under tentaperioder och inför inlämningar. Skulle våga påstå att en majoritet kör på denna drog under finals veckorna, vilket tyvärr säger en del om den onödiga press som sätts på många studenter att prestera onaturligt bra här.

Ang. Adderrall och Molly kan jag säga att det är två droger som för mig är lääääskiga! Varför? Jo, för att dom fungerar alldeles FÖR BRA! Hatkärlek till dessa från min sida haha
2012-04-26,20:15,
Inlägg: #12
Drogbibliotek
cad fan är molly förkortning/smeknamn på? Låter EXAKT som MDMA, fast mildare bara. Där jag bara står stilla och tittar på brudar och komunicerar utan ord, sen kommer dom bara ooch raggar på dig, helt sjuk drog det där =)
"Can't a young nigga get money anymore? Tell PETA my mink is draggin' on the floor."


[SIZE="5"]Preach Niggas[/SIZE]


"Freedom cannot be faked. It's all in your subcommunication on all levels. It's simply a lack of restraint in expressing who you are. The Less restraint you have, the more attractive you are. Final. Why? Because the lack of restraint in expressing who you are says it all."
2012-04-26,20:18,
Inlägg: #13
Drogbibliotek
Inflikning: Mycket förkortningar grabbar, skriv ut hela namnen också.
"Do you mind if I sit back a little?
Because your breath is bad- it really is."

- Donald Trump, to Larry King, on CNN'S "Larry King Live".
2012-04-26,21:09,
Inlägg: #14
Drogbibliotek
Ur rent neutral perspektiv är det faktiskt rätt intressant att få en hyffsat objektiv utvärdering annat än medias "DET ÄR LIVSFARLIGT ARAWRAWRAW", sen att jag inte nyttjar droger trots uppenbara fördelar är för att det brukar bränna ut i ett längre perspektiv. Likt många saker blir det en negativ effekt efter långvarigt brukande, för att inte nämna beroendet. Och jag vill fan inte vara beroende av något.
Däremot är jag liberal i frågan, alla får göra vad dem vill. Åter igen är det intressant att läsa. Smile
2012-05-01,13:13,
Inlägg: #15
Drogbibliotek
Så här skriver FasionC på Flashback om cannabis och heavy comfortbuilding. Enjoy! Big Grin

Citat:Träffade min nya tjejs föräldrar på middag, rökte innan, (inte bra)

Hittade ingen liknande tråd, så valde att posta den här där den bäst passades in..

Ja det var ju så här har dejtat en tjej i några veckor, nu till slut skulle vi träffa hennes föräldrar på en middag hemma hos dom. Dagen X skulle det ske, dagen kom jag skulle förbereda mig inför middagen, åkte till bolaget köpte en vin flaska i present (tog den billigaste). Åker hem tar en snabbdusch, en kompis ringer och säger han vill komma förbi, nåväl säger jag kom för nu då för jag ska dra på en timma.

Kompisen hade med sig super blueberry han mecka en fet joint, vi splitta den på 2 fast vi var 3, en annan kompis var där med men han rökte inget då han är lite imot det. Det slog på rätt så rejält, nåväl min kompis ville mecka en till jag sa att jag ska på middag så hinner inte röka så mycket, han erbjuder en pipa som går snabbt att mecka, vi kör en pipa som blir till en till och till. Plötsligt ringer telen det är tjejen, shit, jag var försenad, dom satt och vänta med middagen. Jag slänger ut mina kompisar dryga jävlar det där.

När ja nästan är framme kom jag på att jag glömt vinet, måste åka tillbaka hem igen. Kan knappt köra bilen är så jävla stekt. Kanske inte skulle rökt den sista pipan för att inte tala om bongen ja rökte också ...

Kommer dit o plingar på, pappan kommer fram och hälsar han säger sitt namn Anders, jag tänker mig inte för och frågar är det bra? Sedan kollar han på mig konstigt, jag fattar inget först efter ett tag då hons mamma kommer fram och hälsar och presenterar sig, och frågar till slut vad jag heter då jag frågat då det är bra till hon också. För övrigt svettas jag som fan, har på mig fin kostymen så det är varmt inne, känner mig helt röd i ansiktet. Vi går in och pappan frågan om jag vill ha drink före maten, jo säger jag, tackar som trugar. Han kommer in med en pina colada, då han har jobbat som bartender får jag veta, han ville väl stoltsera med en sån drink, för övrigt har jag druckit godare.

