LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
SAMLINGSTRÅD: Shittests som du "passerat"
2012-08-15,02:55, (Detta inlägg ändrades senast: 2012-08-15,16:48 av {2} Entreprenören.)
Inlägg: #1
SAMLINGSTRÅD: Shittests som du "passerat"
Hej! Jag tänkte bidra med att sätta igång en tråd som kan bli rätt värdefull eftersom en stor del av game, som jag uppfattar det just nu, verkar vara just att passera allt hennes skitsnack/personangrepp/känslomanipulation a la "shittests".

För att kunna använda oändligt av smilies (creds trollface) så klicka på "Go Advanced" när du svarar och bocka för "Disable smilies in text" vilket du finner under "Additional Options" så kan du använda oändligt med smilies.

Så, jag tänkte att vi kunde posta olika shittests vi stött på och svar vi gett dem (vare sig det är online eller offline) som funkat bra (vilket är när hon fortsätter prata med en).

Allt i takt med att fler kör game å erfarar shittests/skitsnack från tjejer så äré rätt bra att ha en "bank" av "hur du passerar vissa specifika shittests" å sen kanske vi oxå kmr börja upptäcka mönster i lyckade passerade shittests.

Så jag börjar med att presentera några av mina jag erfarit nyligen (först vad hon sa/skrev, sen vad jag sa/skrev):

HON: Ditt utseende var inte speciellt tilltalande [sades på en dejtingsida; får jag hela tiden]
JAG: tydligen var det det eftersom du fortsätter skriva till mig, knäppskalle;)

HON: Om bara losers är på krogen, vad gör du då där? [sades på en dejtingsida]
JAG: det är enkelt, för att slippa sånna som du;)

HON: Du kan inte trycka ned mig hur mycket du än försöker:) [sades på en dejtingsida]
JAG: nä för det gör du så bra själv;)

Det var mina som jag själv identifierat som shittests/skitsnack från tjejer, jag ser framemot att fler postar här så vi bygger upp en exklusiv bank av "hur man klarar specifika shittests". På återseende!
2012-08-15,10:08,
Inlägg: #2
SAMLINGSTRÅD: Shittests som du "passerat"
Kommer aldrig glömma vad en tjej som var sjukligt intresserad av mig i gymnaiset sa en gång, så jävla klockrentt shit test: "vad fult halsband du har. Varför har du det på dig?" jag svarade: "det betyder nåt för mig". Sjukt kasst svar men funkade. Jag har alltid varit hyffsat immmun mot shittest,Förutom när man kom in i the game, då fuckade det med en en tid för man började ifrågasätta sig själv. Sad
Extreme Living
Never complain - never explain
2012-08-15,13:06,
Inlägg: #3
SAMLINGSTRÅD: Shittests som du "passerat"
AplAy Skrev:Men innan så tänkte jag oxå införa kort ersättning för olika smilies då det begränsats till 4 per inlägg.

Det finns ett sätt att bli av med dessa, under "additional options" kan man välja att bocka i "Disable smilies in text" då blir det inga bilder.

resultatet :):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):).... :D

Sorry för off topic!
2012-08-15,16:48,
Inlägg: #4
SAMLINGSTRÅD: Shittests som du "passerat"
Bara grymt mannen! Jag korrigera i första inlägget nu angående det! =) Btw, har du några shittests som du passerat som du vill dela med dig av? ;P
2012-08-15,17:29,
Inlägg: #5
SAMLINGSTRÅD: Shittests som du "passerat"
Mannen, först och främst är det bra att du tar initiativ, men du missar en viktig punkt. Shittests passerar man bäst när man inte reagerar alls, och om du tänker "ÅHSATAN SHITTEST" och kommer på nåt "bra att säga" från typ denna tråd så har du redan reagerat. Det är helt enkelt en annan form av reaktivitet. Du bör alltså inte sträva efter olika sätt att klara specifika shittests utan sträva efter att inte registrera dom alls. Och detta kommer med äkta självkänsla som byggs upp över tiden.

