LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Mitt mind befann sig på Mars. Sjukaste sinnestillståndet jag har upplevt
2012-08-10,02:55, (Detta inlägg ändrades senast: 2012-08-10,03:00 av {2} russel.)
Inlägg: #1
Mitt mind befann sig på Mars. Sjukaste sinnestillståndet jag har upplevt
Idag under ca två timmar upplevde jag det mest fridfulla sinnestillståndet någosin!

De senaste veckorna har jag fått till riktigt härliga endorfinkickar som varar efter gymmet som har resulterat i ett skönt lugnt sinnestillstånd. Jävligt skönt. Men det ärju ingen nyhet att de där kickar in efter träning, det är trots allt fakta.

Sinnestillståndet som slog till efter denna tränings session var HELT mongoloid alltså. Det här kan verka flummigt och till viss del överdrivet, men jag ljuger inte, detta var något helt sagolikt.

Jag vill här med dela med mig av det. Det vart ganska långt men det är rätt underhållande/intressant. (Jag använder inga pwos btw)

Tidigare under dagen hade jag blivit förbannad över att jag hade sovit bort typ hela dagen, haft lite ångest över skolarbete, sexuellt frustrerad och lite små famlij oroheter.

Jag beger mig till gymmet och är riktigt jävligt taggad, och jag är enormt dedikerad när det kommer till träning, älskar att pumpa och skrika tills man inte pallar ett rep till. Träningsessionen varade ungefär i två timmar.

Två timmar senare när jag kliver jag av rullbandet, hämtar mina grejjer, betraktar migsjälv i spegeln "Nice, upp pumpad och ser bra ut!" och är påväg ut, börjar jag redan känna fyfan vilken jävla feeling jag har i kroppen, jag känner mig lätt. Jag tittar på tjejen i kassan, hon säger "hej då, hare bra" med ett léende, jag svarar inte utan bara kollar henne rakt i ögonen och ler tillbaka, som ett "ah okej.. sure". (lol haha).

Jag är ute på gatan, påväg mot tunnelbanan.. fan vad vackert allting är helt plötsligt, jag ser mig runt, fina färger, hör inga vidare väsen, skön luft, bra temperatur, klarhet as hell. Jag ser någon fin dam här och där, kollar de rakt in i ögonen utan att ens ha en tanke att dra tillbaka.

Står och väntar på tunnelbanan, fortfarande ett otroligt lugn inte en enda tanke är i mitt huvud ,det känns som att det inte existerar något innanför pannbenet. Stirrar in i en vägg i ungefär 4 min tills tåget kommer.

Kliver in, sätter mig bekvämt som fan (brett as hell med benen, med väskan på den andra sätet) stirrar RAKT fram. Det är en otroligt skön känsla och jag rör knappt på min mun, inga grimaser, JAG BLINKAR KNAPPT. Strör runt blicken sitter ett par schyssta damer längre bort, tittar på de lite, de möter ögonkontakt, jag har inte en tanke på att dra bort alls. Alltså fortfarande, det är TOMT i mitt huvud. Det kommer mer...

Kliver av för att byta tunnelbana.. sätter mig ner på en bänk, och i hela 9 min stirrar jag in i väggen framför mig. Återigen det är som att man är helt tom, inte en tanke, starka färger, jävligt långa mellanrum mellan blinkningarna, stabil ögonkontakt och fokus på väggen.
Det känns som att jag inte registrerar något som händer runtomkring mig.

På tunnelbanan igen, framför mig sitter två ryskor som sitter och garvar åt något bakom mig tror ja, jag tittar på de, granskar de lite nerifrån och upp, de slutar, sen fokuserar jag på dörren som leder till nästa vagn som är långt långt borta en stund. Kollar på en annan brud i ögonen, hon tittar ner osv. Tillslut sätter sig en turk framför mig, jag stirrar rakt igenom honom, han vimlar lite med ögonen och efter några minuter flyttar han ett säte till vänster (haha lol.).

