LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Patrick Bateman-stilen: Funkar det?
2012-04-24,21:38,
Inlägg: #1
Patrick Bateman-stilen: Funkar det?
...och då menar jag inte att tugga sönder vaginor eller jaga tjejer med motorsåg, utan hans lowkey-personlighet. Oerhört laidback snubbe som sällan gör nåt väsen av sig egentligen. Behöver väl inte förklara närmre i detalj, ni som sett filmen/läst boken vet vad jag menar.

Fungerar det bra att alltid vara så laidback/lowkey eller drar man mycket mer nytta av en mer extrovert personlighet/kombination av båda?
Vad är era erfarenheter? Fördelar/nackdelar?

Nej, jag är ingen Bateman-wannabe, däremot väldigt lugn/laidback/reserverad.
2012-04-24,21:57,
Inlägg: #2
Patrick Bateman-stilen: Funkar det?
SKulle säga att det är stor skillnad på att vara lowkey/laidback och reserverad. De jag känner som är mer lowkey säger inte så mycket men när de säger något så lyssnar folk. Och de är inte rädda att säga vad de tycker/tänker, när de vill. Laidback is not expressionless!

"All limitations are self imposed"

2012-04-24,22:40,
Inlägg: #3
Patrick Bateman-stilen: Funkar det?
Carnivore Skrev:SKulle säga att det är stor skillnad på att vara lowkey/laidback och reserverad. De jag känner som är mer lowkey säger inte så mycket men när de säger något så lyssnar folk. Och de är inte rädda att säga vad de tycker/tänker, när de vill. Laidback is not expressionless!

Yes, självfallet, håller med dig. Jag menar ingen tyst/blyg personlighet utan en lowkey/laidback snubbe som vågar säga vad han tycker etc. Därav Patrick Bateman som exempel.
2012-04-24,23:55,
Inlägg: #4
Patrick Bateman-stilen: Funkar det?
Cogo Skrev:Yes, självfallet, håller med dig. Jag menar ingen tyst/blyg personlighet utan en lowkey/laidback snubbe som vågar säga vad han tycker etc. Därav Patrick Bateman som exempel.

Som valle en gång sa till mig "Dom vill känna den maskulina energin, det där lugnet. Dom vill inte ha ännu en tjejpolare att tjöta med."
"Dont do drugs, dont have unprotected sex, dont be violent. Leave that to me."
2012-04-25,14:10,
Inlägg: #5
Patrick Bateman-stilen: Funkar det?
Attraktion är attraktion. Du kan ha vilket personlighet som helst så länge du är attraktiv eller innehar attraktiva egenskaper. Jag läste boken för ca en månad sen och det minsta man reflekterade över var hur lowkey han var, hehe. Men tja, det ligger antagligen sanning i att de med bäst resultat oftast inte är särskilt low key, även om det finns undantag.

Oavsett kan du nog inte ändra vad du är, är du low key så är du. Jag hade en väldigt energirik kväll för nån månad sen och jag snackade mycket, levde i nuet och var allmänt hypad, tyckte jag. Sen får jag reda på efteråt av de jag var ute med att en äldre tjej vi söp med i början av kvällen hade frågat dom efter "den tyste svensken" (jag) hela kvällen. Jag blev lite ställd, det var ändå en av mina mer snackiga kvällar =(
2012-04-25,15:03,
Inlägg: #6
Patrick Bateman-stilen: Funkar det?
Low key är förförande
High key är oftast bra för att få uppmärksamhet, för att sen kunna förföra.
"Dont do drugs, dont have unprotected sex, dont be violent. Leave that to me."
2012-04-25,17:21,
Inlägg: #7
Patrick Bateman-stilen: Funkar det?
Silentshot Skrev:Low key är förförande
High key är oftast bra för att få uppmärksamhet, för att sen kunna förföra.

Grymt intressant sammanfattning av det, I like!
What other people think about you is none of your business

Call it anarchy or whatever you want to, theres times when you wanna be able to do whatever the fuck you want, and yknow, lifes short, so why shouldnt you?
2012-07-08,00:23,
Inlägg: #8
Patrick Bateman-stilen: Funkar det?
Om ni läser böckerna "Nästan en vanlig man" och "Grannen" av Buthler och Öhrlund så är en av karaktärerna "Christoffer Silverbielke" också ett psycho men också laidback och knullar fett mycket. Så där har ni en liknande karaktär om ni vill spåna vidare eller whatever.
"Do you mind if I sit back a little?
Because your breath is bad- it really is."

- Donald Trump, to Larry King, on CNN'S "Larry King Live".


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Text game. Vad funkar för er? Clubbin 1 1,428 2016-07-27,12:59
Senaste inlägg:: fisk

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}