LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
BRA böcker om det sociala livet, RSD-liknande saker..
|
2013-02-09,16:19,
|
|||
|
|||
BRA böcker om det sociala livet, RSD-liknande saker..
Håller på att läsa denna nu:
Drive - The Surprising Science of Motivation av DANIEL H. PINK Han har sjukt många referenser till andra böcker och vetenskapliga artiklar som han hänvisar till. Det är en riktigt bra struktur i boken, lätt att hänga med, och ger en mängd exempel. Namnet på boken säger ju sig självt vad den handlar om: Hur du manipulerar din motivation, drivkraft och produktivitet. Jag själv har börjat med att ha ett anteckningsblock där jag skriver ner vad som ska åtgärdas, hur jag ska göra det och när. Börjat ta igen "dö tid" som att sitta på buss/tåg/tunnelbana/sitta på muggen m.m att alltid ha något exempelvis ett pluggpapper att läsa. En tredje grej är att jag har dragit ner TV/film/dator/mobil tid till max 2 h i veckan. 2 h i veckan(detta är skit bra, för dessa grejjer drar väldigt lätt till sig fokus från mig). I anteckningsblocket skriver jag även motiverande citat hela tiden, och berömmer mig själv när något är utfört m.m för att pusha mig själv. Något annat jag gör är att jag alltid har klistrat in någon skön bild på en het babe, grym bil, Arnold schwarzenegger och det hjälper som fan. Arnold hjälper en med motivation till träning, den heta baben och skön bil hjälper till att plugga så man fixar tentorna och klarar av utbildningen. Något som jag prioriterar riktigt högt är sömn( >8h) och träning för det sänker stressnivåerna och såklart att om man har tid en någon date i vardagen, sen självklart utgång fredag och lördag, nyktert. Har varit igång med detta system i 1 vecka nu och förutom att jag har fått en hel del plugg gjort så har jag satt upp min sänglampa som har legat i en påse i ca 2 mån, ägnat 5-6 h en kväll för att strukturera upp ett halv års pluggpapper/anteckningar upp i mappar/pärmar och köpt en jävla bokhylla(som man också har skjutit upp i allt för långt tid). Samtidigt har jag hunnit med 5 gympass och skoldagar 9-15 långa. Detta och lite andra småsaker. Det känns som ett bra system. Handlar mycket om att stänga av andra tankar/känslor för att alltid ha 100% fokus på det du ska göra härnäst. Med känslor syftar jag ffr på känslor som "oh vad TRÅKIGT detta är" "Oh vad JOBBIGT det här är ".
"Do you mind if I sit back a little?
Because your breath is bad- it really is." - Donald Trump, to Larry King, on CNN'S "Larry King Live". |
|||
« Nästa äldre | Nästa nyare »
|
Möjligen relaterade ämnen... | |||||
Tråd: | Skapare | Svar: | Visningar: | Senaste inlägg: | |
Intresse för tjejer och livet | heiayo | 1 | 1,865 |
2018-05-26,10:02 Senaste inlägg:: Cogo |
|
Sociala kretsar medans man utvecklas | tvbordet | 12 | 6,905 |
2016-06-06,16:10 Senaste inlägg:: godsgift |
|
Sammanfattningar av böcker och annat game-relaterat material | Fiskarn | 0 | 1,391 |
2016-02-02,09:37 Senaste inlägg:: Fiskarn |
|
Sociala mediers påverkan | Parafras | 15 | 10,251 |
2015-05-17,18:35 Senaste inlägg:: Ragnarök |
|
HUR böcker bör läsas. | HardstyleJunkie | 3 | 3,090 |
2014-12-28,12:40 Senaste inlägg:: HardstyleJunkie |
|
25år, är livet kört nu? | Gottochskit | 22 | 14,904 |
2014-04-15,09:39 Senaste inlägg:: confused... |
|
Att anta saker om henne | selected | 9 | 3,964 |
2012-12-07,00:53 Senaste inlägg:: Kevin Spacey |
|
Har saker och ting gått sämre för er? | Anonymous | 6 | 3,299 |
2012-07-20,23:39 Senaste inlägg:: Sinney |
|
Har svårt att komma ihåg saker om människor | Mössan | 10 | 4,459 |
2012-03-14,20:56 Senaste inlägg:: Mössan |
Användare som tittar på tråden: 27 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}