Alltså grejjen är inte att stirra ner honom för att jag vill ha någon makt eller inte vilja ge mig etc, utan det är för att jag inte bryr mig ett skit om vart jag kollar, och jag känner inte att jag behöver flytta min blick whatsoever. Somsagt det är tomt innanför pannbenet, jag känner ingen hunger, jag känner ingen törst, jag känner ingen trötthet, jag TÄNKER inte på något, utan jag flyter bara med. Det jag känner är två grejjer: LÄTT I KROPPEN OCH SINNESRO!

Mitt ansikte är som att det är gjort av sten. Det är stoneface hela resan ändrar inte en min.

Jag glor rakt fram i ett flertal minuter, och jag märker att turken vänder sig om och kollar bakåt 3ggr. Ungefär som för att kolla om det är något där. (haha loooooolllllll)

När jag kliver av tunnelbanan tänker jag inte ens på att ta bussen utan vill gå hem i 20 min för att fortsätta att njuta. Jag kliver och håller blicken rakt fram och det är inprincip stoneface hela vägen hem.

Observera detta: Jag har som sagt gått med rak blick hela tiden och det ska tilläggas att jag hade musik i örona, men tillslut så ser jag att det är en cykel som åker jätte nära mig, jag reagerar och kollar, det visar sig vara en av mina bästa polare (looooooooollllll) som tydligen kom i mötande trafik och ropade men fick sedan vända....Jag registrerade alltså inte min bästa kompis som kom cyklande med en cykel jag tidigare vet är hans.

Jag rycker till, "Nämen tjenare", jag känner mig groggi och jag pratar as långsamt.

Ex.
Han: "Tja, hur är läget?"
Jag: "joo fan.... jo jag är på.. ovanligt gott humör faktiskt"

Vi snackar på några minuter, sen inge mer med det, men fan vad jag snacka långsamt hahah.

Sen kom jag hem och inget direkt märkvärdigt hände då förutom att jag garvade lite högt ensamt för mig själv, att jag fortfarande pratade långsamt, tänkte knappt på något och hade ett sånt förbannad härligt lugn inom mig i ungefär 30-40 min till.

Totalt 2 timmar var jag i detta "state" och satan i gatan vad soft det var, dock lite creepy såhär efterhand...


Ville bara dela med mig av min upplevelse, kom gärna med egna erfarenheter och tankar....
"Do you mind if I sit back a little?
Because your breath is bad- it really is."

- Donald Trump, to Larry King, on CNN'S "Larry King Live".
2012-08-10,03:10,
Inlägg: #2
Mitt mind befann sig på Mars. Sjukaste sinnestillståndet jag har upplevt
Ey dude, japp, det du erfarade var "presence" och något jag själv erfarade ofta så inot helvete förut, av någon anledning började jag erfara det mindre och mindre i förhållandet Big Grin (Troligtvis för att jag inte gick ut lika mycket).

Anyway, känslan är asgrym och jag skulle göra väldigt mycket för att få ha den där konstant!
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2012-08-10,03:22,
Inlägg: #3
Mitt mind befann sig på Mars. Sjukaste sinnestillståndet jag har upplevt
Så jävla coolt sånt där, hade en liknande upplevelse på väg hem från en hemmafest midsommar 2010. Solen gick upp och alla färger stod ut på ett helt annat sätt. Gick förbi en JET-mack som jag gått förbi 55 miljarder ggr förut och den gula färgen typ... lyste. Mådde hur bra som helst, riktigt sick det där.

Har du läst Tolle russel?
What other people think about you is none of your business

Call it anarchy or whatever you want to, theres times when you wanna be able to do whatever the fuck you want, and yknow, lifes short, so why shouldnt you?
2012-08-10,03:32,
Inlägg: #4
Mitt mind befann sig på Mars. Sjukaste sinnestillståndet jag har upplevt
Ja satans coolt. Vad man är kapabel till att nå alltså och framförallt att kunna lyckas hålla det hyffsat konstant. En redig achivment.

Jag har power of now hemma faktiskt, men har ej läst den. Har du läst den vettorazzi? Smile
"Do you mind if I sit back a little?
Because your breath is bad- it really is."

