LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Hudvård
2012-07-23,17:54,
Inlägg: #1
Hudvård
Tror jag är en av de äldre här med mina 31år. Måste börja tänka på hudvård, för att komma undan med att man är 25. Några tips på bra produkter, för att hålla sig fräsch?
2012-07-23,20:00,
Inlägg: #2
Hudvård
Peeling med korn i sägs vara bra för att få bort döda hudceller etc vilket gör att du ser fräschare ut. Långsiktigt så undvik after shave med alkohol i i ansiktet då det åldrar din hud. Också långsiktigt så skippa solning om du hålller på mkt med det. Annars ser du ut som ett russin om 10 -20 år.

Btw, 30 är ju det ultimata åldern! Inte för gammal för en 20 åring (i tjejens ögon), men tillöräckligt gammal för att vara mognare än hennes jämnåriga och inte för ung för att få något seriöst med en cougar.
Extreme Living
Never complain - never explain
2012-07-23,21:47,
Inlägg: #3
Hudvård
Det här är typiskt ett sånt område där det faktiskt är bra att fråga tjejkompisar om råd. Var noga med att fråga en tjej som kan grooming och smink dock. Många är förvånansvärt okunniga och har noll känsla för estetik. Som nybörjar-kit tycker jag det räcker med tre saker ...

Ansiktstvätt
En bra ansiktstvätt tvättar bort all skit utan att torka ut huden alltför mycket. Om du inte använder foundation eller dylikt är de flesta drugstore-märken mer än tillräckligt bra. Vi snackar alltså L'Oreal/Garnier/Neutrogena/Olay typ.

Ansiktskräm
Badrumsskåpets viktigaste pryl. Tyvärr är det knepigt att hitta fram till en kräm som passar en optimalt, dels eftersom alla har olika hud, och dels eftersom ens hud kommer att reagera olika på krämen beroende på vilken årstid det är. Generellt kan man säga att en bra ansiktskräm ska innehålla minst solskyddsfaktor 15, fukta huden så mycket som möjligt utan att man ser blank ut, och kännas skön och "okladdig" mot huden. På engelska brukar man säga att den lock man strävar efter är "dewy" (= daggig), med vilket man menar att huden har ett lyster som ligger i mellantinget mellan torr och blank. Svårt att förklara med ord, och det är här dina groomingvana tjejkompisar kommer till undsättning: de kommer att se direkt om det ser för blankt ut. Återigen så är drugstore-märkena helt OK.

Läppbalsam
De flesta märken är helt OK. Jag kör på Carmex, som är poppis och väldigt bra.


Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}