Nu till maten. Det blir skaldjur o diverse, synd att jag inte äter skaldjur säger jag, så dom får värma upp köttbullar i mikron. Dom frågar vad jag jobbar med och jag säger att jag är arbetslös för tillfället, men att jag minsan går på arbetsförmedlingen 1 gång i veckan. Dom frågar vad jag vill jobba som, jag säger att jag vill jobba på bibban (biblioteket) eftersom det är ett väldigt soft jobb. Nu börjar ja känna mig ännu mer stenad, fastnar som med blicken i 1 minut medans morsan hons prata med mig, får inte fram nå ord och kollar bara konstigt på hon, sen säger jag jomen visst, fick senare höra av tjejen att hon hade frågat vilken linje jag gick på gymnasiet. Börjar sluddra lite efter nu kickade det billigt blaskvinet in som jag köpte, jävla rävgift för övrigt var knappt drickbart.

Till slut är middagen över, fan va skönt, svettades som en gris, var så nervös så jag började halsa cider vid matbordet som jag fått till maten. Bara efterrätten kvar, går på toan och ska pissa, ställer mig o pissar men råkar pissa lite grann på byxorna och på toalett ringen, sen får ja paniken, ser att det inte finns något toalettpapper, shit vad ska jag göra tänker jag, hm funderar en stund vågar inte gå ut så sitter där inne en kvart minst, börjar svettas ännu mer nu. Sista utvägen, tar en handuk och torkar bort med, varpå ja slänger den i tvättkorgen.

Nu äter vi glass med maränger, mums ber om en tredje portion, var för övrigt ett riktigt munsch röka det där som vi rökte. Nu ska vi gå och jag säger hej då till hons föräldrar. Vi går ut och tjejen börjar skälla på mig redan vid grinden, ja ba va, gick det inte bra tyckte du fråga jag? Sedan hon går hem utan att säga något, ja ropar efter ska ja ringa dig eller ska du ringa mig?

https://www.flashback.org/t1858347
Oh yeah, all right
Are you going to be in my dreams
Tonight?

Love You, Love You, (x15)


And in the end
The love you take
Is equal to the love you make
2012-05-01,13:49,
Inlägg: #16
Drogbibliotek
HAHAHAAHAHAHHAHAHAAHHA!!!!!!!!!!!!
"Do you mind if I sit back a little?
Because your breath is bad- it really is."

- Donald Trump, to Larry King, on CNN'S "Larry King Live".
2012-05-13,13:20, (Detta inlägg ändrades senast: 2012-05-13,15:08 av {2} Madrock.)
Inlägg: #17
Drogbibliotek
----------
2012-05-13,22:03,
Inlägg: #18
Drogbibliotek
Tar halvt tillbaka mitt utlåtande om gräs. Var på hemmafest för ett tag sedan. Sitter ute på verandan och dricker en bärs och konverserar en dam då en polare kommer med två joppar. Vi är ett litet gäng och jopparna vandrar runt i cirkeln och jag känner bara hur någon form av extremt laid back lugn och chill infinner sig i mig. Fortsätter nu på vingar konversera damen bredvid mig som inte alls är speciellt snygg, snarare jäääävligt ful men sjukt rolig att bara prata med. Plötsligt kommer en annan tjej jag känner ut från vardagsrummet, går fram till mig och tar min hand för att släpa med mig bakom hörnet.

Står och fluffar lite allmänt tills hon droppar att hon några dagar tidigare gjort slut med sin kille. Jag står där och bara känner mig extremt chill varpå jag lägger en ganska douchig comment till henne varpå hon säger hon fantiserat om mig länge och bokstavligen slänger sig över mig för lite hångel. Hånglar ett tag men jag tröttnar ganska fort och känner att jag vill utforska kvällen mer och dansa med min bästa polare när vi är så här uppe i det blå. Glider in på dansgolvet och börjar snacka med nån engelsk tjej som är där, ganska trevlig och söt men tråkig tjej. Hur som helst #-closear hon mig och jag måste lova höra av mig dagen efter (fortf. inte hört av mig). Fortsätter glida runt lite och flumdansa med min polare varpå brud nr 3 kommer in på dansgolvet.

Glider upp till henne och är asflummig och börjar dansa nån löjlig dans till nån riktigt weird saxofon house och känner jag bara flyter med musiken, älskar hur man ser och känner allt annorlunda när man e flummig! Smile Minns inte så mkt av vad som hände just där men att jag kysste henne och sen drog med henne till polarens rum för lite private time. Minns hon var riktigt snabb på att dra av mina jeans och ge mig ett riktigt riktigt fint blåsjobb, så jag var ju tvungen att F-closea henne nu!

Hur som helst, detta kanske var undantaget som bekräftar regeln ang. mina erfarenheter av att ragga på weed MEN på gräs och flummig som fan under en och samma kväll så:

K-close HB 7
#-close HB 6
F-close HB 8

Livet är bra flummigt ibland!
2012-05-14,17:45,
Inlägg: #19
Drogbibliotek
Någon som har testat Hallucinogener?
2012-05-14,18:00,
Inlägg: #20
Drogbibliotek
Någon som har provat muskot?
"Do you mind if I sit back a little?
Because your breath is bad- it really is."

- Donald Trump, to Larry King, on CNN'S "Larry King Live".


Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}