- Donald Trump, to Larry King, on CNN'S "Larry King Live".
2012-08-12,16:34,
Inlägg: #5
Mitt mind befann sig på Mars. Sjukaste sinnestillståndet jag har upplevt
russel Skrev:Ja satans coolt. Vad man är kapabel till att nå alltså och framförallt att kunna lyckas hålla det hyffsat konstant. En redig achivment.

Jag har power of now hemma faktiskt, men har ej läst den. Har du läst den vettorazzi? Smile

yeah, jädrans bra bok. Läs bara introt så tror jag du känner igen ruskigt mycket av det du precis skrivit här i det han skriver om sin upplevelse där.
What other people think about you is none of your business

Call it anarchy or whatever you want to, theres times when you wanna be able to do whatever the fuck you want, and yknow, lifes short, so why shouldnt you?
2012-08-12,20:49,
Inlägg: #6
Mitt mind befann sig på Mars. Sjukaste sinnestillståndet jag har upplevt
Känner igen mig som fan på detta med, många gånger efter gymmet går jag som en zombie tänker inte på något alls och känner mig så jävla trygg i mig själv som att inget kan rubba mig eller få mig att skämmas, känna mig ostadig m.m. märker också att jag känner mig så lätt,skön mina steg blir grymma och kroppsspråket med bara glider frammåt känns de som.

Har inte bråttom alls och när jag väl pratar med människor e jag så jävla lugn och tänker inte ALLS på något bara har det där inre lugnet och pratar på lugnt medans den andra kanske pratar fort som fan w/e så påverkar de inte mig det minsta.

Sån grym känsla har börjat känna det mer o mer, känns som man inte bryr sig om omgivning alls just dont give a fuck. Känns som man e störst,vackrast typ och har även märkt det du säger om blicken man e inte rädd alls för att glo de rakt i ögonen för man tänker ingenting alls man bara kör. Sjukt härlig känsla
2012-08-12,21:06,
Inlägg: #7
Mitt mind befann sig på Mars. Sjukaste sinnestillståndet jag har upplevt
Ja man är totalt självgående.
"Do you mind if I sit back a little?
Because your breath is bad- it really is."

- Donald Trump, to Larry King, on CNN'S "Larry King Live".
2012-08-12,22:29,
Inlägg: #8
Mitt mind befann sig på Mars. Sjukaste sinnestillståndet jag har upplevt
Upplever det ofta i samband med träning med. Så jävla underbart är det Smile
Extreme Living
Never complain - never explain
2012-08-12,23:06,
Inlägg: #9
Mitt mind befann sig på Mars. Sjukaste sinnestillståndet jag har upplevt
I know the feeling bro, fantastiskt är det!
2012-08-12,23:13,
Inlägg: #10
Mitt mind befann sig på Mars. Sjukaste sinnestillståndet jag har upplevt
Ah yes, känner igen detta som fan, fast har inte stannat i statet lika länge. Hände rätt ofta i våras när jag fick reda på some shit som jag vart förbannad över. Hände lite då och då att brudar spanade in en och frågade om random stuff, men alltid på gymmet.
2012-08-12,23:32,
Inlägg: #11
Mitt mind befann sig på Mars. Sjukaste sinnestillståndet jag har upplevt
Nice. Betéer ni er lika mongo som jag också eller? Tongue
"Do you mind if I sit back a little?
Because your breath is bad- it really is."

