LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Vilken kampsport?
2012-08-03,19:31,
Inlägg: #1
Vilken kampsport?
Tänker börja med ngn kampsport men kan inte bestämma mig för vilken, rekomendationer? Vilken ger den bästa kroppen? Har funderat på Krav Maga (som ger sjuk bra användning IRL) men det är inga tävlingsmoment där va?

Vill ha något som
-Ger bra kropp
-Bra som användning irl vid självförsvar osv så inga ballerinakampsporter!!!!!!!!!!!!
-Någon man kan gå matcher i efter bara ngt års träning
2012-08-03,20:30, (Detta inlägg ändrades senast: 2012-08-03,21:53 av {2} Ragnarök.)
Inlägg: #2
Vilken kampsport?
Boxning. Klassisk vanlig boxning. Att lära sig svinga bra är guld för att tjäna sig säker också. Thaiboxning, kickboxning är också bra, men då måste du hålla på med sparkar också, vilket imo är tråkigt, en smaksak. BJJ/submission wrestling är löjligt kul med och ger bra träning, också bra att kunna lite grepp i självförsvarssyfte. Du kan tävla i alla dessa.

Du kan ju träna renodlad "MMA" vilket är kul också, och då får du all round träning, dvs box, spark, nedtagningar och brottning. Tävla i det går också bra.

Ang självförsvar i verkligheten är ju krav maga antagligen bästa, mkt fula knep där och grunden är ju mer eller mindre väldigt ofta att angripa pungen. Tror inte man kan tävla i det, men sparring på träning sker.

Bästa självförsvar är förövrigt att alltid vara förberedd, samt att kunna springa och ha bra kondis. Börja ha med dig nåt verktyg el nåt om du känner dig osäker. I verkligheten så är du bra korkad om du inte använder något redskap om det skulle hetta till. Kampsport ger dig rätta mentaliteten och lär upp hur mkt du tål och hur mkt du stryk andra tål i flrhållande till din kraft. Orkar du inte gå beväpnad så ta vad du hittar. typ ölflaska, glas, pinne, soptunna eller vad som helst. Det är osäkra tider idag och i många fall räcker att börja vifta med något så blir folk rädda. Har själv blivit rånad 3 gånger nu! Never again Smile
Extreme Living
Never complain - never explain
2012-08-03,21:41,
Inlägg: #3
Vilken kampsport?
Behöver verkligen Chuck Norris fråga det? Trodde han klarade sig på egen hand
2012-08-04,16:04,
Inlägg: #4
Vilken kampsport?
Krav Maga är överskattat. Alla kampsporter där du inte kan sparras "hårt" är ett slöseri med tid, eftersom du inte blir förberedd på den mentala effekten av hur det är när någon försöker slå av din skalle från dina axlar, och hur fan sparras du om många av teknikerna går ut på att anfalla ögon, hals och skrev? Och om du inte kan öva på teknikerna i en realistisk kontaktnivå, lycka då till med att försöka peta in dina fingrar i någons ögon/hals eller att få balansen för att sparka dom i skrevet när dom matar på slag i ansiktet på dig.

Boxning är en bra tidseffektiv investering, annars är MMA bra - tar längre tid att bygga upp en komplett förståelse för alla moment, men då är du iallafall självsäker oavsett var någonstans slagsmålet hamnar. Men jo, vanlig hederlig boxning leder dig en bra bit på vägen när mångas enda offensiv består av att kasta stekpannor.
"No man has the right to be an amateur in the matter of physical training. It is a shame for a man to grow old without seeing the beauty and strength of which his body is capable."
2012-08-05,02:36,
Inlägg: #5
Vilken kampsport?
MMA MMA MMA MMA MMA MMA
"Can't a young nigga get money anymore? Tell PETA my mink is draggin' on the floor."


[SIZE="5"]Preach Niggas[/SIZE]


"Freedom cannot be faked. It's all in your subcommunication on all levels. It's simply a lack of restraint in expressing who you are. The Less restraint you have, the more attractive you are. Final. Why? Because the lack of restraint in expressing who you are says it all."
2012-08-05,02:52,
Inlägg: #6
Vilken kampsport?
Carl Skrev:Behöver verkligen Chuck Norris fråga det? Trodde han klarade sig på egen hand

BA DUM TSHH
What other people think about you is none of your business

Call it anarchy or whatever you want to, theres times when you wanna be able to do whatever the fuck you want, and yknow, lifes short, so why shouldnt you?
2012-08-05,03:02,
Inlägg: #7
Vilken kampsport?
MMA, allt annat är för fags.

Eller nae, boxning kan också vara coolt.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2012-08-05,21:04,
Inlägg: #8
Vilken kampsport?
MMA är roligaste, thaiboxning gör mest ont tycker jag med alla sparkar och knän man får ta emot/försvara sig mot från beniga dudes. Eller sparka in i skenben och knän ajaj. Boxning är kul, men antagligen inte så hälsosamt med alla jävla slag mot huvudet, då man slår mot huvudet nästan hela tiden så.. MMA är jävligt kul, skaderisken är väldigt låg skulle jag säga, användbart för streetfight, samt ger dig bra kropp, ökade en hel del i både muskelmassa och styrka när jag körde MMA, utan något gym alls.
2012-08-06,01:34,
Inlägg: #9
Vilken kampsport?
Stridskuken Skrev:MMA är roligaste, thaiboxning gör mest ont tycker jag med alla sparkar och knän man får ta emot/försvara sig mot från beniga dudes. Eller sparka in i skenben och knän ajaj. Boxning är kul, men antagligen inte så hälsosamt med alla jävla slag mot huvudet, då man slår mot huvudet nästan hela tiden så.. MMA är jävligt kul, skaderisken är väldigt låg skulle jag säga, användbart för streetfight, samt ger dig bra kropp, ökade en hel del i både muskelmassa och styrka när jag körde MMA, utan något gym alls.

mma är också den snabbast växande idrotten i världen nu om jag inte har fel, så vill du ha nåt att tävla i är det bara att köra på! finns sjukt mkt turneringar osv hela vägen från nybörjarnivå upp till eliten!
"Can't a young nigga get money anymore? Tell PETA my mink is draggin' on the floor."


[SIZE="5"]Preach Niggas[/SIZE]


"Freedom cannot be faked. It's all in your subcommunication on all levels. It's simply a lack of restraint in expressing who you are. The Less restraint you have, the more attractive you are. Final. Why? Because the lack of restraint in expressing who you are says it all."


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Börja träna kampsport vresig 17 8,055 2016-04-14,20:10
Senaste inlägg:: saffran
  Vilken PWO kör ni? Mercenary 8 3,195 2013-08-21,20:09
Senaste inlägg:: Tenga

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}