Med det sagt kan det nog finnas ett visst användningsområde för en sådan här tråd, om enbart för att som newbie få inspiration över hur det kan se ut. Däremot är det sjukt svårt för en newbie att se skillnad på ett passerat shittest och ett failat sådant. Exemplen du ger tolkar iaf jag mer som lite överkompenserande witty och därmed bekräftelsesökande. Problemet är att alla har olika personligheter och om du skulle säga något som för mig förmedlar att jag inte bryr mig om vad en tjej tycker skulle det förmedla att du bryr dig, eftersom du inte vågar säga vad du själv tycker om saken. Hajar du? Alltså blir det lätt väldigt skevt om man ser detta med shittests som en logisk process med "rätt svar" att ge.

Men fortsätt med tråden för all del, se det dock hellre som inspiration än som facit. Ser du något som du skrattar till åt själv och känns klockrent, try it, mycket större chans att det funkar då.
What other people think about you is none of your business

Call it anarchy or whatever you want to, theres times when you wanna be able to do whatever the fuck you want, and yknow, lifes short, so why shouldnt you?
2012-08-15,17:51,
Inlägg: #6
SAMLINGSTRÅD: Shittests som du "passerat"
Vettorazzi Skrev:Däremot är det sjukt svårt för en newbie att se skillnad på ett passerat shittest och ett failat sådant.

Det är det här som jag tycker är väldigt svårt att läsa av. När det verkligen är ett shittest eller inte? Har inga problem med att svara okänsligt då jag större delen av min uppväxt har varit förbannat jävla dryg Tongue Men man ska ju inte vara dryg i svaret utan bara som vettorazzi säger, inte visa känslor. Därför tycker jag det är gött med lite exempel, på hur shittests kan se ut.. Sen förstår jag bara för att brud1 säger samma sak som brud2 och för den ena är det ett shittest och för den andra är det inte det. Det är DET man måste kunna läsa av!
2012-08-15,17:55,
Inlägg: #7
SAMLINGSTRÅD: Shittests som du "passerat"
Tjena, mannen. Jag har inte lika mkt erfarenhet som du så jag respekterar din post fett mkt. Som jag ser det just nu (vilket kan ändras med mer erfarenhet jag får), så verkar shittests vara som eld och "bra svar", hur man nu vill se på det, är som oljan på det. Varje gång jag slänger rätt olja i elden så blire värre eld (mer sexual tension).

För två dar sen tyckte jag shittests/skitsnack var rätt jobbigt men nu börjar jag faktiskt gilla det, det är verkligen ett kryddigt sätt att bygga sexual tension snabbt. Jag tänker faktiskt inte "åsatans shittest" just nu längre, jag tkr det bara e awesome å att jag får nått sj att kasta tillbaka (rätt olja på rätt eld).

Så länge jag inte svär hårt, eller verkar försöka "ge igen" så uppfattar jag det som att man inte kmr fram osäker/reactive/berörd.

Det här med tolkningar TROR jag oxå mkt ligger i tjejens perception, om hon uppfattar en som bekräftelsesökande så äre kört, men gör hon inte det, så spelaré ingen roll hur man sj uppfattar det, allt handlar ju om tjejens uppfattning "perception is reality?" om en (å att den ska va attraktiv?)

Sen så upplever jag just nu att passera shittests online e klart lättare än irl eftersom man har mer tid på sig att formulera nått som inte låter "reaktivt" medan irl skulle det se rätt skumt ut om man stod där å försökte tänka på vad man skulle säga. men fan asså om jag lär mig att kasta rätt olja på rätt eld irl, fan vad snabb sexual tension man skulle kunna bygga då! :D

Men du har helt rätt att shittests ska ALDRIG ses på ett negativt sätt för det reaktivt. Jag upplever samtidigt just nu att "force shittests" som evilvalle mynta är grymt sätt att bygga sexual tension (mer erfarenhet kan komma att ändra min åsikt om detta) nonetheless =)
2012-08-15,18:23,
Inlägg: #8
SAMLINGSTRÅD: Shittests som du "passerat"
När jag var ny till game och pick-up så överreagerade jag på shit-tests hela tiden och överanalyserade tills det spökade i skallen. Nu ett par år senare så har jag inga större problem med shit-tests. Häromdagen kom jag på migsjälv att undra vart alla shit-tests tagit vägen, först trodde jag att tjejer slutat med det men det är snarare att jag har kommit till en plats där jag inte ens lägger märke till dem.

