LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Symptom utav att sluta runka!
2014-08-21,18:21,
Inlägg: #2421
RE: Symptom utav att sluta runka!
Skön skön stämning i tråden! Smile

Jag tror många (och jag) kommer att klara detta denna gång, iaf 90 dagars.
2014-08-21,18:25, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-08-21,18:26 av {2} Nicki.)
Inlägg: #2422
RE: Symptom utav att sluta runka!
Jag kommer försöka belöna mig på lite annat håll istället för att kunna stå ut. Tidigare har jag alltid varit extremt strikt i mina rutiner när jag porrunka dagligen, unnade mig absolut ingenting i kostväg och ibland avstod jag hela fester osv för att undvika alkohol m.m.

Jag ska köra lite lösare på vissa saker nu, inte frossa i något men unna mig småsaker, typ en bit choklad till kaffet eller att kunna köpa mig en pizza en fredagskväll då och då.

Sen lite långsiktigare har jag bestämt att jag ska få köpa en ny jacka och ps4 i höst om jag klarar att hålla mig, som små presenter.

Detta kommer jag göra eftersom jag ju måste haft fappandet som "belöning" eller något för att klara av att köra så strikt på allt annat och därför kanske jag borde försöka ersätta det med hälsosammare belöningar som jag faktiskt förtjänat.
2014-08-21,18:39, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-08-21,18:39 av {2} ångest101.)
Inlägg: #2423
RE: Symptom utav att sluta runka!
(2014-08-21,18:25)Nicki Skrev: Jag kommer försöka belöna mig på lite annat håll istället för att kunna stå ut. Tidigare har jag alltid varit extremt strikt i mina rutiner när jag porrunka dagligen, unnade mig absolut ingenting i kostväg och ibland avstod jag hela fester osv för att undvika alkohol m.m.

Jag ska köra lite lösare på vissa saker nu, inte frossa i något men unna mig småsaker, typ en bit choklad till kaffet eller att kunna köpa mig en pizza en fredagskväll då och då.

Sen lite långsiktigare har jag bestämt att jag ska få köpa en ny jacka och ps4 i höst om jag klarar att hålla mig, som små presenter.

Detta kommer jag göra eftersom jag ju måste haft fappandet som "belöning" eller något för att klara av att köra så strikt på allt annat och därför kanske jag borde försöka ersätta det med hälsosammare belöningar som jag faktiskt förtjänat.

Det låter bra, jag slutade snusa nu i samband med no-fap. Men att ta lite choklad eller någon pizza här och där gör absolut ingenting. Jag antar att du gymmar?

Har du någorlunda koll på kalorierna så är det inte ett problem alls faktiskt, det är ju bara att klippa något annat i kosten. T.ex äter man en fet kebabpizza "klarar" man sig lite lite gröt och kvarg resten av dagen om man ska ligga jämt i kalorierna

(2014-08-21,18:25)Nicki Skrev: Jag kommer försöka belöna mig på lite annat håll istället för att kunna stå ut. Tidigare har jag alltid varit extremt strikt i mina rutiner när jag porrunka dagligen, unnade mig absolut ingenting i kostväg och ibland avstod jag hela fester osv för att undvika alkohol m.m.

Jag ska köra lite lösare på vissa saker nu, inte frossa i något men unna mig småsaker, typ en bit choklad till kaffet eller att kunna köpa mig en pizza en fredagskväll då och då.

Sen lite långsiktigare har jag bestämt att jag ska få köpa en ny jacka och ps4 i höst om jag klarar att hålla mig, som små presenter.

Detta kommer jag göra eftersom jag ju måste haft fappandet som "belöning" eller något för att klara av att köra så strikt på allt annat och därför kanske jag borde försöka ersätta det med hälsosammare belöningar som jag faktiskt förtjänat.

Det låter bra, jag slutade snusa nu i samband med no-fap. Men att ta lite choklad eller någon pizza här och där gör absolut ingenting. Jag antar att du gymmar?

Har du någorlunda koll på kalorierna så är det inte ett problem alls faktiskt, det är ju bara att klippa något annat i kosten. T.ex äter man en fet kebabpizza "klarar" man sig lite lite gröt och kvarg resten av dagen om man ska ligga jämt i kalorierna
2014-08-21,18:53,
Inlägg: #2424
RE: Symptom utav att sluta runka!
Jag har gymmat 5-6 pass/veckan senaste 3 åren och kommer fortsätta så fast just nu är jag i en situation där jag inte kan träna. Ska flytta så får vänta på att det är klart så jag kan fixa nytt ställe där, kortet jag har här gick ut i början av månaden tyvärr. Sad Men jag har bra koll på kcal in/ut så det är ingen fara om jag håller mig på balans och undviker kolhydrater till viss del så ska väl muskelnedbrytningen vara minimal under uppehållet, eftersom jag inte kommit i närheten av mitt genetiska max så att säga.
2014-08-21,20:14,
Inlägg: #2425
RE: Symptom utav att sluta runka!
Man tränar ju också mycket hårdare när man har fapabstinens Smile. Nicki för fan, din profilbild är inte nådig! Jäklar vilken bikinitush!Blush
2014-08-21,20:40,
Inlägg: #2426
RE: Symptom utav att sluta runka!
(2014-08-21,20:14)daoce Skrev: Man tränar ju också mycket hårdare när man har fapabstinens Smile. Nicki för fan, din profilbild är inte nådig! Jäklar vilken bikinitush!Blush

