LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Fika med het brud på onsdag, saker att tänka på?
2012-12-13,10:26, (Detta inlägg ändrades senast: 2012-12-13,10:28 av {2} Entreprenören.)
Fika med het brud på onsdag, saker att tänka på?
Vitchoklad Skrev:Jag hamnade totalt i hennes frame. Hon sa att hon var på krogen, då sa jag
Vitchoklad " Tur att jag inte var där då, vill inte att du ska göra något du ångrar"

HB9- Vad menar du?

Vitchoklad - Som sagt, jag tar det jag vill ha.

HB9 - oj oj vad självsäker

Vitchoklad - Lika bra att du vänjer dig.

HB9 - nej sånt gillar jag inte

Vitchoklad - Verkligen`?
Skulle inte du göra allt för jordgubbar?

blbalbala sen kom vi fram till att hon skrev

HB9 - fast det låter inte bra när du skriver att du kan ta det du vill ha som att du skulle få mig hur lätt som helst

Vitchoklad - Vad får dig att tro att det är dig jag vill ha?

Vem är det som är självsäker nu?

Där kände jag att jag hamnade i hennes frame, istället för att stå på mig, eller vad som helst så försökte jag förklara mig. Kände direkt att min DLV skönt i botten. Har inte bekymrat mig att skriva med henne sen dess, move on to the next girl

Det är där jag tror många upplever att du börjar förlora henne: frågetecken tolkas undermedvetet som reaktivt och "ta värde" ist fö "ge värde".

Personligen hade jag troligen oxå varit helt lost där vad jag skulle svarat.

Det bästa jag lärt mig av evilvalle i dessa situationer är att "never back down" och "throw it back at her twice as hard", så när du kmr in i sådan där "verbal sparring" så vill du bara kasta mer bensin i elden så att säga för att få henne riktigt dampig utan att själv upprörd på hennes barnfasoner precis som när du retar en snorunge och du kan bara skratta åt deras reaktioner oavsett hur aggressiva! ^^,

Så, i efterhandklokhet (detta skulle jag ALDRIG kommit på på plats) så skulle du ha kunnat svara på "nej sånt gillar jag inte" med "det säger mig att du gillar det ännu mer" för då har du kvar frame att "hon vänjer sig" OCH du antyder en annan frame (hon gillar det) samt att du förstärker den med att säga att hon inte bara gillar det utan gillar det ännu mer.

Alla frames där hon framstår reaktiv och du framstår som priset är GOLDEN helt enkelt, men som sagt var, jag skulle SÄLLAN ha kommit på det på plats, det är så enkelt å behagligt att sitta i tjock stol å skriva sånt här i efterhand! xD

GJ till dig som körde tills du crashade, alltid bättre än att ge upp i förtid å aldrig vetat vart som kunnat hänt!

Meddelanden
Fika med het brud på onsdag, saker att tänka på? - av Entreprenören - 2012-12-13,10:26

Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Komma tillbaka med en brud Mrniceguy 2 1,604 2018-10-18,21:00
Senaste inlägg:: Mrniceguy
  Brud slutade skriva av okänd anledning Dikterad 5 6,489 2015-03-20,04:41
Senaste inlägg:: Ragnarök
  Brud som blivit kort i svaren, hur öppnar jag upp henne? sjoggaa 1 1,870 2013-05-07,22:27
Senaste inlägg:: sjoggaa
  Brud som inte vågar(?) ses Overlord 10 5,507 2012-03-03,23:54
Senaste inlägg:: Avager

Hoppa till:

Användare som tittar på tråden: 17 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}