Visst förstår jag ditt tankesätt angående "rätt olja i elden", men det är inget jag skulle sträva efter om jag var du.
Ja "force shittests" är grymt, men det kräver en enorm erfarenhet för att kunna kalibrera det rätt. Det är som att du försöker lära dig spela fotboll i div 1 utan att ens kunna grunderna.
2012-08-15,19:56, (Detta inlägg ändrades senast: 2012-08-15,20:04 av {2} Ragnarök.)
Inlägg: #9
SAMLINGSTRÅD: Shittests som du "passerat"
trollface Skrev:Det är det här som jag tycker är väldigt svårt att läsa av. När det verkligen är ett shittest eller inte? Har inga problem med att svara okänsligt då jag större delen av min uppväxt har varit förbannat jävla dryg Tongue Men man ska ju inte vara dryg i svaret utan bara som vettorazzi säger, inte visa känslor. Därför tycker jag det är gött med lite exempel, på hur shittests kan se ut.. Sen förstår jag bara för att brud1 säger samma sak som brud2 och för den ena är det ett shittest och för den andra är det inte det. Det är DET man måste kunna läsa av!

Istället för att fokusera på att försöka hitta shitesten borde du vara i det mentala tillståndet (Starkt inner game) så att ingen tjej kan beröra dig emotionellt (iaf inte en ny tjej du inte ens har ett förhållande med). Därav registrear du knappt shittest längre. Om du blir berörd kan du komma med hur vitsiga kommentarer som helst, du kommer ändå faila shittestet. Lösningen är att genuint inte bry sig, vem är tjejen att bedöma dig liksom? Du som bedömer henne. Bygg upp din självkänsla och shittesten försvinner typ eller så blir de väldigt uppenbara när du får dom för de säger en så extrem sak som t ex: "du är ful".

Tyvärr är mkt pick up teori skapat för extrema killar som verkligen har 0 erfarenhet öht med motsatta könet. 0 erfarenhet av att umgås med andra människor (därför alla, ALLA, unga killar borde ha någon sportaktivitet, helst lagsport, som de ägnar sig åt). Resultatet av det blir, som t ex hos mig själv, att man först kommer ner i en jävla svaka rent inner game mässigt när man börjar läsa om grejer. Det första alla borde göra som inte kommer från en väldigt dålig grund är att bara börja snacka med mer tjejer, utsätta sig för situationer där det finns tjejer som man naturligt pratar med till och med. Börja hitta manlig gemenskap och stänga av datorn.

Shittest är liksom ingenting man egentligen bör fokusera på. Det löser sig med starkt inre, vilket bästa sättet att få om man itne har det är erfarenhet med att snacka med tjejer.
Extreme Living
Never complain - never explain
2012-08-15,20:29,
Inlägg: #10
SAMLINGSTRÅD: Shittests som du "passerat"
trollface Skrev:Det är det här som jag tycker är väldigt svårt att läsa av. När det verkligen är ett shittest eller inte? Har inga problem med att svara okänsligt då jag större delen av min uppväxt har varit förbannat jävla dryg Tongue Men man ska ju inte vara dryg i svaret utan bara som vettorazzi säger, inte visa känslor. Därför tycker jag det är gött med lite exempel, på hur shittests kan se ut.. Sen förstår jag bara för att brud1 säger samma sak som brud2 och för den ena är det ett shittest och för den andra är det inte det. Det är DET man måste kunna läsa av!

Yeah man det viktiga att komma ihåg är att det inte är vad som sägs som spelar roll utan vad som menas. Är du dryg för att du blivit sårad/osäker är du reaktiv på värsta sätt, finns inget mer oattraktivt än en butthurt snubbe. Och det är inte inte visa känslor som spelar roll utan att visa de känslor du vill. Säger en brud nåt du blir fett arg över och du tänker "INTE VISA KÄNSLOR" och säger "mmh" eller nåt, guess what, du har reagerat och du har "failat" testet, självsäkra snubbar bryr sig bara inte över hur tjejen kanske reagerar på vad han har att säga. Och detta måste man förstå, för yrar man in sig på tankar som huruvida man blir shittestad eller inte kommer man redan från ett oerhört reaktivt perspektiv och har failat innan man börjar. Det handlar faktiskt inte så mycket om att läsa av bruden som att läsa av sig själv. Vet du vad DU tycker om situationen och är kongruent med det har du redan passerat 99% av alla tester du får.

