LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Har svårt att komma ihåg saker om människor
2012-03-12,21:17,
Inlägg: #1
Har svårt att komma ihåg saker om människor
Nu blir det väldigt många trådar. Men vfan. Det kan inte bli för mycket av det goda. Kom på idag att jag har svårt att komma ihåg saker om folk som dom har sagt till mig. T ex var dom bor, vad dom skulle göra i helgen osv.

Ringde min syrra idag av någon anledning. Sen så nämnde hon att hon hade varit på kryssning. Å de va först DÅ jag kom på det å frågade hur det var, om hon hade kul etc. Känns som att det borde vara något jag kom ihåg, speciellt eftersom hon fick låna min väska till packningen. Men hade helt glömt bort det. Och såhär är det ofta. Med alla.

Jag känner mig fett off och jag tror att folk tror att jag distanserar mig från dom eftersom jag glömmer saker om dom. Går detta att lösa?! Börjar bli tröttsamt att glömma att ens vän var på middag med nån date å sen inte ta upp det när man ses igen.
2012-03-12,21:59,
Inlägg: #2
Har svårt att komma ihåg saker om människor
Det sägs om Bill Clinton att när han läste på college hade han ett kartotek med information om alla viktiga människor som han hade träffat: vad deras nära och kära hette, deras födelsedagar, deras hobbys, o.s.v. Lite aspigt, men säkert rätt effektivt om man sköter det snyggt.
2012-03-12,22:38,
Inlägg: #3
Har svårt att komma ihåg saker om människor
Känner igen mig som fan. Har ett rejält gäng nummer i mobilen till brudar jag totalt glömt vilka de är.. Funderar faktiskt på att börja skriva in lite info om personen efter man tagit numret.
[SIZE="4"]SSSC - Represent~[/SIZE]
2012-03-13,18:54,
Inlägg: #4
Har svårt att komma ihåg saker om människor
Mössan: Smoke much weed? (seriöst)
2012-03-13,19:06,
Inlägg: #5
Har svårt att komma ihåg saker om människor
Känner igen mig lite. Har även problem att komma ihåg folks namn. Men brukar försöka upprepa deras namn i huvudet några gånger för att memorera det bättre eller hitta på något smeknamn.
Next stop, to the top..
2012-03-13,19:15,
Inlägg: #6
Har svårt att komma ihåg saker om människor
Om du har en smart-phone så finns det spel som hjälper dig med minnet och att vara snabbtänkt. Just nu så kommer jag inte ihåg vad några av dom heter men dom är sjukt bra och utmanande och aktiverar stora delar av din hjärna. Precis som med alla andra muskler så behöver hjärnan stimulans varje dag för att utvecklas!
2012-03-13,21:32,
Inlägg: #7
Har svårt att komma ihåg saker om människor
Jesus Resurrected Skrev:Mössan: Smoke much weed? (seriöst)

Nej. Aldrig gjort.


Jesus Resurrected Skrev:Om du har en smart-phone så finns det spel som hjälper dig med minnet och att vara snabbtänkt. Just nu så kommer jag inte ihåg vad några av dom heter men dom är sjukt bra och utmanande och aktiverar stora delar av din hjärna. Precis som med alla andra muskler så behöver hjärnan stimulans varje dag för att utvecklas!

Vore grymt tacksam om du kom på det!
2012-03-13,23:00,
Inlägg: #8
Har svårt att komma ihåg saker om människor
Seriöst, beror på att du har för lite testosteron. Orkar inte gå in på varför, men så är det.

+ Det är ett faktum (finns studier på det) att män inte lyssnar när vi försöker komma på vad vi ska svara. Så fokusera på att bara lyssna.
2012-03-14,19:11,
Inlägg: #9
Har svårt att komma ihåg saker om människor
Mössan Skrev:Nej. Aldrig gjort.




Vore grymt tacksam om du kom på det!

Frågade brorsan, det var han som körde dom här och på hans telefon jag lirade, och det han kör just nu är "Brainacademy"!
2012-03-14,20:56,
Inlägg: #10
Har svårt att komma ihåg saker om människor
thx brah! <3

Common sense: Sådär kan du inte säga. Nu får du berätta hela historien!


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  David Deangelo: Killar som är besatta av att knulla många brudar är tomma människor tvbordet 7 3,671 2016-06-09,23:43
Senaste inlägg:: Willson
  Svårt att få de vidare Ballin 7 3,947 2014-07-30,17:21
Senaste inlägg:: Ballin
  Vad för typer stör/connectar ni med för människor? Ballin 12 6,090 2014-01-04,21:46
Senaste inlägg:: russel
  Att lata manniskor ga, egoism och att DODA! Arlin 18 7,065 2013-05-30,18:51
Senaste inlägg:: Ragnarök
  BRA böcker om det sociala livet, RSD-liknande saker.. MassRiot 24 10,396 2013-02-10,15:36
Senaste inlägg:: Entreprenören
  Att anta saker om henne selected 9 2,638 2012-12-07,00:53
Senaste inlägg:: Kevin Spacey
  Till er med Social Fobi (eller bara allmänt osäkra/blyga och stressade människor) Mössan 2 1,248 2012-10-28,03:17
Senaste inlägg:: Mössan
  Har saker och ting gått sämre för er? Anonymous 6 2,400 2012-07-20,23:39
Senaste inlägg:: Sinney

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}