LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Tror nån här på sann monogami?
2013-03-14,00:01,
Inlägg: #7
Tror nån här på sann monogami?
Jayson1 Skrev:Jag tror på det och hoppas att jag hittar det i framtiden.
Jag har knullat flera tjejer med pojkvän/man men tror att det berott mycket på killen och inte lika mycket på mig. Därför skulle jag vara säker i ett förhållande.

Mjo, du kanske känner dig säker på att din brud inte gör nåt. Men tror du på allvar att du inte själv skulle tröttna på att knulla samma donna år ut och år in till slut?

Beerpong Skrev:Du menar att du vill ha en familj men kunna knulla runt vid sidan om? well otrogenhet verkar vara enda lösningen om jag ska vara ärlig...

Ja, men frågan är om det verkligen behöver vara det.

Evilvalle Skrev:Det är rätt uppenbart att vi inte är programmerade för monogami, särskilt inte män, kvinnor är det i större utsträckning även om inte heller dom är helt monogama.

OM det vore så att människan varit 100% monogam så hade det inte fyllt något syfte att bli kåt på andra när man redan hade en partner, men det gör vi ändå, oftast varje dag.

However så är jag rätt säker på att man kan upprätthålla ett riktigt bra monogamt förhållande som är passionerat i stort sett hur länge man vill, om man som karl helt enkelt vet hur man gör det - dvs från början har klara gränser för vad man accepterar, om flickan i fråga hela tiden får det bekräftat att det är just du som är det bästa valet för henne, om man förstår manlig/kvinnlig dynamik och hur man upprätthåller polaritet och spänning i förhållandet, om man hela tiden utvecklas tillsammans och ser till att förhållandet inte hamnar i släntrian, om man from time to time känner fear of loss etc etc.

Ok, det kan förvisso stämma men då talar vi väl om typ ett enda par på miljonen som lyckas ha bibehålla sexlivet så pass bra under +15års tid och då krävs det nog någonting jävligt speciellt.

Är väl sen ganska så naivt att tro att just man själv skulle få det så pass bra? Det krävs ju trots allt att även bruden håller sig fräsch, inte börjar gå ner sig och aldrig blir tråkig i sängen. Och sen kommer vi inte ifrån det faktum att det bara hade varit enklare om man hade knullat någon annan ibland.


Meddelanden
Tror nån här på sann monogami? - av Donjohan - 2013-03-14,00:01
Tror nån här på sann monogami? - av Cruz - 2013-03-14,00:07

Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Tror ni tjejer skulle vänta, ang game och allt. Anonymous 14 8,573 2012-11-21,22:49
Senaste inlägg:: TheD
  Tror ni på tur/magi? tay 3 1,667 2012-11-17,23:58
Senaste inlägg:: Carnivore

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 24 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}