AplAy Skrev:.

Alltså det är exakt detta jag menar, "rätt olja på rätt eld", det funkar inte så. Bara tanken att du försöker svara "rätt" innebär att du reagerar och har failat. Det GÅR att lära sig att skådespela detta ett kort kort tag men det är sabla ineffektivt och det sker helt på tjejens villkor. Dessutom är det 1000x svårare irl, då ska du verkligen agera, inte bara säga en line utan fejka massa subkommunikation.

Där du har helt rätt däremot är där du skriver att ett passerat shittest är asbra för attraktion. Det är nämligen så tjejer weedar ut självsäkra killar från osäkra sådana och det gör dom helt naturligt. Och rent konkret finns det en miljard fucking sätt dom kan göra det på. Därför är detta ett så ineffektivt sätt att ställa sig till sin inlärning. Bättre är att istället sträva efter att ha ett tajt inner game som Ragnarök säger.

Och yeah, forcera shittests funkar pretty much enbart (eller iaf bäst) om du kan hantera testen genom att genuint inte bry dig. Det är jävligt svårt att fejka. Jag skulle kunna tro att det går att lära sig fejka online men testar hon dig med samma kaliber face to face kan du räkna med att varje faktisk dejt går helt åt helvete om du inte är säker på dig själv. Så mitt tips, jobba på dig själv och din egen självkänsla istället för att styra hennes reaktioner. Just med shittests är det en sick waste of time.
What other people think about you is none of your business

Call it anarchy or whatever you want to, theres times when you wanna be able to do whatever the fuck you want, and yknow, lifes short, so why shouldnt you?
2012-08-15,21:23,
Inlägg: #11
SAMLINGSTRÅD: Shittests som du "passerat"
Så kort och gott kan man egentligen sammanfatta allt som har med shittest att göra så här: "Be an alfa, be yourself and dont fucking care.. just do what you want and what you like" och så länge man är säker i vad man gör så spelar det ingen större roll?
2012-08-15,22:05,
Inlägg: #12
SAMLINGSTRÅD: Shittests som du "passerat"
Vettorazzi Skrev:.

Jag förstår. Mitt sociala experiment online just nu på ekontakt har tagit slut delvis då min bild är för dålig och hårdknäckta blondinen blockerade mig innan jag hann skicka senaste meddelandet. men jag är stolt över att jag ALDRIG backade för hennes skitsnack, helt jävla cepe faktiskt. den upplevelsen har faktiskt påverkat mitt psyke litegrann på ett bra sätt vilket är att när tjejer snackar massa negativ skit så finns det inget bättre än att skratta åt det som om hon vore ett litet barn som inte får som hon vill. detta är såklart lättare sagt än gjort i irl men erfarenhet kmr få mig att även erövra denna förmåga med =)

tack för insikterna iaf om shittests, jag har alltid varit fruktansvärt förvånad över fenomenet att tjejer faktiskt "testar" killar på ständig basis. jag hade aldrig hört talas om något liknande förrän jag kom in i game-träsket (kanske därför många relationer dalar ut för?). i början hade jag faktumet att jag vägra gå ut å träffa tjejer för det kändes så elakt å falskt, men när jag börja med onlinegame för några dagar å sen bara körde på "NEVER BACK DOWN"-mindset så har jag märkt att det är bara onödigt trams, som brus i radio att inte bry sig om.

hehe, nu äre bara dax att få in detta mindset irl oxå å göra det en del av sig själv, tack som fan iaf för att du dela med dig om dina erfarenheter, jag älskar när erfarna personer delar med sig om vad de kan om nått jag vill sj bli erfaren inom! :D
2012-08-15,22:12,
Inlägg: #13
SAMLINGSTRÅD: Shittests som du "passerat"
trollface Skrev:Så kort och gott kan man egentligen sammanfatta allt som har med shittest att göra så här: "Be an alfa, be yourself and dont fucking care.. just do what you want and what you like" och så länge man är säker i vad man gör så spelar det ingen större roll?

