LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Göra något riktigt fett för pengarna!
2012-12-14,11:42,
Göra något riktigt fett för pengarna!
Vettorazzi Skrev:Nopes, nystartat aktiebolag måste ha aktiekapital på 500k. Fast om jag tolkade Carros svar rätt menade han att han skulle starta ett företag som, när det samlat på sig tillräckligt med tillgångar, får göra omvandlingen till aktiebolag. Borde gå kalas med rätt affärside men inte direkt ett safe bet.

OT: Känner mig jävligt tråkig när jag svarar detta men jag hade gått till en oberoende rådgivare och investerat en stor majoritet (MINST 80%) av det där i nån form av fonder/strukturerad produkt, skit som ger en ok avkastning utan att ha en för hög risk. Använt det som en kapitalbas iallafall, inte bränt det på resor. Alternativt om jag haft en bra affärside gjort som Carolus.

500k? Då skulle väl ingen starta AB. För att få det börsnoterat bör du dock ha _minst_ det i kapital. 50k är minsta man behöver för ab.

TS: Hur mycket har du kvar av skolan? Kanske investera i någon fond? Där en del är ränta. När du sedan gått ut skolan, se världen!

Meddelanden
Göra något riktigt fett för pengarna! - av pyssling - 2012-12-14,11:42

Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  6 tips som tydligen ska göra dig attraktivare krokodilen 17 15,987 2015-07-25,18:59
Senaste inlägg:: Willson
  Vad jobbar/pluggar ni mer/till? Vad är era mål med det ni gör/ska göra? Nicki 20 16,683 2014-01-27,17:19
Senaste inlägg:: fisk
  Vad göra för att se äldre ut? GBG 12 7,766 2012-02-22,11:22
Senaste inlägg:: Sparris

Hoppa till:

Användare som tittar på tråden: 8 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}