LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Hur funkar viktökning/viktminskning?
2012-09-19,20:10,
Inlägg: #1
Hur funkar viktökning/viktminskning?
Har konstigt nog lite dålig koll på detta och vet att det finns många här på forumet som är duktiga i ämnet så hoppas ni är villiga att hjälpa.

Är en relativt vältränad kille pga att jag spelat fotboll i många många år, ligger på gränsen till en tvättbräda men den vill inte riktigt titta fram pga jag har lite för mycket att ta i runt magen.

Vad jag förstått så är högt kaloriintag = viktökning o lågt kaloriintag = viktminskning. Vill jag gå ner i vikt måste jag alltså ha högre kaloriförbrukning än kaloriintag. Att förbränna mycket kalorier = hög puls under lång tid för mig. Därav jogging en bra idé. Enligt min ekvation innebär ju i så fall inte att gymträning är särskilt lämpligt om man vill gå ner i vikt, pga låg puls. Nu får gärna någon vänlig själ berätta för mig vad jag greppat o inte greppat =).

Mitt problem är att jag tror jag ligger på ett relativt lågt kaloriintag (har dock aldrig räknat på det) men min vikt brukar ligga på stabila 70-71 kg nästan oavsett om jag tränar mycket eller ej. Även om jag tycker att kroppen ser bättre ut när jag varit igång ett bra tag. Någon med erfarenhet av detta?
2012-09-19,20:50,
Inlägg: #2
Hur funkar viktökning/viktminskning?
Det är fördelaktigt för viktminskning att styrketräna lite med. Räcker 1-2 pass i veckan. Orkar inte leta upp referens men finns i boken "forma din kropp" av Nicklas Neuman bl a. Pulsen är självklart inte det enda som gör att din kropp kräver mer energi.
Extreme Living
Never complain - never explain
2012-09-19,23:40,
Inlägg: #3
Hur funkar viktökning/viktminskning?
Styrketräna samtidigt som du äter mindre, annars kmr kroppen bryta ner musklerna
2012-09-20,02:54,
Inlägg: #4
Hur funkar viktökning/viktminskning?
Kcalunderskott, förslagsvis -500 så tappar du ca 0,5kg i veckan. Träna på gym. 2gram per kg protein. Cardio e icke nödvändigt för att minska i vikt
find it, fuck it, forget it.
2012-09-20,10:47,
Inlägg: #5
Hur funkar viktökning/viktminskning?
TobiasK Skrev:Kcalunderskott, förslagsvis -500 så tappar du ca 0,5kg i veckan. Träna på gym. 2gram per kg protein. Cardio e icke nödvändigt för att minska i vikt
Men träna hjärtat/kondisen e aldrig fel, sen får du benmuskler på det också, så nog borde man lägga in ngt cardio pass / vecka om man deffar iaf!
2012-09-20,13:02,
Inlägg: #6
Hur funkar viktökning/viktminskning?
Lelo Skrev:Men träna hjärtat/kondisen e aldrig fel, sen får du benmuskler på det också, så nog borde man lägga in ngt cardio pass / vecka om man deffar iaf!

Man kan göra de, men man behöver inte det för att gå ner i vikt. Nope, benmuskler? träna ben.
find it, fuck it, forget it.
2012-09-20,23:34,
Inlägg: #7
Hur funkar viktökning/viktminskning?
71 kg? Hur lång är du?
Life is a game.
2012-09-20,23:58,
Inlägg: #8
Hur funkar viktökning/viktminskning?
175

Kommer försöka bygga på mig lite nu ett tag. Sen försöka gå ner lite fett, det är inte mycket jag behöver gå ner typ 1-2 kg uppskattningsvis
2012-09-21,00:23,
Inlägg: #9
Hur funkar viktökning/viktminskning?
Kör med leangains-stilen, effektivt och ruskigt bra


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Enkelt träningsprogram som funkar. WALL-E 6 4,796 2014-11-18,00:49
Senaste inlägg:: Cogo
  Någon som testat Leangains, funkar det? Lasttear 7 4,736 2014-03-09,23:17
Senaste inlägg:: Lasttear

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}