Haha eller hur! Bort med bilden för fan, räknas nästan som porrbild för no-fapister. Smile
2014-08-21,21:31,
Inlägg: #2427
RE: Symptom utav att sluta runka!
(2014-08-21,18:53)Nicki Skrev: Jag har gymmat 5-6 pass/veckan senaste 3 åren och kommer fortsätta så fast just nu är jag i en situation där jag inte kan träna. Ska flytta så får vänta på att det är klart så jag kan fixa nytt ställe där, kortet jag har här gick ut i början av månaden tyvärr. Sad Men jag har bra koll på kcal in/ut så det är ingen fara om jag håller mig på balans och undviker kolhydrater till viss del så ska väl muskelnedbrytningen vara minimal under uppehållet, eftersom jag inte kommit i närheten av mitt genetiska max så att säga.

Fått bra resultat på dom 3 åren eller? Nyligen börjat seriöst när. Tänkte bulka på no-fap och då blir man väl ännu kåtare Big Grin

väger bara 75kg på 190cm så kan ju lätt öka 1-2 kg / Månad ju. Låter inte det lagom?
2014-08-21,21:32,
Inlägg: #2428
RE: Symptom utav att sluta runka!
får ibland problem med kuken vid för stor bulk. Vet ej vad det beror på.
Extreme Living
Never complain - never explain
2014-08-21,21:45,
Inlägg: #2429
RE: Symptom utav att sluta runka!
(2014-08-21,21:32)Ragnarök Skrev: får ibland problem med kuken vid för stor bulk. Vet ej vad det beror på.

Jasså? Vadå svårt att bli hård eller?
2014-08-21,21:57,
Inlägg: #2430
RE: Symptom utav att sluta runka!
Ångest: Jag är kluven till mina gainz kan man säga. Jag har gått från pinnsmal på 68 kg och 192 cm till normal på runt 88 kg så 20 kg, till största delen muskler är ju enligt forumsnördar en extrem ökning, men eftersom jag är lång så är jag ju inte stor och eftersom jag tränat i 3 år är jag därför lite bigorexiker och känner mig asklen. Wink Men man får väl utgå från var man börja och sina egna förutsättningar antar jag.

Att gå upp 2 kg per månad rena muskler är väldigt orealistiskt. Enligt dom flesta experter och bro´s ska det vara omöjligt att lägga på sig mer än 4-5 kg torr massa första 2 åren och efter det betydligt mindre.
2014-08-21,22:10,
Inlägg: #2431
RE: Symptom utav att sluta runka!
(2014-08-21,21:45)ångest101 Skrev: Jasså? Vadå svårt att bli hård eller?

Ja precis. Vet kompisar som också upplever samma fenomen. Verkar dock som om det främst sker vid större bulk 500 kcal plus om dagen eller mer.
Extreme Living
Never complain - never explain
2014-08-21,22:13, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-08-21,22:20 av {2} confused....)
Inlägg: #2432
RE: Symptom utav att sluta runka!
(2014-08-21,21:57)Nicki Skrev: Ångest: Jag är kluven till mina gainz kan man säga. Jag har gått från pinnsmal på 68 kg och 192 cm till normal på runt 88 kg så 20 kg, till största delen muskler är ju enligt forumsnördar en extrem ökning, men eftersom jag är lång så är jag ju inte stor och eftersom jag tränat i 3 år är jag därför lite bigorexiker och känner mig asklen. Wink Men man får väl utgå från var man börja och sina egna förutsättningar antar jag.

Att gå upp 2 kg per månad rena muskler är väldigt orealistiskt. Enligt dom flesta experter och bro´s ska det vara omöjligt att lägga på sig mer än 4-5 kg torr massa första 2 åren och efter det betydligt mindre.

Det är helt sant, dock är det undantag och man kan gå upp mer om man är väldigt undernärd osv.

Sen gör många felet att dom förväxlar torr massa och rena muskelfibrer med fettfri massa.

Säg att av dom 20kg du gått upp är 5kg fett, då blir det 15kg kvar. Minst hälften av dom 15kg är nog vatten.

Så då, snällt räknat är det 7.5kg muskelfibrer du gått upp på dessa 3år.

Men kroppen består som bekant till stor del av vatten. Muskler består till ca 80% av vatten. Så räknar man inte snällt utan mer realistiskt så består ca 3-4kg av dessa 15kg fettfri massa du gått upp av muskelfibrer.

edit : Med tanke på att dessa 4-5kg du tar upp första 2åren sen mindre efter det är räknat efter optimala förhållanden, alltså iprincip max vad som är möjligt, så låter 3-4kg efter 3år rimligt för dig som hobby gymmare.
2014-08-21,22:15,
Inlägg: #2433
RE: Symptom utav att sluta runka!
(2014-08-21,21:57)Nicki Skrev: Ångest: Jag är kluven till mina gainz kan man säga. Jag har gått från pinnsmal på 68 kg och 192 cm till normal på runt 88 kg så 20 kg, till största delen muskler är ju enligt forumsnördar en extrem ökning, men eftersom jag är lång så är jag ju inte stor och eftersom jag tränat i 3 år är jag därför lite bigorexiker och känner mig asklen. Wink Men man får väl utgå från var man börja och sina egna förutsättningar antar jag.

