LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Glömmer namn..
2012-07-29,22:35,
Inlägg: #1
Glömmer namn..
Har ett stort problem i mitt gameande, jag tenderar till att glömma bort tjejens namn med en gång när vi pratar. Ibland händer det flera ggr på samma kväll.. brukar inte vara så populärt.

Försöker verkligen att komma ihåg det, men ibland försvinner det bara oavsett. Vissa kommer jag ihåg namnet på flera veckor senare - fastän dom bara sa det en gång. Längre handshakes, djup ögonkontakt samt typ upprepande, såsom ;"Hej, Anna heter jag" -> "Hej på dig Anna, David här." "David. Anna, fint namn", eller vad som helst. Men likförbannat kan jag sitta där 20min senare och får blicken "You dont remember my name, right? :mad: "

Någon som har tips? Kan tilläggas att det nästan uteslutande händer när jag har druckit, men har trappat ner på drickandet nu så jag max blir salongberusad!

Ibland går det att gå runt påståenden som "Minns du mig inte?" "Självklart minns jag ditt söta ansikte, kan bara inte placera vilket namn det var", och tjejen typ rodnar, medan i vissa fall blir man totalsågad :o

What do you say?
2012-07-29,23:19,
Inlägg: #2
Glömmer namn..
Använd smeknamn, jag brukar kalla bruden för ngt. Typ plutten. Om jag inte minns namnet så kör jag på det
find it, fuck it, forget it.
2012-07-29,23:32,
Inlägg: #3
Glömmer namn..
Äh, jag är likadan, mött många brudar som är likadana med, no big deal. Drog på day2 för någon vecka sen då varken jag eller bruden kom ihåg varandras namn. Jag kör nästan alltid smeknamn som Tobias säger, it's the shit.
2012-07-29,23:38,
Inlägg: #4
Glömmer namn..
Ta deras nr och låt dem skriva in sitt namn så har du det alltid sparat.
haha det är ju inte lite tjejer man har bränt genom åren då man glömt bort namnet. Vänta tills du säger fel tjejs namn i sängen, där snackar vi jobbig stämning.
2012-07-29,23:44,
Inlägg: #5
Glömmer namn..
Numera bryr jag mig inte så mycket om vad hon skulle tycka. Om jag har glömt det säger jag det bara simpelt, "Vad heter du nu igen?" helt oberört. Smeknamn är annars en riktigt bra idé.
"Do you mind if I sit back a little?
Because your breath is bad- it really is."

- Donald Trump, to Larry King, on CNN'S "Larry King Live".
2012-07-30,00:30,
Inlägg: #6
Glömmer namn..
Jag säger fel till brudarna med flit och ändrar namn varje gång. Sketakul tycker jag Smile)
2012-07-30,11:21, (Detta inlägg ändrades senast: 2012-07-30,11:25 av {2} tcepser.)
Inlägg: #7
Glömmer namn..
Jag har ofta samma problem, den enda lösning som fungerat 10/10 är att låta bruden lägga in nummer och namn själv, dock låter jag henne inte trycka på "Spara kontakt".

Det har hänt mer än en gång att jag fått nummer som jag sen inte hittat i telefonboken förän lååångt senare just för att jag inte mindes vad hon hette. Smile
2012-07-31,08:57,
Inlägg: #8
Glömmer namn..
''Vad heter du igen? Först brydde jag mig inte men du verkar faktiskt skön/cool/hardcore som fan''

Är väl bara att vara ärlig, visar du på något vis själv att det på något vis skulle vara awkward eller konstigt att du inte minns namnet så lär nog hon också tycka det. Helt naturligt att inte namn sitter perfekt när man börjar lära känna nån från början.


Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}