LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Don't try for Rapport
2012-05-05,14:22,
Inlägg: #1
Don't try for Rapport
Om man är extrovert och framåt, har en chill vibe, så kommer man oftast förr eller senare naturligt in på "rapport". Det är något som är helt naturligt och därför har jag svårt att förstå konceptet, varifrån härstammar det? Är det för att folk ska undvika extremer, typ dancing clown, needy etc? För enligt min erfarenhet, speciellt då det går bra, kommer man in i rapport förr eller senare (oftast initierar tjejerna själva rapport om de är attraherade). Däremot är det skillnad på att slaviskt svara på allt och tala om vilken bull shit konvo som helst, men att helt undvika rapport verkar wierd. Vore glad om någon kunde utveckla konceptet och vad som menas!
2012-05-05,14:41,
Inlägg: #2
Don't try for Rapport
Det handlar om att inte vara en i mängden. Mycket härstammar också från MMs glory-days då man approachade grupper och det då betraktades fördelaktigt att först köra en opener för att sedan bryta rapport med target (neg) och sedan DHVa för hennes polare och sedan låta henne hävda och bevisa sig själv för dig innan man började bygga rapport.

However så är det i min erfarenhet bäst att inte tänka på rapport som en egen fas öht, just assume it, var framåt, flirtig, snacka om allt möjligt så äre inga problem.

Jag tror det i grunden kommer ifrån att högstatuspersoner inte försöker få andras rapport utan andra söker deras, så dom behöver inte "try for it". Nåt man märker rätt snabbt infield är att flickor börjar söka rapport med en när dom tycker man är cool.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2012-05-05,15:43,
Inlägg: #3
Don't try for Rapport
Evilvalle Skrev:Det handlar om att inte vara en i mängden. Mycket härstammar också från MMs glory-days då man approachade grupper och det då betraktades fördelaktigt att först köra en opener för att sedan bryta rapport med target (neg) och sedan DHVa för hennes polare och sedan låta henne hävda och bevisa sig själv för dig innan man började bygga rapport.

However så är det i min erfarenhet bäst att inte tänka på rapport som en egen fas öht, just assume it, var framåt, flirtig, snacka om allt möjligt så äre inga problem.

Jag tror det i grunden kommer ifrån att högstatuspersoner inte försöker få andras rapport utan andra söker deras, så dom behöver inte "try for it". Nåt man märker rätt snabbt infield är att flickor börjar söka rapport med en när dom tycker man är cool.

Är det då de börjar hitta likheter, typ som att säga "ah Jag håller med dig där" "det tycker Jag också om att göra" "ja vet, Jag hatar det också" etc.
"Do you mind if I sit back a little?
Because your breath is bad- it really is."

- Donald Trump, to Larry King, on CNN'S "Larry King Live".
2012-05-05,20:29,
Inlägg: #4
Don't try for Rapport
russel Skrev:Är det då de börjar hitta likheter, typ som att säga "ah Jag håller med dig där" "det tycker Jag också om att göra" "ja vet, Jag hatar det också" etc.

Ye man, allt som framstår som att dom "försöker vara på din sida", eller "försöker lära känna dig", eller "försöker få dig att gilla dom mer" osv osv osv.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2012-05-05,21:14,
Inlägg: #5
Don't try for Rapport
Evilvalle Skrev:Ye man, allt som framstår som att dom "försöker vara på din sida", eller "försöker lära känna dig", eller "försöker få dig att gilla dom mer" osv osv osv.

Alright sweet. Om vi gräver djupare. När detta börjar hända så ser Jag det som att det är ganska klart. Vad är nästa move där? Hångel, därefter logistik
"Do you mind if I sit back a little?
Because your breath is bad- it really is."

- Donald Trump, to Larry King, on CNN'S "Larry King Live".
2012-05-05,21:40,
Inlägg: #6
Don't try for Rapport
russel Skrev:Alright sweet. Om vi gräver djupare. När detta börjar hända så ser Jag det som att det är ganska klart. Vad är nästa move där? Hångel, därefter logistik

Not rly, det enda du har är attraktion - vilket är en känsla som kan ändras hela tiden. Du använder sig av denna attraktion för att återigen få INVESTMENT/COMPLIANCE som jag tjatar om hela jävla tiden, när hon nu har fått upp nåt intresse av dig så använder du dig av detta för att få den lilla lågan till att bli ett raging inferno. Belöna henne med uppmärksamhet när hon gör saker du gillar -> bestraffa henne med kyla när hon gör saker du inte gillar. Låt henne jobba för dig, visa standards och låt henne försöka nå upp till dom, låt henne få perceptionen av att ditt intresse för henne ökar mer och mer hela tiden, men när hon gör något du inte gillar så svalnar det. ALlt handlar om att få henne att investera så mycket som möjligt -> När vi människor investerar mkt tid och energi i något så värderar vi det högre vilket resulterar i att vi vill ha "ut nåt" av det, i detta fall din bekräftelse/sex.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2012-05-05,23:00,
Inlägg: #7
Don't try for Rapport
Grymt valle bra förklarat!
"Do you mind if I sit back a little?
Because your breath is bad- it really is."

- Donald Trump, to Larry King, on CNN'S "Larry King Live".


Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}