LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Vad fan är det som händer med en ibland?
2012-05-05,19:23, (Detta inlägg ändrades senast: 2012-05-05,19:47 av {2} Avager.)
Inlägg: #1
Vad fan är det som händer med en ibland?
Jag har funderat på det här så jävla länge, men inte fått något svar av någon.
Skrev en tråd om detta på CR förut och fick lite svar, det blev bättre, problemet löste sig mer än väl, men nu händer samma sak IGEN.

Det här är egentligen inget som gäller för mig bara brudar utan med allt jag gör, men jag förklarar det genom brud-perspektivet med tanke på att det är så tydligt och det händer just nu.

Det känns som att jag får, för att kalla det med ett jävligt töntigt ord, "formsvackor". Grova. Sedan början av detta år låg jag med 10 tjejer på 2 och en halv månad vilket var liksom helt awesome för min del (när jag kom in i detta var 1 tjej i månaden typ "omfg, det verkar ju helt omöjligt"). Hookade hur enkelt som helst på krogen, till och med i andra situationer. Men sen, så hände det något, det upprepade sig precis som det gjorde efter sommaren där det också gick rätt bra (3 tjejer på 2 veckor). Jag tappade ALLT, precis ALLT. Senaste 2-3 veckorna när jag varit ute på krogen/pratat med tjejer, har det gått KÄPPRÄTT åt helvete. Exakt likadant som det gjorde efter sommaren tills det vände igen.

För att ta ett jävligt färskt exempel: Igår var jag på krogen och hade på det stället jag var FEM brudar som jag snackar med/har raggat på/strulat med/dock inte haft sex. Fem stycken liksom, bara att vraka och välja. Vad händer? Jo, när jag står och snackar med dem så blir det "hej hur är det bla bla bla bla" sen får jag inte fram något mer. Ingenting. Jag kanske tvingar ur mig något, vad som helst, typ frågar vad hon tycker om stället, vad fan som helst, bara allmänt skitsnack som FUNKADE FÖR FAN FÖR EN MÅNAD SEN OCH GJORDE ATT JAG HOOKADE TILL HÖGER OCH VÄNSTER PÅ KROGEN. Jag låg liksom med brudar där vårt huvudämne i samtalet var att jag ska om 2 veckor köpa Mass Effect 3 Collectors Edition för 1000 kr och ska inte gå ut på 4 dagar hemifrån för jag ska sitta och nöta det. Men nu var det bara stelt och jag kände mig som mega choden numero uno på stället.

Okej, jag kan faktiskt erkänna att på något sätt så hade jag dom tjejerna på en pedistal "hmm, den här tjejen kommer jag inte lyckas få hem idag, hon är inte en sån tjej som följer med en kille hem direkt". Alltså, ren skitsnack som av någon anledning kommer upp i mitt huvud. Men det tror jag inte är problemet, med tanke på att jag kände alla dom tjejerna innan och det var kanske därför jag på något sätt målade upp någon bild av att dom är sådana. Eller så var det att det tjejernas kompisar visste vem jag var och jag skulle visa mig vara Master Guru Pick-Up artist och ville inte bli dissad för att inte slå på mitt ego.

Det andra också, jag nämnde inte sex med någon av brudarna överhuvudtaget. Kanske för att jag som sagt redan hade målat upp en bild, gamla chode tankar kom upp "nej, hon kommer gå härifrån och tycka jag är ett pervo om jag säger att jag lätt skulle kunna knulla henne på plats bla bla bla". Men det känns inte om att det är där det brister.

Liksom, det var bara igår jag inte nämnde sex, senaste veckorna då jag märkt att det börjat gå rakt nedåt så har jag pratat om sex. Känns liksom bara som att jag ibland tappar mig själv, tappar tron på mig själv och den jag är, vilket gör att jag inte riktigt är kongurent (är det så det stavas?) med den jag är och lyckas helt enkelt inte skapa den där magiska viben. Dom brudarna jag lyckats bra med det här året har jag liksom inte tvingat på sex i samtalet utan vi har fått en så bra vibe att det helt enkelt kom naturligt. Men nu känns det som att allt det är bortblåst och jag är tillbaka på ruta ett, igen, som jag var efter sommaren.

Skriver mer om jag kommer på något mer att säga om det


Någon som har erfarenheter/tankar/råd/vad som helst annat om detta?

EDIT: Juste, vad fan vet jag, kan vara att jag är helt sjukt äckligt stressad och pressad för mina betyg och att jag har "pre-studenten" nojjan och är allmänt orolig för vad fan som ska hända efter sommaren hela tiden. lolz.

EDIT2: Och juste, ja, jag ska sluta runka från och med igår.
"I don't believe it!" Luke Skywalker
"That, is why you fail." Yoda

Ta det lugnt kompis, det är bara vad jag tycker.
2012-05-08,00:41,
Inlägg: #2
Vad fan är det som händer med en ibland?
Känner igen mig, som fan. Allt sitter i skallen kompis, det vet du.

Personligen är jag en ruggig humörmänniska, måste befinna mig i "rätt" state of mind för att pulla brudar från krogen. Har t.ex. haft en riktigt soft streak nu senaste 4-5 veckorna med 6 nya lays, inte ett problem i världen liksom... Men innan dess var jag heeelt kall i närmare 2 månader.