Ja, typ! Tycker personligen du kan skita i "be an alfa" dock, risken finns att du vill verka alfa, vilket är definitionen av beta. Gör du det du vill och är dig själv är du väldigt alfa.
What other people think about you is none of your business

Call it anarchy or whatever you want to, theres times when you wanna be able to do whatever the fuck you want, and yknow, lifes short, so why shouldnt you?
2012-08-15,23:19,
Inlägg: #14
SAMLINGSTRÅD: Shittests som du "passerat"
trollface Skrev:Så kort och gott kan man egentligen sammanfatta allt som har med shittest att göra så här: "Be an alfa, be yourself and dont fucking care.. just do what you want and what you like" och så länge man är säker i vad man gör så spelar det ingen större roll?

Svar ja. Lägg sedan till förmåga att kunna flirta å få tjejen känslomässig så äre klart sen.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2012-08-16,02:40,
Inlägg: #15
SAMLINGSTRÅD: Shittests som du "passerat"
Bra trådstart!

Har inget konkret att komma med just nu, förutom en sak som hände på jobbet tidigare idag:

satt på en bänk med två kollegor i väntan på att stämlpa ut någon minut innan vi slutar. Går iväg för att pissa, kommer tillbaks så har en polare tagit platsen på bänken (who gives a fuck, 1min tills vi slutar och dessutom en av mina närmsta vänner, inte så det är "Min" bänk direkt). En av de jag satt med först, en ganska jobbig typ som antagligen har ADHD och hela tiden pratar, högt som fan också, samt att han är riktigt pantad. Såhär lät det, typ;

Idiot: "ÖH, HAN TOG DIN BÄNKPLATS FASTÄN JAG SA ATT DU SATT DÄR"
Jag: "Jasså"
Idiot: "HAN SA ATT DU VAR FUL OCH ÄCKLIG"
Jag: "Shit mannen, nu är det såhär nära (måttar litet steg med händerna) att min gräns brister, säg en till sak nu så min bägare rinner över, snälla" (sas med väldigt sarkastisk ton)
Idiot: "HAN SA ATT DU VAR BÖG OCKSÅ"
Jag: "inget svar"

Stod typ 10 pers runtikring och det märktes hur han skämdes över sin brutala fail, kändes gött Wink

Var så sjukt unreactive och jag märkte hur frustrerad han blev över att jag inte nappade, med en gång efter det sista så började han "picka" på någon annan i hopp om att höja sin sociala roll. Jobbade en period p åmitt jobb för typ ett år sedan, mitt första jobb, så tog för mgi sjukt lite då och var lite utav en chode, även fast jag alltid vart ganska så "alfa" under hela mitt liv, förutom då, när jag kände mig sämst och den nya killen på jobbet, ja ni fattar. Har dock bra mycket mer balls nu, men man märker på vissa att de fortfarande är kvar i tanken att dom ser ner på en. Riktigt kul med game, kan tillämpas på så så mkt annat än bara brudar =)
2012-08-16,09:38,
Inlägg: #16
SAMLINGSTRÅD: Shittests som du "passerat"
Mycket trist med sånt folk tyvärr, man stöter på dom lite hela tiden känns det som. Men riktigt fint att du fick han att känna sig som en pajas istället för dig.

Yes, första intrycken kan sitta kvar länge. Vissa kan bara se vem man VAR, inte vem man har blivit eller faktiskt är.
2012-08-16,23:58, (Detta inlägg ändrades senast: 2012-08-17,00:00 av {2} Jayson1.)
Inlägg: #17
SAMLINGSTRÅD: Shittests som du "passerat"
Ragnarök Skrev:Kommer aldrig glömma vad en tjej som var sjukligt intresserad av mig i gymnaiset sa en gång, så jävla klockrentt shit test: "vad fult halsband du har. Varför har du det på dig?" jag svarade: "det betyder nåt för mig". Sjukt kasst svar men funkade. Jag har alltid varit hyffsat immmun mot shittest,Förutom när man kom in i the game, då fuckade det med en en tid för man började ifrågasätta sig själv. Sad

Jag tycker den typen av svar på shittest är de bra. I trådstarten handlar det bara om att ge tillbaka vilket inte alls är lika bra enligt mig. Hon har fått honom att ta åt sig och försöker sedan minska de negativa känslorna med att sänka henne. Ett bra svar på shittest är när man, precis som du, svarar med stolthet kring det hon kritiserar.

Edit: Insåg att jag inte ens var pucktvåa.


Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}