LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Söker lite DHV inspiration!
2012-07-16,22:38,
Inlägg: #1
Söker lite DHV inspiration!
zup guys! Jag har lärt mig vikten av DHV och skulle helt enkelt behöva lite tips på bra DHV historier som man kan dra till nån random brud man träffat på krogen. Alltså en DHV historia där jag inte vill visa att jag skryter, snarare att jag bara berättar om en händelse där DHV slingrar sig in undermedvetet. behöver inte bara va krogen, kan även vara bekanta babes på stan lr annan skit!

Jag skulle även kunna få hjälp av en kompis med DHV. exempelvis om jag och min polare approachar ett set och han kanske nämner om de där tjejerna som ville ha mig (inte så obvious).

Hoppas ni har bra och användbara tips! Smile

Ciao!
2012-07-17,00:08,
Inlägg: #2
Söker lite DHV inspiration!
Det är alltid en DHV i sig att kunna berätta historier som hänt i ditt vardagsliv på ett underhållande sätt (alltså storytelling), så det är värt att öva på. Känn inte att en story behöver ha en grej där du ser bra ut, forcerar man sånt verkar det väldigt ofta som att man skryter. Mitt tips till dig är dock att inte dra andras historier så mycket, försök hitta historier från ditt eget liv, för det finns garanterat material. I övrigt går Mystery tror jag igenom detta (DHVande öht) i galet mkt detalj i Venusian Arts Handbook.
What other people think about you is none of your business

Call it anarchy or whatever you want to, theres times when you wanna be able to do whatever the fuck you want, and yknow, lifes short, so why shouldnt you?
2012-07-17,01:06,
Inlägg: #3
Söker lite DHV inspiration!
Tycker mysterys DHV's är riktigt löjliga faktiskt, där man ska smyga in massa saker, som antagligen inte stämmer in på den typen av person man är, och lätt kan genomskådas, när dom märker att man inte festar med rockstars, och att ens tjejkompisarar inte är supermodeller. I vilket fall blir det nog väldigt konstigt om man sitter och berättar andras historier. Tycker inte storytelling i sig är så mycket Demonstrate Higer Value, man kan väl visa att man är socialt kompetent, och har ett bra socialt liv, men inte mycket mer än så, såvida man inte är grym på riktigt, då märks det på andra sätt.
2012-07-17,03:06,
Inlägg: #4
Söker lite DHV inspiration!
Stridskuken Skrev:Tycker mysterys DHV's är riktigt löjliga faktiskt, där man ska smyga in massa saker, som antagligen inte stämmer in på den typen av person man är, och lätt kan genomskådas, när dom märker att man inte festar med rockstars, och att ens tjejkompisarar inte är supermodeller. I vilket fall blir det nog väldigt konstigt om man sitter och berättar andras historier. Tycker inte storytelling i sig är så mycket Demonstrate Higer Value, man kan väl visa att man är socialt kompetent, och har ett bra socialt liv, men inte mycket mer än så, såvida man inte är grym på riktigt, då märks det på andra sätt.

Även om du tycker det verkar löjligt så fungerar det för Mystery och andra som följer MM. Jag läste att Evilvalle berättade historier om sin modelbrud tills han fick en på rikitgt.

Fake it till you make it!
2012-07-17,06:38,
Inlägg: #5
Söker lite DHV inspiration!
Stridskuken Skrev:Tycker mysterys DHV's är riktigt löjliga faktiskt, där man ska smyga in massa saker, som antagligen inte stämmer in på den typen av person man är, och lätt kan genomskådas, när dom märker att man inte festar med rockstars, och att ens tjejkompisarar inte är supermodeller. I vilket fall blir det nog väldigt konstigt om man sitter och berättar andras historier. Tycker inte storytelling i sig är så mycket Demonstrate Higer Value, man kan väl visa att man är socialt kompetent, och har ett bra socialt liv, men inte mycket mer än så, såvida man inte är grym på riktigt, då märks det på andra sätt.

Mystery säger också att det är väldigt viktigt med en stark identitet. Han rekomenderar ingen att berätta HANS historier utan komma på egna med saker från ens eget liv. Enda gången man kan sno från någon annan, enligt Mystery, är när man inte har något att berätta, fake it till you make it. Men som sagt, han lägger stor vikt vid en stark identitet.
2012-07-17,15:37,
Inlägg: #6
Söker lite DHV inspiration!
Stridskuken Skrev:Tycker inte storytelling i sig är så mycket Demonstrate Higer Value, man kan väl visa att man är socialt kompetent, och har ett bra socialt liv, men inte mycket mer än så, såvida man inte är grym på riktigt, då märks det på andra sätt.

Socialt kompetent och bra socialt liv är rätt höga DHVs i sig. =)
What other people think about you is none of your business

Call it anarchy or whatever you want to, theres times when you wanna be able to do whatever the fuck you want, and yknow, lifes short, so why shouldnt you?
2012-07-17,16:52,
Inlägg: #7
Söker lite DHV inspiration!
Varför inte utgå från att man ÄR the shit och sen beta av shittest efter shittest?
"Do you mind if I sit back a little?
Because your breath is bad- it really is."

- Donald Trump, to Larry King, on CNN'S "Larry King Live".
2012-07-17,16:57,
Inlägg: #8
Söker lite DHV inspiration!
DHV storys finns såklart o de funkar. Ni som tror motsatsen vet inte riktigt vad ni snackar om. Grejen är att det är indirektgejm o sättet ligger på HUR du förmedlar storyn. Säger du det med ett kroppspråk som talar för att du skryter, även om storyn i sig själv inte är skrytsam, dvs manuset, så lär tjejerna förstå att du suger röv. Vill du köra indirekt, så fine, men det kräver en jävla massa träning. http://www.seductionbase.com/seduction/c...index.html här har du lite shit att kolla genom.


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Prata känslor lite tabu! Mindful 10 5,016 2013-12-02,17:41
Senaste inlägg:: Willson
  Nybörjar söker vägledning. (extremt Lång post!) Vitchoklad 9 4,164 2012-11-13,00:12
Senaste inlägg:: Jesus Resurrected

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}