Svårt att både förklara och analysera något vidare, men det handlar om att bara släppa tankarna, prestigen, präktigheten, all teori och bara KÖRA. Den senaste månaden står för mig som ett vattentätt bevis på hur man genom att bara TRO (lyssna på David DeAngelo - Cocky Comedy disc 4, changing your beliefs samt believing is seeing, otroligt intressant) kan förändra hela sin verklighet, alla är olika men detta har gör hela skillnaden för mig. Det störiga är att man efter viss framgång gärna glömmer bort detta och faller tillbaka lite i gamla vanor, varför min success ofta går i kurvor, upp och ned.

Försök också acceptera att du inte är på topp just nu liksom, no worries ingen panik, du vet vad du kan. Rätt vad det är så är du i zonen igen och äger världen.
2012-05-08,17:12,
Inlägg: #3
Vad fan är det som händer med en ibland?
Det där råkade jag ut för ca ett år sedan, tror att det började med stress men som sedan blev en form av prestationsångest där jag hela tiden satte press på mig själv och lade fokus på att det "gick dåligt" istället för att ha kul osv...

Du vet i somras, jag sprang omkring och oroade mig över att jag dessutom var kass på att uttrycka mig när jag redan innan tyckte att det var nog jobbigt att snacka svenska.

Jag har haft ett par av dessa svackor och varje gång jag klivit upp igen så har jag känt mig starkare.

Det ordnar sig, livet är som en berg&dalbana =)
2012-05-08,17:59,
Inlägg: #4
Vad fan är det som händer med en ibland?
Du har fått sjukt bra svar av ovanstående grabbar. Hakuna matata mannen Smile
2012-05-08,19:25,
Inlägg: #5
Vad fan är det som händer med en ibland?
Har mycket liknande, det jag kommit fram till är att allt känns som en slump. För mig har det nödvändigtvis inte att göra med mitt sinnestillstånd vilket jag har trott. Utan ibland kan jag känna mig rätt otagg och ändå "fungerar" det mesta, lustigt nog. En idé är att du hittar någonting som fungerar, kör på det, sedan har du inte samma engagemang i det du gör för att du gör bara samma sak om och om igen(vilket gör passion att ligga/träffa tjejer till en stor del av "pick-up" i min mening).

Du kan med andra ord bli lite lat. Du kör samma bana om och om igen och kanske inte finner samma glädje i det. Därav tröttnar lite. Angående tron så är den rätt lätt att tappa, hur hårda vi än är. Mrkte nu i helgen att det ändå på något sätt inte bara handlar om tron. Talade med en tjej, kändes segt och inte ledde någon vart. Tänkte direkt aldrig att hon är itnresserad av mig och ändå så tog hon initiativ till att kyssa mig senare(vilket händer oerhört sällan för min del).

Har själv en del "formsvackor". Under alla kufiska omständigheter så lyckats det ändå komma in lite glädje med vissa möten med olika personer. För min tror jag huvudsakligen att det beror på lathet(stagnerande) och engagemang. Det är inte alltid kul att gå ut och plöja hela tiden samtidigt som du kanske vill det i längden, men inte för stunden.

Angående att vara kongruent(i min mening ganska absrakt term) så går det verkligen alltid att vara det? Ibland kan jag få en impuls av att bara lägga ner allt i mitt liv och helt plötsligt bara vilja iväg från allting. För att sedan tänka över vad jag "egentligen" vill(min undermedvetna vilja kanske är den sanna och inte samhällsformad). Så jag kanske är mindre kongruent då jag inte gör det exakt jag vill för stunden(som i min mening är ohållbart). Du vet säkert själv hur det är att öppna man vill det för en stund sedan för att inte alls vilja det. När du väl pushar dig igenom det så känns det i 98/100 fall värt det för mig.

Även samma kväll där det kan ha gått kasst, allt känns fel så tycker jag ändå att det kan hända att jag stöter på tjejer som är intresserad. Trots mitt sinnestillstånd. Den förklaringen jag har det är den stora slumpen. Det är det lilla ja gkommit fram till. Klart i ett bättre sinnestillstånd och välmående går det säkert att öka oddsen, men slumpen finns i alla fall där i min mening.

Ibland faller det som mest naturligt och fungerar och ibland inte. Ibland känns det påtvingat och går ändå hem och ibland inte enligt mig.

Jag tror definitivt på att du kan öka din attraktivitet, däremot att vara i ett konstant flow är inte lika lätt att uppnå. Personligen är ja ginte så erfaren, ge mig lite mer tid så kanske jag ändrat uppfattning helt. Livet har sin gång, förhoppningsvis får det en att tänka om och tänka nytt i svackor. Känner själv att då jag lär mig som mest. Klurar på hur jag ska ta mig vidare. Det är inte lika kul, fast de har sina fördelar det med!

Som Woody Allen sade

"Eighty percent of success is showing up."


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Varför fortsätter man om inget aldrig händer? piraten99 18 5,691 2017-01-10,00:33
Senaste inlägg:: Sex Intelligence

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}