Att gå upp 2 kg per månad rena muskler är väldigt orealistiskt. Enligt dom flesta experter och bro´s ska det vara omöjligt att lägga på sig mer än 4-5 kg torr massa första 2 åren och efter det betydligt mindre.

Ok nice, isf har du ökat i snitt 0,5 / månad under dina 3 år. Jag vet inte om du bulkat sakta hela tiden eller deff/bulk osv.

Lutar åt sakta här hela tiden, men sjukt svårt att träffa just 0,5 / månad även om man nu vill det. Ligger still i vikt på ca 3000 så kör en 3300 kcal om dagen
2014-08-21,22:20,
Inlägg: #2434
RE: Symptom utav att sluta runka!
Jag har kört en långsam bulk. Aldrig räknat utan bara gått på känn. Jag räknar med att runt 50% är muskler och resterande är fett och vätska.
2014-08-21,22:23, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-08-21,22:25 av {2} confused....)
Inlägg: #2435
RE: Symptom utav att sluta runka!
(2014-08-21,22:20)Nicki Skrev: Jag har kört en långsam bulk. Aldrig räknat utan bara gått på känn. Jag räknar med att runt 50% är muskler och resterande är fett och vätska.

Se mitt inlägg ovan, 80% av muskler består av vatten. Har du gått upp 20kg utan något fett och bara muskelmassa så består ca 4kg av viktökningen av rena muskel fibrer.

Citat:According to H.H. Mitchell, Journal of Biological Chemistry 158, the brain and heart are composed of 73% water, and the lungs are about 83% water. The skin contains 64% water, muscles and kidneys are 79%, and even the bones are watery: 31%


http://water.usgs.gov/edu/propertyyou.html
2014-08-21,22:46,
Inlägg: #2436
RE: Symptom utav att sluta runka!
Confused my dude.. vart vill du komma med detta? Jag har ju ändå gått upp 50/50 i muskler. Att även muskler består av vätska är väl oväsentligt?

Ville du bara rätta mig för att jag använde mig av ordet "torr massa", för då förstår jag hur du mena och jag använde det fel. Med torr massa menade jag i detta fallet bara "muskler" helt enkelt.
2014-08-21,22:52, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-08-21,22:53 av {2} confused....)
Inlägg: #2437
RE: Symptom utav att sluta runka!
Ville rätta dig ja, eller informera snarare eftersom verkade som du missuppfattat vad som menas med torr/ren massa
2014-08-21,22:57, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-08-21,22:58 av {2} ångest101.)
Inlägg: #2438
RE: Symptom utav att sluta runka!
(2014-08-21,22:20)Nicki Skrev: Jag har kört en långsam bulk. Aldrig räknat utan bara gått på känn. Jag räknar med att runt 50% är muskler och resterande är fett och vätska.

Ok, men har du alltså inte ens deffat vid perioder? Tycker det låter bra och roligt att bulka sådär. Jag är typ lika lång som dig.

Lust att PM:a dagsformen? skulle va kul att se hur 88kg kan se ut! Smile
2014-08-21,23:24, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-08-21,23:25 av {2} Nicki.)
Inlägg: #2439
RE: Symptom utav att sluta runka!
Haha, kanske jag kan göra. Kan säga på rak arm att det inte alls ser särskilt spännande ut. Eftersom jag redan från starten förstod att jag var väldigt smal så insåg jag också att resan mot drömkroppen skulle vara lång och efter 3 år så ser jag ut som en helt vanlig svensson. Nu är planen att bli rejält deffad och sen under nästa bulk kunna gå från average till åtminstone vältränad och sen ta det därifrån.

Pratar gärna mer om träning men vi kan som du sa ta det i PM så vi inte går allt för OT i denna tråden. Har du några frågor eller whatever så släng över dom där. Smile
2014-08-21,23:42,
Inlägg: #2440
RE: Symptom utav att sluta runka!
(2014-08-21,23:24)Nicki Skrev: Haha, kanske jag kan göra. Kan säga på rak arm att det inte alls ser särskilt spännande ut. Eftersom jag redan från starten förstod att jag var väldigt smal så insåg jag också att resan mot drömkroppen skulle vara lång och efter 3 år så ser jag ut som en helt vanlig svensson. Nu är planen att bli rejält deffad och sen under nästa bulk kunna gå från average till åtminstone vältränad och sen ta det därifrån.

Pratar gärna mer om träning men vi kan som du sa ta det i PM så vi inte går allt för OT i denna tråden. Har du några frågor eller whatever så släng över dom där. Smile

Ok! Big Grin


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Symptom av att duscha kallt Entreprenören 35 27,321 2015-06-21,21:56
Senaste inlägg:: Rednales

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 108 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}