- Donald Trump, to Larry King, on CNN'S "Larry King Live".
2012-08-13,08:31,
Inlägg: #12
Mitt mind befann sig på Mars. Sjukaste sinnestillståndet jag har upplevt
Efter träning är det direkt hem för att äta oftast.ibland tar jag en extra runda via stan eller nåt annat hem bara för att njuta och se hur alla tjejer glor ner en. att ragga i detta läge är att föredra med, fast det är nästan fusk för de gör allt jobb och raggar snarare upp dig. Tyvärr har jjag svårare att komma in i stateet nu för tiden, antar att när man strävar eller försöka tvinga fram detgår det inte.
Extreme Living
Never complain - never explain
2012-08-16,16:34,
Inlägg: #13
Mitt mind befann sig på Mars. Sjukaste sinnestillståndet jag har upplevt
Yeeeh, har också märkt av detta, just efter gym känns det som statet kickar på mig speciellit om jag haft ett grymt pass. Man känner sig så jävla relaxed, typ nothing can touch me.
2012-12-06,02:23,
Inlägg: #14
Mitt mind befann sig på Mars. Sjukaste sinnestillståndet jag har upplevt
Det är en sjukt mäktig känsla! Håll på med meditation och momentums så kommer du märka tilslut att det kommer ofta Wink (FORCA DET INTE FRAM, för det går inte låt det komma till dig istället).

Det värsta är bara att när man upplevt det många gånger och behöver det som mest så kommer det inte, det gäller att verkligen fokusera på nuet och inte känslan som man är ute efter!
2013-01-07,00:40,
Inlägg: #15
Mitt mind befann sig på Mars. Sjukaste sinnestillståndet jag har upplevt
Känner igen känslan! Har dock fått min starkaste liknande upplevelse efter ett besök på en Cofeeshop i Amsterdam med mina vänner när vi sedan gick vilse bland alla kanaler i duggregnet. Hade nyligen sett filmen "midnight in Paris" och jag kunde höra den underbara musiken från filmen och såg alla färger som extremt skarpa och allt var fullständigt fantastiskt!
2013-01-07,12:19,
Inlägg: #16
Mitt mind befann sig på Mars. Sjukaste sinnestillståndet jag har upplevt
Nice, inspirerande Smile. Komiskt hur du beskriver det som att du gick på nåt
2013-01-07,19:30,
Inlägg: #17
Mitt mind befann sig på Mars. Sjukaste sinnestillståndet jag har upplevt
TonightIsTheNight Skrev:Nice, inspirerande Smile. Komiskt hur du beskriver det som att du gick på nåt

haha ja Smile Grym känsla detta.
"Do you mind if I sit back a little?
Because your breath is bad- it really is."

- Donald Trump, to Larry King, on CNN'S "Larry King Live".
2013-01-09,19:50,
Inlägg: #18
Mitt mind befann sig på Mars. Sjukaste sinnestillståndet jag har upplevt
Ah fuck vad nice. Hade detta igårkväll. Upplevt det ett par gånger förut, men ca 1 år sedan.
HELT obrydd om någonting. Allt kändes så perfekt. Inga bekymmer. Satt på soffan och stirrade in i TVn ca 1h efter gymmet innan sängdags. Satt bara och njöt. Alla bekymmer är som bortblåsta. Nackdelen är väl att man inte är så social kanske ;-)

This is key. Måste ta reda på hur man upplever något liknande mer permanent. Antar när man är helt tillfreds och har 100% kontroll på saker i sitt liv (i.e. hög självkänsla/självförtroende bla bla).

...sen dagen efter återkommer bekymmer å skit i huvudet (self concious) och man är tillbaka till sitt vanliga jag :S
Fuck, känns som jag har en degklump i huvudet i normalfallet. Så seg och livsglädjen är nere på normal nivå igen.
2013-01-20,20:42,
Inlägg: #19
Mitt mind befann sig på Mars. Sjukaste sinnestillståndet jag har upplevt
Meditera så kommer du in i det statet oftare o oftare
[SIZE="6"]SSSC - Represent~[/SIZE]
2013-01-20,21:56, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-01-20,21:59 av {2} Schlinus.)
Inlägg: #20
Mitt mind befann sig på Mars. Sjukaste sinnestillståndet jag har upplevt
http://psychology.about.com/od/humanist-...iences.htm

Tror att det kan vara något som kallas "Peak Experrience"
Tror att man upplever sådan, lättare, när man är sig själv och lever sitt eget liv

Funderar på att försöka krafsa ihop mina tankar om det som inom Psykologin kallas för "flow" och det som här kallas "state" Och om state verkligen är samma sak som självförtroende


Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}